Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Ja oczywiście użyłbym/zaproponowałbym - przynajmniej na stropie - użyć do termoizolacji perlit ekspandowany EP180.

 

Jakie ma zalety?

Myszy go nie lubią, kuny pewnie też, nijak nie ma jak gniazda zrobić, nie skompresuje się, wilgoć odparuje (jak będzie miał gdzie), jest obojętny i czysty chemicznie, całkowicie niepalny (klasa A1), bardzo lekki (no może nie tak lekki jak celuloza czy wełna), przy odpowiednim użyciu podniesie izolacyjność akustyczną przegrody.

 

Jakie może mieć wady?

Frakcja EP180 jest dość drobna i płynna - chcąc użyć tego produktu na skosach trzeba tak przygotować przestrzeń między krokwiami, żeby nie było szczelin, którymi perlit mógłby sobie uciec :) lub być wywiany. Jego lambda w świetle dostępnych technologii tez może nie błyszczy (ok. 0,04 [W/mK]), ale moim zdaniem to optymalne rozwiązanie.

 

Wydaje mi się też, że może być też mały kłopot z ewentualnym wdmuchnięciem perlitu, ponieważ oryginalnych urządzeń tego typu nie ma - trzeba coś zaimprowizować, ale widziałem już wynalazki typu rura elastyczna z podłączonym skośnie dopływem sprężonego powietrza po drodze (powietrze wymusza zassanie suchego perlitu z worka i transportuje go dalej, na ile to ostatecznie jest efektywne nie wiem)

Napisano

@Eksperci Perlit Polska proponują mi Państwo jako Eksperci wdmuchniecie perlitu a na koniec piszecie że nie wiecie na ile jest to efektywne ? To co z was za eksperci ? Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas ? 

@Jani_63 @bajbaga kontaktowałem się z tą firmą od celulozy. Bardzo miły pracownik doradził mi co i jak, zaproponował pewne rozwiązania i od ręki zrobił wyliczenia kondensacji pary wodnej w mojej przegrodzie. Wydaje się że zastosowanie folii Isofloc Activ w moim przypadku będzie konieczne jeśli zdecyduje się na folie z tej firmy. Pozdrawiam

Napisano
42 minuty temu, lukaszoo102 napisał:

Bardzo miły pracownik doradził mi co i jak, zaproponował pewne rozwiązania i od ręki zrobił wyliczenia kondensacji pary wodnej w mojej przegrodzie.

Pewne rozwiązania w kategorii - "pewne rozwiązania", czy w kategorii "pewne rozwiązania" wymyślone na poczekaniu?

A jak ich pracownik ustosunkował się do zamknięcia izolacji z drugiej strony papą - nie widzi w tym żadnego problemu?

Napisano
6 godzin temu, lukaszoo102 napisał:

Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas ?

Masz problemy z czytaniem?

17 godzin temu, Eksperci Perlit Polska napisał:

Frakcja EP180 jest dość drobna i płynna - chcąc użyć tego produktu na skosach trzeba tak przygotować przestrzeń między krokwiami, żeby nie było szczelin, którymi perlit mógłby sobie uciec :) lub być wywiany.

Się samo zagęści, martw się raczej, żeby nie było dziurek.

Napisano

@Jani_63 podczas rozmowy podałem materiały jakie mam na dachu, a osoba z którą rozmawiałem wklepała to w jakiś program do obliczeń. Przy pierwszej folii w przypadku papy wychodziło że przegroda będzie schła dłużej niż okres ciepły w naszym kraju (dojdzie do kumulacji wilgoci) w przypadku drugiej folii wychodzi na to, że bez problemu poradzi sobie z nadmiarem wody. Szablony z wykresami dostałem na maila

Napisano

Dawno nie "widziałem" takiego marketingu jaki zastosował @Eksperci Perlit Polska

Jest "przesłanie" marketingowe, ale pokazane są także "wady" ich rozwiązań.

To na marginesie.

 

@lukaszoo102 pomijam rozwiązania - masz jakiś kosztorys na ichnie ocieplenie - np. ile wynosi to z robocizną np. 1 m2 ?

 

Ps. A niby co miałeś od nich dostać ????

Wszak w opisie tej folii jest jak byk napisane, że jest to rozwiązanie dedykowane do dachów drewnianych pokrytych papą.

Napisano
34 minuty temu, bajbaga napisał:

Dawno nie "widziałem" takiego marketingu jaki zastosował @Eksperci Perlit Polska

Jest "przesłanie" marketingowe, ale pokazane są także "wady" ich rozwiązań.

@lukaszoo102To na marginesie.

 

Rozumiem obiekcje - ja przedstawiam produkt ze strony firmy, więc jest to przesłanie również  marketingowe - ale co konkretnie miał wskazać twój komentarz? Nieźle by było odnieść się do konkretów.

