Skocz do zawartości

Regipsy - zabudowa poddasza


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Remontuję poddasze i jestem na etapie montowania stelaży pod regips. Czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób zbudować ściankę działową pomiędzy np dwoma drewnianymi słupami ? O ile sama konstrukcja ścianki jest dla mnie jasna to mam wątpliwości co do montażu takiej ścianki do właśnie tych drewnianych słupów. Przypuszczam, że przykręca się do nich jak do zwykłej murowanej ściany profil ścienny ( stosować piankę wygłuszającą ? ) a na koniec przykręca regips i tu zastanawiam się jak zaszpachlować miejsce styku regipsu z drewnianą belką. Drewno ma już swoje lata i nie jest oczywiście równe i nie jest w przekroju idealnym równoległobokiem więc i profil będzie się układał różnie i nie przytnę idealnie samej płyty na łączeniu z belką. Czy do szpachlowania tego łączenia należy użyć taśmy ślizgowej ? jakiegoś specjalnego gipsu ? Czy może większe szczeliny uzupełnić pianką montażową a na nią położyć gładź szpachlową ?

 

Drugi przykład jest taki, mam słupy drewniane a na nich leży płatew. Od pionowych słupów do płatwi są jeszcze przymocowane miecze, które tworzą trójkątną przestrzeń. Jak zabudować właśnie takie miejsca ? UD30 po obwodzie trójkąta, włożyć w nie CD60 i do tego przykręcać płytę gipsową ? Jak szpachlować miejsce połączenia płyty gipsowej z drewnem ?

 

Poproszę o jakieś sugestie w tym temacie. Może ktoś z Was praktykował takie zabudowy i ma może jakieś zdjęcia albo link do jakiegoś dziennika budowy ?

 

Pozdrawiam s

Napisano

Takie rzeczy to można projektować gdy się wszystko widzi. Mnie na przykład Twoje tłumaczenie niewiele daje. Nie mam wyobraźni przestrzennej, nie potrafię sobie wyobrazić tego co opisujesz. Więc daj rysunek albo fotografię.

Parę lat temu robiliśmy ze szwagrem poddasze, ale owszem, belki drewniane bywały wykorzystywane jako podtrzymanie całości, jednak płyty g/k nie były do nich mocowane w żadnym miejscu. Ani jednym wkrętem. Wyłącznie do profili.

Belki czy słupy drewniane są zbyt nierówne aby mocować do nich g/k bezpośrednio.

Napisano

Dołączam przykładową realizację tego o czym piszę. Na pierwszym widać miecze idące pod kątem 45 stopni do płatwi i właśnie o zabudowę powstałego trójkąta mi chodzi. Drugie zdjęcie to stojące słupy a pomiędzy chcę zbudować ściankę z regipsu.

przyklad.jpg

przyklad2.jpg

Napisano

To że płytę montuje się tylko i wyłącznie do stelaża a nie do drewnianej konstrukcji jest dla mnie oczywiste. Ale czym właśnie uzupełniać szczeliny powstałe na styku drewna i płyty gipsowej. Takie szczeliny mogą był różne tzn od kilku mm i szersze. Czy jeśli płyta będzie miała luz powiedzmy 1 cm w jednym miejscu przy drewnie to mogę to wypełnić pianką montażową a po jej utwardzeniu zakryć to masą szpachlową ?

Napisano

jeżeli będzie duży luz to oklejasz belkę taśmą malarską jeżeli ma być nie pobrudzona , gruntujesz gruntem , zapychasz to albo Vario albo Uniflotem z fizeliną , fizelinę dając na styk do drewna a raczej taśmy papierowej która je zabezpiecza , szpachlujesz do gładkości , przecierasz papierem ściernym , gruntujesz , malujesz na pożądany kolor pierwszy raz , odcinasz taśmę nożykiem w samym rogu , naklejasz z 2mm luzem nową taśmę na belkę , kładziesz akryl , zrywasz taśmę od razu po akrylowaniu , jak akryl wyschnie naklejasz znowu taśmę do akrylu i malujesz drugi raz

Szast prast i po robocie ....:D

Napisano

Fajnie dzięki za informacje. Mam tylko kilka krótkich uzupełniających pytań:

 

a. nie lepiej zamiast taśmy papierowej użyć taśmy ślizgowej ?

b. płyty GK nie przykręcać o profili obwodowych ?

c. gruntować drewnianą belkę ? zwykły unigrunt jest OK ?

d. co przy mniejszych szczelinach, metoda taka sama ?

e. stawiając ściankę pomiędzy drewnianymi słupami podklejać wszystkie profile obwodowe pianką ?

f. jakiś konkretny akryl powinienem użyć ?

 

Proszę o info.

