Skocz do zawartości

Naprawa zniszczonego tynku


Recommended Posts

gips szpachlowy + gladz gipsowa nie byla zagruntowana do tynku od dewelopera i trzeba calosc zrywac

moj fachowiec od zrywania tego robil to recznie ale mocno pooral sam tynk ktory byl w bdb stanie, co teraz mam z tym zrobic?

powciskac gips szpachlowy w te dziury jakas mala szpachelka czy od razu jechac blichowka tylko czy wypelni mi ona idealnie te dziury? na 2 scianie przy zrywaniu dokopalismy sie do uniflota ktory kryl zalozone rok temu kable i tam juz widac gola cegle czyli tam tynku nie ma juz na 1cm

moje pytanko wiec jak to wszystko wyrownac zeby sie dorownac do orginalnego tynku ktory w wielu miejscach wciaz jest nienaruszony i wyglada jak nowka

 

35be21c4abd9292ee7806dc5e78c903e_big.jpg

Link do komentarza

Dlatego wspomniałem o tynku maszynowym. Stosowałem go u siebie w bardziej drastycznej sytuacji, gdzie tynk odpadał całymi płatami. Kładliśmy zarówno warstwy milimetrowe jak i 3 - 4 centymetry. Po kilku latach jak na razie nie ma zastrzeżeń.

6 godzin temu, Rafał Madejson napisał:

nie lepiej gips szpachlowy zamiast gladzi? jest mocniejszy

A co, chcesz powiększyć nośność ścian?

Chcesz gips, dawaj gips. Ja tam wolę gładź dolomitową.

Link do komentarza

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Link do komentarza
14 minut temu, uroboros napisał:

Tego typu  uszkodzenia tynku gładziłem GIPSARem, albo GIPSARem UNI - wzmocnionym polimerami, chociaż koledzy używali CEKOLu C-45, nieco twardszego i ciut trudniejszego w szlifowaniu...

Robiłem najczęściej produktami Atlasa, więc poleciłbym grunt UNI-GRUNT,  po wyschnięciu GIPSAR.

Też próbowaliśmy, kilka ścian tak wykańczaliśmy, jednak zwykły tynk maszynowy okazał się właśnie niezbyt twardy i łatwiej wyrównywało się ścianę. No i był sporo tańszy. 

A trochę tych worków się zużyło...

Link do komentarza
Gość mhtyl
20 minut temu, Rafał Madejson napisał:

tak tak ale czy 1mm, bo producent twierdzi ze minimum to 8

Kolego, widziałeś aby tynk miał grubość 1 mm? Taka grubość, tzn 1 mm może mieć gładź a nie tynk.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...

Szanowny Panie,

 

Na podstawie zdjęcia małego fragmentu ściany, ciężko ocenić w pełni sytuację. W opisanej sytuacji proponujemy jednak zamiast tynku ręcznego Knauf Goldband https://knauf.pl/produkty/knauf-goldband zastosować gładź gipsową Knauf MP Finish https://knauf.pl/produkty/knauf-mp-finish , która może być nakładana w grubszych warstwach – nawet do 5 mm jednorazowo. Jest idealna do uzupełniania ubytków. Świetnie sprawdza się również jako gładź cienkowarstwowa. Kolor masy jest zbliżony do koloru tynku gipsowego. Gładź tworzy perfekcyjnie gładkie powierzchnie, gotowe do malowania.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...