Skocz do zawartości

Ocieplenie i wykończenie mojego poddasza użytkowego


usiek

Recommended Posts

Napisano

Nie dobijajcie mnie ;) Ja wiem, że ocieplenie konieczne ale może nie tak bardzo, nie teraz... Skarbonka jest pusta na tą chwilę.

 

Ja mam 1 warstwę pustaka kozłowickiego 25cm. Szwagier wątpię żeby miał 2 warstwy. On miał inną cegłę - Wienenberger... jakaś taka jak klinkierowa wyglądała, że bez tynku ładnie wyglądało. Ale ładował za to sporo w komin.

Napisano (edytowany)

Już kiedyś z animusem ten temat poruszałem.... ale muszę odświeżyć bo w piątek powinienem mieć parapety.

ps. Ta tej drugiej fotce to jest złudzenie, że parapet będzie za wysoki. Ale będzie na styk.... 3cm wysoki.

 

Ten rant tynku od czoła ciepłego parapetu już odłamałem i teraz mam zamiar oprócz wykucie po bokach odciąć ten styropian (ciepły parapet) w miejscu gdzie wbiłem tą szpachelkę. To będzie mniej więcej w połowie szerokości.... jakieś 6-7cm.

Animus pisał o cięciu i przyklejaniu tam kawałków jakiś bloczków. A ja chcę łatwo, tanio i dobrze. Wiem, że takie rzeczy teraz tylko w Play :)

Ale jakbym to uzupełnił np klejem do płytek? Tylko bez "szalunku" to mi ten klej stamtąd wypłynie.

Druga sprawa to nie wiem czy nie za mała wysokość będzie do tego 3cm parapetu.

 

 

371ae84a0397cc25.jpg

 

1a69b5695f10bba6.jpg

 

dc718502d4c932d9.jpg

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, usiek napisał:

Nie dobijajcie mnie ;) Ja wiem, że ocieplenie konieczne ale może nie tak bardzo, nie teraz... Skarbonka jest pusta na tą chwilę.

 

Ja mam 1 warstwę pustaka kozłowickiego 25cm. Szwagier wątpię żeby miał 2 warstwy. On miał inną cegłę - Wienenberger... jakaś taka jak klinkierowa wyglądała, że bez tynku ładnie wyglądało. Ale ładował za to sporo w komin.

Zostaw te roboty i zacznij ocieplać chatę.:icon_mrgreen:

Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

ja muszę tańczyć jak bank zagra :P

To przynajmniej popiankuj wszystkie wątpliwe spoiny między bloczkami od zewnętrznej, nawietrznej strony budynku, żeby jak najmniej wody tam trafiło...

Napisano
1 minutę temu, podczytywacz napisał:

To przynajmniej popiankuj wszystkie wątpliwe spoiny między bloczkami od zewnętrznej, nawietrznej strony budynku, żeby jak najmniej wody tam trafiło...

To na pewno zrobię

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

A grzałeś?

 

Nie. Bo kotła nie ma... ;)

Poszła pierwsza warstwa gładzi na sufit w tej garderobie. Trochę za rzadka mi się zrobiła ale to chyba dozwolone bo dobrze mi się tym robiło?

I było ... dopóki nie zacząłem tym pół metrowym piórem jeździć i gąbką na mokro kombinować. Ta gąbką ściąga gładź albo z gładkiej jakieś badziewie robi. Może za szybko zaatakowałem tą gąbką ;)

Napisano
18 minut temu, usiek napisał:

A może ktoś wie czy ta wyschnięta gładź wapienna po przejechaniu ręką ma się sypać jak goły tynk?

Po przecieraniu czy po .....i co Cię podkusiło do gładzi wapiennej?

Napisano
40 minut temu, joks napisał:

Po przecieraniu czy po .....i co Cię podkusiło do gładzi wapiennej?

Nic jeszcze nie tarłem....

Znajomy fachura mnie podkusił... bo tynk cementowo-wapienny bo coś tam.... oddychać będzie.

 

Źle zrobiłem? Wczoraj w miarę dobrze poszło i dzisiaj jeszcze 2 worki dokupiłem.

Jest szansa, że jutro wymienią :)

Napisano
15 minut temu, usiek napisał:

Nic jeszcze nie tarłem....

Znajomy fachura mnie podkusił... bo tynk cementowo-wapienny bo coś tam.... oddychać będzie.

 

Źle zrobiłem? Wczoraj w miarę dobrze poszło i dzisiaj jeszcze 2 worki dokupiłem.

