Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Ja oczywiście użyłbym/zaproponowałbym - przynajmniej na stropie - użyć do termoizolacji perlit ekspandowany EP180.

 

Jakie ma zalety?

Myszy go nie lubią, kuny pewnie też, nijak nie ma jak gniazda zrobić, nie skompresuje się, wilgoć odparuje (jak będzie miał gdzie), jest obojętny i czysty chemicznie, całkowicie niepalny (klasa A1), bardzo lekki (no może nie tak lekki jak celuloza czy wełna), przy odpowiednim użyciu podniesie izolacyjność akustyczną przegrody.

 

Jakie może mieć wady?

Frakcja EP180 jest dość drobna i płynna - chcąc użyć tego produktu na skosach trzeba tak przygotować przestrzeń między krokwiami, żeby nie było szczelin, którymi perlit mógłby sobie uciec :) lub być wywiany. Jego lambda w świetle dostępnych technologii tez może nie błyszczy (ok. 0,04 [W/mK]), ale moim zdaniem to optymalne rozwiązanie.

 

Wydaje mi się też, że może być też mały kłopot z ewentualnym wdmuchnięciem perlitu, ponieważ oryginalnych urządzeń tego typu nie ma - trzeba coś zaimprowizować, ale widziałem już wynalazki typu rura elastyczna z podłączonym skośnie dopływem sprężonego powietrza po drodze (powietrze wymusza zassanie suchego perlitu z worka i transportuje go dalej, na ile to ostatecznie jest efektywne nie wiem)

Napisano

@Eksperci Perlit Polska proponują mi Państwo jako Eksperci wdmuchniecie perlitu a na koniec piszecie że nie wiecie na ile jest to efektywne ? To co z was za eksperci ? Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas ? 

@Jani_63 @bajbaga kontaktowałem się z tą firmą od celulozy. Bardzo miły pracownik doradził mi co i jak, zaproponował pewne rozwiązania i od ręki zrobił wyliczenia kondensacji pary wodnej w mojej przegrodzie. Wydaje się że zastosowanie folii Isofloc Activ w moim przypadku będzie konieczne jeśli zdecyduje się na folie z tej firmy. Pozdrawiam

Napisano
42 minuty temu, lukaszoo102 napisał:

Bardzo miły pracownik doradził mi co i jak, zaproponował pewne rozwiązania i od ręki zrobił wyliczenia kondensacji pary wodnej w mojej przegrodzie.

Pewne rozwiązania w kategorii - "pewne rozwiązania", czy w kategorii "pewne rozwiązania" wymyślone na poczekaniu?

A jak ich pracownik ustosunkował się do zamknięcia izolacji z drugiej strony papą - nie widzi w tym żadnego problemu?

Napisano
6 godzin temu, lukaszoo102 napisał:

Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas ?

Masz problemy z czytaniem?

17 godzin temu, Eksperci Perlit Polska napisał:

Frakcja EP180 jest dość drobna i płynna - chcąc użyć tego produktu na skosach trzeba tak przygotować przestrzeń między krokwiami, żeby nie było szczelin, którymi perlit mógłby sobie uciec :) lub być wywiany.

Się samo zagęści, martw się raczej, żeby nie było dziurek.

Napisano

@Jani_63 podczas rozmowy podałem materiały jakie mam na dachu, a osoba z którą rozmawiałem wklepała to w jakiś program do obliczeń. Przy pierwszej folii w przypadku papy wychodziło że przegroda będzie schła dłużej niż okres ciepły w naszym kraju (dojdzie do kumulacji wilgoci) w przypadku drugiej folii wychodzi na to, że bez problemu poradzi sobie z nadmiarem wody. Szablony z wykresami dostałem na maila

Napisano

Dawno nie "widziałem" takiego marketingu jaki zastosował @Eksperci Perlit Polska

Jest "przesłanie" marketingowe, ale pokazane są także "wady" ich rozwiązań.

To na marginesie.

 

@lukaszoo102 pomijam rozwiązania - masz jakiś kosztorys na ichnie ocieplenie - np. ile wynosi to z robocizną np. 1 m2 ?

 

Ps. A niby co miałeś od nich dostać ????

Wszak w opisie tej folii jest jak byk napisane, że jest to rozwiązanie dedykowane do dachów drewnianych pokrytych papą.

Napisano
34 minuty temu, bajbaga napisał:

Dawno nie "widziałem" takiego marketingu jaki zastosował @Eksperci Perlit Polska

Jest "przesłanie" marketingowe, ale pokazane są także "wady" ich rozwiązań.

@lukaszoo102To na marginesie.

 

Rozumiem obiekcje - ja przedstawiam produkt ze strony firmy, więc jest to przesłanie również  marketingowe - ale co konkretnie miał wskazać twój komentarz? Nieźle by było odnieść się do konkretów.

