Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Ja oczywiście użyłbym/zaproponowałbym - przynajmniej na stropie - użyć do termoizolacji perlit ekspandowany EP180.

 

Jakie ma zalety?

Myszy go nie lubią, kuny pewnie też, nijak nie ma jak gniazda zrobić, nie skompresuje się, wilgoć odparuje (jak będzie miał gdzie), jest obojętny i czysty chemicznie, całkowicie niepalny (klasa A1), bardzo lekki (no może nie tak lekki jak celuloza czy wełna), przy odpowiednim użyciu podniesie izolacyjność akustyczną przegrody.

 

Jakie może mieć wady?

Frakcja EP180 jest dość drobna i płynna - chcąc użyć tego produktu na skosach trzeba tak przygotować przestrzeń między krokwiami, żeby nie było szczelin, którymi perlit mógłby sobie uciec :) lub być wywiany. Jego lambda w świetle dostępnych technologii tez może nie błyszczy (ok. 0,04 [W/mK]), ale moim zdaniem to optymalne rozwiązanie.

 

Wydaje mi się też, że może być też mały kłopot z ewentualnym wdmuchnięciem perlitu, ponieważ oryginalnych urządzeń tego typu nie ma - trzeba coś zaimprowizować, ale widziałem już wynalazki typu rura elastyczna z podłączonym skośnie dopływem sprężonego powietrza po drodze (powietrze wymusza zassanie suchego perlitu z worka i transportuje go dalej, na ile to ostatecznie jest efektywne nie wiem)

Napisano

@Eksperci Perlit Polska proponują mi Państwo jako Eksperci wdmuchniecie perlitu a na koniec piszecie że nie wiecie na ile jest to efektywne ? To co z was za eksperci ? Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas ? 

@Jani_63 @bajbaga kontaktowałem się z tą firmą od celulozy. Bardzo miły pracownik doradził mi co i jak, zaproponował pewne rozwiązania i od ręki zrobił wyliczenia kondensacji pary wodnej w mojej przegrodzie. Wydaje się że zastosowanie folii Isofloc Activ w moim przypadku będzie konieczne jeśli zdecyduje się na folie z tej firmy. Pozdrawiam

Napisano
42 minuty temu, lukaszoo102 napisał:

Bardzo miły pracownik doradził mi co i jak, zaproponował pewne rozwiązania i od ręki zrobił wyliczenia kondensacji pary wodnej w mojej przegrodzie.

Pewne rozwiązania w kategorii - "pewne rozwiązania", czy w kategorii "pewne rozwiązania" wymyślone na poczekaniu?

A jak ich pracownik ustosunkował się do zamknięcia izolacji z drugiej strony papą - nie widzi w tym żadnego problemu?

Napisano
6 godzin temu, lukaszoo102 napisał:

Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas ?

Masz problemy z czytaniem?

17 godzin temu, Eksperci Perlit Polska napisał:

Frakcja EP180 jest dość drobna i płynna - chcąc użyć tego produktu na skosach trzeba tak przygotować przestrzeń między krokwiami, żeby nie było szczelin, którymi perlit mógłby sobie uciec :) lub być wywiany.

Się samo zagęści, martw się raczej, żeby nie było dziurek.

Napisano

@Jani_63 podczas rozmowy podałem materiały jakie mam na dachu, a osoba z którą rozmawiałem wklepała to w jakiś program do obliczeń. Przy pierwszej folii w przypadku papy wychodziło że przegroda będzie schła dłużej niż okres ciepły w naszym kraju (dojdzie do kumulacji wilgoci) w przypadku drugiej folii wychodzi na to, że bez problemu poradzi sobie z nadmiarem wody. Szablony z wykresami dostałem na maila

Napisano

Dawno nie "widziałem" takiego marketingu jaki zastosował @Eksperci Perlit Polska

Jest "przesłanie" marketingowe, ale pokazane są także "wady" ich rozwiązań.

To na marginesie.

 

@lukaszoo102 pomijam rozwiązania - masz jakiś kosztorys na ichnie ocieplenie - np. ile wynosi to z robocizną np. 1 m2 ?

 

Ps. A niby co miałeś od nich dostać ????

Wszak w opisie tej folii jest jak byk napisane, że jest to rozwiązanie dedykowane do dachów drewnianych pokrytych papą.

Napisano
34 minuty temu, bajbaga napisał:

Dawno nie "widziałem" takiego marketingu jaki zastosował @Eksperci Perlit Polska

Jest "przesłanie" marketingowe, ale pokazane są także "wady" ich rozwiązań.

@lukaszoo102To na marginesie.

 

Rozumiem obiekcje - ja przedstawiam produkt ze strony firmy, więc jest to przesłanie również  marketingowe - ale co konkretnie miał wskazać twój komentarz? Nieźle by było odnieść się do konkretów.

