Gość Napisano 6 stycznia 2019 Udostępnij #51 Napisano 6 stycznia 2019 42 minuty temu, MrTomo napisał: oczywiscie na dekach nie papie. Nie bardzo wiem/rozumiem czemu usuwać papę - poddasze nieużytkowe... oświeć mnie, proszę... 45 minut temu, MrTomo napisał: na to kontrłaty, nowe deski i papa albo inne pokrycie, na które pozwpli wytrzymałość konstrukcji dachu Link do komentarza
bogo88 Napisano 7 stycznia 2019 Autor Udostępnij #52 Napisano 7 stycznia 2019 9 godzin temu, uroboros napisał: No, tak - wełna na panele, ale NA PEWNO i docieplenie od strony strychu! Tylko że nie bardzo podoba mi się - zaznaczam, że to moje zdanie - materiał tych paneli, ich elastyczność, potrzebny będzie stelaż dość gęsty, dobry sposób mocowania paneli (możliwość pękania panela przy mocowaniu klamerkami)... Taki panel na pionowej ścianie inaczej zachowuje się niż - tak jak planujesz - w poziomie, mocowaniu od dołu i jeszcze dodatkowo obciążony wełną... Oczywiście stelaz obowiązkowy. Zawsze robię z krokwi drewnianych. Wełna będzie położona przeciwstawnie do krokwi, tym samym nie będzie leżeć bezpośrednio na panelach. Dodatkowo będzie zrobione zabezpieczenie w postaci naprężonego sznurka. Wobec tego powstanie luka powietrzna o grubości ok. 5cm pomiędzy panelami, a wełną. 9 godzin temu, MrTomo napisał: Poprawiłem, bo oczywiscie na dekach nie papie. Minus taki, ze ciezko bedzie zrobic ocieplenie grubsze niz 15cm. Trzeba by przymocowac belki rownolegle do dachu w odstępie szerokości wełny. Potem idąc od kalenicy zrywać papę i wkładać wełnę. Na to przymocować folię wysokoparoprzepuszczalną i tak do okapu posunąć się w dół rzędami. Potem na to kontrłaty, nowe deski i papa. Kasa oczywiście... Pytanie w jakim stanie jest dach, może i tak trzeba zmienic papę? No i w jakim stanie krokwie. Podejrzewam, że w 100 letnim domu są potężne, byle zdrowe Krokwie są nowe, 7 lat temu wymienialiśmy dach i papę, więc ta opcja odpada 9 godzin temu, zenek napisał: Wtedy chyba ruszt przymocowany do belek stropu, na nim wełna i paroizolacja, a do rusztu przymocowane panele Dobra propozycja. Wtedy na stropie wystarczy cienka warstwa wełny jako termo i akustyczna izolacja. Chciałbym zrobić taki stelaż z krokwi, montowany do ścian i wzmocniony w środku do stropu i na to położyć wełnę. Link do komentarza
zenek Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #53 Napisano 7 stycznia 2019 (edytowany) 3 godziny temu, bogo88 napisał: Wobec tego powstanie luka powietrzna o grubości ok. 5cm pomiędzy panelami, a wełną. Rozumiem - że mówimy teraz o stropie pod strychem. Jeśli będzie taka luka, to musisz zadbać o wentylowanie tego powietrza, czyli spowodować jego stalą wymianę. 3 godziny temu, bogo88 napisał: Chciałbym zrobić taki stelaż z krokwi, montowany do ścian i wzmocniony w środku do stropu i na to położyć wełnę. Nie rozumiem dlaczego z krokwi, zamiast z łat lub profili blaszanych (czyli lekkich) - jeśli już upierasz się przy tych panelach. I dlaczego mocowane do ścian i w środku stropu???? Edytowano 7 stycznia 2019 przez zenek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bogo88 Napisano 7 stycznia 2019 Autor Udostępnij #54 Napisano 7 stycznia 2019 2 minuty temu, zenek napisał: Jeśli będzie taka luka, to musisz zadbać o wentylowanie tego powietrza, czyli spowodować jego stalą wymianę. Nie rozumiem dla czego z krokwi, zamiast z łat lub profili blaszanych (czyli lekkich) - jeśli już upierasz się przy tych panelach. I dlaczego mocowane do ścian i w środku stropu???? Jezeli wełna będzie na strychu i sufit podwieszany (bez wełny) to również będzie luka, nawet większa - jak w tym rozwiązaniu następuję wymiana powietrza? Mocowanie do ścian bo sufit ma być obnizony, a w środku stropu dla wzmocnienia stelażu (krokwia pionowa przykręcona do stropu - tyle). Link do komentarza
