Skocz do zawartości

Dobór folii paroprzepuszczalnej


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

mam pytanie odnośnie doboru folii paro przepuszczalnej do ocieplenia poddasza.

Sytuacja wygląda następująco:

mam dwuspadowy dach, z pełnym deskowaniem pokryty papą, na to położona blachodachówka.

Chciałbym teraz ten dach ocieplić, i zastanawiam się nad tym jaką folię paroprzepuszczalną użyć.

Najpierw idąc od strony desek, planuję dać ok 3cm przerwy wentylacyjnej, następnie folia paroprzepuszczalna, wełna 15cm +5cm na zakładkę, folia paroizolacyjna, płyty osb/gk.

proszę o informację jakiej folii paro przepuszczalnej najlepiej użyć w tym przypadku.

Napisano

W takim układzie warstw dachu jedyną faktyczną funkcją folii wstępnego krycia jest uzyskanie szczeliny pomiędzy ociepleniem i deskowaniem. Równie dobrze można ją zastąpić gęstą siatką, np. z włókna szklanego.

Trzeba koniecznie zapewnić wlot w okapie i wylot w kalenicy, inaczej ze szczeliny wentylacyjnej nie będzie pożytku.

Jaki jest kształt i nachylenie tego dachu? Czy są okna dachowe i kominy? Przy niewielkim spadku lub skomplikowanym kształcie z wentylacją dachu może być problem.

Napisano
1 godzinę temu, kamien13 napisał:

To mam naciąć teraz, np. diaxem wzdłuż kalenicy i wykonać otwór wentylacyjny? czy wiertarką dziury?

diaxem - jak chcesz w zasadzie od nowa stawiać dach bo całkiem pewne że :blowup:

piłą jak wolisz uniknąć tego

albo po prostu rozebrać

a w guglach wpisz sobie

wentylacja w kalenicy przy deskowaniu pełnym                      

a dystans najprościej to:

membrana_ocieplenie_Fot_8-730x491.jpg

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli ma już położoną blachodachówke i zrobioną elewację to ciężko będzie zrobić wentylację przy okapie, w kalenicy zrobi to w najmniej inwazyjny sposób bo wystarczy jak w szczycie wytnie szczeliny w deskowaniu między krokwiami.

Też nie widzę logicznego uzasadnienia używania membrany do wykonania szczeliny wentylacyjnej między ociepleniem a deskowaniem. Szczelinę można zrobić tak jak pokazał na fotce aru albo nabijając dwie listewki wzdłuż o gr 3 cm.

 

Napisano

A czy wycinając szczelinę w kalenicy od wewnątrz domu nie uszkodzę w ten sposób taśmy kalenicowej?

 

I jeszcze jedno pytanie,

 

Gdybym nie wykonał tej szczeliny, i zamiast ocieplenia skosów na strychu, dałbym ocieplenie nad sufitem podwieszanym? -w tedy powietrze, które wpadałoby w okapie wylatywało by na strychu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu.

Gość mhtyl
Napisano
37 minut temu, kamien13 napisał:

A czy wycinając szczelinę w kalenicy od wewnątrz domu nie uszkodzę w ten sposób taśmy kalenicowej?

Zależy czym będziesz to wycinał. Jeżeli odpowiednim narzędziem to nic nie powinieneś uszkodzić. Uważam że odpowiednim do tego celu było by narzędzie oscylacyjne wielofunkcyjne.

 

pol_pl_GRAPHITE-URZADZENIE-WIELOFUNKCYJN

 

18 minut temu, kamien13 napisał:

I jeszcze jedno pytanie,

 

Gdybym nie wykonał tej szczeliny, i zamiast ocieplenia skosów na strychu, dałbym ocieplenie nad sufitem podwieszanym? -w tedy powietrze, które wpadałoby w okapie wylatywało by na strychu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu.

Może być takie rozwiązanie tylko w szczytach musiałbyś dać kratkę wentylacyjną aby była wymiana powietrza.

Napisano
55 minut temu, mhtyl napisał:

Zależy czym będziesz to wycinał. Jeżeli odpowiednim narzędziem to nic nie powinieneś uszkodzić. Uważam że odpowiednim do tego celu było by narzędzie oscylacyjne wielofunkcyjne.

 

pol_pl_GRAPHITE-URZADZENIE-WIELOFUNKCYJN

 

Może być takie rozwiązanie tylko w szczytach musiałbyś dać kratkę wentylacyjną aby była wymiana powietrza.

Czy muszę dawać kratkę wentylacyjną skoro powietrze będzie wpadać z okapu przez szczelinę wentylacyjną między deskami a wełną (ok. 3cm) do strychu? 

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, kamien13 napisał:

Czy muszę dawać kratkę wentylacyjną skoro powietrze będzie wpadać z okapu przez szczelinę wentylacyjną między deskami a wełną (ok. 3cm) do strychu? 

A ze strychu gdzie się ono podzieje jak nie będzie kratki wentylacyjnej?

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, kamien13 napisał:

Może przez wyłaz dachowy? 

Ale co? wyłaz dachowy chcesz mieć otwarty cały czas? aby była wymiana powietrza to jeden otwór sprawy nie załatwi.

Napisano
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Ale co? wyłaz dachowy chcesz mieć otwarty cały czas? aby była wymiana powietrza to jeden otwór sprawy nie załatwi.

Chodziło mi o mikrowentylację, mam okno dachowe zamiast typowego wyłazu. 

Gość mhtyl
Napisano
11 godzin temu, kamien13 napisał:

Chodziło mi o mikrowentylację, mam okno dachowe zamiast typowego wyłazu. 

Mikrowentylacja w oknie jest do nawiewu powietrza do wewnątrz, to się nie nada.

 

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Mikrowentylacja w oknie jest do nawiewu powietrza do wewnątrz, to się nie nada.

 

Ok, wstawię w takim razie kratkę.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Jeśli bym ocieplił prawie do samej kalenicy i zostawił, np. po 5cm z każdej strony, to czy takie rozwiązanie było by równie skuteczne? powietrze dostawało by się do strychu i wylatywało przez kratkę wentylacyjną.

Gość mhtyl
Napisano
7 minut temu, kamien13 napisał:

Ok, wstawię w takim razie kratkę.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Jeśli bym ocieplił prawie do samej kalenicy i zostawił, np. po 5cm z każdej strony, to czy takie rozwiązanie było by równie skuteczne? powietrze dostawało by się do strychu i wylatywało przez kratkę wentylacyjną.

Widziałeś aby powietrze wędrowało na dół? jeżeli chcesz ocieplić strych i chcesz aby była dobra wentylacja to musisz w kalenicy zrobić otwory między krokwiami.

Napisano
20 minut temu, mhtyl napisał:

Widziałeś aby powietrze wędrowało na dół? jeżeli chcesz ocieplić strych i chcesz aby była dobra wentylacja to musisz w kalenicy zrobić otwory między krokwiami.

Ok, dzięki za informację.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...