Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Pomocnik

Czy ocieplać grube mury w starym młynie?

Recommended Posts

Pytanie z formularza budujemydom.pl

 

Witam serdecznie

Kupiłem stary młyn z roku 1900. Grubość ścian wynosi 80 cm. Czy warto ocieplać tak grube mury?

Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie dopuścisz do zawilgocenia tych murów, to nie wydaje mi się konieczne docieplenie...

 

Co planujesz z tym młynem zrobić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ocieplenie tak grubych murów styropianem bez sprawnej wentylacji w każdych warunkach może spowodować ich zawilgocenie.

Druga sprawa to wiek budynku. Warto sprawdzić czy konserwator zabytków ma tu coś gadania, bo może się okazać że cała dyskusja o ociepleniu stanie się bezprzedmiotowa (art. 36 ust. 1 pkt. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy od tego, w jakim celu zakupił ten młyn...

Jeśli do zamieszkania, to może pomyśleć o ociepleniu niektórych pomieszczeń od wewnątrz (multipor, system MTM...)

A jeśli młyn jest budynkiem otynkowanym i konserwator nie będzie wymagał zbicia tynku i odsłonięcia starej elewacji (może jakieś stare rysunki młyna, zdjęcia  z początku ubiegłego wieku) to pewnie nie nie będzie protestował przeciwko ociepleniu...

 

Aleeee... co my tam o tym młynie wiemy... ot, tak sobie gaworzymy...

 

Pomocnik wrzucił temat, zainteresowany moooożeeeee się odezwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Broń panie styropianem.

Jeśli już to ... tynkiem perlitowym.

Można od zewnatrz i od wewnątrz.

6 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

szkoda "zepsuć" uroku starej elewacji systemem ociepleń 

Otóż to

 

 

9 godzin temu, uroboros napisał:

 

Co planujesz z tym młynem zrobić?

 

Jak to co, mieszkanko 😀😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Broń panie styropianem.

Jeśli już to ... tynkiem perlitowym.

Można od zewnatrz i od wewnątrz.

Ciekawe, jaką grubość proponujesz tej termoizolacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, zenek napisał:

Ciekawe, jaką grubość proponujesz tej termoizolacji?

Wiadomo, że nie 20cm...

Wystarczy 4cm wewnątrz i z 6 na zewnątrz.

W przypadku tego rozwiązania trudno nadrobić grubością tynku właściwości styropianu, ze względów technicznych.

Pod względem izolacji termicznej nie ma czego porównywać wprost.

Ale tu nie chodzi tylko o lambdę.

Tynk perlitowy ma masę innych zalet. 

Izolacja jest c i ą g ł a wszędzie (powiedz to o kołokowanym i klejonym na placki styropianie), jest niepalny, jest obojętny chemicznie, jest izolatorem dla ucieczki ciepła w podczerwieni, jest odporny na wysoką temperaturę, jest trwały i jeszcze wiele innych.

Jak dla mnie jest alternatywą dla tych, którzy nie chcą dawać styropianu z różnych powodów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponad stuletni młyn, pewnie nad wodą (?), ma jakieś tam fundamenty, na pewno bez skutecznej izolacji poziomej, woda kapilarnie zasuwa gdzie chce, a Ty to w poduszeczkę perlitową ubierzesz... będzie to dobrze???

 

A my tu sobie dywagujemy...

 

18 godzin temu, uroboros napisał:

Pomocnik wrzucił temat, zainteresowany moooożeeeee się odezwie...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, MrTomo napisał:

Wiadomo, że nie 20cm...

Wystarczy 4cm wewnątrz i z 6 na zewnątrz.

 

Ja bym nawet dołożył wewnątrz i zastanowił się na rezygnacją z izolacji z zewnątrz.

Przy tak grubych ścianach, choć to już chyba mury (80cm) :icon_biggrin:, akumulacja ciepła przez nie będzie ogromna.

W okresach przejściowych przypuszczam że można liczyć na zyski cieplne ze słońca, a przesunięcie w czasie może dostosowywać się do pór dnia,

więc dobrze by było znać ekspozycję budynku.

