Skocz do zawartości

Wymiana pieca węglowego na kocioł gazowy


Recommended Posts

Napisano

Witam. Jeszcze w tym roku chcę wymienić piec węglowy na kocioł gazowy, ale bio9rąc pod uwagę ilość modeli kotłów na naszym rynku trudno coś wybrać. Kocioł ma być jednofunkcyjny z zasobnikiem 120-150 litrów. Dom piętrowy o powierzchni 130 m2 z początku lat '90. Wyczytałem, że czym niższa moc minimalna, tym piec ekonomiczniejszy. Wstępnie wytypowałem Termet Ecocondens Gold Plus (3-21kW/2.8-19kW), a także nieco droższy Immergas Victrix 20 X TT 2 ErP (3-20,5kW). W wyższym przedziale cenowym Buderus GB062-24 oraz Vaillant Ecotec Plus 206/5-5. Oczywiście ze względu na cenę raczej skłaniałbym się do dwóch pierwszych o ile nie ma jakichś ogromnych różnic pomiędzy nimi, a dwoma droższymi.

 

Pozostaje też kwestia podgrzewania wody. Obecnie w domu jest piec węglowy w piwnicy, a woda ciepła podgrzewana jest dwoma pod podgrzewaczami gazowymi starszego typu. Jeden podgrzewacz na parterze w łazience + doprowadzenie do kuchni, drugi w łazience na piętrze. Nie wiem jak będzie z modyfikacją tak aby woda podgrzewana była przez zasobnik w piwnicy obok kotła gazowego. Czy ma to sens, czy może wymienić tylko podgrzewacze gazowe w łazience na nowszego typu z zamkniętą komorą spalania? Nie wiem jak z kosztami.

 

Proszę o wszelkie rady

Napisano

Witam, można jeszcze zrobić rozpoznanie w produktach marki Viessmann, Junkers, Buderus. Jeśli chodzi o modyfikację instalacji. To zrobi specjalista ale na logikę trzeba zamknąć odbiór gazu w miejscu starych podgrzewaczy i podłączyć przewody zwu i cwu pod wylewki (baterie). Na dole, gdzie będzie stał/wisiał nowy kocioł z podgrzewaczem trzeba będzie podprowadzić gaz a przewody z cwu puścić przez nowy zasobnik.

Napisano

Jeśli chodzi o kotły kondensacyjne to akurat  są sprawniej pracują przy mniejszym obciążeniu  gdy sa "przewymiarowane". Oczywiście zależy to wymagań parametrów pracy reszty instalacji - w starych instalacjach c.o pracują zwykle przy wyższych temp. Co do cwu - trzeba połączyć zasobnik do poszczególnych baterii (do wyjścia ze starego podgrzewacza), a to wymaga przeróbki instalacji (wstawienie nowych odcinków rur) i może wymagać np. skucia glazury. 

Napisano

Byłem dziś z firmie zajmującą się sprzedaż i montażem kotłów. Termetu nie mają, twierdzą, że nie ma dobrego serwisu. Buderusa polecają, ale nie GB060 lecz GB072. Buderus GB 072 20kW + zasobnik 120 L + sterownik pogodowy - 8300zł. Vaillant 206/5-5 + zasobnik 120 L + sterownik pogodowy - 9400zł. Immergas Vitrix 20 X TT + zasobnik 125 L + sterownik z sondą - 6900zł. Bardzo polecali Junkiers Ceropur ACU z wbudowanym zasobnikiem warstwowym 42 L za 9380zł. Tyle na temat kotłów.

 

Do komina muszą zostać włożone dwie rury - jedna w drugiej. Prawda?

 

Trochę namącili mi w głowie jeśli chodzi o to czy do kotła kupować zasobnik czy zostawić przepływowe podgrzewacze gazowe w łazienkach (tylko je wymienić na nowsze modele). Szef twierdził, że przepływowe gazowe podgrzewacze wody są ekonomiczniejsze niż zasobnik w piwnicy. Już nie wiem co o tym myśleć. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

 

 

Napisano

Jeśli chodzi o komin - tak - do kotła kondensacyjnego będzie potrzebny wkład rura w rurze albo - w zależności od adaptera - powietrze zasysane osobnym kanałem a spaliny osobnym kanałem w komin.

