Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Rodzina rozpoczyna budowę domu jednorodzinnego, mam pytanie dotycząc budowy ścian co lepiej wybrać grubszy mur np. ceramika poryzowana 38 P+W i styropian 15 czy grubość 30 i 15 cm styropianu. W projekcie mają cegłę 25 i styropian 15 co się stanie w przypadku zbudowania ściany z dużo grubszych jaki to będzie miało wpływ na ciepło w domu, zawilgocenia ścian i czy dużo grubszy mur będzie powodował większa akumulacje ciepła niż cieńszy ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak rodzina rozpoczyna budowę, to na pewno ma jakieś plany budynku, gdzie jakiś projektant na podstawie jakichś założeń i obliczeń ustalił iakieś parametry wytrzymałościowe ścian, a więc grubość muru (w zależności od materiału), grubość ocieplenia (w zależności od założeń stopnia "pasywności" budynku)... i co ma wnieść ta dyskusja :icon_rolleyes:...

 

Grubszy mur bezdyskusyjnie zwiększy akumulację ciepła... i co w związku z tym?

Na ciepło w domu wpływ ma izolacja, wentylacja, sposób ogrzewania...

Zawilgocenia ścian nie będzie przy odpowiedniej izolacji - i termicznej, i hydroizolacji - i sprawnej wentylacji...

 

I co w związku z tym...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozpoczyna budowę?

 

Jeśli już mają projekt i pozwolenie na budowę to za późno na takie pytania.

 

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

 

Z resztą podajesz za mało informacji, żeby można było udzielić sensownej porady. Dom to organizm. Jedno rozwiązanie powinno wynikać z drugiego. 

 

Punkt rosy można obliczyć mając konkretny towar. Jaka firma/model, jaka grubość i muru i ocieplenia. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ściana zbudowana z ceramiki poryzowanej 38 P+W i ocieplona  15 cm styropianu będzie miała lepsze właściwości cieplne niż ta o grubości 30 cm i ocieplona również 15 cm tego samego styropianu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że te same właściwości można uzyskać poprzez zastosowanie lepszego materiału izolacyjnego bo właśnie zadaniem izolacji jest zmniejszenie strat ciepła z budynku. Myślę że ze względów na właściwości cieplne można zastosować ścianę konstrukcyjną cieńszą oraz wysokiej jakości styropian np. płyty styropianowe grafitowego TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda λ= 0,031 W/mK  produkcji Termo Organiki. Zastosowanie wspomnianych płyt daje nam taki efekt izolacji jak 20 cm zwykłego styropianu. Bezsprzecznie podnosimy komfort użytkowania takiego budynku ze względu na dużą stabilność temperatury wewnątrz pomieszczeń. Stabilność temperatury zapewnia oczywiście także odpowiednia pojemność cieplna budynki i im ściany zewnętrzne konstrukcyjne zewnętrze i wewnętrzne oraz ściany działowe są grubsze tym jest ona większa.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zero konkretów.

U=1/R, U dla 30+15: R: 1,29+0,15/0,033=5,83 U= 1/5,83=O,17

U dla 38+15, R  2,66+0,15/0,033 to jest U=1/7,2 czyli 0,14

Różnica za okres grzewczy dla 200m2 ścian zewnętrznych, średnia temperatura w sezonie 2st c, czas trwania 172 dni

0,17-0,14 to 0,03 ciężko mi się z tableta pisze nie dodaje jednostek

0,03x200x20 to 120 W na godzinę, 120x24x172 to 490kw na sezon

Przy ogrzewaniu pompa/ekogroszek 490x0,15 to 74,3zl różnicy na sezon grzewczy dla 200m2 ścian.

Edytowano przez Chaton
0 zgubilam (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 14.02.2019 o 11:24, solange63 napisał:

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

To jaki sens było wywalić kasę na pustaki ytong 24 energo i ocieplać go wełną? Dla nie wtajemniczonych solange63 ma mur wymurowany z ciepłego bk komórkowego jakim jest właśnie wspomniany materiał wyżej i ocieplony wełną. 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2019 o 18:57, Chaton napisał:

To różnica temperatur między temperaturą wewnątrz a na zewnątrz, na zewnątrz jest 2st średnia z sezonu grzewczego a wewnątrz założyłam 22st, chyba mało kto siedzi przy 20.