Jest szansa, że jutro wymienią :)

To upierdliwy materiał jest , przeznaczenie do wilgotnych pomieszczeń , nie rób tym całej chałupy , tylko łazienki .

To beretem można przeszlifować , zrób papierem 180 tką delikatnie , na to grunt Atlas 1 do 0,75 z wodą , potem maluj czym chcesz.:icon_biggrin:

Napisano

Nie znam się ale delikatne mi się to wydawało.  Już szwagra wołałem bo akurat przyjechał. Szpachelką i to delikatnie i można szlifować. Szwagier nie wie.... nie robił tym nigdy :)

Chciałem jeszcze druga warstwę dawać.

 

Napisano
Przed chwilą, joks napisał:

To się robi na raz , trzeba mieć wprawę...

Lampę postawiłem na dole i się wydawało ok. A, że w planach był drugi raz to się aż tak nie starałem.

Szwagier przyszedł, lampę podniósł i ch...nia straszna, tak nie może zostać ;)

Napisano
Dnia 19.08.2020 o 08:52, usiek napisał:

Już kiedyś z animusem ten temat poruszałem.... ale muszę odświeżyć bo w piątek powinienem mieć parapety.

ps. Ta tej drugiej fotce to jest złudzenie, że parapet będzie za wysoki. Ale będzie na styk.... 3cm wysoki.

 

Ten rant tynku od czoła ciepłego parapetu już odłamałem i teraz mam zamiar oprócz wykucie po bokach odciąć ten styropian (ciepły parapet) w miejscu gdzie wbiłem tą szpachelkę. To będzie mniej więcej w połowie szerokości.... jakieś 6-7cm.

Animus pisał o cięciu i przyklejaniu tam kawałków jakiś bloczków. A ja chcę łatwo, tanio i dobrze. Wiem, że takie rzeczy teraz tylko w Play :)

Ale jakbym to uzupełnił np klejem do płytek? Tylko bez "szalunku" to mi ten klej stamtąd wypłynie.

Druga sprawa to nie wiem czy nie za mała wysokość będzie do tego 3cm parapetu.

 

 

371ae84a0397cc25.jpg

 

1a69b5695f10bba6.jpg

 

dc718502d4c932d9.jpg

A parapety w bagażniku..... Mhtyl by wiedział co i jak :zalamka:

Napisano
45 minut temu, usiek napisał:

Mhtyl by wiedział co i jak

 

Jeśli tylko na niego liczysz - jest wyjście...

 

Zadzwoń do niego i popytaj... telefon mają niektórzy userzy, niech skontaktują się z Heniem, spytają, czy mogą udostępnić Tobie jego numer - na pewno wyrazi zgodę - i na ten udostępniony numer zadzwonisz i się dogadasz... chyba...

 

Może ktoś w innym miejscu pomoże, może na YT znajdziesz...

 

Nie pękaj - dasz radę!

Napisano
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

 

Jeśli tylko na niego liczysz - jest wyjście...

 

Zadzwoń do niego i popytaj... telefon mają niektórzy userzy, niech skontaktują się z Heniem, spytają, czy mogą udostępnić Tobie jego numer - na pewno wyrazi zgodę - i na ten udostępniony numer zadzwonisz i się dogadasz... chyba...

 

Może ktoś w innym miejscu pomoże, może na YT znajdziesz...

 

Nie pękaj - dasz radę!

Właśnie zgarnąłeś nagrodę ,,Złoty Bzdet '' za poradę roku , jesteś miszczem :takaemotka:

H40 Mapeii albo żelowy Atlasa , mają najmniejszy skurcz według mnie .To są wysokoelastyki , więc wiązanie jest przedłużone .Ale potem parapet jest nie do wyrwania jeżeli to konglomerat lub kamień .

Napisano (edytowany)

Dzisiaj poszła na sufit/skos Nida Perfect. Ostatnio było za rzadko a dzisiaj trochę za gęste. Ale tak fajnie szło, że machnąłem prawie całość zanim zacząłem ściągać. Przy tej temperaturze zaczęło już to wiązać i znowu wyszła lekka kiszka :) Pozostały kawałek wyszedł prawie idealnie. Jeszcze kilka metrów i dojdę do wprawy :P

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Przymierzałem parapet. Na szerokość chyba ja się walnąłem o 0.5cm ale za to parapeciarz dodał po długości 1.3cm.

 

b214db70f9c4067d.jpg

 

3aea06bb0768e1ee.jpg

 

c3f7ac9bc5f71958.jpg

 

1697893c36189b88.jpg

 

2d74e3bf54fc588b.jpg

 

7e62d554fb8ec350.jpg

 

fb74c05ce89afe20.jpg

 

Ten parapet ze styropianu jest krzywo, musiałem go tam lekko podcinać od góry. Teraz parapet właściwy opiera się na nim. Ciężko było ale udało się wcisnąć pod samo okno.