Napisano
6 godzin temu, Ttadzik napisał:

Fajnie dzięki za informacje. Mam tylko kilka krótkich uzupełniających pytań:

 

a. nie lepiej zamiast taśmy papierowej użyć taśmy ślizgowej ?

b. płyty GK nie przykręcać o profili obwodowych ?

c. gruntować drewnianą belkę ? zwykły unigrunt jest OK ?

d. co przy mniejszych szczelinach, metoda taka sama ?

e. stawiając ściankę pomiędzy drewnianymi słupami podklejać wszystkie profile obwodowe pianką ?

f. jakiś konkretny akryl powinienem użyć ?

 

Proszę o info.

a.  wystarczy zwykła malarska

b.  przykręcać

c.  belkę niczym nie gruntować , ewentualnie jeszcze przed regipsami ją wstępnie przygotować tak jak ma wyglądać , z raz czymś pociągnąć czym ma być wykończona docelowo , pewnie jakaś lakierobejca

d.  ta sama

e.  pianka zbędna

f.  ja używam Ravplug , jest elastyczny po wyschnięciu i nie pęka

Napisano

Dołączyłem jeszcze jedno zdjęcie, które znalazłem w sieci. To jest właśnie dokładnie taki efekt, który chciałbym uzyskać. Mam nadzieję, że właściciel się nie pogniewa ale wizualnie pierwsza klasa. Pianka myślę, że jednak może się przydać jako izolator dźwięku do wygłuszenia. Takie zabudowy właśnie mogę wykonać wg twojego opisu "joks" ?

zabudowa.jpg

Napisano
40 minut temu, MrTomo napisał:

Jemu raczej chodziło o to, czy Twoją metodą osiągnie cel niż o zgodę na wykorzystanie patentu :D

O to mi chodziło że śmiało może tak robić ..:D

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • @podczytywacz   Jest to salon z aneksem. Wentylacja jest grawitacyjna (czyli taka po prostu kratka). Południowa.  Ma wysoką klasę energetyczną, to pamiętam (A albo A+). Szczegóły doślę, jak będę w domu - ale chyba standardowe ocieplenie - napiszę potem to ocenicie. W tym salonie jest klimatyzacja - ale to pewnie od kilku lat. Nie, jest sypialnia.   @Budujemy Dom - działka i dom A jak mogę to potwierdzić? Czy takie plamy powinny się zmyć? Mam w szufladzie dwie płytki "kamienia", które zostały wymontowane prawdopodobnie na skutek instalacji telewizora podwieszanego. W każdym bądź razie jedną z nich mogę połamać i pozaglądać czy jest tam wyraźna struktura i wysłać tutaj zdjęcia. Mógłbym też wziąć ekspertka mykologa, ale to koszt. Jakie są jeszcze możliwości wykluczenia/potwierdzenia czy to pleśń ?
    • Niektóre miejsca wyglądają, jakby już malowane były strukturalną farbą   Powierzchnia sufitu jest bardzo nierówna i niejednorodna... Moim zdaniem żadna  nie pokryje satysfakcjonująco TEGO sufitu...  Może jakaś strukturalna da radę... może tynk japoński...   W żadne kasetony się nie pchaj, może tapeta strukturalna, ale jednobarwna - tylko umiejętnie położona - przy tym stanie wykończenia ścian byłaby najmniej "inwazyjna" i najmniej mogąca narobić szkód...      
    • Najlepiej doradzi doświadczony elektryk-praktyk, @retrofood już jutro, jak tylko wypocznie!     A moje uwagi? może się nie mylę...   Podwójny przełącznik A pozwoli załączać niezależnie oba punkty na suficie. B i C powinny być schodowe do włączania/wyłączanie kinkietu nad łóżkiem - niezależnie przez leżących po obu stronach łoża...        
    • Kurcze, raczej nie jest wykluczone, że masz rację na pierwszy rzut oka i po przeczytaniu opinii bobiczka, oraz spojrzeniu na pierwsze zdjęcie     - byłem przekonany, że to pleśń...   Ale teraz, jak powiększyłem drugie zdjęcie -      - widać przekrój  i strukturę  docinanego "kamienia"...   Jaka jest nauczka? Na ekranie telefonu zupełnie inaczej to widać, niż na dużym ekranie komputera...   Więc raczej    Ewentualnie można spróbować "zaretuszować" dobraną farbką i małym pędzelkiem tę "niby-pleśń"...     Ale o wentylację trzeba dbać...
    • A czy nie jest tak, że te kropki widać tylko tam, gdzie okładzina była docinana? Ten materiał może mieć po prostu taką strukturę - to nie są płytki z kamienia, tylko z gipsu albo betonu. Jeśli mam rację, to zupełnie nie ma się czym martwić.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...