Skocz do zawartości

"pasy" na dachu


zkopmp@o2.pl

Recommended Posts

Napisano

...szkolny błąd izolacii poddasza.

Jasne pasy to suche dachówki - wyznaczają gdzie 'lecą' słabo zaizolowane krokwie ,ogrzane temperaturą wewn. poddasza przenoszą jej część na dachówkę.

Ciemne pasy to analogicznie rosa na dachówkach , które nie schną - bo nie są 'ogrzewane' od wewnątrz.

Takie rzeczy można zaobserwować praktycznie w przypadku każdego rodzaju pokrycia .

Najbardziej widoczne na dachach ktytych papą ,gontem czy (jak w Twoim przypadku) blachodachówką. 

Napisano

O ile dach domu jest ocieplony (tego nie wiemy) bo to domek parterowy to owe pasy też widać na garażu a dachu w garażu raczej nikt nie ociepla.

No cóż musimy poczekać aż autor tematu sie wypowie czy dach od wewnątrz jest ocieplony w domu i w garażu.

Napisano
3 godziny temu, mhtyl napisał:

O ile dach domu jest ocieplony (tego nie wiemy) bo to domek parterowy to owe pasy też widać na garażu a dachu w garażu raczej nikt nie ociepla.

No cóż musimy poczekać aż autor tematu sie wypowie czy dach od wewnątrz jest ocieplony w domu i w garażu.

Wychodzi na to ,że poddasza tu i tu  nieużytkowe ,izolacja stropu i tyle .

Połacie nie izolowane - ta blacha tam długo nie pociągnie.Obym się mylił.

Latem na takim strychu jest 60+ zimą 25- rozszerzalność cieplna tej blachy jest 'trochę' inna niż drewnianej więźby 

Napisano (edytowany)

czy aby na pewno? Nie wiem co jest tego powodem, ale w domach parterowych jednym z wariantów jest izolacja tylko stropu, a samego dachu się nie ociepla w ogóle. nie słyszałem, żeby to był jakiś problem.

Nie wiem czy w przypadku widocznym na zdjęciu problemem nie jest brak wentylacji poddasza ?!? Nie widzę żadnych kominków wentylacyjnych, jak to jest rozwiązane?

Trochę mało mamy danych na ten temat...może autor wątku napisze coś więcej, doda jakieś dodatkowe zdjęcia?

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie wiem czy ocieplenie połaci ma jakiś większy wpływ na trwałość blachy. Ważne jest aby było wstępne krycie i szczelina wentylacyjna. Co do rozszerzalności to przy wysokich temperaturach blacha będzie "strzelała" a przy przejściowych będzie skraplać się woda od spodu czyli dlatego jest potrzebna szczelina wentylacyjna.

Co do tych białych pasów nie mam pojęcia co to  może być. Może układając nie   mieszali modułów z różnych paczek tylko układali paczkami dlatego  tak wyszło.

Napisano
1 minutę temu, aaaa napisał:

...Trochę mało mamy danych na ten temat...może autor wątku napisze coś więcej, doda jakieś dodatkowe zdjęcia?

Zdecydowanie.

Napisano
41 minut temu, r-32 napisał:

Ja to widzę tak: 

To chyba nie jest związane z ogrzewaniem bo ja mam takie pasy na budynku gospodarczym, gdzie na strychu wiatr hula i żadnego ogrzewania nie ma. To są zakładki poszczególnych pasów, przedwczoraj liczyłem właśnie ile arkuszy leży na moim dachu. Daje się odróżnić.

Napisano (edytowany)

Raczej to zakłady arkuszy. A co do trwałości blachy nad poddaszami ogrzewanymi i nieogrzewanymi, nie tworzyłbym teorii. Blachodachówka i tak będzie się nagrzewać latem do kilkudziesięciu stopni, a zimą wychładzać do -20°C. Niezależnie od tego czy dach jest ocieplony, czy nie.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 9.10.2018 o 20:23, zkopmp@o2.pl napisał:

Jaki wsad ?? tzn. ?? Blacha montowana rok temu w październiku 2017r.

Wsad, tzn z czego wytłoczyli finerę. Z jakiej huty materiał, albo inaczej. Jaka gwarancja. 

Napisano

z jakiej Huty ??? upsss chyba jestem laikiem, na co dzień zajmuję się żywieniem :))

Cytuję ze strony producenta - "Powłoka Purex jest objęta długoletnią, i co najważniejsze rzetelną gwarancją, bez gwiazdek i niedomówień:

1. 40 lat gwarancji technicznej.

2. 15 lat gwarancji estetycznej."

Myśli Pan, że można to reklamować ??

Napisano

Możesz złożyć reklamację, to nic Cię nie będzie kosztowało a bynajmniej dowiesz kto popełnił błąd, czy fabryka czy dekarz.

Napisano
28 minut temu, mhtyl napisał:

Możesz złożyć reklamację, to nic Cię nie będzie kosztowało a bynajmniej dowiesz kto popełnił błąd, czy fabryka czy dekarz.

Ale jaki błąd mógł popełnić dekarz ???

Napisano

 Pewnie za mocno dokręcał arkusze środkiem. W modułowej w narożnikach spotykają się cztery warstwy blachy, przez co idealnie nie wyrównasz połaci. A przynajmniej trzeba mieć lekką rękę. Do tego słoneczko pada pod odpowiednim kątem i jest jak jest 🙂

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Dnia 11.10.2018 o 20:44, mhtyl napisał:

Możesz złożyć reklamację, to nic Cię nie będzie kosztowało a bynajmniej dowiesz kto popełnił błąd, czy fabryka czy dekarz.

Dziękuję za podpowiedz :))) Sama nie miałabym odwagi :))) Reklamacja uznana - wina producenta. Będzie wymiana blachy - w sumie ponad 400 m2. Jakoś trudno mi z tym bo nawet przez myśl mi nie przeszło że coś takiego może nam się przydarzyć :// No ale trudno - chyba nigdy nie zakończymy tej budowy ;//

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, zkopmp@o2.pl napisał:

Dziękuję za podpowiedz :))) Sama nie miałabym odwagi :))) Reklamacja uznana - wina producenta. Będzie wymiana blachy - w sumie ponad 400 m2. Jakoś trudno mi z tym bo nawet przez myśl mi nie przeszło że coś takiego może nam się przydarzyć :// No ale trudno - chyba nigdy nie zakończymy tej budowy ;//

Miło, że coś mogłem podpowiedzieć i co najważniejsze, że sprawa rozwiązała się pomyślnie na Twoją korzyść.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...