Skocz do zawartości

Łączenie ścianki działowej


Recommended Posts

Napisano

Witam serdecznie,

 

Mam problem z wybraniem technologi wykonania ścianki i łączenia.

Obecnie mam wykonane mieszkanie w stanie deweloperskim z tynkiem maszynowym na ścianach (rys 1). Chciałbym dobudować ściankę o długości ok 60 cm i szerokości 7-8 cm wysokości do sufitu 268 cm (rys 1a).

Nie wiem czy lepiej postawić ją z płyt gk i stelażu aluminiowego czy z betonu komórkowego (o wymiarach 60 x 20 x 7,5).

Problem polega na wykonaniu łączenia ponieważ będzie to jakby przedłużenie ściany w przedpokoju i nie chciałbym by łączenie było narażone na pękanie co polecacie wykonać w takiej sytuacji.

 

1.JPG

1a.JPG

Napisano (edytowany)

Bloczki z gazobetonu . Wykuć bruzdę w posadzce aby ścianka nie stała na posadzce tylko na stropie . Skuć tynk do czysta w miejscu gdzie będzie łączona ta nowa ścianka ze starą . Powierzchnię odpylić , kleić na klej do glazury bądź klej do gazobetonu.W spoinach dać kotwy do starej ściany z najcieńszego żebrowanego drutu ( 6mm ) , powierzchnie klejone zwilżyć lekko wodą .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano

I takie rozwiązanie będzie wymagało mniej zachodu, niż zabawa ze stelażem i płytami g/k!

Ścianka starannie wykonana np. z ytonga, jest gotowa, po zagruntowaniu, do wygładzenia cieniutką warstewką gładzi i malowania.

Napisano

Konstrukcja murowana nie dość, że bardzo pracochłonna i brudna, to na dodatek mało stabilna jeśli nie będzie zbrojona. Stelaż do g-k wystarczy przykręcić do  sufitu i podłogi oraz ściany, a wolną krawędź zaślepić płytą g- k przykręconą do profilu.  Połączenie płyty ze starym tynkiem można zazbroić i zaszpachlować, ale łatwiej wstawić tam np. listwę maskującą lub wyprofilować wypełnienie akrylem.

Napisano

Absolutnie się z tym nie zgadzam, szczególnie w TYM przypadku!!!

Doklejenie tej ścianki z jednego bloczka 60 cm, bez dodatkowego cięcia  bloczka, dodając kotwy tak jak pisze joks, nie spowoduje więcej pracy i brudu, niż robienie stelaża i docinanie płyty, jej skręcania! Brud i kurz przy płytach g/k i tak będzie, bo przecież trzeba będzie szpachlować połączenia płyt, szlifować gips, wiercić pod kołki do mocowania stelaża! A o stabilność na tej długości ścianki zupełnie nie bałbym się... A połączenie ze starym tynkiem, oczywiście przy starannym wykonaniu ściany - będzie dziecinnie proste!

 

 

Chyba, że pisząc:

33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Konstrukcja murowana

myślisz o murowaniu murka z czerwone cegły :)

Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Absolutnie się z tym nie zgadzam, szczególnie w TYM przypadku!!!

Zgadzam się, choć nie jestem specjalistą, zaznaczam.

Napisano

Ściankę z betonu komórkowego można ewentualnie zazbroić płaskownikiem stalowym wpuszczonym w spoiny pomiędzy bloczkami. Ja osobiście polecałbym zrobienie z płaskownika kotew w kształcie mocno wydłużonego L. Krótkie ramię (10-15 cm) łączymy na kołki rozporowe z istniejącą ścianą, długie (35-40 cm) układamy w spoinie na warstwie zaprawy i następnie murujemy kolejną warstwę bloczków. W miejscu łączenia starej i nowej ściany najlepiej lekko skuć tynk, pas z 10 cm. Następnie otynkować całość, a miejsce łaączenia wzmocnić zatopioną siatką.

Napisano

Super bardzo dziękuje za pomoc :) mam tylko jedno pytanie co do skuwania wylewki czy jest to konieczne i czy jeśli stawiałbym ściankę na już wylanej podłodze to czy spowoduje to duże różnice, domyślam się że będzie bardziej pracować ale czy będzie to bardzo znacząca różnica?

