Skocz do zawartości

Wymiana pieca węglowego na kocioł gazowy


Recommended Posts

Witam. Jeszcze w tym roku chcę wymienić piec węglowy na kocioł gazowy, ale bio9rąc pod uwagę ilość modeli kotłów na naszym rynku trudno coś wybrać. Kocioł ma być jednofunkcyjny z zasobnikiem 120-150 litrów. Dom piętrowy o powierzchni 130 m2 z początku lat '90. Wyczytałem, że czym niższa moc minimalna, tym piec ekonomiczniejszy. Wstępnie wytypowałem Termet Ecocondens Gold Plus (3-21kW/2.8-19kW), a także nieco droższy Immergas Victrix 20 X TT 2 ErP (3-20,5kW). W wyższym przedziale cenowym Buderus GB062-24 oraz Vaillant Ecotec Plus 206/5-5. Oczywiście ze względu na cenę raczej skłaniałbym się do dwóch pierwszych o ile nie ma jakichś ogromnych różnic pomiędzy nimi, a dwoma droższymi.

 

Pozostaje też kwestia podgrzewania wody. Obecnie w domu jest piec węglowy w piwnicy, a woda ciepła podgrzewana jest dwoma pod podgrzewaczami gazowymi starszego typu. Jeden podgrzewacz na parterze w łazience + doprowadzenie do kuchni, drugi w łazience na piętrze. Nie wiem jak będzie z modyfikacją tak aby woda podgrzewana była przez zasobnik w piwnicy obok kotła gazowego. Czy ma to sens, czy może wymienić tylko podgrzewacze gazowe w łazience na nowszego typu z zamkniętą komorą spalania? Nie wiem jak z kosztami.

 

Proszę o wszelkie rady

Link do komentarza

Witam, można jeszcze zrobić rozpoznanie w produktach marki Viessmann, Junkers, Buderus. Jeśli chodzi o modyfikację instalacji. To zrobi specjalista ale na logikę trzeba zamknąć odbiór gazu w miejscu starych podgrzewaczy i podłączyć przewody zwu i cwu pod wylewki (baterie). Na dole, gdzie będzie stał/wisiał nowy kocioł z podgrzewaczem trzeba będzie podprowadzić gaz a przewody z cwu puścić przez nowy zasobnik.

Link do komentarza

Jeśli chodzi o kotły kondensacyjne to akurat  są sprawniej pracują przy mniejszym obciążeniu  gdy sa "przewymiarowane". Oczywiście zależy to wymagań parametrów pracy reszty instalacji - w starych instalacjach c.o pracują zwykle przy wyższych temp. Co do cwu - trzeba połączyć zasobnik do poszczególnych baterii (do wyjścia ze starego podgrzewacza), a to wymaga przeróbki instalacji (wstawienie nowych odcinków rur) i może wymagać np. skucia glazury. 

Link do komentarza

Byłem dziś z firmie zajmującą się sprzedaż i montażem kotłów. Termetu nie mają, twierdzą, że nie ma dobrego serwisu. Buderusa polecają, ale nie GB060 lecz GB072. Buderus GB 072 20kW + zasobnik 120 L + sterownik pogodowy - 8300zł. Vaillant 206/5-5 + zasobnik 120 L + sterownik pogodowy - 9400zł. Immergas Vitrix 20 X TT + zasobnik 125 L + sterownik z sondą - 6900zł. Bardzo polecali Junkiers Ceropur ACU z wbudowanym zasobnikiem warstwowym 42 L za 9380zł. Tyle na temat kotłów.

 

Do komina muszą zostać włożone dwie rury - jedna w drugiej. Prawda?

 

Trochę namącili mi w głowie jeśli chodzi o to czy do kotła kupować zasobnik czy zostawić przepływowe podgrzewacze gazowe w łazienkach (tylko je wymienić na nowsze modele). Szef twierdził, że przepływowe gazowe podgrzewacze wody są ekonomiczniejsze niż zasobnik w piwnicy. Już nie wiem co o tym myśleć. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

 

 

Link do komentarza

Jeśli chodzi o komin - tak - do kotła kondensacyjnego będzie potrzebny wkład rura w rurze albo - w zależności od adaptera - powietrze zasysane osobnym kanałem a spaliny osobnym kanałem w komin.

 

Podgrzewanie wody - jeśli nie masz kilometra rur a masz duże zapotrzebowanie na wodę - proponuję zasobnik przy kotle. Poza tym, myślę, że jeden podgrzewacz przepływowy gazowy wystarczy do przygotowania cwu.

Link do komentarza

Co do komina - to wkład powietrzno-spalinowy (dwuścienny) ale można to rozwiązać inaczej wyprowadzając np, kanał powietrzny przez ścianę . Zasobnik czy przepływowy - to zależy od wielu czynników, a w tym przypadku to głównie problem przeróbki instalacji pod centralną cwu.  

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Proponuję na początek policzyć koszty obu wariantów przygotowywania c.w.u. Uwzględniając na ile kłopotliwa będzie przeróbka orurowania do c.w.u. w wersji z zasobnikiem. Ale dwa dodatkowe podgrzewacze przepływowe to przecież też koszty i praca.

Zaś co do mocy kotła to ważniejsza dla dobrej pracy jest właśnie moc minimalna. Tak żeby kocioł  mógł pracować w sposób ciągły, z niską temperaturą wody w obiegu, najlepiej wykorzystując efekt kondensacji.