Napisano
8 godzin temu, lukaszoo102 napisał:

@Eksperci Perlit Polska@Jani_63 proponują mi Państwo jako Eksperci wdmuchniecie perlitu a na koniec piszecie że nie wiecie na ile jest to efektywne ? To co z was za eksperci ? Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas

Zwróciłem uwagę na wstępie tamtego wpisu, że na rynku nie ma urządzeń wprost nadających się do wdmuchnięcia w połać dachową, dalsza część wskazuje na "domową" metodę.

4 minuty temu, bajbaga napisał:

Raczej pochwała  - wszak udzieliłem rekomendacji przyznając plus za wypowiedź. :D

 

Spociłem się przy innym wpisie dotyczącym akustyki tynku perlitowego i jak zobaczyłem cudzysłowy w twojej wypowiedzi to myślę sobie - trzeba zbadać o co chodzi - może to sarkazm, a może nie? Uff

Dzięki za plusika :)

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Raczej pochwała  - wszak udzieliłem rekomendacji przyznając plus za wypowiedź. :D

 

Uważam również, że plus się należy za merytoryczny wpis opisujący produkt i możliwe jego zastosowanie z uwzględnieniem przeszkód jakie mogą nas spotkać przy jego aplikacji,

a nie "kup pan misia" i "będzie pan zadowolony". :icon_biggrin:

 


 

2 godziny temu, lukaszoo102 napisał:

@Jani_63 podczas rozmowy podałem materiały jakie mam na dachu, a osoba z którą rozmawiałem wklepała to w jakiś program do obliczeń. Przy pierwszej folii w przypadku papy wychodziło że przegroda będzie schła dłużej niż okres ciepły w naszym kraju (dojdzie do kumulacji wilgoci) w przypadku drugiej folii wychodzi na to, że bez problemu poradzi sobie z nadmiarem wody. Szablony z wykresami dostałem na maila

No to pięknie.
Dostałeś odpowiedź której świadomie czy nie - oczekiwałeś.

I... i "będzie pan zadowolony"
 

Mógłbyś jeszcze nam podać jak rozwiązana jest wentylacja poddasza i jakiego typu pomieszczenia (suche, mokre) będą się na nim znajdowały.

Napisano

@Jani_63 dzwoniąc myślałem że mogę spotkać się z odpowiedzią typu: najlepszy produkt, lepszego Pan nie znajdzie etc ale złego słowa nie mogę powiedzieć. Dostałem wyliczenia więc widać co i jak będzie się zachowywało przy różnych materiałach. 

Na górze będą 3 pokoje i toaleta z umywalką. Łazienka jakiś czas temu wyszykowana była na dole więc nie będzie przenoszona. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

A konkretnie? Jani_63 - rozwiń proszę - przecież nie chodzi Ci o lufciki w ścianach szczytowych :)

Dnia 12.04.2018 o 14:20, Eksperci Perlit Polska napisał:

 

"Wydaje mi się też, że może być też mały kłopot z ewentualnym wdmuchnięciem perlitu, ponieważ oryginalnych urządzeń tego typu nie ma - trzeba coś zaimprowizować, ale widziałem już wynalazki typu rura elastyczna z podłączonym skośnie dopływem sprężonego powietrza po drodze (powietrze wymusza zassanie suchego perlitu z worka i transportuje go dalej, na ile to ostatecznie jest efektywne nie wiem)"

Właśnie tak czytam na stronie producenta/dystrybutora, który ma perlit w ofercie: http://jpcover.pl/product/perlit-ekspandowany-lekkie-kruszywo-mineralne-do-izolacji-termicznej-i-akustycznej.html

Jest opis metody wdmuchiwania - nazwana  „blow-in” – wdmuchiwanie perlitu w wolne przestrzenie w ścianach, ale już nie dodali "czym" ? :)

 

W ofercie urządzeń do wynajmu jest kilka pozycji ale żadne z tych urządzeń nie jest dedykowane do tzw. blow-in. Przynajmniej z opisu tak nie wynika.

Szukam dalej i....mam kolejną firmę

Znalazłem opis wyżej wspomnianej metody i dodatkowo jeszcze open-blow oraz jedno zdjęcie, na którym jest chyba dedykowane do metody open-blow (natrysk celulozy) rozwiązanie.

a1.jpg

 

Możliwe, że można ten "wąż strażacki" dostosować do wdmuchiwania - korekta ciśnienia i zmiana końcówki.

 

Jako, że jestem w miarę dociekliwy, znalazłem w ofercie na jednym z portali usługę wdmuchiwania perlitu lub nadmuchiwania a na zdjęciu coś, co wygląda jak własnej roboty "dedykowane urządzenie" przerobione z peszla. Nie widać jednak agregatu.

ocieplenie-granulatem-welny-stropodachu-

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...