To jeden z takich przypadków, gdzie bardziej racjonalne wydaje się skupienie się na izolowaniu od wewnątrz.

Tyle że dojść dalekim od tego o czym pisał TB - 30cm wełny!, 30cm wełny !!!
A rozwiązań jest mnóstwo - wełna mineralna, Multipor, izolacja refleksyjna, wspomniany przez Ciebie tynk perlitowy, czy Aero-Therm.

 

Ale my tu sobie...

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, uroboros napisał:

Ponad stuletni młyn, pewnie nad wodą (?), ma jakieś tam fundamenty, na pewno bez skutecznej izolacji poziomej, woda kapilarnie zasuwa gdzie chce, a Ty to w poduszeczkę perlitową ubierzesz... będzie to dobrze???

 

A my tu sobie dywagujemy...

 

 

I słusznie, nie jeden młyn w Polsce został kupiony i pewno nie jeden właściciel ma taki dylemat.

Wracając do ocieplenia - mury jak w zamczysku a jeśli zajdzie potrzeba ocieplenia - ja osobiście  - tylko od środka i to po wcześniejszej termowizji ale zanim wkroczy ktoś z kamerą trzeba tam nagrzać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wracając do ocieplenia - mury jak w zamczysku a jeśli zajdzie potrzeba ocieplenia - ja osobiście  - tylko od środka i to po wcześniejszej termowizji ale zanim wkroczy ktoś z kamerą trzeba tam nagrzać :)

Niekoniecznie.

W tym przypadku kamerą termowizyjną można zrobić badanie latem - tyle że od środka.

Z drugiej strony bliżej do zimy, więc... :icon_wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, MrTomo napisał:

Izolacja jest c i ą g ł a wszędzie (powiedz to o kołokowanym i klejonym na placki styropianie), jest niepalny, jest obojętny chemicznie, jest izolatorem dla ucieczki ciepła w podczerwieni, jest odporny na wysoką temperaturę, jest trwały i jeszcze wiele innych.

Jak dla mnie jest alternatywą dla tych, którzy nie chcą dawać styropianu z różnych powodów.

1. Perlit nie jest alternatywą dla styropianu - bo perlit to tynk, a styropian to materiał do izolacji termicznej budynku. Zeby spelnił to zadanie, musi mieć min 15 cm, a lepiej więcej. Perlit pewnie 3 razy więcej. Bez sensu.

2. Warstwa kleju (placków) nie jest warstwą Izolacji, tylko styropian. Możesz uzyć styropian frezowany, a możesz też zrobić dwie warstwy styropianu uszczelniając go całkowicie.

3.  cyt: "perlit izolatorem dla ucieczki ciepła w podczerwieni" - szczerze mówiąc, tego nie rozumiem, o co chodzi - jakieś masło maślane chyba.

Każdy materiał jest jakimś izolatorem, ale nie każdy sensownym, tzn spełniającym wysokie wymagania.

 

Tak więc perlit nie jest alternatyą dla styropianu dla chcących izolować termicznie ściany zewnętrzne.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wracając do ocieplenia - mury jak w zamczysku a jeśli zajdzie potrzeba ocieplenia - ja osobiście  - tylko od środka i to po wcześniejszej termowizji ale zanim wkroczy ktoś z kamerą trzeba tam nagrzać

znam taką sytuację - właścicciel odzyskał zameczek - wyremontował go i szczęśliwie zamieszkał (ale termomodernizacji nie mógł przeprowadzić.. I kilku latach jednak wybudowal obok zwykły dom i tam mieszka. Zameczek żywa w porze ciepłej.

Wnioski sam sobie wyprowadź.

 

Młyn to nie zameczek - o wiele mniejsza skala, jeśli jest tynkowany to jest szansa. Jeśli konserwator  pozwoli na ocieplenie od zewnątrz, może się zgodzi na cienką warstwę, np. 5 cm (może więcej) - wtedy bym szukał coś lepszego od styropianu, pianki 2 razy skuteczniejsze. To razem ze ścianą 80 cm powinno mieć niezłe parametry. Choć do idealu daleko.

