Skocz do zawartości

"pasy" na dachu


zkopmp@o2.pl

Recommended Posts

Napisano

...szkolny błąd izolacii poddasza.

Jasne pasy to suche dachówki - wyznaczają gdzie 'lecą' słabo zaizolowane krokwie ,ogrzane temperaturą wewn. poddasza przenoszą jej część na dachówkę.

Ciemne pasy to analogicznie rosa na dachówkach , które nie schną - bo nie są 'ogrzewane' od wewnątrz.

Takie rzeczy można zaobserwować praktycznie w przypadku każdego rodzaju pokrycia .

Najbardziej widoczne na dachach ktytych papą ,gontem czy (jak w Twoim przypadku) blachodachówką. 

Napisano

O ile dach domu jest ocieplony (tego nie wiemy) bo to domek parterowy to owe pasy też widać na garażu a dachu w garażu raczej nikt nie ociepla.

No cóż musimy poczekać aż autor tematu sie wypowie czy dach od wewnątrz jest ocieplony w domu i w garażu.

Napisano
3 godziny temu, mhtyl napisał:

O ile dach domu jest ocieplony (tego nie wiemy) bo to domek parterowy to owe pasy też widać na garażu a dachu w garażu raczej nikt nie ociepla.

No cóż musimy poczekać aż autor tematu sie wypowie czy dach od wewnątrz jest ocieplony w domu i w garażu.

Wychodzi na to ,że poddasza tu i tu  nieużytkowe ,izolacja stropu i tyle .

Połacie nie izolowane - ta blacha tam długo nie pociągnie.Obym się mylił.

Latem na takim strychu jest 60+ zimą 25- rozszerzalność cieplna tej blachy jest 'trochę' inna niż drewnianej więźby 

Napisano (edytowany)

czy aby na pewno? Nie wiem co jest tego powodem, ale w domach parterowych jednym z wariantów jest izolacja tylko stropu, a samego dachu się nie ociepla w ogóle. nie słyszałem, żeby to był jakiś problem.

Nie wiem czy w przypadku widocznym na zdjęciu problemem nie jest brak wentylacji poddasza ?!? Nie widzę żadnych kominków wentylacyjnych, jak to jest rozwiązane?

Trochę mało mamy danych na ten temat...może autor wątku napisze coś więcej, doda jakieś dodatkowe zdjęcia?

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie wiem czy ocieplenie połaci ma jakiś większy wpływ na trwałość blachy. Ważne jest aby było wstępne krycie i szczelina wentylacyjna. Co do rozszerzalności to przy wysokich temperaturach blacha będzie "strzelała" a przy przejściowych będzie skraplać się woda od spodu czyli dlatego jest potrzebna szczelina wentylacyjna.

Co do tych białych pasów nie mam pojęcia co to  może być. Może układając nie   mieszali modułów z różnych paczek tylko układali paczkami dlatego  tak wyszło.

Napisano
1 minutę temu, aaaa napisał:

...Trochę mało mamy danych na ten temat...może autor wątku napisze coś więcej, doda jakieś dodatkowe zdjęcia?

Zdecydowanie.

Napisano
41 minut temu, r-32 napisał:

Ja to widzę tak: 

To chyba nie jest związane z ogrzewaniem bo ja mam takie pasy na budynku gospodarczym, gdzie na strychu wiatr hula i żadnego ogrzewania nie ma. To są zakładki poszczególnych pasów, przedwczoraj liczyłem właśnie ile arkuszy leży na moim dachu. Daje się odróżnić.

Napisano (edytowany)

Raczej to zakłady arkuszy. A co do trwałości blachy nad poddaszami ogrzewanymi i nieogrzewanymi, nie tworzyłbym teorii. Blachodachówka i tak będzie się nagrzewać latem do kilkudziesięciu stopni, a zimą wychładzać do -20°C. Niezależnie od tego czy dach jest ocieplony, czy nie.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 9.10.2018 o 20:23, zkopmp@o2.pl napisał:

Jaki wsad ?? tzn. ?? Blacha montowana rok temu w październiku 2017r.

Wsad, tzn z czego wytłoczyli finerę. Z jakiej huty materiał, albo inaczej. Jaka gwarancja. 

Napisano

z jakiej Huty ??? upsss chyba jestem laikiem, na co dzień zajmuję się żywieniem :))

Cytuję ze strony producenta - "Powłoka Purex jest objęta długoletnią, i co najważniejsze rzetelną gwarancją, bez gwiazdek i niedomówień:

1. 40 lat gwarancji technicznej.

2. 15 lat gwarancji estetycznej."

Myśli Pan, że można to reklamować ??

Napisano

Możesz złożyć reklamację, to nic Cię nie będzie kosztowało a bynajmniej dowiesz kto popełnił błąd, czy fabryka czy dekarz.

Napisano
28 minut temu, mhtyl napisał:

Możesz złożyć reklamację, to nic Cię nie będzie kosztowało a bynajmniej dowiesz kto popełnił błąd, czy fabryka czy dekarz.

Ale jaki błąd mógł popełnić dekarz ???

Napisano

 Pewnie za mocno dokręcał arkusze środkiem. W modułowej w narożnikach spotykają się cztery warstwy blachy, przez co idealnie nie wyrównasz połaci. A przynajmniej trzeba mieć lekką rękę. Do tego słoneczko pada pod odpowiednim kątem i jest jak jest 🙂

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Dnia 11.10.2018 o 20:44, mhtyl napisał:

Możesz złożyć reklamację, to nic Cię nie będzie kosztowało a bynajmniej dowiesz kto popełnił błąd, czy fabryka czy dekarz.

Dziękuję za podpowiedz :))) Sama nie miałabym odwagi :))) Reklamacja uznana - wina producenta. Będzie wymiana blachy - w sumie ponad 400 m2. Jakoś trudno mi z tym bo nawet przez myśl mi nie przeszło że coś takiego może nam się przydarzyć :// No ale trudno - chyba nigdy nie zakończymy tej budowy ;//

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, zkopmp@o2.pl napisał:

Dziękuję za podpowiedz :))) Sama nie miałabym odwagi :))) Reklamacja uznana - wina producenta. Będzie wymiana blachy - w sumie ponad 400 m2. Jakoś trudno mi z tym bo nawet przez myśl mi nie przeszło że coś takiego może nam się przydarzyć :// No ale trudno - chyba nigdy nie zakończymy tej budowy ;//

Miło, że coś mogłem podpowiedzieć i co najważniejsze, że sprawa rozwiązała się pomyślnie na Twoją korzyść.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...