Skocz do zawartości

Budynek gospodarczy - czym pokryć dach?


Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, Shpack napisał:

To skraplanie jest  od strony wewnętrznej ? Bo na stronie zewnętrznej blachy nie raz widziałem rosę na leżącej na dachu , na ziemi czy na palecie.

Na trawie też się skrapla rosa. I to jest wilgoć jakby z góry opadająca na powierzchnię.

Ale może być też od dołu.

Przecież to zależy od warunków atmosferycznych - i ktora część, powierzchnia budynku albo otoczenia paruje - a która wychłodzona powierzchnia budynku przyjmuje ta parę i ją skrapla.

Wydaje mi sie, że np. wieczorem i  w nocy jest  taka sytuacja, gdzie nagrzane wnętrze powoduje podnoszzenie się wilgotnego powietrza w gorę (nawet tego zewnętrznego wchodzącego pod dach wiaty - i ta wilgoć napotykając opór w postaci blaszanego zimnego zadaszenia - skrapla się od spodu.

 

To jedna z możliwości 

Napisano
1 godzinę temu, Shpack napisał:

To skraplanie jest  od strony wewnętrznej ? Bo na stronie zewnętrznej blachy nie raz widziałem rosę na leżącej na dachu , na ziemi czy na palecie.

Tak, jest na stronie wewnętrznej. 

Napisano
2 godziny temu, Tymianek napisał:

Tak, jest na stronie wewnętrznej. 

 

A dlaczego?

3 godziny temu, zenek napisał:

Wydaje mi sie, że

po prostu nie jest to

  

Dnia 8.09.2020 o 09:30, zenek napisał:

wiata całkowicie przewietrzana

:bezradny:

 

Napisano
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

 

Przeczytaj mój post jeszcze raz...

 

2 godziny temu, Tymianek napisał:

Różnica temperatur.

Nie... dlatego, że po prostu nie jest to wiata całkowicie przewietrzana

Brak myślenia chyba prezentujesz - brak logiki.

 

Tymianek słusznie napisał, że jest "różnica temperatur"

I należy napisać logicznie zamiast twojego "Nie..." - Tak, bo nie jest to wiata całkowicie przewietrzana.

 

Gdyby była całkowicie przewietrzana - nie byłoby różnic temperatury wokół zadaszenia.

Mam nadzieję, że nawet bobas zrozumie :takaemotka: jak wyciągnie cumla i pomyśli...

Napisano

Przeczytaj jeszcze raz ciąg kilku ostatnich postów, to MOŻE uda ci się tę logikę odnaleźć :bezradny:

 

garaż, wiata, przewietrzana wiata, całkowicie przewietrzana wiata... szukaj logicznych powiązań... może znajdziesz :scratching:

przeanalizuj położenie znaków interpunkcyjnych...

próbuj...

Napisano (edytowany)
Dnia 9.09.2020 o 17:00, podczytywacz napisał:

 

Przeczytaj mój post jeszcze raz...

 

Nie... dlatego, że po prostu nie jest to wiata całkowicie przewietrzana

W późniejszych godzinach jest to nadal ta sama "wiata" czyli "nie jest to wiata całkowicie przewietrzana" a zjawisko  skraplania już nie występuje.

Nie ma sytuacji kontaktu ciepłego powietrza z zimnym materiałem.

Edytowano przez Tymianek (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 7.09.2020 o 20:31, Shpack napisał:

Widzę, że tylko jeden człowiek przeczytal ze zrozumieniem, zastanowił się i dał dobrą radę. Inni też mieli rację, ale przy ogrzewanych budynkach. Aby obliczyć punkt rosy, czyli miejsce, w którym skrapla się woda muszą być różnice temperatur. Pozdrawiam eksperta i nieśmiało zapytam gdzie on studiował budownictwo? 

Skora odgrzałeś starego kotleta to ...

Gdybyś przeczytał cały temat to  byś widział że to zła rada. Ale podpowiem boś może widzisz tylko to co chcesz widzieć, że autor tematu ma już położone pełne deskowanie i teraz na tym pełnym deskowaniu ma być ułożona blacha.

 Punkt rosy to oblicza sie do ścian murowanych i ocieplonych połaci, gdzie widzisz że ten dach jest ocieplony? Tu mowa o zjawisku kondensacji.

 

Napisano
Dnia 9.09.2020 o 19:10, zenek napisał:

Brak myślenia chyba prezentujesz - brak logiki.

Pewnie... co to za różnica pod względem wentylacji (szeroko rozumianej) garaż - czyli zamknięta, blaszana buda - , a wiata - całkowicie, czy też trochę mniej przewietrzana...

Dnia 9.09.2020 o 16:39, Tymianek napisał:

Różnica temperatur.

Pokazałeś zamkniętą budę, na pewno nie do końca szczelną, ale napisałem:

 

obraz.png.4c0284e3a52f864e89196956e10dbb05.png

że to nie jest przewietrzana wiata!

 

Do garażu wwozisz wodę po opadach, śnieg na kołach, ma co rozpuszczać się i odparowywać... gdzie? - ano tam gdzie najzimniej rano...

W wiacie hula wiatr, więc na powierzchni pokrycia woda się nie wykropli...

Napisano

 

I znowu Heniu...

3 godziny temu, 1henryk2 napisał:

 Punkt rosy to oblicza sie do ścian murowanych i ocieplonych połaci, gdzie widzisz że ten dach jest ocieplony? Tu mowa o zjawisku kondensacji.

Coś wiesz... ale nie do końca precyzyjnie...

 

 

Rosa faktycznie powstaje w wyniku kondensacji... i w ścianie murowanej, również niekoniecznie takiej docieplonej, i w kanadyjczyku - czyli w ocieplonej połaci - i na szybie w domu czy w samochodzie, pociągu...

 

 

Napisano
18 godzin temu, podczytywacz napisał:

Pewnie... co to za różnica pod względem wentylacji (szeroko rozumianej) garaż - czyli zamknięta, blaszana buda - , a wiata - całkowicie, czy też trochę mniej przewietrzana...

Pokazałeś zamkniętą budę, na pewno nie do końca szczelną, ale napisałem:

 

obraz.png.4c0284e3a52f864e89196956e10dbb05.png

że to nie jest przewietrzana wiata!

 

Do garażu wwozisz wodę po opadach, śnieg na kołach, ma co rozpuszczać się i odparowywać... gdzie? - ano tam gdzie najzimniej rano...

W wiacie hula wiatr, więc na powierzchni pokrycia woda się nie wykropli...

Akurat w tym garażu jest zwykła graciarnia ale innym przykładem może być poddasze nieużytkowe, gdzie możemy zaobserwować podobną sytuacje. Wloty okapów są drożne czyli występuje ruch powietrza, nikt tam beczek z wodą nie stawia a mimo to możemy zaobserwować zjawisko skraplania się wody.

 

Napisano

To ciekawa dyskusja.

Ja taki budyneczek, altanę o wym 4 x 8 m wybudowałem. Pokryłem go płytami falistymi, celulozowo-cementowymi. Ich plus jest taki, że potrzebują tylko trzech podpór w postaci łat na długości połaci. Budynek w lecie nie nagrzewa się, w zimie nie przemarza, bez wykropleń. Metr kwadratowy płyty tańszy od blachodachówki.... W jednym punkcie dachu wsunąłem płytę przeźroczystą, mam doświetlenie dachu. Budynek jest suchy, bez przecieków, a poza tym tani.  w łatwy sposób uniknąłem wszystkich wad, o których szanowni budowniczowie wspominacie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...