 

Ewentualnie od środka, ale to ryzyko.

 

 

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, zenek napisał:

Jeśli konserwator  pozwoli na ocieplenie od zewnątrz, może się zgodzi na cienką warstwę, np. 5 cm (może więcej) - wtedy bym szukał coś lepszego od styropianu, pianki 2 razy skuteczniejsze. To razem ze ścianą 80 cm powinno mieć niezłe parametry. Choć do idealu daleko.

 

Ewentualnie od środka, ale to ryzyko.

  

Ścian/murów powyżej 40-50cm się nie izoluje od zewnątrz.

Współczynnik przenikania ciepła to jedno, a ciśnienie pary wodnej w tak grubej przegrodzie - to drugie.., a akumulacja ciepła - to trzecie.

PS.

45 minut temu, zenek napisał:

Zeby spelnił to zadanie, musi mieć min 15 cm, a lepiej więcej. Perlit pewnie 3 razy więcej. Bez sensu.

Tynk ciepłochronny/perlitowy można aplikować kilku-warstwowo, co przy jego lambdzie 0,066W/mK, czyli dwukrotnie, a nie jak sugerujesz trzykrotnie gorszej niż dobrego styropianu bez problemu może zastąpić sugerowane przez ciebie 5cm tegoż styropianu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Jani_63 napisał:

Ścian/murów powyżej 40-50cm się nie izoluje od zewnątrz.

Współczynnik przenikania ciepła to jedno, a ciśnienie pary wodnej w tak grubej przegrodzie - to drugie.., a akumulacja ciepła - to trzecie

Pierwsze słyszę - to znaczy ściana typowa dawniej 38 cm już jest na pograniczu tej wartości, gdy się nie izoluje od zewnątrz. A niby jak - od wewnątrz?  Jest jeszcze kwestia odpowiedniej technologii ocieplenia. Np ze szczeliną wentylacyjną.

I co ma do tego akumulacja ciepła????? Ta raczej zostaje zniwelowana w wypadku ocieplania od wewnątrz, co nie jest korzystne.

2 godziny temu, Jani_63 napisał:

Tynk ciepłochronny/perlitowy można aplikować kilku-warstwowo, co przy jego lambdzie 0,066W/mK, czyli dwukrotnie, a nie jak sugerujesz trzykrotnie gorszej niż dobrego styropianu bez problemu może zastąpić sugerowane przez ciebie 5cm tegoż styropianu.

Nie sugerowałem 5 cm styropianu.

Sugerowalem:

2 godziny temu, zenek napisał:

Jeśli konserwator  pozwoli na ocieplenie od zewnątrz, może się zgodzi na cienką warstwę, np. 5 cm (może więcej) - wtedy bym szukał coś lepszego od styropianu, pianki 2 razy skuteczniejsze. To razem ze ścianą 80 cm powinno mieć niezłe parametry. Choć do idealu daleko.

Przy skromnych 5 cm grubości sugerowalem pianki typu 0.022 i lepiej (np. rezolowa sie zdaje sie nazywa). Poza tym jeśli konserwator pozwoli na takie pogrubienie tynku - to pianka zawsze będzie nawet przy zwyklym styropianie 2 razy lepsza. Właśnie przy takich malych grubościach zysk na ograniczeniu strat ciepła jest stosunkowo duży.

 

Ale - tylko sugeruję 🙂

 

Aha - takie coś znalazłem:

czyżbyś Jani zmienił zdanie?

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, zenek napisał:

Perlit nie jest alternatywą dla styropianu - bo perlit to tynk

Naprawdę? :icon_eek:

No cóż, nie będę się z tobą sprzeczał

 

Tak jak napisałem wyżej nie kwestionuję właściwości izolacyjnych styropianu. Kwestionuję jego pozostałe właściwości. 

Na marginesie wiesz co to jest styropian grafitowy i po co dodaje sie do niego grafit?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, MrTomo napisał:

Na marginesie wiesz co to jest styropian grafitowy i po co dodaje sie do niego grafit?

cyt: "Polistyren dodatkowo wzbogacony jest grafitem, który absorbuje promieniowanie podczerwone i zmniejsza radiacyjną ucieczkę ciepła z budynku na zewnątrz, a co za tym idzie poprawia jego właściwości izolacyjne i nadaje mu charakterystyczny szary, czy jak to się często określa, grafitowy kolor".