zenek Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #55 Napisano 7 stycznia 2019 8 minut temu, bogo88 napisał: Jezeli wełna będzie na strychu i sufit podwieszany (bez wełny) to również będzie luka, nawet większa - jak w tym rozwiązaniu następuję wymiana powietrza? Dlatego nie podoba mi się sufit podwieszony pod drewnianym stropem, bo jest duża szansa, że będzie przyspieszał jego destrukcję. Ale można próbować pomagać w tej wymianie powietrza podonie jak w podłodze na legarach - przez zapewnienie nawiewu i wywiewu przy ścianach (poprostu szpary). 11 minut temu, bogo88 napisał: Mocowanie do ścian bo sufit ma być obnizony, a w środku stropu dla wzmocnienia stelażu (krokwia pionowa przykręcona do stropu - tyle). Się uparłeś na tę krokwię. Krokwie mają inne wymiary i zastosowanie. To mają być łaty, profile - najlepiej blaszane, bo lekkie. I mocowane do każdej belki, bo wtedy ciężar będzie równo rozłożony, a i wypoziomować je będzie łatwieji nie będą się giąć. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #56 Napisano 7 stycznia 2019 Najrozsądniejszy wariant to ten, który doradzał Uroboros. Przede wszystkim sprawdzić czy da się sensownie ocieplić strop od góry, od strony strychu. Ocieplenie ułożone nad sufitem podwieszanym będzie gorsze. Choćby dlatego, że pozostanie mostek termiczny na styku ścian i stropu. A jeżeli na strychu przy okapie dachu jest bardzo nisko. zawsze można zastosować tam wełnę w strzępkach, jak już ktoś doradził. Link do komentarza
joks Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #57 Napisano 7 stycznia 2019 20 minut temu, zenek napisał: Jeśli będzie taka luka, to musisz zadbać o wentylowanie tego powietrza, czyli spowodować jego stalą wymianę. Bzdura Link do komentarza
zenek Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #58 Napisano 7 stycznia 2019 Przed chwilą, joks napisał: Bzdura Wytłumacz. Link do komentarza
joks Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #59 Napisano 7 stycznia 2019 (edytowany) 2 minuty temu, zenek napisał: Wytłumacz. Nie mam sił .....swoje powiedziałem na początku W blokach ludzie też podwieszają sufity ale nigdy nie widziałem aby były wentylowane Edytowano 7 stycznia 2019 przez joks (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zenek Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #60 Napisano 7 stycznia 2019 1 minutę temu, joks napisał: Nie mam sił .....swoje powiedziałem na początku No to ja powiem - bez wentylowania będzie tam wilgoć, potem grzyb. Link do komentarza
bogo88 Napisano 7 stycznia 2019 Autor Udostępnij #61 Napisano 7 stycznia 2019 Przed chwilą, zenek napisał: No to ja powiem - bez wentylowania będzie tam wilgoć, potem grzyb. Nigdy nie zrobisz tego na tyle szczelnie, żeby nie było wentylacji. Zawsze pozostanie gdzieś szpara, którą będzie uciekało powietrze, szczególnie w starych domach (które w 95% nie posiadają równych ścian)... Link do komentarza
zenek Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #62 Napisano 7 stycznia 2019 2 minuty temu, bogo88 napisał: Nigdy nie zrobisz tego na tyle szczelnie, żeby nie było wentylacji. Zawsze pozostanie gdzieś szpara, którą będzie uciekało powietrze, szczególnie w starych domach (które w 95% nie posiadają równych ścian)... Chodzi o to, by to wentylowanie było w miarę wydajne. Jak będzie za małe - to będzie twoje ryzyko. Natomast wzoru dokładnego nie znam i chyba robiło się to zwyczajowo z zapasem - jak np katedry, itp budowle - - inaczej mistrz budowlany tracił głowę na pieńku, chyba że mu wcześniej sklepienie spadło na łeb... I ono nie ma uciekać, tylka napływać i odpływać - wymieniać się. Tak samo np. zaleca się pod wykładzinami drewnianymi ścian. Przynajmniej w starych poradnikach budowlanych na temat tradycyjnych ekskluzywnych wykończeń ścian. 20 minut temu, joks napisał: W blokach ludzie też podwieszają sufity ale nigdy nie widziałem aby były wentylowane W blokach nie ma stropów drewnianych, więc i wilgoć ma mniejsze pole do popisu. A grzyb jak najbardziej. Poza tym - ja tu wyrazam własne zdanie. Oczywiście ty wyrażasz własne. A które bogo88 weźmie pod uwagę - to jego prawo. Link do komentarza
bogo88 Napisano 7 stycznia 2019 Autor Udostępnij #63 Napisano 7 stycznia 2019 11 minut temu, zenek napisał: Chodzi o to, by to wentylowanie było w miarę wydajne. Jak będzie za małe - to będzie twoje ryzyko. Natomast wzoru dokładnego nie znam i chyba robiło się to zwyczajowo z zapasem - jak np katedry, itp budowle - - inaczej mistrz budowlany tracił głowę na pieńku, chyba że mu wcześniej sklepienie spadło na łeb... I ono nie ma uciekać, tylka napływać i odpływać - wymieniać się. Tak samo np. zaleca się pod wykładzinami drewnianymi ścian. Przynajmniej w starych poradnikach budowlanych na temat tradycyjnych ekskluzywnych wykończeń ścian. W blokach nie ma stropów drewnianych, więc i wilgoć ma mniejsze pole do popisu. A grzyb jak najbardziej. Poza tym - ja tu wyrazam własne zdanie. Oczywiście ty wyrażasz własne. A które bogo88 weźmie pod uwagę - to jego prawo. Jeżeli chodzi o strop to dach posiada dużo błedów konstrukcyjnych i tam napewno będzie wymiana powietrza Link do komentarza