 

Podgrzewanie wody - jeśli nie masz kilometra rur a masz duże zapotrzebowanie na wodę - proponuję zasobnik przy kotle. Poza tym, myślę, że jeden podgrzewacz przepływowy gazowy wystarczy do przygotowania cwu.

Napisano (edytowany)

Co do komina - to wkład powietrzno-spalinowy (dwuścienny) ale można to rozwiązać inaczej wyprowadzając np, kanał powietrzny przez ścianę . Zasobnik czy przepływowy - to zależy od wielu czynników, a w tym przypadku to głównie problem przeróbki instalacji pod centralną cwu.  

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Proponuję na początek policzyć koszty obu wariantów przygotowywania c.w.u. Uwzględniając na ile kłopotliwa będzie przeróbka orurowania do c.w.u. w wersji z zasobnikiem. Ale dwa dodatkowe podgrzewacze przepływowe to przecież też koszty i praca.

Zaś co do mocy kotła to ważniejsza dla dobrej pracy jest właśnie moc minimalna. Tak żeby kocioł  mógł pracować w sposób ciągły, z niską temperaturą wody w obiegu, najlepiej wykorzystując efekt kondensacji.

Napisano
17 godzin temu, Yapi napisał:

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

 

 

Kolego a nie lepiej by było dla całej sprawy gdybyś zaprosił wykonawcę który na miejscu sprawdzi i oceni co będzie najlepsze ?. Bo wiesz takie rady na odległość, w dodatku wiążące się z tak wieloma niewiadomymi, to przypomina wróżenie z fusów.

A z cwu jest tak jak napisał kolega z redakcji BD:

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

 Zasobnik czy przepływowy - to zależy od wielu czynników, a w tym przypadku to głównie problem przeróbki instalacji pod centralną cwu.  

i tu Ci nikt dobrze na odległość nie doradzi, bo potrzebna jest wizja lokalna.

Napisano
Dnia 12.08.2019 o 09:03, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Witam, można jeszcze zrobić rozpoznanie w produktach marki Viessmann

Witam również, 

Dziękuję za wywołanie do odpowiedzi!

Jak najbardziej zapraszam do naszych specjalistów, którzy pomogą zarówno dobrać urządzenie jak i przebudować cały system. 

Mamy w ofercie wysokiej jakości kotły gazowe kondensacyjne - szczegóły TUTAJ

Mamy również formularz zgłoszeniowy po bezpłatne i niezobowiązujące wyceny. 

Zapraszam do kontaktu lub do zadawania pytań!

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 13.08.2019 o 09:51, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Proponuję na początek policzyć koszty obu wariantów przygotowywania c.w.u. Uwzględniając na ile kłopotliwa będzie przeróbka orurowania do c.w.u. w wersji z zasobnikiem. Ale dwa dodatkowe podgrzewacze przepływowe to przecież też koszty i praca.

Zaś co do mocy kotła to ważniejsza dla dobrej pracy jest właśnie moc minimalna. Tak żeby kocioł  mógł pracować w sposób ciągły, z niską temperaturą wody w obiegu, najlepiej wykorzystując efekt kondensacji.

Witam,

Projekt instalacji gazowej, nowej instalacji CO oraz dobór gazowego kotła kondensacyjnego o odpowiedniej mocy najlepiej powierzyć specjaliście. Dlatego w tym celu doboru kotła zachęcam Państwa do kontaktu z jednym z Autoryzowanych Instalatorów marki Junkers-Bosch. Doradzą oni przy doborze kotła o odpowiedniej mocy, jak również wykonają jego montaż i pierwsze uruchomienie. Na stronie internetowej www.junkers.pl znajduje się wyszukiwarka instalatorów w zależności od miejsca zamieszkania. Można również skorzystać z całodobowej infolinii pod numerem telefonu: 801 900 810. Zachęcam również do odwiedzenia strony internetowej, na której znajdują się szczegółowe informacje odnośnie kotłów kondensacyjnych z rodziny Bosch Condens oraz Cerapur: http://www.junkers.pl/produkty/kotly/kotly-kondensacyjne/
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant Junkers-Bosch 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...