Napisano
8 godzin temu, lukaszoo102 napisał:

@Eksperci Perlit Polska@Jani_63 proponują mi Państwo jako Eksperci wdmuchniecie perlitu a na koniec piszecie że nie wiecie na ile jest to efektywne ? To co z was za eksperci ? Wdmuchniecie to jedno a jak uzyskać odpowiednie zageszczenie materiału w przegrodzie żeby nie obsunął się w dół za jakiś czas

Zwróciłem uwagę na wstępie tamtego wpisu, że na rynku nie ma urządzeń wprost nadających się do wdmuchnięcia w połać dachową, dalsza część wskazuje na "domową" metodę.

4 minuty temu, bajbaga napisał:

Raczej pochwała  - wszak udzieliłem rekomendacji przyznając plus za wypowiedź. :D

 

Spociłem się przy innym wpisie dotyczącym akustyki tynku perlitowego i jak zobaczyłem cudzysłowy w twojej wypowiedzi to myślę sobie - trzeba zbadać o co chodzi - może to sarkazm, a może nie? Uff

Dzięki za plusika :)

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Raczej pochwała  - wszak udzieliłem rekomendacji przyznając plus za wypowiedź. :D

 

Uważam również, że plus się należy za merytoryczny wpis opisujący produkt i możliwe jego zastosowanie z uwzględnieniem przeszkód jakie mogą nas spotkać przy jego aplikacji,

a nie "kup pan misia" i "będzie pan zadowolony". :icon_biggrin:

 


 

2 godziny temu, lukaszoo102 napisał:

@Jani_63 podczas rozmowy podałem materiały jakie mam na dachu, a osoba z którą rozmawiałem wklepała to w jakiś program do obliczeń. Przy pierwszej folii w przypadku papy wychodziło że przegroda będzie schła dłużej niż okres ciepły w naszym kraju (dojdzie do kumulacji wilgoci) w przypadku drugiej folii wychodzi na to, że bez problemu poradzi sobie z nadmiarem wody. Szablony z wykresami dostałem na maila

No to pięknie.
Dostałeś odpowiedź której świadomie czy nie - oczekiwałeś.

I... i "będzie pan zadowolony"
 

Mógłbyś jeszcze nam podać jak rozwiązana jest wentylacja poddasza i jakiego typu pomieszczenia (suche, mokre) będą się na nim znajdowały.

Napisano

@Jani_63 dzwoniąc myślałem że mogę spotkać się z odpowiedzią typu: najlepszy produkt, lepszego Pan nie znajdzie etc ale złego słowa nie mogę powiedzieć. Dostałem wyliczenia więc widać co i jak będzie się zachowywało przy różnych materiałach. 

Na górze będą 3 pokoje i toaleta z umywalką. Łazienka jakiś czas temu wyszykowana była na dole więc nie będzie przenoszona. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

A konkretnie? Jani_63 - rozwiń proszę - przecież nie chodzi Ci o lufciki w ścianach szczytowych :)

Dnia 12.04.2018 o 14:20, Eksperci Perlit Polska napisał:

 

"Wydaje mi się też, że może być też mały kłopot z ewentualnym wdmuchnięciem perlitu, ponieważ oryginalnych urządzeń tego typu nie ma - trzeba coś zaimprowizować, ale widziałem już wynalazki typu rura elastyczna z podłączonym skośnie dopływem sprężonego powietrza po drodze (powietrze wymusza zassanie suchego perlitu z worka i transportuje go dalej, na ile to ostatecznie jest efektywne nie wiem)"

Właśnie tak czytam na stronie producenta/dystrybutora, który ma perlit w ofercie: http://jpcover.pl/product/perlit-ekspandowany-lekkie-kruszywo-mineralne-do-izolacji-termicznej-i-akustycznej.html

Jest opis metody wdmuchiwania - nazwana  „blow-in” – wdmuchiwanie perlitu w wolne przestrzenie w ścianach, ale już nie dodali "czym" ? :)

 

W ofercie urządzeń do wynajmu jest kilka pozycji ale żadne z tych urządzeń nie jest dedykowane do tzw. blow-in. Przynajmniej z opisu tak nie wynika.

Szukam dalej i....mam kolejną firmę

Znalazłem opis wyżej wspomnianej metody i dodatkowo jeszcze open-blow oraz jedno zdjęcie, na którym jest chyba dedykowane do metody open-blow (natrysk celulozy) rozwiązanie.

a1.jpg

 

Możliwe, że można ten "wąż strażacki" dostosować do wdmuchiwania - korekta ciśnienia i zmiana końcówki.

 

Jako, że jestem w miarę dociekliwy, znalazłem w ofercie na jednym z portali usługę wdmuchiwania perlitu lub nadmuchiwania a na zdjęciu coś, co wygląda jak własnej roboty "dedykowane urządzenie" przerobione z peszla. Nie widać jednak agregatu.

ocieplenie-granulatem-welny-stropodachu-

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...