Skocz do zawartości

Przedłużenie balkonu


Recommended Posts

Napisano

Witam.Chce przedłużyć balkon o 50cm. Na nowej wydłużonej części postawić ścianę z suprexu, zamontować nadproże i obsadzić okno 2,50 x 140. W ten sposób chcę powiększyć pokój o ok 1,5.

Szerokość balonu wynosi 450cm, ściany są z białej cegły, balkon znajduje się na wysokości 5m. Pytanie moje jest z czego najprościej wykonać to przedłużenie? belki stalowe, ile i jakie? Szalunek i  beton zbrojony? jaki wymiar? i zbrojenie. Czy nawiązać się ze stropem pod balonem? Jest to strop Acermana.

 

20171102_111754.jpg

20171102_111823.jpg

20171102_111835.jpg

 

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, leszcz1 napisał:

Witam.Chce przedłużyć balkon o 50cm. Na nowej wydłużonej części postawić ścianę z suprexu, zamontować nadproże i obsadzić okno 2,50 x 140. W ten sposób chcę powiększyć pokój o ok 1,5.

(...)

Pytanie moje jest z czego najprościej wykonać to przedłużenie? belki stalowe, ile i jakie? Szalunek i  beton zbrojony? jaki wymiar? i zbrojenie. Czy nawiązać się ze stropem pod balonem? (...)

Powiem ja tobie, że budzisz mój podziw rozmachem i bezkompromisowością . :D Najprościej zrobić to z drewna. Najtaniej - z desek albo ze stempli ciętych wzdłuż na pół, albo z gotowych półwałków - tylko że taki wygląd musi spotkać swego amatora, a... nie każda potwora znajdzie swego amatora... ;) Podłogę też możesz zrobić z drewna - w tej dobudowywanej części. W pokoju będziesz miał wówczas stopień niewysoki, za to będzie on efektownie oddzielał część nową, nasłonecznioną od starej. Tak się robi, to znany chwyt w architekturze, pozwalający wydzielić w jednym obszarze dwie funkcjonalności. To działa, a linia nie musi biec prostopadle do ścian. Korzyść dodatkowa z zastosowania konstrukcji z drewna jest taka, że w konstrukcji drewnianej łatwiej jest osadzić okno. 

 

Pamiętaj o ociepleniu ściany zewnętrznej! Bez względu na wybór technologii, musisz tę ścianę ocieplić, otynkować, pomalować. Może więc najprościej - tak na gorąco sobie myślę - najprościej będzie postawić tę ścianę w technologii kanadyjskiej - wówczas nie będziesz musiał martwić się jak ustawić od zewnątrz rusztowania, ani wychylać się, czy podwieszać (choć podwieszenie się - w kontekście tego przedsięwzięcia - tak całkiem pozbawione sensu nie jest). Technologia kanadyjska pozwoli zarówno postawić ścianę, jak i wykonać ocieplenie bez konieczności wychylania się poza obrys konstrukcji... To bezpieczniejsze niż rusztowania... no, może pomijając te pół metra poszerzanego balkonu, ale to jakoś da się ogarnąć.

Konkludując, trzymam kciuki i... krzyżyk na drogę!

Pozdrowienia,

PeZet

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, leszcz1 napisał:

Chce przedłużyć balkon o 50cm.

=

4 godziny temu, leszcz1 napisał:

W ten sposób chcę powiększyć pokój o ok 1,5.

O.o:zalamka::icon_rolleyes:

 

Ile teraz ma ten pokój? Tyle roboty, żeby uzyskać 1,5 metra - rozumiem, że kwadratowego... Taki zysk możesz uzyskać przez przearanżowanie pokoju... Pewnie to pomysł niewyspanej żonki...

Napisano

A uzyskanie pozwolenia na zmianę wyglądu budynku od jego projektanta nie jest potrzebna?

Napisano

Z pozwoleniami , nie ma problemu, z centralnym ogrzewaniem też nie. Likwidując balkon z którego właściwie nie korzystam zyskam 6,5m2 pokoju.

Napisano
10 godzin temu, leszcz1 napisał:

Z pozwoleniami , nie ma problemu, z centralnym ogrzewaniem też nie. Likwidując balkon z którego właściwie nie korzystam zyskam 6,5m2 pokoju.

Myślę że gra nie warta świeczki - myślę o tych 50 cm. Projekt (bo niezbędny) oparty na ekspertyzie konstruktorskiej,  konstrukcja dodatkowa,bo musi wytrzymać i zwykłe obciążenie i ścianki osłonowej, prześwietlenia,  chodzenie za tym wszystkim - w sumie koszt tych dodatkowych 50 cm wyjdzie pewnie 2 -  4 tys za m2.

 

Raczej bym szedł w kierunku zaszklenia tego co masz.

 

Dnia 3.04.2018 o 10:06, leszcz1 napisał:

Czy nawiązać się ze stropem pod balonem? Jest to strop Acermana.

Z tego co widzę, pod balkonem jest trochę stropu ackermana oraz chyba belka żelbetowa - a cała konstrukcja jest chyba szkieletowa. 

Więc jeśli to belka żelbetowa jest na zewnątrz - można na niej  oprzeć to oszklenie (częściowo może być to ścianka ocieplona warstwowa lekka). Ale nie pchałbym się w opieranie na niej wsporników - bo może ją to wyboczyć (mom. obrotowy) i może popękać, bo jest dość długa.

Tak czy inaczej - bez konstruktora i projektu nie ruszysz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...