 

Cóż - z tym promieniowaniem podczerwonym nie będę dyskutował - bo interesowałem się promiennikami podczerwieni, i jest tyle rożnych opinii sprzecznych ze sobą, jak konkretnie działa to promieniowanie, w różnych warunkach i przy rożnych długościach fal, temperaturach -  że trudno to ogarnąć. Ja przynajmniej nie ogarnąłem tego na razie.

Niemniej - pięknie wyglądają zapewnienia firm producenckich - tylko skąd nagle się okazało, że całe elewacje styropianu grafitowego odpadają i trzeba było poważnych poprawek technologii, żeby naprawić taki kardynalny błąd. Stąd moja nieufność do innych zapewnień.

Jak zwykle - czas pokaże.

 

A więc nie podejmuje  się dyskusji nt technologiczne w takich szczegółach, bo to temat dla szczegolnych ekspertów. Ja pozostaję jednak w sferze sprawdzonych materiałów (ich zalet i wad) przynajmniej w dłuższym okresie czasu - i tu wełna i styropian są jednak dla mnie aternatywą porównywalną.

 

I odniesieniem jest dla mnie grubość  ok. 20 - 30 cm   izolacji termicznej bliska domu pasywnego. Tego perlt w sensownej gubości nie jest w stanie zapewnić - chyba że zrobimy z tego ścianę konstrukcyjną - nie wiem czy jest taka możliwość z materiału o wsp. 0.066.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, zenek napisał:

Pierwsze słyszę - to znaczy ściana typowa dawniej 38 cm już jest na pograniczu tej wartości, gdy się nie izoluje od zewnątrz. A niby jak - od wewnątrz? 

To że o czymś nie słyszałeś nie znaczy że nie istnieje... coraz bardziej lubię to powiedzenie. :icon_biggrin:

Izolacja od wewnątrz w tym przypadku wydaje się najbardziej uzasadniona ze względów technologicznych, ekonomicznych i nie wykluczone że również formalno-prawnych.

 

Opierając się na opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków woj Mazowieckiego.

Cytat

... nie jest dopuszczalne ocieplenie od strony zewnętrznej obiektu wpisanego do rejestru zabytków o bogatym wystroju architektonicznym, dlatego należy rozważyć inną możliwość jego termomodernizacji.
I tak, w celu ocieplenia budynku od wewnątrz, należy przede wszystkim wykonać obliczenia cieplne przegrody. Ocieplenie nie może mieć parametrów, które doprowadzą do wyziębienia przegrody, co może skutkować degradacją elementów budynku. Ponadto termomodernizację obiektów zabytkowych należy analizować poprzez bilans energetyczny całego budynku.
Ocieplenie budynku zabytkowego od zewnątrz styropianem, zastosowanie szczelnych okien, brak wentylacji to wszystko może doprowadzić do jego szybkiej degradacji poprzez zawilgocenie.

 

Cytat

Stare kamienice, których grubość murów przekracza 40 cm, nie wymagają ocieplenia, niezależnie od wystroju, ponadto wyłączone są z obowiązku wykonania audytu energetycznego.
Można ewentualnie zastosować tynki termoizolacyjne od zewnątrz ściany przy renowacji starych budynków.

Dobrze jest mieć swoje zdanie, ale niekoniecznie musi ono za każdym razem podważać opinię ekspertów w danej dziedzinie,

mimo że ostatnio można zauważyć taki trend w przestrzeni publicznej.

 

 

13 godzin temu, zenek napisał:

I co ma do tego akumulacja ciepła????? Ta raczej zostaje zniwelowana w wypadku ocieplania od wewnątrz, co nie jest korzystne.

 

:zalamka:

Czy aby na pewno?... zawsze i wszędzie.

To kilkaset ton cegły do ogrzania (prawie 1,5 tony/m2 ściany).