Przez kilka lat miałem 18-19 stC i dzieci zdrowe były.

Teraz mam 20 w porywach 21 - i też są zdrowe, i w koszulce można siedzieć.

22 już sobie nie wyobrażam.

4 godziny temu, mhtyl napisał:

ytong 24 energo

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, MrTomo napisał:

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Oczywiście, że 24 mur trzeba ocieplić, ale jaki jest sens płacić drożej za bloczek energo (cieplejszy od zwykłego) jaki tak się go ociepla. Sprawdź sobie ile kosztuje bloczek Ytong 24 a ile kosztuje Ytong Enenrgo 24, ale kto bogatemu zabroni :) 

I  nie chodzi mi o to, że ktoś sobie wymurował z ciepłych bloczków tylko o to, że sam tak ma a innym odradza "Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru"  a czy murowanie z cieplejszego materiału nie jest tym, samym co grubszy mur?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grubość muru na pewno będzie miała znaczenie przy izolacyjności akustycznej. Natomiast jeżeli bierzemy pod uwage izolacyjność termiczną przegrody to zawsze lepiej zastosować większą grubość izolacji niż muru gdyż materiały termoizoalcyjne mają dużo lepsze parametry termiczne . Dla przykładu ile mniej wiecej potrzeba do zastapienia 10cm wełny mineralnej. A przeciez przykładowo wełna FRONTROCK MAX E https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-max-e/   Ma jeszcze lepsze parametry termiczne niż ta przedstawiona w grafice. 
W kwestii akustyki warto zwrócić uwagę że wełna będac materiałem włóknistym  dobrze pochłania dźwięki, więc może warto rozwazyć również ten materiał przy wyborze.  

image.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Żeby ktoś zadecydował za niego jaki wariant pozbycia się problemu wybrać.   Moja decyzja by była taka że bym przykleił ten pasek xps o którym pisałem i zobaczył co będzie się dalej działo. Koszty niewielkie, tylko trochę wkładu np. własnej robocizny.
    • Dzięki za odpowiedź . jeszcze tego nie kupiłem ale mam chęć bo miejsce jest dla mnie  magiczne duża bardzo działka nad wisłą, ,jako że dzieci się rozjechały jedna na północ druga na południe anglii to po 15 latach planujemy z żoną wróócic do pl i nie chcielibyśmy znów mieszkać w bloku.Są 3 opcje kupić to co na zdjęciu i przerabiać albo kupić stan surowy zamknięty za 2x wiekszą cenę na działce 1500m , albo działke i budować od 0 ale nie bardzo wiem czy da się tak z anglii nadzorowac taką budowę i łatwić te wszystkie pozwolenia itp.
    • Gość Karol
      Naprawdę polecam tę hurtownię
    • Jeżeli miałbym doradzać to optymalnym rozwiązaniem jest wg. mnie mix PV + solary próżniowe względnie płytowe ze zbiornikiem buforowym magazynowym wodnym.  https://aktivsonnenhaus.de/ rozwiązanie niemiecko - szwajcarskie, przy dobrze ocieplonym domu pozwalające na 90% samowystarczalności energetycznej. Oczywiście zbiornik może być 2 m3, a nie tak jak u Niemca 7 m3 (chyba, że masz miejsce w domu i dostęp do taniego zbiornika) wtedy mniejsza samowystarczalność. Dlaczego solary próżniowe - bo pracują w minusowych temperaturach, jak brak słońca.  Ocieplenie powinno być kompleksowe nie tylko okna, ale również ściany, podłoga i dach. Bez tego trudno jest zejść z kosztami ogrzewania. Problemem przy próżniowych może być lato, ale wtedy zabierasz/odłączasz rury. Jak podłączysz do tego grzanie wody, to na pewno masz cwu za darmo od 03 do 10 każdego roku. Wg. mojej oceny 40 tys powinno wystarczyć na 5 KW paneli PV o sprawności 15% i system solarny 30 rur o sprawności 78%. A tak naprawdę, jak masz gaz kup piec kondensacyjny i nie kombinuj. Na dziś najtańsze rozwiązanie, chyba, że Gazprom odetnie nas od gazu. O gruntowej pompie ciepła zapomnij - miałem i jest to nieporozumienie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...