Skocz do zawartości

Dobór folii paroprzepuszczalnej


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

mam pytanie odnośnie doboru folii paro przepuszczalnej do ocieplenia poddasza.

Sytuacja wygląda następująco:

mam dwuspadowy dach, z pełnym deskowaniem pokryty papą, na to położona blachodachówka.

Chciałbym teraz ten dach ocieplić, i zastanawiam się nad tym jaką folię paroprzepuszczalną użyć.

Najpierw idąc od strony desek, planuję dać ok 3cm przerwy wentylacyjnej, następnie folia paroprzepuszczalna, wełna 15cm +5cm na zakładkę, folia paroizolacyjna, płyty osb/gk.

proszę o informację jakiej folii paro przepuszczalnej najlepiej użyć w tym przypadku.

Napisano

W takim układzie warstw dachu jedyną faktyczną funkcją folii wstępnego krycia jest uzyskanie szczeliny pomiędzy ociepleniem i deskowaniem. Równie dobrze można ją zastąpić gęstą siatką, np. z włókna szklanego.

Trzeba koniecznie zapewnić wlot w okapie i wylot w kalenicy, inaczej ze szczeliny wentylacyjnej nie będzie pożytku.

Jaki jest kształt i nachylenie tego dachu? Czy są okna dachowe i kominy? Przy niewielkim spadku lub skomplikowanym kształcie z wentylacją dachu może być problem.

Napisano
1 godzinę temu, kamien13 napisał:

To mam naciąć teraz, np. diaxem wzdłuż kalenicy i wykonać otwór wentylacyjny? czy wiertarką dziury?

diaxem - jak chcesz w zasadzie od nowa stawiać dach bo całkiem pewne że :blowup:

piłą jak wolisz uniknąć tego

albo po prostu rozebrać

a w guglach wpisz sobie

wentylacja w kalenicy przy deskowaniu pełnym                      

a dystans najprościej to:

membrana_ocieplenie_Fot_8-730x491.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli ma już położoną blachodachówke i zrobioną elewację to ciężko będzie zrobić wentylację przy okapie, w kalenicy zrobi to w najmniej inwazyjny sposób bo wystarczy jak w szczycie wytnie szczeliny w deskowaniu między krokwiami.

Też nie widzę logicznego uzasadnienia używania membrany do wykonania szczeliny wentylacyjnej między ociepleniem a deskowaniem. Szczelinę można zrobić tak jak pokazał na fotce aru albo nabijając dwie listewki wzdłuż o gr 3 cm.

 

Napisano

A czy wycinając szczelinę w kalenicy od wewnątrz domu nie uszkodzę w ten sposób taśmy kalenicowej?

 

I jeszcze jedno pytanie,

 

Gdybym nie wykonał tej szczeliny, i zamiast ocieplenia skosów na strychu, dałbym ocieplenie nad sufitem podwieszanym? -w tedy powietrze, które wpadałoby w okapie wylatywało by na strychu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu.

Gość mhtyl
Napisano
37 minut temu, kamien13 napisał:

A czy wycinając szczelinę w kalenicy od wewnątrz domu nie uszkodzę w ten sposób taśmy kalenicowej?

Zależy czym będziesz to wycinał. Jeżeli odpowiednim narzędziem to nic nie powinieneś uszkodzić. Uważam że odpowiednim do tego celu było by narzędzie oscylacyjne wielofunkcyjne.

 

pol_pl_GRAPHITE-URZADZENIE-WIELOFUNKCYJN

 

18 minut temu, kamien13 napisał:

I jeszcze jedno pytanie,

 

Gdybym nie wykonał tej szczeliny, i zamiast ocieplenia skosów na strychu, dałbym ocieplenie nad sufitem podwieszanym? -w tedy powietrze, które wpadałoby w okapie wylatywało by na strychu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu.

Może być takie rozwiązanie tylko w szczytach musiałbyś dać kratkę wentylacyjną aby była wymiana powietrza.

Napisano
55 minut temu, mhtyl napisał:

Zależy czym będziesz to wycinał. Jeżeli odpowiednim narzędziem to nic nie powinieneś uszkodzić. Uważam że odpowiednim do tego celu było by narzędzie oscylacyjne wielofunkcyjne.

 

pol_pl_GRAPHITE-URZADZENIE-WIELOFUNKCYJN

 

Może być takie rozwiązanie tylko w szczytach musiałbyś dać kratkę wentylacyjną aby była wymiana powietrza.

Czy muszę dawać kratkę wentylacyjną skoro powietrze będzie wpadać z okapu przez szczelinę wentylacyjną między deskami a wełną (ok. 3cm) do strychu? 

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, kamien13 napisał:

Czy muszę dawać kratkę wentylacyjną skoro powietrze będzie wpadać z okapu przez szczelinę wentylacyjną między deskami a wełną (ok. 3cm) do strychu? 

A ze strychu gdzie się ono podzieje jak nie będzie kratki wentylacyjnej?

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, kamien13 napisał:

Może przez wyłaz dachowy? 

Ale co? wyłaz dachowy chcesz mieć otwarty cały czas? aby była wymiana powietrza to jeden otwór sprawy nie załatwi.

Napisano
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Ale co? wyłaz dachowy chcesz mieć otwarty cały czas? aby była wymiana powietrza to jeden otwór sprawy nie załatwi.

Chodziło mi o mikrowentylację, mam okno dachowe zamiast typowego wyłazu. 

Gość mhtyl
Napisano
11 godzin temu, kamien13 napisał:

Chodziło mi o mikrowentylację, mam okno dachowe zamiast typowego wyłazu. 

Mikrowentylacja w oknie jest do nawiewu powietrza do wewnątrz, to się nie nada.

 

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Mikrowentylacja w oknie jest do nawiewu powietrza do wewnątrz, to się nie nada.

 

Ok, wstawię w takim razie kratkę.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Jeśli bym ocieplił prawie do samej kalenicy i zostawił, np. po 5cm z każdej strony, to czy takie rozwiązanie było by równie skuteczne? powietrze dostawało by się do strychu i wylatywało przez kratkę wentylacyjną.

Gość mhtyl
Napisano
7 minut temu, kamien13 napisał:

Ok, wstawię w takim razie kratkę.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Jeśli bym ocieplił prawie do samej kalenicy i zostawił, np. po 5cm z każdej strony, to czy takie rozwiązanie było by równie skuteczne? powietrze dostawało by się do strychu i wylatywało przez kratkę wentylacyjną.

Widziałeś aby powietrze wędrowało na dół? jeżeli chcesz ocieplić strych i chcesz aby była dobra wentylacja to musisz w kalenicy zrobić otwory między krokwiami.

Napisano
20 minut temu, mhtyl napisał:

Widziałeś aby powietrze wędrowało na dół? jeżeli chcesz ocieplić strych i chcesz aby była dobra wentylacja to musisz w kalenicy zrobić otwory między krokwiami.

Ok, dzięki za informację.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...