 

 

13 godzin temu, zenek napisał:

Nie sugerowałem 5 cm styropianu.

Sugerowalem:

Przy skromnych 5 cm grubości sugerowalem pianki typu 0.022 i lepiej (np. rezolowa sie zdaje sie nazywa). Poza tym jeśli konserwator pozwoli na takie pogrubienie tynku - to pianka zawsze będzie nawet przy zwyklym styropianie 2 razy lepsza. Właśnie przy takich malych grubościach zysk na ograniczeniu strat ciepła jest stosunkowo duży.

 

Co do zysków izolacyjności względem grubości - pełna zgoda.

Tyle że,

płyty z piany fenolowej z obustronnym welonom szklanym są to płyty zamknięto komórkowe (>90%), czyli o znacznie mniejszej dyfuzyjności niż styropian który nigdy nie był zaliczany do materiałów "oddychających". Więc znowu na pierwszy plan wysuwa się problem degradacji przegrody (80cm) przez zawilgocenie.

Dokładanie do tego szczeliny wentylacyjnej to pomieszanie technologii.

No i na koniec zasadność takiego rozwiązania ze względów ekonomicznych.

Płyty rezolowe do najtańszych nie należą i koszt ocieplenia nimi całego młyna może być astronomiczny

 

 

13 godzin temu, zenek napisał:

czyżbyś Jani zmienił zdanie?

Chodzi ci o ten wpis

Dnia 16.11.2013 o 12:52, Jani_63 napisał:

...7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
 

Nie, nie zmieniłem zdania.

Tyle że - każdą renowację/termomodernizację zabytku rozpatruje się indywidualnie.

A zakładamy że budynek z 1900 roku do takich może być zaliczony.

Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Jani_63 napisał:

Opierając się na opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków woj Mazowieckiego.

Cytat

... nie jest dopuszczalne ocieplenie od strony zewnętrznej obiektu wpisanego do rejestru zabytków o bogatym wystroju architektonicznym, dlatego należy rozważyć inną możliwość jego termomodernizacji.

O bogatym wystroju!

Czy młyn ma bogaty wystrój - oto pytanie? Raczej nie - i to jest szansa.

8 godzin temu, Jani_63 napisał:

Ocieplenie nie może mieć parametrów, które doprowadzą do wyziębienia przegrody, co może skutkować degradacją elementów budynku. Ponadto termomodernizację obiektów zabytkowych należy analizować poprzez bilans energetyczny całego budynku.
Ocieplenie budynku zabytkowego od zewnątrz styropianem, zastosowanie szczelnych okien, brak wentylacji to wszystko może doprowadzić do jego szybkiej degradacji poprzez zawilgocenie.

Sorry - ale to jest masło maślane. Właśnie ocieplenie od wewnątrz prowadzi do wyziębienia przegrody, czyli muru zewnętrznego.

Drugie zdanie - dot. bilansu energetycznego - przecież to obejmuje wszystkie budynki.

Trzecie zdanie - "ocieplenie może prowadzić do zawilgocenia i degradacji budynku" - oczywiście, prawda - tylko dot. każdego budynku. 

Równie dobrze można powiedzieć: Lekarstwa mogą zabić chorego! Ale to nie jest argument, że nie należy stosować lekarstw.

9 godzin temu, Jani_63 napisał:
Cytat

Stare kamienice, których grubość murów przekracza 40 cm, nie wymagają ocieplenia, niezależnie od wystroju, ponadto wyłączone są z obowiązku wykonania audytu energetycznego.
Można ewentualnie zastosować tynki termoizolacyjne od zewnątrz ściany przy renowacji starych budynków.

Dobrze jest mieć swoje zdanie, ale niekoniecznie musi ono za każdym razem podważać opinię ekspertów w danej dziedzinie,

mimo że ostatnio można zauważyć taki trend w przestrzeni publicznej.

Tu to wytłuściłem - bo to bzdury straszne. 40cm mur nie wymaga termomodernizacji - to cyba norma z lat 50-tych.

A to wyłączenie spod audytu, to dopiero kwiatek - otóż swiadomośc autora zdania jest widać taka, że ociepla się dla audytu, nie dla oszczędności energii. 

