Skocz do zawartości

Po jakim czasie druga warstwa kleju na styropianie


Recommended Posts

Napisano

No właśnie czy ma znaczenie czas kiedy kiedy jest stosowana druga warstwa kleju do zbrojenia siatki na styropianie.

 

Chodzi mi o to czy nakładanie drugiej warstwy kleju do zbrojenia sitaki na styropianie kilka dni po zasięgnięciu pierwszej warstwy jest prawidłowe?

 

Czy powinno się nakładać drugą warstwę zaraz po tym jak wyschnie pierwsza warstwa czy nie ma to znaczenia. 

Napisano

Pierwsza warstwa musi związać , stwardnieć i wyschnąć . Optymalnie by było gdyby udało się zrobić za pierwszym razem ale większość klejów ma spory skurcz i taka sztuczka rzadko się udaje .

Napisano
4 godziny temu, joks napisał:

taka sztuczka rzadko się udaje .

Dzie tam. Zaciagasz klej pacą zębatą 10-12 na uprzednio przetarty i odpylony styropian. Zatapiasz siatkę i wygładzasz. Optymalnie powinno być 3-4mm kleju. Siatka po zatopieniu nie może być widoczna. Przy sprawnej ekipie i dobrej pogodzie idzie to na raz.

A skurcz chyba tylko przy źle przygotowanej mieszance lub zbyt gorącej atmosferze bez siatek ochronnych... 

 

A jeżeli idzie o dokładanie warstwy.

Ten sam produkt.

Najpierw sprawdzić równość.

Ewentualnie szpachelką zeskrobać delikatnie. 

Zaciągnąć szeroką.

 

Napisano

i potem

"Wierzchnią wyprawę tynkarską należy nakładać po dokładnym wyschnięciu warstwy zbrojonej i po wyschnięciu uprzednio wykonanego na niej podkładu tynkarskiego (o ile występuje w systemie), nie wcześniej jednak niż po 48 godzinach."

Cytowałem z http://www.systemyocieplen.pl/pliki/SSO_wytyczne_web.pdf

12 godzin temu, odaro napisał:

No właśnie czy ma znaczenie czas kiedy kiedy jest stosowana druga warstwa kleju do zbrojenia siatki na styropianie.

 

Chodzi mi o to czy nakładanie drugiej warstwy kleju do zbrojenia sitaki na styropianie kilka dni po zasięgnięciu pierwszej warstwy jest prawidłowe?

 

Czy powinno się nakładać drugą warstwę zaraz po tym jak wyschnie pierwsza warstwa czy nie ma to znaczenia. 

To wszystko zależy od instrukcji systemodawcy ale na 99% nie ma takiej potrzeby - o ile "taka sztuczka" jak wspomniał joks, czyli prawidłowe zatopienie siatki, uda się za pierwszym razem.

Napisano

Niestety nie udało ładnie zatopić siatki na jeden raz bo od wczoraj mocno daje słońce.

 

Czyli teraz lepiej poczekać kilka dni i dopiero naciągnąć drugą warstwę kleju

Czy powinno się to zrobić tego samego dnia po wstępnym wyschnięciu pierwszej warstwy

Napisano
23 minuty temu, odaro napisał:

Czy powinno się to zrobić tego samego dnia po wstępnym wyschnięciu pierwszej warstwy

A jaki produkt? W KT jest opisane. Czasami 24h, czasami 36h, czasami 48...

Napisano

Intencją pytania było czy nakładanie drugiej warstwy w kilka dni po całkowitym wyschnięciu pierwszej ma wogóle sens. 

 

Czy takie doklejenie drugiej warstwy tak naprawdę nie osłabia podłoża pod tynk. 

Napisano
Dnia 18.04.2019 o 12:34, odaro napisał:

Niestety nie udało ładnie zatopić siatki na jeden raz bo od wczoraj mocno daje słońce.

i:

21 godzin temu, odaro napisał:

Czy takie doklejenie drugiej warstwy tak naprawdę nie osłabia podłoża pod tynk. 

W czasie nakładania kleju na styropian elewacja powinna byc zacieniowana - jeśli tak nie jest, to stąd może być słabszy podkład.

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, tym bardziej, że przecież niekiedy zaleca się podwójną warst siatki (czyli podwójne nałożenie kleju) - właśnie dla wzmocnienia podkładu.

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

i:

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, 

Jak tylko wg Ciebie to się włączę i dopowiem że na bank nie osłabia, choć z tymi bankami to różnie ostatnio bywa. No ale na 100% to chyba już może być.

Ale cóż to znaczy osłabia i dlaczego niby ma osłabiać coś co ma za zadanie wzmocnić ?

Pewnie autor tego pytania ma na myśli nie żadne wzmocnienie warstwy tylko czy się ta druga sklei z pierwszą.

Przy zachowaniu wszystkich zasad sztuki nakładania tego kleju, powinna się skleić jak diabli, tak że potem przyklejony do niej tynk nie powinien zlecieć razem z tą drugą warstwą.:icon_biggrin:

Napisano
44 minuty temu, demo napisał:

Przy zachowaniu wszystkich zasad sztuki nakładania tego kleju, powinna się skleić jak diabli, tak że potem przyklejony do niej tynk nie powinien zlecieć razem z tą drugą warstwą.:icon_biggrin:

Pierwsze doświadczenie z ocieplaniem miałem jakieś 18- 19 lat temu ......i jak widzę te bloki to oprócz tego że przydałoby się malowanie to nic się nie łuszczy .

Napisano
Dnia 20.04.2019 o 19:59, zenek napisał:

i:

 

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, tym bardziej, że przecież niekiedy zaleca się podwójną warst siatki (czyli podwójne nałożenie kleju) - właśnie dla wzmocnienia podkładu.

I tutaj są dwie szkoły ta druga mówi że druga warstwa siatki zbrojącej nic więcej nie daje

Napisano
14 godzin temu, odaro napisał:

I tutaj są dwie szkoły ta druga mówi że druga warstwa siatki zbrojącej nic więcej nie daje

 

14 godzin temu, Takiowaki napisał:

Jeżeli klej się trzyma styropianu, to i będzie się trzymał wcześniejszej warstwy kleju. 

Ja tylko jakby "cytuję" zalecenia producentów odnośnie cięższych wykładzin na klej - np. płytek, itp.

I myślę że chodzi o rozłozenie równomierne obciążenia na większą powierzchnię (albo inaczej odrywania na większa powierzchnię) i wiekszą sztywność powłoki kleju i siatki..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...