Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

  • 4 tygodnie temu...

Przypomniało mi się, że na tym etapie chyba warto się pod anteny przygotować....?

Antena kierunkowa do DVB-T musi być i na tą chwilę jeszcze antena do internetu radiowego.

Gdzie to najlepiej zamontować? Fajnie jakby później dostęp do nich jakiś sensowny był.

Ta czerwona elipsa odpada bo tam już jest styropian. Tam gdzie zielone to do muru wolałbym nie jeśli jest inne wyjście. 

Tam gdzie żółte... do tej płatwi można? Musi być dosyć wysoko żeby ponad drzewa się wychylić.. ale z dostępem do tych anten będzie tak średnio później....

 

3f1c5fc2138a8948.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
15 minut temu, retrofood napisał:

Masz pewnie na myśli DVB-T2.

Tak.... antena będzie podobna. Ja muszę mieć antenę 1m długą... do nadajnika 100km.

 

16 minut temu, retrofood napisał:

PS. Drzewa mało przeszkadzają.

Internetowi radiowemu przeszkadzają.... jak tylko latem drzewa liście wypuszczą to internet świruje.

 

18 minut temu, retrofood napisał:

A przeczytam bo jakąś godzinę temu wpisywałem w google "jak zamontować gniazdko w elewacji styropianie".

Te długie tuleje mało nie kosztują a ja wokół domu, w miejscach gdzie mają być gniazda mam już styropian.

Te plastikowe kołki z szerokim gwintem pokazywał mi mój "opiekun" od ocieplenia...

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Gdybyś zapisał się do Aktywu Forum, to mógłbyś sobie zamówić przełącznik do żyrandola, obsługujący dwie sekcje oświetlenia za pomocą dwóch przewodów. Wtedy miałbyś w obwodzie ochronny jak Bozia przykazuje. 

 https://sklep.avt.pl/avt2948.html

 

Cytat

W przypadku, gdy chcemy zainstalować nowy żyrandol, może okazać się, że instalacja elektryczna jest niewystarczająca. Standardowo stosowane w wielu domach dwa przewody zasilające uniemożliwiają proste podłączenie żyrandola z dwoma sekcjami. Oczywistym jest, że w takiej sytuacji mało który lokator zdecyduje się na rozkucie sufitu i położenie dodatkowego przewodu. Rozwiązanie jest proste - wystarczy zastosować prezentowany moduł. Umożliwia on pełne sterowanie dwu-sekcyjnym żyrandolem poprzez standardową dwuprzewodową instalację. Odpowiednie stany świecenia wywoływane są tradycyjnym, jedno-sekcyjnym włącznikiem naściennym.

 

Link do komentarza
27 minut temu, retrofood napisał:

Gdybyś zapisał się do Aktywu Forum, to mógłbyś sobie zamówić przełącznik do żyrandola, obsługujący dwie sekcje oświetlenia za pomocą dwóch przewodów. Wtedy miałbyś w obwodzie ochronny jak Bozia przykazuje. 

 https://sklep.avt.pl/avt2948.html

 

 

A toś mnie zaskoczył tym małym .ujstewkiem :P

Czyli kable pociagne na 2 sekcje a później będe się martwił co dalej...

Link do komentarza

  

23 minuty temu, retrofood napisał:

 

Czyli na 2 sekcje potrzebujesz 4 (cztery!!!) przewody. N - neutralny, PE - ochronny , oraz dwa zasilające sekcje. L1 i L2. 

 

 

 

Ale to ja bym jednak musiał mieć rozplanowane, którędy jakie kable pójdą. Bo zaraz od dołu płyty GK poprzykręcam. A lampy będą zwykłe "oczka" halogenowe... bo ja się nie będę zastanawiał co i żeby ładne było.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
13 minut temu, usiek napisał:

 Ale to ja bym jednak musiał mieć rozplanowane, którędy jakie kable pójdą.  

 

No cóż... Jak potraktujesz instalację, taką będziesz miał. To niestety dość popularne myślenie, że najważniejsze na budowie jest to, co zobaczą sąsiedzi. Dlatego nie żal ludziom pieniędzy na kafelki, ale na przewody już tak, bo przecież są schowane.

