Skocz do zawartości

chodnik do domu


Recommended Posts

Z podanych wymiarów wychodzi jakieś 1,2 m3 betonu. Jednak zakłada się, że że na wykonanie 1m3 betonu potrzeba 1,015m3 betonu. Zakłada się od razu, przypadkowe utraty, a i dokładnie się nie wyskrobie zawsze z pojemnika czy betoniarki wszystkiego. Więc założyłbym, że potrzeba 1,3m3.
Wydaje mi się, że jeżeli ma to być tylko chodnik to można wykonać go z tzw. chudego betonu klasy B-7,5.
Na niego potrzeba:
cement- ok. 215 kg (na worki 25 kg będzie ok. 8,5 szt.)
piasek- ok. 2902 kg
woda- ok. 99 l

Jeżeli jednak ma to być mocniejszy wyrób dobrze zrobić z betonu klasy B-15. Składniki do wykonania:
cement- ok. 363 kg (na worki 25 kg będzie ok. 14,5 szt.)
piasek- ok. 778 kg
żwir- ok. 1817 kg
woda- ok. 218 l

W razie pomyłki moich obliczeń lub dla innych, podaje taki schemat do przygotowania 1m3 betonu:
B-7,5:
cement- 163 kg
piasek- 2200 kg
woda- 75 l

B-15
cement- 275 kg
piasek- 590 kg
żwir- 1377 kg
woda- 165 l

POZDRAWIAM!
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  Cytat

chcę wykonać dojście do domu z betonu. powierzchnia ogólna to ok. 15m2, grubość ok. 8cm. ile betonu będę potrzebował (będę to robił sam więc byłbym wdzięczny za informację o potrzebnej ilości piasku, żwiru i cementu)

Rozwiń  

16 worków cementu około 3ton piasku woda to zależy jaki piasek[beton musi być odpowiednio elastyczny]Na taczki średnio mieści się 0,05metra szesciennego betonu,na betoniarkę[150]syp 2 worki cementu i około 33-35 łopat piasku z betoniarki powinno wyjść 3 taczki betonu.Piasek nie może mieć glinki bo po opadach deszczu porobią się dziurki w chodniku.
Link do komentarza
A moze jednak jakis bruczek? Nie musisz wykonywać płyty - wystarczy dobrze zagęścić podłoże zamocować krawęzniki labo uzyc jakiegoś taniego systemu np Ekobord (chyba tak sie to pisze) i przestrzeń wypełnic brukiem. Łatwe proste i przyjemne.
i wierz mi wclae nie wiele droższe niż planowana wylewka.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
A chodniczek całkiem łatwo wybrukować (podjazd to juz raczej robota dla fachowca).

Pod ścieżkę najpier robi się wykop, jego dno kształtuje się z maleńkim spadkiem, wyrównuje i ubija. Potem jest warstwa (grubości10-20 cm) tłucznia lub żwiru, a na to warstwa (3-5 cm grubości) piasku. Potem zostaje już tylko ułożenie kostki.
Link do komentarza
  Cytat

A chodniczek całkiem łatwo wybrukować (podjazd to juz raczej robota dla fachowca).

Pod ścieżkę najpier robi się wykop, jego dno kształtuje się z maleńkim spadkiem, wyrównuje i ubija. Potem jest warstwa (grubości10-20 cm) tłucznia lub żwiru, a na to warstwa (3-5 cm grubości) piasku. Potem zostaje już tylko ułożenie kostki.

Rozwiń  



Jaki powinien być ten spadek, tzn jak duży, i w któym kierunku???
Link do komentarza
  Cytat

A chodniczek całkiem łatwo wybrukować (podjazd to juz raczej robota dla fachowca).

Pod ścieżkę najpier robi się wykop, jego dno kształtuje się z maleńkim spadkiem, wyrównuje i ubija. Potem jest warstwa (grubości10-20 cm) tłucznia lub żwiru, a na to warstwa (3-5 cm grubości) piasku. Potem zostaje już tylko ułożenie kostki.

Rozwiń  



A krawężniki?!!! icon_smile.gif

Jeśli przy nawierzchni mają być obrzeża lub krawężniki, trzeba je osadzić na początku w wykonanym wykopie (w podkładzie z suchego betonu), przed wykonaniem warstwy żwiru i warstwy piasku.
Link do komentarza
  Cytat

Właśnie, krawężniki czy obrzeża, jaka właściwie jest różnica między nimi?

Rozwiń  



Krawężnikami zabezpiecza się nawierzchnie podjazdów. Krawężniki osadza się w podłożu głębiej niż elementy nawierzchni. Górna część krawężnika wystaje ponad nawierzchnię.

Na brzegach ścieżek wystarczą obrzeża, betonowe, kamienne czy z tworzywa sztucznego. Są one mniej masywne niż krawężniki. Ustawia się je tak, aby nie wystawały ponad nawierzchnię.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Ja mam też pytanie związane z tym tematem. Również chce wykonać chodnik z betonu lecz jego kolor mnie przeraża. Czy podczas robienia betonu nie można dodać jakiś barwników które nie pogorszyły by jego trwałości a poprawiły kolor? Jeśli tak to prosiłbym o jakieś namiary na takowe "barwniki".
Link do komentarza
  Cytat

Ja mam też pytanie związane z tym tematem. Również chce wykonać chodnik z betonu lecz jego kolor mnie przeraża. Czy podczas robienia betonu nie można dodać jakiś barwników które nie pogorszyły by jego trwałości a poprawiły kolor? Jeśli tak to prosiłbym o jakieś namiary na takowe "barwniki".

Rozwiń  



Tu poszukaj http://www.formy.sklepna5.pl/pokaz_podkat.php?idkat=9
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 9 miesiące temu...
  Cytat

16 worków cementu około 3ton piasku woda to zależy jaki piasek[beton musi być odpowiednio elastyczny]Na taczki średnio mieści się 0,05metra szesciennego betonu,na betoniarkę[150]syp 2 worki cementu i około 33-35 łopat piasku z betoniarki powinno wyjść 3 taczki betonu.Piasek nie może mieć glinki bo po opadach deszczu porobią się dziurki w chodniku.

Rozwiń  
wykonałem podobny chodnik z betonu w proporcjach 1 do 3 i mam problem ponieważ jego powierzchnia jest bardzo ścieralna. Dlaczego tak się stało i jak temu zaradzić. Proszę o pomoc. Edytowano przez robert69 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Problemem jest chyba gęstość betonu. Beton na kostkę brukową oprócz wylania do formy jest jeszcze wibrowany i prasowany. Struktura betonu ma wtedy dużo większe zagęszczenie od „domowej” wylewki. To powoduje widoczne różnice w ścieralności, nasiąkliwości i mrozoodporności. Nie wiem czy jest skuteczny sposób na samodzielne uzyskanie podobnych parametrów betonowego chodnika.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 8 lata temu...

Ścieżkę od furtki do domu (jak również w obrębie samego ogrodu) warto wykonać z kostki betonowej antypoślizgowej – płukanej, z warstwą kruszywa. Jest ona szorstka, ale równa. Doskonale sprawdza się zimą.

Wybierając konkretny wzór, trzeba pamiętać o dopasowaniu wyglądu bruku do otoczenia budynku (aby powstała spójną całość). Niektóre kostki płukane są barwione, inne zawierają tylko naturalne kruszywo na wierzchu – najlepiej kupować te ostatnie, bo ich kolor z czasem nie blaknie.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...