I "ewentualne tynki termoizolacyjne można dać" - haha - ile ? 5 cm? No to będzie oszczędnośc energii, że hej! Sens jest taki, jak czerpanie wody cedzakiem.

 

Piszesz, Jani, że trzeba szanować ekspertów. Ale w tym wypadku może był to ekspert, ale nie od termomodernizacji budynków zabytkowych.

Widzialem realizacje niemieckie - i takie budynki o niebogatym wystroju zewnętrznym ocieplano styropianem z odpowiednimi kształtkami.

I nie straciły nic ze swego charakteru.

 

Poprostu czasem można ocieplić od zewnątrz - z poszanowaniem wartości. Czasem się nie da uszanować tych wartości - i wtedy nie wolno ocieplać od zewnątrz. A czsem nie da się ocieplić  w ogóle. Np. pałac o bogatym wystroju wewnątrz i z zewnątrz.

 

Natomiast daruj - te cytaty albo są wyrwane z sensownego kontekstu, albo są niezbyt sensowne.

 

9 godzin temu, Jani_63 napisał:

płyty z piany fenolowej z obustronnym welonom szklanym są to płyty zamknięto komórkowe (>90%), czyli o znacznie mniejszej dyfuzyjności niż styropian który nigdy nie był zaliczany do materiałów "oddychających". Więc znowu na pierwszy plan wysuwa się problem degradacji przegrody (80cm) przez zawilgocenie.

Dokładanie do tego szczeliny wentylacyjnej to pomieszanie technologii.

Dołożenie szczeliny wentylacyjnej to próba likwidacji zawilgocenia. A technologie się zmieniają i przenikają. I nie ma jednej uniwersalnej.

Przykład: Z fachowego źródła wiem, że piwnice Teatru Słowackiego ocieplono od wewnątrz - pojawiła się wilgoć obficie. Zrobiono ponownie ocieplenie ze szczeliną powietrzną - podobno pomogło. Oczywiście nie są to "zimne" piwnice, tylko grzane.

To samo zrobiono w USA przy ocieplanych od zewnątrz styropianem budynkach drewnianych - bo gniły. Oczywiście ta technologia była wadliwa. Ale to była technologia. Więc ją unowocześniono. Zastosowano frezowany pionowo styropian z nawiewem u dołu i wywiewem u góry.

 

9 godzin temu, Jani_63 napisał:

każdą renowację/termomodernizację zabytku rozpatruje się indywidualnie.

Tak - to jest właściwe podejście. Też tak sądzę.  I przeważnie są to jakieś kompromisy. 

 

Ale  😊  - tym zdaniem polemizujesz z wyżej cytowanym przez ciebie ekspertem, który miał raczej kategoryczne zakazy.

7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

a o multipor Kolega słyszał i ocieplaniu kamienic zabytkowych od wewnątrz?

Kolega słyszał - tylko co zrobić, gdy we wnętrzu są stiuki lub malowidła, albo sklepienia. Wtedy albo nie ma gdzie dać multiporu (styropianu i czegokolwiek), albo mostki są takie, że funta kłaków nie warta robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A my tu sobie dywagujemy...

 

 

Dnia 29.10.2018 o 13:41, uroboros napisał:

Aleeee... co my tam o tym młynie wiemy... ot, tak sobie gaworzymy...

  

Pomocnik wrzucił temat, zainteresowany moooożeeeee się odezwie...

 

6 godzin temu, zenek napisał:

we wnętrzu są stiuki lub malowidła, albo sklepienia.

W młynie :icon_eek::zalamka:

 

:takaemotka:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.10.2018 o 06:47, MrTomo napisał:

Tynk perlitowy ma masę innych zalet. 

 

Dnia 31.10.2018 o 10:22, zenek napisał:

Tego perlt w sensownej gubości nie jest w stanie zapewnić - chyba że zrobimy z tego ścianę konstrukcyjną - nie wiem czy jest taka możliwość z materiału o wsp. 0.066.