Napisano

Ja bym robił tę ściankę z KG, ale do tego trzeba posiadać zestaw potrzebnych narzędzi jak wiertarka udarowa, zakrętak, piłka do metalu , wiertła, których pewnie Adam nie posiada.

Więc, pozostają bloczki. Na narożniki daj kątownik, będzie łatwiej.

Napisano
Dnia 22.01.2019 o 11:17, Adam Siwiński napisał:

Chciałbym dobudować ściankę

Jaki z grubsza jest powód dobudowania tej ścianki w tym miejscu i w tym rozmiarze?

Napisano
10 minut temu, uroboros napisał:

Jaki z grubsza jest powód dobudowania tej ścianki w tym miejscu i w tym rozmiarze?

Założę się że ma zasłonić z jednej strony lodówkę ..

Albo po prostu wyznaczyć aneks kuchenny .

Napisano

Chodzi mi o to, czy będzie narażona na jakieś obciążenia mechaniczne.

Napisano
17 minut temu, joks napisał:

Założę się że ma zasłonić z jednej strony lodówkę ..

Albo po prostu wyznaczyć aneks kuchenny .

Do tych celów, to zrobiłbym ciut dłuższą, 65, nawet 70 cm, coby ta lodówka nie wystawała za ściankę...

Napisano
16 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Ściankę z betonu komórkowego można ewentualnie zazbroić płaskownikiem stalowym wpuszczonym w spoiny pomiędzy bloczkami. Ja osobiście polecałbym zrobienie z płaskownika kotew w kształcie mocno wydłużonego L. Krótkie ramię (10-15 cm) łączymy na kołki rozporowe z istniejącą ścianą, długie (35-40 cm) układamy w spoinie na warstwie zaprawy i następnie murujemy kolejną warstwę bloczków. W miejscu łączenia starej i nowej ściany najlepiej lekko skuć tynk, pas z 10 cm. Następnie otynkować całość, a miejsce łaączenia wzmocnić zatopioną siatką.

Wyjdzie PANCERNA ścianka :zalamka:

 

W podobnych sytuacjach wierciłem otwór o średnicy drutu zbrojeniowego na głębokość ok. 10 cm, wbijałem/wklejałem kotew z drutu zbrojeniowego (robiłem płytkie nacięcie we wstawianym bloczku w miejscu tej kotwy, tak aby kotew  miała wokół siebie więcej kleju użytego do murowania) o długości ok 30 cm pomiędzy spojenia nowego murka i te murki stoją i niczego się nie boją :icon_mrgreen:

Nowe bloczki były niemal licowane ze starą ścianą, te bloczki po zagruntowaniu zaciągałem gładzią, łącznie z sąsiadującą starą ścianą, bez żadnej siatki i nic nie pęka. Śladu łączenia nie widać.

Napisano
13 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dalej nie wiemy do czego ta ścianka ma służy. A zazbrojonej tak jak napisałem nic nie ruszy. :) Takie zbrojenie z płaskownika robi się zaś łatwo.

Ścianka tak jak pisaliście wcześniej ma zasłaniać bok lodówki w zabudowie. Tak więc nie będzie narażona na obciążenia mechaniczne.
Co do długości będzie to 62 cm (wymiar wewnętrzny)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • kupiłam działke po ogrodkach pracownicych włascicielem wodociagu pod który sie chcilam podpiac jest firma która juz dawno nie istnieje gmina nie dala mi pozwolenia na podpiecie bo uwazaja ze to nie istnieje  mam rozumiec ze ja jestem teraz włascicielem  tego wodociagu ? i zadne pozwolenie nie jest mi potrzebne  
    • Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć ile wynosi remont łazienki w bloku - stare budownictwo, z płyty (oczywiście na ten moment chodzi o szacunkowe koszty). Głównie chodzi mi o wymianę wanny na prysznic - wanna zajmuje całą długość łazienki co jest uciążliwe i niepotrzebnie kradnie sporą część miejsca. Do tego nowe płytki. Nad wymianą zlewu, czy toalety jeszcze się zastanawiam - będzie to pewnie zależne od kosztów.   Ile może wynieść całkowity koszt z robocizną dla standardowego metrażu +/- 5 metrów?
    • Komentarz dodany przez Tomek: Mam to od 45 lat i dziala jak marzenie
    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...