 

Plan był taki: odciąć na całej długości taki pasek jak tam teraz wyciąłem ten prostokąt, dać tam H40 aż do lica ściany i po sprawie.

Ale ten styropianowy po obcięciu będzie wisiał w powietrzu, to H40 nie wiem czy nie wpadnie do pustaków. 

Parapet jest w ch... ciężki, on nie będzie miał się o co oprzeć tak mi się wydaje.....

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

Znowu sam sobie odpowiem ;)

 

Kupię jakieś kliny, obetnę ten styropian, podłoże pod niego na całej długości ze 3 kliny i wpsiknę pod niego piankę... może go nie wysadzi w górę tylko pianka pójdzie w pustak.

Dziury w pustakach też zapiankuje, pożniej piankę odetnę i położę H40, położę parapet z konglomeratu i na piramidkach z klinów go od dołu ustabilizuje.

 

Mam nadzieję, że nie przekombinuje i niczego nieodwracalnie nie zniszczę :)

Napisano (edytowany)
6 minut temu, animus napisał:

Pisałem kiedyś co i jak, jak zmieniłeś ostatnio technologię to się nie wtrącam. :bezradny:

Chciałem uniknąć cięcia tych bloczków...

 

Ps. Ale część pomysłu wykorzystałem... odcięcie tego styropianu o 6cm

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, animus napisał:

Ale w czym problem, piła szablasta i taki brzeszczot i śmigasz.

Piła prawie 200ście , brzeszczot sensowny 140 - 200

O ile piłę można wypożyczyć to już brzeszczotu nie , przynajmniej w mojej okolicy w wypożyczalniach sprzętu budowlanego tak jest.

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano

Z wypożyczaniem to tak średnio bo albo pójdę na 3 godziny na budowę albo nie bo coś wyskoczy..... i tydzień bym to trzymać musiał.

 

Kupiłem 3 woreczki klinów, powkładałem je i pianki trochę dałem. Te odstające kwadraty na razie trzymają poziom, może je skroce albo obetnę całe.

 

188ad01b8dd30bc9.jpg

 

Ten H40 powinien tak samo zadziałać jak te powklejane kawałki bloczków. To jakiś cudowny materiał jest po przeczytaniu worka stwierdziłem :) I nawet go w hurtowni mojej mieli.

Napisano
4 godziny temu, joks napisał:

Piła prawie 200ście , brzeszczot sensowny 140 - 200

O ile piłę można wypożyczyć to już brzeszczotu nie , przynajmniej w mojej okolicy w wypożyczalniach sprzętu budowlanego tak jest.

Brzeszczot 50 zł,  bo to tylko suporeks, pila max 100 zł, jakaś używka może też być  i do cięcia innych materiałów się przyda budowa jeszcze w powijakach.

H40  60 zł woreczek, a parapetów sporo, a suporeks 3 zł.:)  

https://www.olx.pl/oferta/pila-szablasta-bosch-CID628-IDG7EvJ.html#bed31880fc

image;s=1000x700;r=180

 

https://allegro.pl/oferta/brzeszczot-pila-szablasta-305-bloczek-silka-pustak-8842256311

 

Trzy wory H40 tyle samo  kasy wyciągną,  a tu te narzędzia zostają Ci do dalszych prac.:bezradny:

Joks przyzwyczajony do robienia robót szybko, nie patrząc na ceny materiałów, bo za nie płaci inwestor. :scratching:

Napisano
3 godziny temu, Buster napisał:

Oj ...żeby tylko nie narobić się ;) 
Taką piłą ciąłem z ojcem siporeks około 1975-76 r.

 

image.png.75feceabf1b433a1d7c77c02f173aa28.png

Cięło się i szlo naciąć sporo, zanim się stępiła. 

 

Napisano
18 minut temu, animus napisał:

 

Niech autor posta wybaczy zaśmiecanie....

 

To prawda że sporo bo nawet jeśli ostrza nie miały już ostrych krawędzi to i tak cięło się. Dziwne ale prawdziwe.

Napisano (edytowany)
10 minut temu, Buster napisał:

Niech autor posta wybaczy zaśmiecanie....

Ja się nie gniewam.... Nawet jak z czegoś teraz nie skorzystam to poszerzam wiedzę i spojrzenie na przyszłość :)

A umiecie szrankować takie piły?