Jani_63 Napisano 7 stycznia 2019 Udostępnij #64 Napisano 7 stycznia 2019 1 godzinę temu, zenek napisał: W blokach nie ma stropów drewnianych, więc i wilgoć ma mniejsze pole do popisu. A grzyb jak najbardziej. Poza tym - ja tu wyrazam własne zdanie. Ale u @bogo88 na stropie jest polepa. Gdyby ja wywalił i zastąpił wełną wtedy paroizolacja byłby najważniejszym problem. Przy polepie wilgoć podlega pewnej samoregulacji, a jej skład zapobiega rozwojowi grzyba. Oczywiście z paroizolacji po dociepleniu mimo że polepa jest zrezygnować nie można. 1 Link do komentarza
bogo88 Napisano 8 stycznia 2019 Autor Udostępnij #65 Napisano 8 stycznia 2019 A czy taka wełna będzie ok ? https://www.castorama.pl/produkty/budowa/izolacja/izolacja-cieplna/izolacja-stropow-i-poddaszy/welna-isover-uni-mata-150-mm-6-m2.html Link do komentarza
bogo88 Napisano 10 stycznia 2019 Autor Udostępnij #66 Napisano 10 stycznia 2019 Czy ta wełna będzie ok? WEŁNA ISOVER UNI-MATA 150 MM Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 10 stycznia 2019 Udostępnij #67 Napisano 10 stycznia 2019 Typowa wełna mineralna w rolce. Może być zarówno do izolacji stropu jak i dachu. To wełna szklana, a więc jest lekka. Link do komentarza
bogo88 Napisano 10 stycznia 2019 Autor Udostępnij #68 Napisano 10 stycznia 2019 (edytowany) A jaka by była lepsza? "Typowa wełna mineralna w rolce. Może być zarówno do izolacji stropu jak i dachu. To wełna szklana, a więc jest lekka." Mineralna czy szklana? Edytowano 10 stycznia 2019 przez bogo88 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 10 stycznia 2019 Udostępnij #69 Napisano 10 stycznia 2019 O lepszych parametrach? Link do komentarza
bogo88 Napisano 10 stycznia 2019 Autor Udostępnij #70 Napisano 10 stycznia 2019 1 minutę temu, MrTomo napisał: O lepszych parametrach? Tak, w podobnej cenie. Czym się sugerować? Link do komentarza
MrTomo Napisano 10 stycznia 2019 Udostępnij #71 Napisano 10 stycznia 2019 Danymi technicznymi. Glownie lambda Ja zastosowałem skalną. Poradnik Link do komentarza
bogo88 Napisano 10 stycznia 2019 Autor Udostępnij #72 Napisano 10 stycznia 2019 0,038 będzie ok? czy jeszcze za dużo. Ogólnie bez różnicy jaką zastosuje (mineralna, szklana czy skalna) czy jednak jest różnica w moich warunkach? Link do komentarza
MrTomo Napisano 10 stycznia 2019 Udostępnij #73 Napisano 10 stycznia 2019 Jak gruba będzie warstwa? I gdzie ta wełna bedzie? Link do komentarza
bogo88 Napisano 11 stycznia 2019 Autor Udostępnij #74 Napisano 11 stycznia 2019 9 godzin temu, MrTomo napisał: Jak gruba będzie warstwa? I gdzie ta wełna bedzie? 15cm na panelach sufitowych w pokojach i 15cm na strychu na podłodze. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 11 stycznia 2019 Udostępnij #75 Napisano 11 stycznia 2019 -Przy takim zastosowaniu lepsza będzie szklana niż skalna, bo jest lżejsza. A tu ważne jest obciążenie sufitu podwieszanego. PS. Wełnę mineralną dzieli się na: - skalną; - szklaną. Link do komentarza
bogo88 Napisano 11 stycznia 2019 Autor Udostępnij #76 Napisano 11 stycznia 2019 6 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: -Przy takim zastosowaniu lepsza będzie szklana niż skalna, bo jest lżejsza. A tu ważne jest obciążenie sufitu podwieszanego. PS. Wełnę mineralną dzieli się na: - skalną; - szklaną. Szklana/skalna - A czy ich właściwości izolacyjne (termiczne) są takie same? Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 15 stycznia 2019 Udostępnij #77 Napisano 15 stycznia 2019 Ciężar wełny SUPERROCK 15 cm to 5,7 kg/m2 więc nie przesadzałbym z tymi obawami o konstrukcje rusztu pod płyty g-k. Ogólenie o właściwościach cieplnych można poczytać na stronie https://miwo.pl/porownania/wlasciwosci-cieplne/ Chcesz aby dana wełna była najlepszą termoizolacją? Szukaj takiej która ma największy opór cieplny R. Na każdej etykiecie znajdziesz podaną wartość oporu cieplnego R. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się