Skocz do zawartości

Budowa domu - ile kasy potrzebuję?


Recommended Posts

Napisano
Dnia ‎01‎.‎03‎.‎2018 o 20:10, Takiowaki napisał:

Znaczy ja stolarką okienną się nie param. Głównie dachy i elewacje. Ale na budynkach mieszkalnych z materiałem to zawsze 8%...

Chodziło mi o to, że ludzie biorą okna wraz z montażem, bo chcą mieć gwarancję, a i cena z 8-procentowym vatem jest atrakcyjna.

Tak samo mogłoby być całym domem, ale to rzeczywiście jest trudne, bo jeszcze przed kopnięciem fundamentów trzeba wiedzieć, jakie chce się kafelki.

 

Wyznaję zasadę: nie oszukuj się wizjami taniej budowy. Wystąp o oferty budowy do stanu deweloperskiego. Będziesz wiedział na czym stoisz. Będziesz wiedział, czy zaczynać już, czy skupić się na zarabianiu pieniędzy w tym co potrafisz. a budowę zacząć, jak już będzie pieniądz. Ewentualnie będziesz wiedział, czy chcesz kredyt i czy stać Cię będzie go spłacić.

Napisano
34 minuty temu, Leszek4 napisał:

Tak samo mogłoby być całym domem, ale to rzeczywiście jest trudne, bo jeszcze przed kopnięciem fundamentów trzeba wiedzieć, jakie chce się kafelki.

Teraz to nie bardzo rozumiem. :|

Napisano
21 minut temu, Takiowaki napisał:

Teraz to nie bardzo rozumiem. :|

No trudno.

Jak zlecasz coś pod klucz, to musisz wiedzieć, gdzie chcesz glazurę. I wtedy glazurnik nie powie ci, że ściany nierówne. Nikt ci nie każe dokupować kleju, a w całej budowie nie musisz się głowić ile materiału masz zamówić i czy możesz coś zwrócić, i czy trzeba wystawić na OLX.

 

PS

Nie uznaję mojego myślenia za jedynie słuszny. Zacząłem tutaj pisać w proteście, że zlecanie budowy "pod klucz" jest be.

Napisano

Słabo mi....

 

Dom max 120 powierzchni całkowitej a skłonny byłbym dać nawet 80m2.

U Mnie można powiedzieć chałupa już stoi - i jest MEGA wielka - za wielka , za duża. A tu tylko parter użytkuję.

Brakuje przestrzeni rodzinnej - teraz zrobiłbym większy salon z kuchnią a malutkie pokoje - max na łóżko i szafkę.

Nie ma nic fajniejszego niż wspólne przesiadywanie a nie zamykanie się po pokojach.

 

Oczywiście przekroczyłem koszty budowy - ale po pewnym etapie przestałem to liczyć. Bo i po co ? Jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć Z ( ja teraz jestem gdzieś przy R :) )

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

my przy budowie zakładaliśmy ze w 400 sie wyrobimy z wykończeniem. ale tylko zakładaliśmy bo wyszło co innego.  dodatkowe koszty niby pierdoły a zaczęły sie zbierać konkretne sumy. przykład same drzwi w domu- drzwi swoja droga a teraz doliczyć jeszcze klamki, zamki itp.  ;(

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Moim zdaniem wszystko zależy od technologii w jakiej się buduje, materiałów no i znajomości. Moja siostra dom już kończy, a wydała na niego około 400 tys. a tak naprawdę domek jest przeciętny. Brat nie lepszy zresztą. Za to mam znajomego, który nie dobił z całością do ich kwoty i nawet z tego co pamiętam robili mu zabezpieczenia skarpy bo grunt mu się osuwał. A i tak z większym domem nie dobił do tej kwoty. 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Tak sobie czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że sam koszt budowy to pikuś - ogólnie wychodzi o wiele drożej. Czyli zakładając, że koszt budowy pod klucz będę mieć ustalony na około 250 tys, to ostatecznie doliczając projekt, pozwolenia, przyłącza mediów i inne wydatki dodatkowe może mnie to wyjść nawet 300 tys albo i lepiej. Dobrze myślę?

Napisano
9 minut temu, smarcin81 napisał:

Tak sobie czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że sam koszt budowy to pikuś - ogólnie wychodzi o wiele drożej. Czyli zakładając, że koszt budowy pod klucz będę mieć ustalony na około 250 tys, to ostatecznie doliczając projekt, pozwolenia, przyłącza mediów i inne wydatki dodatkowe może mnie to wyjść nawet 300 tys albo i lepiej. Dobrze myślę?

Masz rację mnie dokładnie tyle kosztował dom ale 15 lat temu.

  • 6 miesiące temu...
Napisano

Cześć wszystkim, wstępnie wybrałam sobie projekt domu https://www.extradom.pl/projekt-domu-murator-c381-ceniony-WAJ3851

Zmieszczę się z 250 tyś pod klucz? Ktoś buduje dom w okolicach Tarnowa?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Nie wiem, jakiej wielkości budujesz dom ale weź sobie zapas około 50tysięcy na plus, ponieważ wielu kwestii w wykończeniu nie bierze się pod uwagę. Nasz budżet został przekroczony o 20 tysięcy, a znajomi budujący dom niedaleko nas jeszcze bardziej poszaleli. 

Napisano

ja ja byłem na tym etapie, to zrobiłem kosztorys, a potem powiększyłem go o 20%. To było za mało ;)

Z doświadczeń aktualnych, to różnica ta jeszcze większa wychodzi - patrz na rosnące czasem z dnia na dzień ceny wykonawców...

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Cena domu całorocznego 120-180m2, energooszczędnego bez działki i ogrodzenia, to średnio 2500zl m2 stan surowy zamknięty i 3500zl z wykończeniem pod klucz. Oczywiście bez fajerwerków. Masz mniej? Odpuść i dozbieraj. Inaczej popadniesz w obłęd. 

Edytowano przez Budująca dom (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...