Napisano
8 godzin temu, lukaszoo102 napisał:

@Eksperci Perlit Polska@Jani_63 proponują mi Państwo jako Eksperci wdmuchniecie perlitu a na koniec piszecie że nie wiecie na ile jest to efektywne ? To co z was za eksperci ? Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas

Zwróciłem uwagę na wstępie tamtego wpisu, że na rynku nie ma urządzeń wprost nadających się do wdmuchnięcia w połać dachową, dalsza część wskazuje na "domową" metodę.

4 minuty temu, bajbaga napisał:

Raczej pochwała  - wszak udzieliłem rekomendacji przyznając plus za wypowiedź. :D

 

Spociłem się przy innym wpisie dotyczącym akustyki tynku perlitowego i jak zobaczyłem cudzysłowy w twojej wypowiedzi to myślę sobie - trzeba zbadać o co chodzi - może to sarkazm, a może nie? Uff

Dzięki za plusika :)

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Raczej pochwała  - wszak udzieliłem rekomendacji przyznając plus za wypowiedź. :D

 

Uważam również, że plus się należy za merytoryczny wpis opisujący produkt i możliwe jego zastosowanie z uwzględnieniem przeszkód jakie mogą nas spotkać przy jego aplikacji,

a nie "kup pan misia" i "będzie pan zadowolony". :icon_biggrin:

 


 

2 godziny temu, lukaszoo102 napisał:

@Jani_63 podczas rozmowy podałem materiały jakie mam na dachu, a osoba z którą rozmawiałem wklepała to w jakiś program do obliczeń. Przy pierwszej folii w przypadku papy wychodziło że przegroda będzie schła dłużej niż okres ciepły w naszym kraju (dojdzie do kumulacji wilgoci) w przypadku drugiej folii wychodzi na to, że bez problemu poradzi sobie z nadmiarem wody. Szablony z wykresami dostałem na maila

No to pięknie.
Dostałeś odpowiedź której świadomie czy nie - oczekiwałeś.

I... i "będzie pan zadowolony"
 

Mógłbyś jeszcze nam podać jak rozwiązana jest wentylacja poddasza i jakiego typu pomieszczenia (suche, mokre) będą się na nim znajdowały.

Napisano

@Jani_63 dzwoniąc myślałem że mogę spotkać się z odpowiedzią typu: najlepszy produkt, lepszego Pan nie znajdzie etc ale złego słowa nie mogę powiedzieć. Dostałem wyliczenia więc widać co i jak będzie się zachowywało przy różnych materiałach. 

Na górze będą 3 pokoje i toaleta z umywalką. Łazienka jakiś czas temu wyszykowana była na dole więc nie będzie przenoszona. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

A konkretnie? Jani_63 - rozwiń proszę - przecież nie chodzi Ci o lufciki w ścianach szczytowych :)

Dnia 12.04.2018 o 14:20, Eksperci Perlit Polska napisał:

 

"Wydaje mi się też, że może być też mały kłopot z ewentualnym wdmuchnięciem perlitu, ponieważ oryginalnych urządzeń tego typu nie ma - trzeba coś zaimprowizować, ale widziałem już wynalazki typu rura elastyczna z podłączonym skośnie dopływem sprężonego powietrza po drodze (powietrze wymusza zassanie suchego perlitu z worka i transportuje go dalej, na ile to ostatecznie jest efektywne nie wiem)"

Właśnie tak czytam na stronie producenta/dystrybutora, który ma perlit w ofercie: http://jpcover.pl/product/perlit-ekspandowany-lekkie-kruszywo-mineralne-do-izolacji-termicznej-i-akustycznej.html

Jest opis metody wdmuchiwania - nazwana  „blow-in” – wdmuchiwanie perlitu w wolne przestrzenie w ścianach, ale już nie dodali "czym" ? :)

 

W ofercie urządzeń do wynajmu jest kilka pozycji ale żadne z tych urządzeń nie jest dedykowane do tzw. blow-in. Przynajmniej z opisu tak nie wynika.

Szukam dalej i....mam kolejną firmę

Znalazłem opis wyżej wspomnianej metody i dodatkowo jeszcze open-blow oraz jedno zdjęcie, na którym jest chyba dedykowane do metody open-blow (natrysk celulozy) rozwiązanie.

a1.jpg

 

Możliwe, że można ten "wąż strażacki" dostosować do wdmuchiwania - korekta ciśnienia i zmiana końcówki.

 

Jako, że jestem w miarę dociekliwy, znalazłem w ofercie na jednym z portali usługę wdmuchiwania perlitu lub nadmuchiwania a na zdjęciu coś, co wygląda jak własnej roboty "dedykowane urządzenie" przerobione z peszla. Nie widać jednak agregatu.

ocieplenie-granulatem-welny-stropodachu-

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...