Skocz do zawartości

Jakim impregnatem zabezpieczyć drewniany domek ogrodowy?


Recommended Posts

Napisano

Też jestem zwolennikiem lakierobejcy i impregnatów koloryzujących rozpuszczalnikowych, które nie wymagaja już nakładania lakieru lub farby.

Podstawową zaletą jest łatwość odnowienia takiego drewno. Po prostu nakładamy kolejna warstwę.

Pod lakierobejcę zwykle zaleca się nałożenie bezbarwnego impregnatu. widzę, że tu też.

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ja zawsze używałem Vidaronu bezbarwnego. Nie przekonują mnie te kolory, ale wiele osób jak widziałem faktycznie używa koloryzujących.

Gość mhtyl
Napisano
Dnia 9.07.2018 o 16:07, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Pod lakierobejcę zwykle zaleca się nałożenie bezbarwnego impregnatu. widzę, że tu też.

Bo bezbarwny impregnat wnika głębiej aniżeli kolorowy i po drugie jest to jakby grunt pod kolejną powłokę, wyrównuje chłonność drewna. Nie powinno malować się kolorowym impregnatem (mowa tu o impregnacie na bazie rozpuszczalniku) pod np lakierobejcę bo kolorowy  impregnat na powierzchni osadza pigment który nie za bardzo łączy się z lakierobejcą, po jakimś czasie lakierobejca może się łuszczyć.

Napisano

Moim zdaniem - penetracja zależy od rodzaju drewna, gładkości jego powierzchni i wilgotności. Nowe deski, po struganiu warto zwilżyć wodą (otworzyć pory) poczekać aż wyschną i impregnować. W przypadku środka gruntującego, głębokość zależy od jego lepkości. Lepkość spada wraz ze wzrostem temperatury a wzrasta przy możliwości szybkiego wysychania.

Napisano

Swój domek - budowałem go w 1986 roku - zabezpieczyłem mocno nieekologicznie - przepracowanym olejem silnikowym, po około czterech latach poprawiłem podobnym środkiem... Działkę z domkiem sprzedałem, ale domek, nie wiem jak dalej konserwowany - stoi i ma się dobrze :).

Konstrukcja z nieheblowanych belek 10x10, obity deskami 1", dach jednospadowy, pokryty papą, w planie wymiary 4mx4m.

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 25.07.2018 o 11:44, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

bejca + lakier czy lakierobejca? To dylemat związany ze zbyt dużym wyborem na rynku.

Są jeszcze woski i lakiery okrętowe.

Kiedyś był taki wynalazek jak pokost lniany - teraz czołowi producenci chwalą się tym produktem, kiedyś innego sposobu na zabezpieczenie drewna na zewnątrz nie było :)

 

Bardzo podoba mi się takie podejście. Za dużo do wyboru środków ochrony drewna.

Słyszałem, że na lakierach okrętowych polega wiele osób, chociaż ma raczej amatorskie lub półprofesjonalne zastosowania.

Napisano

Lakiery okrętowe (jachtowe) np. Tikkurila Merit Jahti 20 lakier jachtowy ale to ostatnia warstwa zabezpieczająca a pod spodem trzeba olejem najlepiej 2-3 razy przeciągnąć. Oczywiście podłoże czyste, odpylone, odtłuszczone itd. itp. Alternatywa - lakier jachtowy V33.

 

Tak na dobrą sprawę jest jeszcze lakierobejca elewacyjna z woskiem pszczelim ALTAX.

Mówiłem - za duży wybór :)

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Ja też używam Vidaronu mimo tych zapewnień o dobrym poziomie tych okrętowych.

Ale aż taka moc nie jest mi potrzebna.

Nie mówiąc już o tym, że to pewnie jest przy skali ilości drewna w moim domu niewykonalne.

  • 7 miesiące temu...
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Mamy teraz bardzo duży wybór produktów do dekoracji i zabezpieczania drewna.   

 

Aktualnie w Tesco trwa wyprzedaż. 5 l za 17 PLN.

A dokładniej, to 16,99.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Włączamy się do tematu filmem, w którym w poradnikowej formie chcemy dostarczyć widzom jak najwięcej informacji o zastosowaniu i właściwościach lakierobejcy. Zobacz kolejny odcinek cyklu: Rob in Wood - w poszukiwaniu miłośników drewna. 
 

 

  • 7 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...