Bo kiedyś jak widziałem jak się teściowa męczy przy gałęzi z taką podobną piłą to jej kombinerkami szrankowałem.... ale 2 zęby przy tym straciła... ta piła :)

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
7 minut temu, usiek napisał:

Ja się nie gniewam.... Nawet jak z czegoś teraz nie skorzystam to poszerzam wiedzę i spojrzenie na przyszłość :)

A umiecie szrankować takie piły?

Bo kiedyś jak widziałem jak się teściowa męczy przy gałęzi z taką podobną piłą to jej kombinerkami szrankowałem.... ale 2 zęby przy tym straciła... ta piła :)

Ooo... to masz pojęcie o tym, super.

Napisano

Co do szablastej nie wypowiem się. Miałem krótko i nie szrankowałem.

Jeśli Twoja straciła 2 zęby to była z twardego materiału.

Mało tnę krajzegą ale czasem trzeba i ostatnią "tarczę" co kupiłem u mieniącego się porządną firmą producenta mogę szrankować młotkiem,udarowo co byłoby nie do pomyślenia z poprzednią. 

 

Napisano (edytowany)
16 godzin temu, animus napisał:

Z takim worem-filtrem jest niezłe, tylko bierz takie co się przysysa do ściany, sufitu,  wtedy lżej robić.

Ja to i tak chyba do odkurzacza bym podłączył... bo sobie sprawiłem takiego małego Karchera WD3.

Już się wczoraj zdecydowałem, że kupuje... tylko nie wiem który z tych dwóch. 

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
15 godzin temu, usiek napisał:

Ja to i tak chyba do odkurzacza bym podłączył... bo sobie sprawiłem takiego małego Karchera WD3.

Już się wczoraj zdecydowałem, że kupuje... tylko nie wiem który z tych dwóch. 

Te budżetowe to wszystko Chony, przyklej sobie naklejkę jaką chcesz.:icon_mrgreen:

15 godzin temu, usiek napisał:

Wziąłem tą niebieską.... bo wszyscy ją biorą :takaemotka:

Może i to jest jakieś wyjście.:takaemotka:

16 godzin temu, usiek napisał:

Ja to i tak chyba do odkurzacza bym podłączył... bo sobie sprawiłem takiego małego Karchera WD3.

Z otrząsaczem.

Napisano

Mam takiego małego żółtego Karcher'a, bez otrząsacza i dodatkowo z wpisem w instrukcji obsługi, że urządzenie NIE JEST PRZYSTOSOWANE do zbierania pyłu z gładzi, gdyż zastosowany system filtracji może spowodować zatarcie silnika. Jest w nim filtr papierowy "harmonijkowy" z ewentualnym użyciem worka...

Napisano (edytowany)

K... co to jest ten otrząsacz?

Instrukcji jeszcze nie oglądałem bo nie mam czasu go wypakować.

No z tego co pamiętam jest tam ten filtr i worek. I chyba jeszcze jakiś inny filtr można wsadzić... czy nie?

 

To co, gipsy nim raczej nie odkurzać a tym bardziej nie podłączać do takiej szlifierki? Nawet przy użyciu worka?

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
47 minut temu, usiek napisał:

To co, gipsy nim raczej nie odkurzać

Mam taki kilka lat - b. dobry odkurzacz. Ale do takiego aktywnego odbioru gipsu w czasie szlifowania to jednak nie. Ja szlifuję u siebie ręcznie - najpierw miotłą ściągam w dół pył, potem dopiero odpylam tym odkurzaczem do czysta. Ale to nieduże powierzchnie. To samo np ze styropianem przed zakładaniem siatki i kleju.

a więc przyjmuje trochę wieksze drobiny sprawnie.

Podłączam też do bruzdownicy - pomaga, mniej pyłu i nic sie nie działo, odciąga sprawnie, acz nie do końca. 

Jednak pył z gipsu jest drobniejszy - więc rzęczywiscie może wnikać w silnik itd.

Używam ten odkurzacz do wszystkiego w remoncie, ma tez mocny nadmuch, zbiera wodę (zdarzyła sie parę razy awaria wody}.

 

Napisano
3 godziny temu, usiek napisał:

co to jest ten otrząsacz?

Urządzenie do oczyszczania filtra w odkurzaczu - najprościej jest to wibrator mechaniczny, włączany okresowo albo wyłącznikiem czasowym, albo związanym z pomiarem podciśnienia ssania... producenci wymyślają coraz bardziej złożone systemy, ale to odzwierciedlone jest w cenie urządzenia...

 

Na przykład:

obraz.thumb.png.e71200ba2538bf1b938ae91cedbff767.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...