Skocz do zawartości

Naprawa zniszczonego tynku


Recommended Posts

gips szpachlowy + gladz gipsowa nie byla zagruntowana do tynku od dewelopera i trzeba calosc zrywac

moj fachowiec od zrywania tego robil to recznie ale mocno pooral sam tynk ktory byl w bdb stanie, co teraz mam z tym zrobic?

powciskac gips szpachlowy w te dziury jakas mala szpachelka czy od razu jechac blichowka tylko czy wypelni mi ona idealnie te dziury? na 2 scianie przy zrywaniu dokopalismy sie do uniflota ktory kryl zalozone rok temu kable i tam juz widac gola cegle czyli tam tynku nie ma juz na 1cm

moje pytanko wiec jak to wszystko wyrownac zeby sie dorownac do orginalnego tynku ktory w wielu miejscach wciaz jest nienaruszony i wyglada jak nowka

 

35be21c4abd9292ee7806dc5e78c903e_big.jpg

Link do komentarza

Dlatego wspomniałem o tynku maszynowym. Stosowałem go u siebie w bardziej drastycznej sytuacji, gdzie tynk odpadał całymi płatami. Kładliśmy zarówno warstwy milimetrowe jak i 3 - 4 centymetry. Po kilku latach jak na razie nie ma zastrzeżeń.

6 godzin temu, Rafał Madejson napisał:

nie lepiej gips szpachlowy zamiast gladzi? jest mocniejszy

A co, chcesz powiększyć nośność ścian?

Chcesz gips, dawaj gips. Ja tam wolę gładź dolomitową.

Link do komentarza

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Link do komentarza
14 minut temu, uroboros napisał:

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Też próbowaliśmy, kilka ścian tak wykańczaliśmy, jednak zwykły tynk maszynowy okazał się właśnie niezbyt twardy i łatwiej wyrównywało się ścianę. No i był sporo tańszy. 

A trochę tych worków się zużyło...

Link do komentarza
Gość mhtyl
20 minut temu, Rafał Madejson napisał:

tak tak ale czy 1mm, bo producent twierdzi ze minimum to 8

Kolego, widziałeś aby tynk miał grubość 1 mm? Taka grubość, tzn 1 mm może mieć gładź a nie tynk.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Szanowny Panie,

 

Na podstawie zdjęcia małego fragmentu ściany, ciężko ocenić w pełni sytuację. W opisanej sytuacji proponujemy jednak zamiast tynku ręcznego Knauf Goldband https://knauf.pl/produkty/knauf-goldband zastosować gładź gipsową Knauf MP Finish https://knauf.pl/produkty/knauf-mp-finish , która może być nakładana w grubszych warstwach – nawet do 5 mm jednorazowo. Jest idealna do uzupełniania ubytków. Świetnie sprawdza się również jako gładź cienkowarstwowa. Kolor masy jest zbliżony do koloru tynku gipsowego. Gładź tworzy perfekcyjnie gładkie powierzchnie, gotowe do malowania.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...