Skocz do zawartości

Problem z utrzymaniem ciepła w domu


bogo88

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich,

Posiadamy dom o powierzchni 90m2 na piętro - 2 piętra. Jeżeli chodzi o pierwsze piętro to jest mniej więcej ok, ale na drugim piętrze jest bardzo duży problem. Całe ciepło ucieka. W kwietniu chcemy zrobić remont na drugim piętrze i wszędzie chcemy dać podwieszany sufit z paneli PVC, a nad panele dać warstwę lub nawet dwie warstwy wełny mineralnej isover. Mam teraz pytanie, czy brak izolacji pomiędzy piętrem a strychem może być przyczyną, że całe ciepło ucieka?

Pozdrawiam
Robert

Napisano

Czy dach jest ocieplony?

Czy jest jakieś poddasze nieuzytkowe?

Czy dom jest ocieplony?

Piszesz o strychu, sa dwa pietra i strych, tak?

Jakie wysokości pomieszczeń?

Napisano
30 minut temu, bogo88 napisał:

Mam teraz pytanie, czy brak izolacji pomiędzy piętrem a strychem może być przyczyną, że całe ciepło ucieka?

Prawidłowa diagnoza

Napisano

Czy dach jest ocieplony? - Nie, chcemy też go ocieplić

Czy jest jakieś poddasze nieuzytkowe? - tak, strych

Czy dom jest ocieplony? - nie

Piszesz o strychu, sa dwa pietra i strych, tak? - dokładnie tak

Jakie wysokości pomieszczeń? - ok. 2,4 metra

Napisano

Zacznij od ocieplenia dachu.

Jeśli to będzie trudne lub niemożliwe, ociepl podłogę na strychu. 

Potem ocieplenie domu.

Sufitow podwieszanych bym nie robil, a w kazdym razie nie pchał tam wełny

Napisano
10 minut temu, joks napisał:

Prawidłowa diagnoza

Na ile takie zaizolowanie pomoże? tzn. o ile mniej więcej temperatura może wzrosnąć?

5 minut temu, MrTomo napisał:

Zacznij od ocieplenia dachu.

Jeśli to będzie trudne lub niemożliwe, ociepl podłogę na strychu. 

Potem ocieplenie domu.

Sufitow podwieszanych bym nie robil, a w kazdym razie nie pchał tam wełny

Z tego co widziałem na Youtubie to dużo osób ociepla poprzez założenie sufitu podwieszanego i pcha tam wełnę

Napisano
5 minut temu, bogo88 napisał:

Na ile takie zaizolowanie pomoże? tzn. o ile mniej więcej temperatura może wzrosnąć?

Tego nie wie nikt , ale pomoże na pewno . Strop jest drewniany czy betonowy?

6 minut temu, bogo88 napisał:

Z tego co widziałem na Youtubie to dużo osób ociepla poprzez założenie sufitu podwieszanego i pcha tam wełnę

Ja na YouTubie widziałem jak mechanicy samochodowi pompują piankę w progi samochodów żeby ,,wzmocnić'' i żeby wyglądało :icon_biggrin:

Napisano
8 minut temu, joks napisał:

Tego nie wie nikt , ale pomoże na pewno . Strop jest drewniany czy betonowy?

Ja na YouTubie widziałem jak mechanicy samochodowi pompują piankę w progi samochodów żeby ,,wzmocnić'' i żeby wyglądało :icon_biggrin:

Strop drewniany

Napisano
Przed chwilą, joks napisał:

Usunąć wszystko ze strychu i zrobić tak aby wlazło w ten strop 30 cm wełny w dwóch 15 cm warstwach .

Czyli nad sufity nic nie dawać? I tak w planach mam zmianę wszystkich podwieszonych sufitów, więc za jedną robotą mógłbym dać z 15cm

Napisano

Ja myślałem wstępnie, żeby zmienić panele i napchać z 30cm wełny + folia paroizolująca, a później jeszcze ocieplenie dachu (obydwa płaty) lub strychu (podłoga). Nie wiem na ile dobrze myślę.