Link do komentarza
17 godzin temu, Yapi napisał:

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

 

 

Kolego a nie lepiej by było dla całej sprawy gdybyś zaprosił wykonawcę który na miejscu sprawdzi i oceni co będzie najlepsze ?. Bo wiesz takie rady na odległość, w dodatku wiążące się z tak wieloma niewiadomymi, to przypomina wróżenie z fusów.

A z cwu jest tak jak napisał kolega z redakcji BD:

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

 Zasobnik czy przepływowy - to zależy od wielu czynników, a w tym przypadku to głównie problem przeróbki instalacji pod centralną cwu.  

i tu Ci nikt dobrze na odległość nie doradzi, bo potrzebna jest wizja lokalna.

Link do komentarza
Dnia 12.08.2019 o 09:03, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Witam, można jeszcze zrobić rozpoznanie w produktach marki Viessmann

Witam również, 

Dziękuję za wywołanie do odpowiedzi!

Jak najbardziej zapraszam do naszych specjalistów, którzy pomogą zarówno dobrać urządzenie jak i przebudować cały system. 

Mamy w ofercie wysokiej jakości kotły gazowe kondensacyjne - szczegóły TUTAJ

Mamy również formularz zgłoszeniowy po bezpłatne i niezobowiązujące wyceny. 

Zapraszam do kontaktu lub do zadawania pytań!

 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 13.08.2019 o 09:51, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Proponuję na początek policzyć koszty obu wariantów przygotowywania c.w.u. Uwzględniając na ile kłopotliwa będzie przeróbka orurowania do c.w.u. w wersji z zasobnikiem. Ale dwa dodatkowe podgrzewacze przepływowe to przecież też koszty i praca.

Zaś co do mocy kotła to ważniejsza dla dobrej pracy jest właśnie moc minimalna. Tak żeby kocioł  mógł pracować w sposób ciągły, z niską temperaturą wody w obiegu, najlepiej wykorzystując efekt kondensacji.

Witam,

Projekt instalacji gazowej, nowej instalacji CO oraz dobór gazowego kotła kondensacyjnego o odpowiedniej mocy najlepiej powierzyć specjaliście. Dlatego w tym celu doboru kotła zachęcam Państwa do kontaktu z jednym z Autoryzowanych Instalatorów marki Junkers-Bosch. Doradzą oni przy doborze kotła o odpowiedniej mocy, jak również wykonają jego montaż i pierwsze uruchomienie. Na stronie internetowej www.junkers.pl znajduje się wyszukiwarka instalatorów w zależności od miejsca zamieszkania. Można również skorzystać z całodobowej infolinii pod numerem telefonu: 801 900 810. Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, na której znajdują się szczegółowe informacje odnośnie kotłów kondensacyjnych z rodziny Bosch Condens oraz Cerapur: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant Junkers-Bosch 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jednak jest, bo nie ma innego powodu. Ja mam w łazience futrynę papierową. Tak jak wszystkie inne w mieszkaniu. I mam ok. Ale u mnie prysznic jest prysznicem, a nie sauną. Dzieci próbowały mi robić parówkę przy okazji mycia się, ale zapowiedziałem, że obciążę kosztami (dorosłe są) i się skończyło. Kontroluj wilgotność w łazience higrometrem.  
    • Jak będziesz robił remont, to kup PRAWDZIWE DRZWI i PRAWDZIWĄ OŚCIEŻNICĘ, to znaczy drewniane i dobrze zaimpregnowane... Te, aktualnie zainstalowane są z płyt MDF - tak skrzydło drzwiowe, jak i ościeżnica... Czasem te z MDF służą dłużej, jak się miejsca przecięcia płyty dobrze nasyci jakimś impregnatem i - przy ościeżnicy dodatkowo zabezpieczy DOBRZE POŁOŻONYM (na odtłuszczonych powierzchniach) silikonem... W Twojej łazience widać, które elementy były docinane i nie zabezpieczone - skracane pionowe elementy ościeżnicy i nacięcie wentylacyjne w skrzydle... MDF pije wodę i z posadzki i z powietrza jak gąbka       A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem...   Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:
    • Komentarz dodany przez M.L.: Witam, Zamówiłem w extraDach - Szczecin blachę na rąbek, blacha przyszła w kolorze innym niż zamówiłem…. Nikt nie poczuwa się do winy, sprawa trwa już prawie dwa miesiące, ciągle jestem zbywany, że nie ma odpowiedzi od producenta. Blachę zakupiłem od firmy extraDach (Szczecin) nie od producenta a mi każą czekać na jego odpowiedź. Blacha leży u mnie na budowie, extraDach umywa ręce, bo przecież zapłaciłem i blacha jest moja, a gdy pytam kiedy rozpatrzą moją reklamacje dostaje odpowiedź że producent sobie może odpowiedzieć kiedy chce.... Pomyłki sie zdarzają ja to rozumiem , lecz od extradachu dostałem odpowiedź odmowną bo blacha ma na oznaczeniu kolor prawidłowy! Blacha porównana z próbnikiem producenta, kolor pasuje do 7024 a nie 7016 jak zamawiałem, ale przecież blacha ma nadruk z kodem 7016, nikt nie patrzy na to jaki kolor ma blacha lecz jakie ma oznaczenie z tyłu! Próbniki w tym przypadku nie istnieją!! Budowa stoi, koszty rosną, dach niszczeje… Sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie. NIE POLECAM!!!!
    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...