Skocz do zawartości

Zmiana wyłącznika ciśnieniowego na sterownik automat PC-59 - pytania


Batman

Recommended Posts

Witam. Od pewnego czasu borykam się z moją instalacją wody ze studni głębinowej. Na początku było wszystko okej, zaraz za pompą zakładałem zawór zwrotny. Później zaczęła się cofać woda. Doszedłem do wniosku, że został zabrudzony ten zawór i się pewnie nie domyka. Woda niestety jest zamulona. Ostatnio po około półtora roku żywot zakończył zbiornik przeponowy. Niestety by wysłać go na reklamację musiałem zakupić nowy. Teraz wszystko działa lepiej ale ta nieszczęsna woda ciągle się powoli cofa. Doszedłem do wniosku, że chyba nie ma sensu wymieniać tego zaworu bo znów się może zabrudzić. Być może lepszym rozwiązaniem będzie zamontowanie sterownika czy automatu, który na już wbudowany zawór zwrotny. Pomyślałem o czymś takim jak PC-59:

kyjVu_4o2bnu3RH8M6zS7F5oo7BPPVWVorMxSaM0

 

 

I teraz pytania. Po pierwsze czy warto akurat ten sterownik? A drugie pytanie. Jak do poniższej instalacji go wstawić? Nie chciałbym zbyt mocno ingerować w konstrukcję czy chciałbym zostawić stary wyłącznik ciśnieniowy tylko pozbawić go zasilania (które przeniosę do nowego urządzenia). Na początku myślałem, żeby wstawić w miejsce 1 ale doszedłem do wniosku, że woda i tak będzie się częściowo cofać - od strony tych ciemnych filtrów (tak wyglądają po 2 tygodniach). Więc może w miejsce 2? Mogę tak zrobić? Bedzie to miało sens?

 

aap2O-2epABC2RylAtjYzUfs73y8aN7HHFFH2I3O

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Woda zamulona? Najpierw wyciąg pompę. Jak głeboka jest studnia? Może pompa jest za nisko i wciąga muł.

Zawór zwrotny możesz dać w piwnicy np. za filtrami. Pozatym błędem jest że instalatorzy dają zawór zwrotny takiego samego rozmiaru jak króciec pompy tz jeśli wyjście pompy jest 1" to zawór najlepiej jak jest 5/4" lub 6/4".

Pisze to z własnego doświadczenia. Ja mam wyjście z pompy 5/4 a zawór 2". Pompa śmiga a zbiornik przeponowy nabija mi 50l w 20sekund. Przy zaworze 5/4 trwało to 50s.

Fakt jest taki że musisz najpierw wyczyścić wode. Czy woda była zamulona od początku czy to sie stało niedawno?

W studni nie powinno być syfu chyba że jest źle zrobiona.

Sterownik co opisałeś zarżnie cie pompę jak woda będzie pobierana krótkotrwale. Jak wode ze studni masz do podlewania to możesz go użyć. 

Edytowano przez softer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Jak już napisano powyżej, mułek z wody zanieczyści każdy zawór zwrotny. Proponuję dać zawory odcinające przed i za zaworem odcinającym, żeby można go było łatwo i szybko wyczyścić. Zawór zwrotny zaś klapowy, a nie ze sprężyną. czyści się go łatwo po wykręceniu bocznego korka. 

zawór klapowy.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...