Napisano
Przed chwilą, bogo88 napisał:

Ja myślałem wstępnie, żeby zmienić panele i napchać z 30cm wełny + folia paroizolująca, a później jeszcze ocieplenie dachu (obydwa płaty) lub strychu (podłoga). Nie wiem na ile dobrze myślę.

Byłoby optymalnie  , dom miałby poduchę i to cieplutką .

Napisano

W zasadzie kołderkę ..:icon_biggrin:

Przed chwilą, bogo88 napisał:

To w takim razie już się pogubiłem - dawać wełnę nad panele (pomiędzy panele a dolny strop ze strychu) czy nie ?

Możesz tak zrobić , tylko czy sufit nie wyjdzie za nisko?

Napisano

Na pewno każdy pokój mogę obniżyć o ok. 15cm. Teraz muszę sprawdzić czy aktualne panele są przybite do stropu lub mają stelaż. Co w przypadku gdy będzie tylko 15cm miejsca? Wełna na 15cm pomiędzy panele a strych, później 30cm na podłogę strychu?

Napisano

Cześć, bogo88. Posłuchaj pierwszych uwag kolegów joks i Mrtomo. Połóz ocieplenie na stropie, na strychu.

Wciskanie wełny nad stależ gipskartonowy może skończyć się zawałką. Wełna waży.

Obniżanie stropu przy wysokości pomieszczenia 2,4m nie ma sensu SKORO masz strych!

Co więcej - zacznij od ocieplenia a potem sobie będziesz przebudowywał.

 

Napisano

Jeśli ten strych ma wystarczającą wentylację, połóż tylko na podłodze strychu te 30 cm wełny, zrób jakąś "podłogę", która ustabilizuje wełnę i pozwoli na "komunikację" na strychu i to powinno wystarczyć. A sufity w pokojach piętra wykończ bez wełny. 

Jeśli strych ma dalej pozostać nieużytkowy, to szkoda zachodu z ocieplaniem samego dachu.

Napisano

Jak już ocieplisz strop kładąc wełnę na podłogę strychu (to najprościej zrobić,a zmianę czuć natychmiast), zajmij się ociepleniem ścian. Duża sprawa, koszty, ale warto. Połóż  20cm wełny. lub styropian. Wełna lepsza, ale co tam kto może, byle grubo. 20cm jest optimum (liczyłem to, a potem różne wypowiedzi potwoerdziły - 20cm jest optymalne bo nie zabija kosztami i przekłada się na oszczędności w ogrzewaniu)

Jak będziesz miał już ocieplony stoip nad 2gim piętrem (poddasze, jak się domyślam)  i ogarniesz ściany, wówczas rób ocieplenie dachu - zgodnie ze sztuką, ze szczeliną wentylacyjną - dojdziesz do tego etapu, to dowiesz się o co chodzi.

Tak wg mnie.

Pozdrowienia. Trzym się ciepło.;)

PeZet

Napisano
4 minuty temu, PeZet napisał:

Cześć, bogo88. Posłuchaj pierwszych uwag kolegów joks i Mrtomo. Połóz ocieplenie na stropie, na strychu.

Wciskanie wełny nad stależ gipskartonowy może skończyć się zawałką. Wełna waży.

Obniżanie stropu przy wysokości pomieszczenia 2,4m nie ma sensu SKORO masz strych!

Co więcej - zacznij od ocieplenia a potem sobie będziesz przebudowywał.

 

Nie będę dawał kartongipsu, chce dać panele PCV lub panele hdf.

 

Jak nie dam wełny nad panele to ciepło będzie utrzymywać się pomiędzy strychem a panelami. Wysokość pomieszczenia wynosi ok. 2,6m. Pomyliłem się. Chciałbym obniżyć pokój do 2,4m.

Napisano (edytowany)

Pomiędzy strychem a panelami będziesz utrzymywac zimno, a nie ciepło. Zasada jest taka: powietrze ma stać. A stoi, jak ma w czym stać. Powietrze stoi w wełnie, stoi w piance, stoi w styropianie, bo sa malutkie komory. A w dużej przestrzeni między panelami a strychem powietrze cały czas stygnie i grzeje się, stygnie i grzeje się, i wędruje góra - dół - góra - dół. Stąd nie ma izolacji, tylko jest zimno. Wpakuj wełnę, to będzie okej. Powietrze jest najlepszym izolatorem, o ile stoi.

