Skocz do zawartości

Dobór folii paroprzepuszczalnej


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

mam pytanie odnośnie doboru folii paro przepuszczalnej do ocieplenia poddasza.

Sytuacja wygląda następująco:

mam dwuspadowy dach, z pełnym deskowaniem pokryty papą, na to położona blachodachówka.

Chciałbym teraz ten dach ocieplić, i zastanawiam się nad tym jaką folię paroprzepuszczalną użyć.

Najpierw idąc od strony desek, planuję dać ok 3cm przerwy wentylacyjnej, następnie folia paroprzepuszczalna, wełna 15cm +5cm na zakładkę, folia paroizolacyjna, płyty osb/gk.

proszę o informację jakiej folii paro przepuszczalnej najlepiej użyć w tym przypadku.

Napisano

W takim układzie warstw dachu jedyną faktyczną funkcją folii wstępnego krycia jest uzyskanie szczeliny pomiędzy ociepleniem i deskowaniem. Równie dobrze można ją zastąpić gęstą siatką, np. z włókna szklanego.

Trzeba koniecznie zapewnić wlot w okapie i wylot w kalenicy, inaczej ze szczeliny wentylacyjnej nie będzie pożytku.

Jaki jest kształt i nachylenie tego dachu? Czy są okna dachowe i kominy? Przy niewielkim spadku lub skomplikowanym kształcie z wentylacją dachu może być problem.

Napisano
1 godzinę temu, kamien13 napisał:

To mam naciąć teraz, np. diaxem wzdłuż kalenicy i wykonać otwór wentylacyjny? czy wiertarką dziury?

diaxem - jak chcesz w zasadzie od nowa stawiać dach bo całkiem pewne że :blowup:

piłą jak wolisz uniknąć tego

albo po prostu rozebrać

a w guglach wpisz sobie

wentylacja w kalenicy przy deskowaniu pełnym                      

a dystans najprościej to:

membrana_ocieplenie_Fot_8-730x491.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli ma już położoną blachodachówke i zrobioną elewację to ciężko będzie zrobić wentylację przy okapie, w kalenicy zrobi to w najmniej inwazyjny sposób bo wystarczy jak w szczycie wytnie szczeliny w deskowaniu między krokwiami.

Też nie widzę logicznego uzasadnienia używania membrany do wykonania szczeliny wentylacyjnej między ociepleniem a deskowaniem. Szczelinę można zrobić tak jak pokazał na fotce aru albo nabijając dwie listewki wzdłuż o gr 3 cm.

 

Napisano

A czy wycinając szczelinę w kalenicy od wewnątrz domu nie uszkodzę w ten sposób taśmy kalenicowej?

 

I jeszcze jedno pytanie,

 

Gdybym nie wykonał tej szczeliny, i zamiast ocieplenia skosów na strychu, dałbym ocieplenie nad sufitem podwieszanym? -w tedy powietrze, które wpadałoby w okapie wylatywało by na strychu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu.

Gość mhtyl
Napisano
37 minut temu, kamien13 napisał:

A czy wycinając szczelinę w kalenicy od wewnątrz domu nie uszkodzę w ten sposób taśmy kalenicowej?

Zależy czym będziesz to wycinał. Jeżeli odpowiednim narzędziem to nic nie powinieneś uszkodzić. Uważam że odpowiednim do tego celu było by narzędzie oscylacyjne wielofunkcyjne.

 

pol_pl_GRAPHITE-URZADZENIE-WIELOFUNKCYJN

 

18 minut temu, kamien13 napisał:

I jeszcze jedno pytanie,

 

Gdybym nie wykonał tej szczeliny, i zamiast ocieplenia skosów na strychu, dałbym ocieplenie nad sufitem podwieszanym? -w tedy powietrze, które wpadałoby w okapie wylatywało by na strychu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu.

Może być takie rozwiązanie tylko w szczytach musiałbyś dać kratkę wentylacyjną aby była wymiana powietrza.

Napisano
55 minut temu, mhtyl napisał:

Zależy czym będziesz to wycinał. Jeżeli odpowiednim narzędziem to nic nie powinieneś uszkodzić. Uważam że odpowiednim do tego celu było by narzędzie oscylacyjne wielofunkcyjne.

 

pol_pl_GRAPHITE-URZADZENIE-WIELOFUNKCYJN

 

Może być takie rozwiązanie tylko w szczytach musiałbyś dać kratkę wentylacyjną aby była wymiana powietrza.

Czy muszę dawać kratkę wentylacyjną skoro powietrze będzie wpadać z okapu przez szczelinę wentylacyjną między deskami a wełną (ok. 3cm) do strychu? 

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, kamien13 napisał:

Czy muszę dawać kratkę wentylacyjną skoro powietrze będzie wpadać z okapu przez szczelinę wentylacyjną między deskami a wełną (ok. 3cm) do strychu? 

A ze strychu gdzie się ono podzieje jak nie będzie kratki wentylacyjnej?

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, kamien13 napisał:

Może przez wyłaz dachowy? 

Ale co? wyłaz dachowy chcesz mieć otwarty cały czas? aby była wymiana powietrza to jeden otwór sprawy nie załatwi.

Napisano
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Ale co? wyłaz dachowy chcesz mieć otwarty cały czas? aby była wymiana powietrza to jeden otwór sprawy nie załatwi.

Chodziło mi o mikrowentylację, mam okno dachowe zamiast typowego wyłazu. 

Gość mhtyl
Napisano
11 godzin temu, kamien13 napisał:

Chodziło mi o mikrowentylację, mam okno dachowe zamiast typowego wyłazu. 

Mikrowentylacja w oknie jest do nawiewu powietrza do wewnątrz, to się nie nada.

 

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Mikrowentylacja w oknie jest do nawiewu powietrza do wewnątrz, to się nie nada.

 

Ok, wstawię w takim razie kratkę.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Jeśli bym ocieplił prawie do samej kalenicy i zostawił, np. po 5cm z każdej strony, to czy takie rozwiązanie było by równie skuteczne? powietrze dostawało by się do strychu i wylatywało przez kratkę wentylacyjną.

Gość mhtyl
Napisano
7 minut temu, kamien13 napisał:

Ok, wstawię w takim razie kratkę.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Jeśli bym ocieplił prawie do samej kalenicy i zostawił, np. po 5cm z każdej strony, to czy takie rozwiązanie było by równie skuteczne? powietrze dostawało by się do strychu i wylatywało przez kratkę wentylacyjną.

Widziałeś aby powietrze wędrowało na dół? jeżeli chcesz ocieplić strych i chcesz aby była dobra wentylacja to musisz w kalenicy zrobić otwory między krokwiami.

Napisano
20 minut temu, mhtyl napisał:

Widziałeś aby powietrze wędrowało na dół? jeżeli chcesz ocieplić strych i chcesz aby była dobra wentylacja to musisz w kalenicy zrobić otwory między krokwiami.

Ok, dzięki za informację.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...