Link do komentarza
3 minuty temu, retrofood napisał:

 

No cóż... Jak potraktujesz instalację, taką będziesz miał. To niestety dość popularne myślenie, że najważniejsze na budowie jest to, co zobaczą sąsiedzi. Dlatego nie żal ludziom pieniędzy na kafelki, ale na przewody już tak, bo przecież są schowane.

Ale u mnie kable są ważniejsze od płytek :)

Teraz nie bardzo mam wizję jak te kable tam powinny iść i pewnie cała robota stanie do czasu aż mnie oświeci :)

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Próbował ktoś gładź z worka, do nakładania pacą nakładać wałkiem? Da się? Czy musi być gładź dedykowana do nakładania wałkiem?

 

Bo mi została w workach a chciałbym wałkiem ;)

 

Druga sprawa... kiedyś mnie poniosło i kupiłem system BlueDolphin seria 330 razem z kijem teleskopowym. No fajnie i przyjemnie się tym maluje. Ale czy jest wałek do gładzi pod ten system? Bo szukam i jakoś nie znajduje....

Link do komentarza

Czyli chyba da się. Ale czas otwarty takich z worka będzie krótszy. Mam 3 worki jakiejś Nidy i przydało by się je wyrobić, o ile się jeszcze nadawają bo leżą rok czasu.

 

A w ogóle to się przymierzam do Śmig A11. Podoba mi się to bo jak potrzeba otwieram wiadro i mam. W każdej chwili wiadro zamykam i mam na jutro...

Link do komentarza
4 godziny temu, usiek napisał:

Czyli chyba da się. Ale czas otwarty takich z worka będzie krótszy

Może trochę rzadsze, albo gruntować, to nie będzie tak woda uciekać.

 

Choć i to może niewiele pomóc, bo do gipsu dodają jakieś składniki które opóźniają wiązanie, a z doświadczenia wiem że im starsze tym bardziej tracą swoje właściwości spowalniające wiązanie.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
17 minut temu, retrofood napisał:

 

No pewnie! Płyty g/k (kawałki g/k też) przede wszystkim należy zamocować po obwodzie. Inaczej z czasem powstaną pęknięcia. 

No ja to rozumiałem, że po tych po obwodzie (które są przytwierdzone do ścian czy tak jak tutaj) się nie przykręca... taki "pływający sufit".

Bo np płyty na sufit po obwodzie się nie przykręca...

Link do komentarza
51 minut temu, usiek napisał:

Wszystkie youtubery. Połączenie ślizgowe powinno być i po obwodzie do UD30 na 200% się nie przykręca...

 

Żadnych youtuberów nie oglądam, bo jak spojrzałem kiedyś na "nauki" elektryczne, to nie mogłem wstać ze śmiechu. Oglądałem natomiast kilkaset budów własnymi oczami i zapewniam, że na żadnej nie widziałem płyt g/k nie mocowanych po obwodzie.

 

To czego nie zamocujesz będzie drgało. I pęknięcia gotowe.

Dlatego

1. pod wszystkimi liniami styku płyt winny znajdować się profile,

2. Krawędzie płyt mają być umocowane do profilu, aby obydwie płyty drgały wspólnie. 

Link do komentarza
9 minut temu, retrofood napisał:

To czego nie zamocujesz będzie drgało. I pęknięcia gotowe.

Podobno właśnie dlatego się nie przykręca i robi tzw połączenie ślizgowe, że jest już ma pękać to w tamtym miejscu, które się i tak zakrywa akrylem.... Tak youtuba zrozumiałem i te "zeszyty" Knauffa i Regipsa

Link do komentarza
10 minut temu, retrofood napisał:

Ja swoje powiedziałem i zdania nie zmienię. Ślizgać się lubiłem na łyżwach, na lodzie. Ale teraz jestem na to za stary. A na suficie nic nie ma pękać, ani nawet dawać możliwość pękania.

A ja tylko mówię co na youtubach jest... Dosyć wnikliwie to "studiowałem" 2 lata temu ;)

 

Ps. I broń boże nie neguje Waszych sposobów... bo ja się na tym nie znam

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...