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, bogo88 napisał:

Mam teraz pytanie, czy brak izolacji pomiędzy piętrem a strychem może być przyczyną, że całe ciepło ucieka?

Tak.

 

21 minut temu, bogo88 napisał:

Tak się teraz zastanawiam, jak będzie lepiej - sam nie wiem.

Jesli chcesz użytkowe poddasze - to ociepl dach, jeśli chcesz mieć strych nieocieplony, to daj wełnę na strop piętra. Nie pod tylko na strop. 30 - 40 cm . Welny lub styropianu.

Aha - nawet, jak będziesz mia ocieplony dach, to i ttak na stropie piętra powinno być z 10 cm wełny żeby dodatkowo ocieplić i wytłumić piętro.

 

Ocieplanie stropu od wewnatrz ( zdołu) jest wadliwe i  dopuszczalne tylko wtedy, gdy nie możesz to zrobić od góry.

13 minut temu, bogo88 napisał:

Chciałbym obniżyć pokój do 2,4m

Zły pomysł. wysokośc est mniej komfortowa, obniżasz standard pomieszczenia. Jak masz 2.6m wysokości - to nie pchaj żadnych paneli, wykończ sufit istniejącego stropu i zgłowy.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
9 minut temu, PeZet napisał:

Pomiędzy strychem a panelami będziesz utrzymywac zimno, a nie ciepło. Zasada jest taka: powietrze ma stać. A toi, jak ma w czym stać. Powietrze stoi w wełnie, stoi w piance, stoi w styropianie, bo sa malutkie komory. A w dużej przestrzeni między panelami a strychem powietrze cały czas stygnie i grzeje się, stygnie i grzeje się, i wędruje góra - dól - góra - dół. Stąd nie ma izolacji, tylko jest zimno. Wpakuj wełne, to będzie okej. Powietrze jest najlepszym ilozlatorem o ile stoi.

nie rozumiem... w takim przypadku wydaje mi się, ze ciepłe powietrze z pokoju będzie uciekać przez lukę pomiędzy panelami, a stropem

11 minut temu, zenek napisał:

Tak.

 

Jesli chcesz użytkowe poddasze - to ociepl dach, jeśli chcesz mieć strych nieocieplony, to daj wełnę na strop piętra. Nie pod tylko na strop. 30 - 40 cm . Welny lub styropianu.

Aha - nawet, jak będziesz mia ocieplony dach, to i ttak na stropie piętra powinno być z 10 cm wełny żeby dodatkowo ocieplić i wytłumić piętro.

 

Ocieplanie stropu od wewnatrz ( zdołu) jest wadliwe i  dopuszczalne tylko wtedy, gdy nie możesz to zrobić od góry.

Zły pomysł. wysokośc est mniej komfortowa, obniżasz standard pomieszczenia. Jak masz 2.6m wysokości - to nie pchaj żadnych paneli, wykończ sufit istniejącego stropu i zgłowy.

Nie mogę wykończyć istniejącego stropu bo jest samo drewno... a panele, które teraz są założone wymagają wymiany ;)

14 minut temu, PeZet napisał:

Powietrze jest najlepszym ilozlatorem o ile stoi

Jeżeli nie ma wełny to powietrze się porusza zgodnie z drugą zasadą dynamiki pomiędzy temperaturą na dworze, a w domu. Dając wełnę ograniczam ruch powietrza i w ten sposób powstaje poduszka powietrzna, która izoluje - dobrze rozumiem?

Napisano
15 minut temu, bogo88 napisał:

Nie mogę wykończyć istniejącego stropu bo jest samo drewno... a panele, które teraz są założone wymagają wymian

Drewno też można wykończyć - nie piszesz konkretnie jak to wygląda.

 

17 minut temu, bogo88 napisał:

Jeżeli nie ma wełny to powietrze się porusza zgodnie z drugą zasadą dynamiki pomiędzy temperaturą na dworze, a w domu.

