Skocz do zawartości

Samowolka budowlana


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Chciałbym przekształcić budynek usługowy(garaż) na dom mieszkalny.

Budynek powstał ponad 20 lat temu bez żadnych papierów(samowolka). Potem zgłoszono go jako budynek usługowy(warsztat) i jest do dnia dzisiejszego płacony podatek od powierzchni 100mkw.

Na działce tej postawiony jest również osobno budynek mieszkalny. Jak tą sprawę ugryźć od czego zacząć? Czy jest sens w ogóle zaczynać ten temat. Lokalizacja to Warszawa.

 

Napisano

Prawdopodobnie budynek "istnieje" tylko do celów podatkowych  - zgodnie z prawem budowlanym to nadal  samowolka (brak pozwolenia, dokumentacji) i formalnie powinna więc być przeprowadzona legalizacja  bądź rozbiórka.  Ewentualna przebudowa na dom mieszkalny wymagać będzie "wyprostowania" zaszłości, uzyskania warunków zabudowy lub sprawdzenia zgodności  z MPZP, opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę lub złożenie zgłoszenia.

Napisano
Dnia 23.04.2019 o 16:21, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Prawdopodobnie budynek "istnieje" tylko do celów podatkowych  - zgodnie z prawem budowlanym to nadal  samowolka (brak pozwolenia, dokumentacji) i formalnie powinna więc być przeprowadzona legalizacja  bądź rozbiórka.  Ewentualna przebudowa na dom mieszkalny wymagać będzie "wyprostowania" zaszłości, uzyskania warunków zabudowy lub sprawdzenia zgodności  z MPZP, opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę lub złożenie zgłoszenia.

Znany paradoks, gdzie gmina ściąga podatki od czegoś, co w powiecie nie istnieje. :icon_biggrin: Ale tak to w naszym powiatowym kraju działa.

Proponowałbym odczekać nieco, gdyż zapowiadane są zmiany prawne ułatwiające legalizowanie samowolek i znacznie obniżające koszty. Niestety, zbliża się maraton wyborczy i pewnie żadna z partii nie będzie teraz miała na to czasu, bo elektorat ludzi z samowolą budowlaną nie jest bardzo szeroki. Przyjdzie poczekać pewnie do 2020 roku.

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Będę próbował jednak prostować tą sprawę już w tym roku. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dodatkowym problemem są dwie ściany budynku, które stoją w granicach 3 działek :-) . Dam znać jak poszło. Pozdrawiam.

Napisano

Zobaczymy. Podobno jeden z sąsiadów jest mocno roszczeniowy Ale to było dawno temu. 2 pokolenia do tyłu. Teraz tam już jego dzieci mieszkają. Okien od stron tych działek nie planuje. Chciałbym zmieniać gabaryty. Chce podnieść mury około 1,2m.

  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...