Skocz do zawartości

Regipsy - zabudowa poddasza


Recommended Posts

Witam,

 

Remontuję poddasze i jestem na etapie montowania stelaży pod regips. Czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób zbudować ściankę działową pomiędzy np dwoma drewnianymi słupami ? O ile sama konstrukcja ścianki jest dla mnie jasna to mam wątpliwości co do montażu takiej ścianki do właśnie tych drewnianych słupów. Przypuszczam, że przykręca się do nich jak do zwykłej murowanej ściany profil ścienny ( stosować piankę wygłuszającą ? ) a na koniec przykręca regips i tu zastanawiam się jak zaszpachlować miejsce styku regipsu z drewnianą belką. Drewno ma już swoje lata i nie jest oczywiście równe i nie jest w przekroju idealnym równoległobokiem więc i profil będzie się układał różnie i nie przytnę idealnie samej płyty na łączeniu z belką. Czy do szpachlowania tego łączenia należy użyć taśmy ślizgowej ? jakiegoś specjalnego gipsu ? Czy może większe szczeliny uzupełnić pianką montażową a na nią położyć gładź szpachlową ?

 

Drugi przykład jest taki, mam słupy drewniane a na nich leży płatew. Od pionowych słupów do płatwi są jeszcze przymocowane miecze, które tworzą trójkątną przestrzeń. Jak zabudować właśnie takie miejsca ? UD30 po obwodzie trójkąta, włożyć w nie CD60 i do tego przykręcać płytę gipsową ? Jak szpachlować miejsce połączenia płyty gipsowej z drewnem ?

 

Poproszę o jakieś sugestie w tym temacie. Może ktoś z Was praktykował takie zabudowy i ma może jakieś zdjęcia albo link do jakiegoś dziennika budowy ?

 

Pozdrawiam s

Link do komentarza

Takie rzeczy to można projektować gdy się wszystko widzi. Mnie na przykład Twoje tłumaczenie niewiele daje. Nie mam wyobraźni przestrzennej, nie potrafię sobie wyobrazić tego co opisujesz. Więc daj rysunek albo fotografię.

Parę lat temu robiliśmy ze szwagrem poddasze, ale owszem, belki drewniane bywały wykorzystywane jako podtrzymanie całości, jednak płyty g/k nie były do nich mocowane w żadnym miejscu. Ani jednym wkrętem. Wyłącznie do profili.

Belki czy słupy drewniane są zbyt nierówne aby mocować do nich g/k bezpośrednio.

Link do komentarza

To że płytę montuje się tylko i wyłącznie do stelaża a nie do drewnianej konstrukcji jest dla mnie oczywiste. Ale czym właśnie uzupełniać szczeliny powstałe na styku drewna i płyty gipsowej. Takie szczeliny mogą był różne tzn od kilku mm i szersze. Czy jeśli płyta będzie miała luz powiedzmy 1 cm w jednym miejscu przy drewnie to mogę to wypełnić pianką montażową a po jej utwardzeniu zakryć to masą szpachlową ?

Link do komentarza

jeżeli będzie duży luz to oklejasz belkę taśmą malarską jeżeli ma być nie pobrudzona , gruntujesz gruntem , zapychasz to albo Vario albo Uniflotem z fizeliną , fizelinę dając na styk do drewna a raczej taśmy papierowej która je zabezpiecza , szpachlujesz do gładkości , przecierasz papierem ściernym , gruntujesz , malujesz na pożądany kolor pierwszy raz , odcinasz taśmę nożykiem w samym rogu , naklejasz z 2mm luzem nową taśmę na belkę , kładziesz akryl , zrywasz taśmę od razu po akrylowaniu , jak akryl wyschnie naklejasz znowu taśmę do akrylu i malujesz drugi raz

Szast prast i po robocie ....:D

Link do komentarza

Fajnie dzięki za informacje. Mam tylko kilka krótkich uzupełniających pytań:

 

a. nie lepiej zamiast taśmy papierowej użyć taśmy ślizgowej ?

b. płyty GK nie przykręcać o profili obwodowych ?

c. gruntować drewnianą belkę ? zwykły unigrunt jest OK ?

d. co przy mniejszych szczelinach, metoda taka sama ?

e. stawiając ściankę pomiędzy drewnianymi słupami podklejać wszystkie profile obwodowe pianką ?

f. jakiś konkretny akryl powinienem użyć ?

 

Proszę o info.

Link do komentarza
  Dnia 4.01.2019 o 11:04, Ttadzik napisał:

Fajnie dzięki za informacje. Mam tylko kilka krótkich uzupełniających pytań:

 

a. nie lepiej zamiast taśmy papierowej użyć taśmy ślizgowej ?

b. płyty GK nie przykręcać o profili obwodowych ?

c. gruntować drewnianą belkę ? zwykły unigrunt jest OK ?

d. co przy mniejszych szczelinach, metoda taka sama ?

e. stawiając ściankę pomiędzy drewnianymi słupami podklejać wszystkie profile obwodowe pianką ?

f. jakiś konkretny akryl powinienem użyć ?

 

Proszę o info.

Rozwiń  

a.  wystarczy zwykła malarska

b.  przykręcać

c.  belkę niczym nie gruntować , ewentualnie jeszcze przed regipsami ją wstępnie przygotować tak jak ma wyglądać , z raz czymś pociągnąć czym ma być wykończona docelowo , pewnie jakaś lakierobejca

d.  ta sama

e.  pianka zbędna

f.  ja używam Ravplug , jest elastyczny po wyschnięciu i nie pęka

Link do komentarza

Dołączyłem jeszcze jedno zdjęcie, które znalazłem w sieci. To jest właśnie dokładnie taki efekt, który chciałbym uzyskać. Mam nadzieję, że właściciel się nie pogniewa ale wizualnie pierwsza klasa. Pianka myślę, że jednak może się przydać jako izolator dźwięku do wygłuszenia. Takie zabudowy właśnie mogę wykonać wg twojego opisu "joks" ?

zabudowa.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...