 

17 minut temu, bogo88 napisał:

wydaje mi się, ze ciepłe powietrze z pokoju będzie uciekać przez lukę pomiędzy panelami, a stropem

Powietrze bedzie ci uciekać, jak masz dziurawy strop. Jeśli nie, to będzie się oziębiać na zimnym stropie, zostawiając parę wodną, ktora tam sie bedzie skraplać, i wróci zpowrotem do pomieszczenia w postaci kropli, chyba że zostanie na panelach i w stropie jako wilgoć. 

Napisano (edytowany)
28 minut temu, zenek napisał:

Drewno też można wykończyć - nie piszesz konkretnie jak to wygląda.

 

 

Powietrze bedzie ci uciekać, jak masz dziurawy strop. Jeśli nie, to będzie się oziębiać na zimnym stropie, zostawiając parę wodną, ktora tam sie bedzie skraplać, i wróci zpowrotem do pomieszczenia w postaci kropli, chyba że zostanie na panelach i w stropie jako wilgoć. 

Strop wygląda tak jak w starych domach: Legary, krokwie i słoma... niestety

 

Z powyższego jestem w 90% pewny, że strop jest dziurawy, dlatego chciałem dać wełnę pomiędzy panele, a strop

 

Przede wszystkim najważniejsze info: dom ma około 100 lat

 

Edytowano przez bogo88 (zobacz historię edycji)
Napisano
2 minuty temu, MrTomo napisał:

Dom ma sprawną wentylację?

Jak zaczniesz ocieplać a nie masz wentylacji zaczną się problemy z wilgocią.

Raczej tak, po czym mogę to stwierdzić?

Tak się zastanowiłem nad ociepleniem podłogi strychu. Płaty dachu są pod takim kątem, ze praktycznie dojście do krawędzi podłogi jest niemożliwe. Co w takim przypadku?

Napisano

Jaką masz tą wentylację - podejrzewam, że grawitacyjną?

13 minut temu, bogo88 napisał:

Raczej tak, po czym mogę to stwierdzić?

Trzeba sprawdzić drożność kanałów w kominie (ach)

Trzeba sprawdzić czy do kratki wciąga czy z kratki dmucha.

Napisano
1 minutę temu, MrTomo napisał:

Jaką masz tą wentylację - podejrzewam, że grawitacyjną?

Trzeba sprawdzić drożność kanałów w kominie (ach)

Trzeba sprawdzić czy do kratki wciąga czy z kratki dmucha.

tak, grawitacyjna, kanały w kominie drożne, a do kratki wciąga na zewnątrz

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, bogo88 napisał:

Strop wygląda tak jak w starych domach: Legary, krokwie i słoma... niestety

 

Z powyższego jestem w 90% pewny, że strop jest dziurawy, dlatego chciałem dać wełnę pomiędzy panele, a strop

No to nic bym nie zmienił w swoich wcześniejszych wpisach

I dlaczego strop "niestety" - normalny drewniany i tyle. Aha - nie ma krokwi w stropie - raczej belki, deski, podciąg- może cos jeszcze?

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak się zastanowiłem nad ociepleniem podłogi strychu. Płaty dachu są pod takim kątem, ze praktycznie dojście do krawędzi podłogi jest niemożliwe. Co w takim przypadku?

Napisano (edytowany)
2 minuty temu, bogo88 napisał:

Płaty dachu są pod takim kątem, ze praktycznie dojście do krawędzi podłogi jest niemożliwe. Co w takim przypadku?

Tzn masz dach oparty bezposrednio na poziomie podłogi strychu? Nie ma murłaty? Najlepiej zrób jakąś fotkę....

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Murłata jest, ale kąt nadal jest bardzo mały i nie da się wcisnąć do krawędzi strychu, co bardzo utrudnia uszczelnienie samego dachu oraz dokładne przygotowanie ocieplenia strychu

Napisano
4 godziny temu, bogo88 napisał:

podwieszany sufit z paneli PVC

Masz jakieś konkretne (marka, nazwa...) na uwadze?