 

Dnia 31.10.2018 o 16:47, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

a o multipor Kolega słyszał

Może to kolegow zainteresuje - co prawda w pokrewnym temacie, ale o perlicie:

https://businessinsider.com.pl/technologie/rewolucyjna-technologia-postawisz-sciany-domu-w-jeden-dzien/rqw9v16

 

Hihi  -  prawie wykrakałem tę ścianę konstrukcyjną z perlitu. Tylko troszkę niepokoi mnie ten bezklejowy system układania bloczków. Ale reszta superciekawa. 

 

Ale - próbowałem znaleźć konkrety - firmę, stronę firmy, cennik, specyfikację, cokolwiek - i nie znalazłem. Same pogłoski i obiecanki. Od 2014 r czy nawet wcześniej. Więc nie wiadomo, jak jest  naprawdę...

 

Może Redakcja jest bliżej Źródła Prawdy ???? 😊

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, zenek napisał:

Ale - próbowałem znaleźć konkrety - firmę, stronę firmy, cennik, specyfikację, cokolwiek - i nie znalazłem. Same pogłoski i obiecanki. Od 2014 r czy nawet wcześniej. Więc nie wiadomo, jak jest  naprawdę...

 

Może Redakcja jest bliżej Źródła Prawdy ???? 😊

Oni ruszyli dopiero dwa tygodnie temu, więc nie dziwota że ich mało w sieci.

Ich strona jest mało ciekawa, a kontakt tylko przez jakiś formularz kontaktowy.

Zero telefonów, zero danych o elementach konstrukcyjnych, zero cen.

Jedyna konkretna informacja to współczynnik przenikania ciepła dla ściny postawionej w ich systemie - U = 0,226 W/mK.

FAQ to czysty marketing... nawet nośność podają w tonach zamiast w kPa :icon_biggrin:

Coś chyba za bardzo uwierzyli, tak mi się wydaje, że posiadają rewolucyjny i unikatowy produkt na który wszyscy się rzucą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Jani_63 napisał:

ero telefonów, zero danych o elementach konstrukcyjnych, zero cen.

Jedyna konkretna informacja to współczynnik przenikania ciepła dla ściny postawionej w ich systemie - U = 0,226 W/mK.

FAQ to czysty marketing... nawet nośność podają w tonach zamiast w kPa :icon_biggrin:

Coś chyba za bardzo uwierzyli, tak mi się wydaje, że posiadają rewolucyjny i unikatowy produkt na który wszyscy się rzucą.

Tak - najbardziej mnie niepokoi brak klejenia bloczków - co prawda przetrwały takie budowle z przeszłości, ale grubość murów była w metrach, nie w cm.

Jeszcze w powiązaniu z żelbetowym stropem i  fundamentami ma to jakiś sens - ale już z lekkim drewnianym to chyba ryzyko. Jest też kwestia nadproży, większych rozpiętości stropu, oparcia belki, większego podciągu. Jak się rozkłada ciężar na takiej układance? 

Bo ściana zespoinowana działa jak w sumie całość - tu jednak jak klocki (i bynajmniej nie lego). 

No i nie zauważyem blocczków na ścianki działowe - ale to detal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2018 o 13:30, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Konserwator to raz, a dwa - szkoda "zepsuć" uroku starej elewacji systemem ociepleń :)

Dokładnie. Gdybym miała możliwość kupić stary młyn, to podczas remontu szukałabym takich rozwiązań, aby zachować jego oryginalny wygląd. Słyszałam, że w starym budownictwie stosuje się różne metody ocieplenia, a nie tylko przyklejenie styropianu. Na przykład umieszczanie izolacji w przestrzeniach między cegłami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.11.2018 o 00:32, zenek napisał:

O bogatym wystroju!

Czy młyn ma bogaty wystrój - oto pytanie? Raczej nie - i to jest szansa.

 

Stary młyn nie musi mieć bogatego wystroju bo ma "duszę". Takiego stylu nie zaoferuje Ci żadna firma - tu trzeba swoje lata odczekać i skoro się młyn nie rozpadł i nikt go nie zdewastował, wystarczy posprzątać w środku, wyeksponować co się tylko da i mieszkać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...