Skocz do zawartości

grubszy mur czy grubsza warstwa styropianu?


Recommended Posts

Napisano

Rodzina rozpoczyna budowę domu jednorodzinnego, mam pytanie dotycząc budowy ścian co lepiej wybrać grubszy mur np. ceramika poryzowana 38 P+W i styropian 15 czy grubość 30 i 15 cm styropianu. W projekcie mają cegłę 25 i styropian 15 co się stanie w przypadku zbudowania ściany z dużo grubszych jaki to będzie miało wpływ na ciepło w domu, zawilgocenia ścian i czy dużo grubszy mur będzie powodował większa akumulacje ciepła niż cieńszy ?

Napisano

Jak rodzina rozpoczyna budowę, to na pewno ma jakieś plany budynku, gdzie jakiś projektant na podstawie jakichś założeń i obliczeń ustalił iakieś parametry wytrzymałościowe ścian, a więc grubość muru (w zależności od materiału), grubość ocieplenia (w zależności od założeń stopnia "pasywności" budynku)... i co ma wnieść ta dyskusja :icon_rolleyes:...

 

Grubszy mur bezdyskusyjnie zwiększy akumulację ciepła... i co w związku z tym?

Na ciepło w domu wpływ ma izolacja, wentylacja, sposób ogrzewania...

Zawilgocenia ścian nie będzie przy odpowiedniej izolacji - i termicznej, i hydroizolacji - i sprawnej wentylacji...

 

I co w związku z tym...

Napisano

Rozpoczyna budowę?

 

Jeśli już mają projekt i pozwolenie na budowę to za późno na takie pytania.

 

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

 

Z resztą podajesz za mało informacji, żeby można było udzielić sensownej porady. Dom to organizm. Jedno rozwiązanie powinno wynikać z drugiego. 

 

Punkt rosy można obliczyć mając konkretny towar. Jaka firma/model, jaka grubość i muru i ocieplenia. 

Napisano

ściana zbudowana z ceramiki poryzowanej 38 P+W i ocieplona  15 cm styropianu będzie miała lepsze właściwości cieplne niż ta o grubości 30 cm i ocieplona również 15 cm tego samego styropianu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że te same właściwości można uzyskać poprzez zastosowanie lepszego materiału izolacyjnego bo właśnie zadaniem izolacji jest zmniejszenie strat ciepła z budynku. Myślę że ze względów na właściwości cieplne można zastosować ścianę konstrukcyjną cieńszą oraz wysokiej jakości styropian np. płyty styropianowe grafitowego TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda λ= 0,031 W/mK  produkcji Termo Organiki. Zastosowanie wspomnianych płyt daje nam taki efekt izolacji jak 20 cm zwykłego styropianu. Bezsprzecznie podnosimy komfort użytkowania takiego budynku ze względu na dużą stabilność temperatury wewnątrz pomieszczeń. Stabilność temperatury zapewnia oczywiście także odpowiednia pojemność cieplna budynki i im ściany zewnętrzne konstrukcyjne zewnętrze i wewnętrzne oraz ściany działowe są grubsze tym jest ona większa.

Napisano (edytowany)

Zero konkretów.

U=1/R, U dla 30+15: R: 1,29+0,15/0,033=5,83 U= 1/5,83=O,17

U dla 38+15, R  2,66+0,15/0,033 to jest U=1/7,2 czyli 0,14

Różnica za okres grzewczy dla 200m2 ścian zewnętrznych, średnia temperatura w sezonie 2st c, czas trwania 172 dni

0,17-0,14 to 0,03 ciężko mi się z tableta pisze nie dodaje jednostek

0,03x200x20 to 120 W na godzinę, 120x24x172 to 490kw na sezon

Przy ogrzewaniu pompa/ekogroszek 490x0,15 to 74,3zl różnicy na sezon grzewczy dla 200m2 ścian.

Edytowano przez Chaton
0 zgubilam (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, Chaton napisał:

0,03x200x 20 to 120 W na godzinę,

Co to jest te 20?

 

Pytam, chociaż nie znam się na tym :icon_confused:

Napisano

To różnica temperatur między temperaturą wewnątrz a na zewnątrz, na zewnątrz jest 2st średnia z sezonu grzewczego a wewnątrz założyłam 22st, chyba mało kto siedzi przy 20.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 14.02.2019 o 11:24, solange63 napisał:

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

To jaki sens było wywalić kasę na pustaki ytong 24 energo i ocieplać go wełną? Dla nie wtajemniczonych solange63 ma mur wymurowany z ciepłego bk komórkowego jakim jest właśnie wspomniany materiał wyżej i ocieplony wełną. 

 

Napisano
Dnia 14.02.2019 o 18:57, Chaton napisał:

To różnica temperatur między temperaturą wewnątrz a na zewnątrz, na zewnątrz jest 2st średnia z sezonu grzewczego a wewnątrz założyłam 22st, chyba mało kto siedzi przy 20.

Przez kilka lat miałem 18-19 stC i dzieci zdrowe były.

Teraz mam 20 w porywach 21 - i też są zdrowe, i w koszulce można siedzieć.

22 już sobie nie wyobrażam.

4 godziny temu, mhtyl napisał:

ytong 24 energo

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Napisano
11 minut temu, MrTomo napisał:

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Oczywiście, że 24 mur trzeba ocieplić, ale jaki jest sens płacić drożej za bloczek energo (cieplejszy od zwykłego) jaki tak się go ociepla. Sprawdź sobie ile kosztuje bloczek Ytong 24 a ile kosztuje Ytong Enenrgo 24, ale kto bogatemu zabroni :) 

I  nie chodzi mi o to, że ktoś sobie wymurował z ciepłych bloczków tylko o to, że sam tak ma a innym odradza "Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru"  a czy murowanie z cieplejszego materiału nie jest tym, samym co grubszy mur?

Napisano

Grubość muru na pewno będzie miała znaczenie przy izolacyjności akustycznej. Natomiast jeżeli bierzemy pod uwage izolacyjność termiczną przegrody to zawsze lepiej zastosować większą grubość izolacji niż muru gdyż materiały termoizoalcyjne mają dużo lepsze parametry termiczne . Dla przykładu ile mniej wiecej potrzeba do zastapienia 10cm wełny mineralnej. A przeciez przykładowo wełna FRONTROCK MAX E https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-max-e/   Ma jeszcze lepsze parametry termiczne niż ta przedstawiona w grafice. 
W kwestii akustyki warto zwrócić uwagę że wełna będac materiałem włóknistym  dobrze pochłania dźwięki, więc może warto rozwazyć również ten materiał przy wyborze.  

image.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...