 

Jak i czym masz pokryty dach?

 

Wełnę w takie kąty można "wdmuchnąć" - jest taka metoda...

Tyle, że warstwa w kącie może być przymała...

Napisano
1 minutę temu, uroboros napisał:

Masz jakieś konkretne (marka, nazwa...) na uwadze?

 

Jak i czym masz pokryty dach?

 

Wełnę w takie kąty można "wdmuchnąć" - jest taka metoda...

Panele VOX PCV

 

Dach - deski i papa

Napisano

i tu może być mostek termiczny - przydałoby się zdjęcie, tak jak sugeruje zenek.

Napisano
1 minutę temu, uroboros napisał:

i tu może być mostek termiczny - przydałoby się zdjęcie, tak jak sugeruje zenek.

Postaram się zrobić jak będzie trochę cieplej bo jednak zimno na strychu ;)

Napisano
1 minutę temu, uroboros napisał:

OK, będziemy czekać :icon_mrgreen:

No a jak się okażę, że jest problem to może jednak wełna na panele tak jak proponowałem na początku?

Napisano

No, tak - wełna na panele, ale NA PEWNO i docieplenie od strony strychu!

Tylko że nie bardzo podoba mi się - zaznaczam, że to moje zdanie - materiał tych paneli, ich elastyczność, potrzebny będzie stelaż dość gęsty, dobry sposób mocowania paneli (możliwość pękania panela przy mocowaniu klamerkami)...

Taki panel na pionowej ścianie inaczej zachowuje się niż - tak jak planujesz - w poziomie, mocowaniu od dołu i jeszcze dodatkowo obciążony wełną...

Napisano (edytowany)
32 minuty temu, bogo88 napisał:

Dach - deski i papa

Jeśli nie uda sie ocieploc dachu od spodu, w twoim przypadku można zrobić to od góry.

Tj. Ocieplic wełną na deskach, a na tym wykonać nowe poszycie.

Da się to spokojnie zrobić, byle z głową

Edytowano przez MrTomo
Poprawka (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, MrTomo napisał:

Da się to spokojnie zrobić, byle z głową

no i z odpowiednią ilością kasy...

 

Ale pomysł jest dobry!

Napisano (edytowany)

Poprawiłem, bo oczywiscie na dekach nie papie.

 

Minus taki, ze ciezko bedzie zrobic ocieplenie grubsze niz 15cm.

 

Trzeba by przymocowac belki rownolegle do dachu w odstępie szerokości wełny.

Potem idąc od kalenicy zrywać papę i wkładać wełnę. Na to przymocować folię wysokoparoprzepuszczalną i tak do okapu posunąć się w dół rzędami.

Potem na to kontrłaty, nowe deski i papa.

 

 

 

16 minut temu, uroboros napisał:

no i z odpowiednią ilością kasy...

 

Ale pomysł jest dobry!

Kasa oczywiście...

 

Pytanie w jakim stanie jest dach, może i tak trzeba zmienic papę?

 

No i w jakim stanie krokwie.

Podejrzewam, że w 100 letnim domu są

potężne, byle zdrowe 

Edytowano przez MrTomo
Literówka (zobacz historię edycji)
Napisano
37 minut temu, uroboros napisał:

Tylko że nie bardzo podoba mi się - zaznaczam, że to moje zdanie - materiał tych paneli, ich elastyczność, potrzebny będzie stelaż dość gęsty, dobry sposób mocowania paneli (możliwość pękania panela przy mocowaniu klamerkami)...

Taki panel na pionowej ścianie inaczej zachowuje się niż - tak jak planujesz - w poziomie, mocowaniu od dołu i jeszcze dodatkowo obciążony wełną...

Wtedy chyba ruszt przymocowany do belek stropu, na nim wełna i paroizolacja, a do rusztu przymocowane panele

 

37 minut temu, MrTomo napisał:

Jeśli nie uda sie ocieploc dachu od spodu, w twoim przypadku można zrobić to od góry.

Dobra propozycja. Wtedy na stropie wystarczy cienka warstwa wełny jako termo i akustyczna izolacja. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...