Skocz do zawartości

Po jakim czasie druga warstwa kleju na styropianie


Recommended Posts

Napisano

No właśnie czy ma znaczenie czas kiedy kiedy jest stosowana druga warstwa kleju do zbrojenia siatki na styropianie.

 

Chodzi mi o to czy nakładanie drugiej warstwy kleju do zbrojenia sitaki na styropianie kilka dni po zasięgnięciu pierwszej warstwy jest prawidłowe?

 

Czy powinno się nakładać drugą warstwę zaraz po tym jak wyschnie pierwsza warstwa czy nie ma to znaczenia. 

Napisano

Pierwsza warstwa musi związać , stwardnieć i wyschnąć . Optymalnie by było gdyby udało się zrobić za pierwszym razem ale większość klejów ma spory skurcz i taka sztuczka rzadko się udaje .

Napisano
4 godziny temu, joks napisał:

taka sztuczka rzadko się udaje .

Dzie tam. Zaciagasz klej pacą zębatą 10-12 na uprzednio przetarty i odpylony styropian. Zatapiasz siatkę i wygładzasz. Optymalnie powinno być 3-4mm kleju. Siatka po zatopieniu nie może być widoczna. Przy sprawnej ekipie i dobrej pogodzie idzie to na raz.

A skurcz chyba tylko przy źle przygotowanej mieszance lub zbyt gorącej atmosferze bez siatek ochronnych... 

 

A jeżeli idzie o dokładanie warstwy.

Ten sam produkt.

Najpierw sprawdzić równość.

Ewentualnie szpachelką zeskrobać delikatnie. 

Zaciągnąć szeroką.

 

Napisano

i potem

"Wierzchnią wyprawę tynkarską należy nakładać po dokładnym wyschnięciu warstwy zbrojonej i po wyschnięciu uprzednio wykonanego na niej podkładu tynkarskiego (o ile występuje w systemie), nie wcześniej jednak niż po 48 godzinach."

Cytowałem z http://www.systemyocieplen.pl/pliki/SSO_wytyczne_web.pdf

12 godzin temu, odaro napisał:

No właśnie czy ma znaczenie czas kiedy kiedy jest stosowana druga warstwa kleju do zbrojenia siatki na styropianie.

 

Chodzi mi o to czy nakładanie drugiej warstwy kleju do zbrojenia sitaki na styropianie kilka dni po zasięgnięciu pierwszej warstwy jest prawidłowe?

 

Czy powinno się nakładać drugą warstwę zaraz po tym jak wyschnie pierwsza warstwa czy nie ma to znaczenia. 

To wszystko zależy od instrukcji systemodawcy ale na 99% nie ma takiej potrzeby - o ile "taka sztuczka" jak wspomniał joks, czyli prawidłowe zatopienie siatki, uda się za pierwszym razem.

Napisano

Niestety nie udało ładnie zatopić siatki na jeden raz bo od wczoraj mocno daje słońce.

 

Czyli teraz lepiej poczekać kilka dni i dopiero naciągnąć drugą warstwę kleju

Czy powinno się to zrobić tego samego dnia po wstępnym wyschnięciu pierwszej warstwy

Napisano
23 minuty temu, odaro napisał:

Czy powinno się to zrobić tego samego dnia po wstępnym wyschnięciu pierwszej warstwy

A jaki produkt? W KT jest opisane. Czasami 24h, czasami 36h, czasami 48...

Napisano

Intencją pytania było czy nakładanie drugiej warstwy w kilka dni po całkowitym wyschnięciu pierwszej ma wogóle sens. 

 

Czy takie doklejenie drugiej warstwy tak naprawdę nie osłabia podłoża pod tynk. 

Napisano
Dnia 18.04.2019 o 12:34, odaro napisał:

Niestety nie udało ładnie zatopić siatki na jeden raz bo od wczoraj mocno daje słońce.

i:

21 godzin temu, odaro napisał:

Czy takie doklejenie drugiej warstwy tak naprawdę nie osłabia podłoża pod tynk. 

W czasie nakładania kleju na styropian elewacja powinna byc zacieniowana - jeśli tak nie jest, to stąd może być słabszy podkład.

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, tym bardziej, że przecież niekiedy zaleca się podwójną warst siatki (czyli podwójne nałożenie kleju) - właśnie dla wzmocnienia podkładu.

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

i:

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, 

Jak tylko wg Ciebie to się włączę i dopowiem że na bank nie osłabia, choć z tymi bankami to różnie ostatnio bywa. No ale na 100% to chyba już może być.

Ale cóż to znaczy osłabia i dlaczego niby ma osłabiać coś co ma za zadanie wzmocnić ?

Pewnie autor tego pytania ma na myśli nie żadne wzmocnienie warstwy tylko czy się ta druga sklei z pierwszą.

Przy zachowaniu wszystkich zasad sztuki nakładania tego kleju, powinna się skleić jak diabli, tak że potem przyklejony do niej tynk nie powinien zlecieć razem z tą drugą warstwą.:icon_biggrin:

Napisano
44 minuty temu, demo napisał:

Przy zachowaniu wszystkich zasad sztuki nakładania tego kleju, powinna się skleić jak diabli, tak że potem przyklejony do niej tynk nie powinien zlecieć razem z tą drugą warstwą.:icon_biggrin:

Pierwsze doświadczenie z ocieplaniem miałem jakieś 18- 19 lat temu ......i jak widzę te bloki to oprócz tego że przydałoby się malowanie to nic się nie łuszczy .

Napisano
Dnia 20.04.2019 o 19:59, zenek napisał:

i:

 

Doklejenie warstwy kleju nie osłabia podkładu wg mnie, tym bardziej, że przecież niekiedy zaleca się podwójną warst siatki (czyli podwójne nałożenie kleju) - właśnie dla wzmocnienia podkładu.

I tutaj są dwie szkoły ta druga mówi że druga warstwa siatki zbrojącej nic więcej nie daje

Napisano
14 godzin temu, odaro napisał:

I tutaj są dwie szkoły ta druga mówi że druga warstwa siatki zbrojącej nic więcej nie daje

 

14 godzin temu, Takiowaki napisał:

Jeżeli klej się trzyma styropianu, to i będzie się trzymał wcześniejszej warstwy kleju. 

Ja tylko jakby "cytuję" zalecenia producentów odnośnie cięższych wykładzin na klej - np. płytek, itp.

I myślę że chodzi o rozłozenie równomierne obciążenia na większą powierzchnię (albo inaczej odrywania na większa powierzchnię) i wiekszą sztywność powłoki kleju i siatki..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...