Skocz do zawartości

wyjście na stryszek


Recommended Posts

Mamy na forum Eksperta Fakro, powinien Cię pokierować w dobrą stronę. Inaczej znienawidzisz te drabinki.

 

Kilka pozycji pod tym linkiem ma klapę termoizolacyjną, ogólnie rzekłem schody ale chodziło mi o klapę. Jeden model nawet drabinę przypomina, także wilk syty i owca cała :).

https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/schody-i-balustrady/fakro-schody

Link do komentarza
36 minut temu, MrTomo napisał:

MAcie jakiś pomysł jak zrobić wyjście na stryszek?
Nie chcę dawać schodków wysuwanych tylko prostą jakoś ocieploną klapę otwieraną albo wypychaną w górę?

 

Tylko jak to obrobić?

 

Tam na krokwie  jeszcze przyjdzie warstwa poprzeczna waty

 

A z jakiego pomieszczenia będziesz wychodził na stryszek i jak często przewidujesz?

Link do komentarza
Przed chwilą, Takiowaki napisał:

A z jakiego pomieszczenia będziesz wychodził na stryszek i jak często przewidujesz?

Z mieszkania. Kilka razy w roku.

Ale już mam koncepcję. Kupię ładne schody wysuwane a od góry druga klapa jak u Bobiczka

2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

MrTomo, patrz na te wartości współczynnika U.

1.1 to już wspomnień czar, teraz 0.5 już nikogo nie dziwi :)

http://www.fakro.pl/schody-strychowe/schody-supertermoizolacyjne/

Szkoda tylko, że cena x2 :D

Idę pomierzyć przestrzeń

Link do komentarza
3 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

MrTomo, patrz na te wartości współczynnika U.

1.1 to już wspomnień czar, teraz 0.5 już nikogo nie dziwi :)

http://www.fakro.pl/schody-strychowe/schody-supertermoizolacyjne/

Że tak powiem po rabacie netto w okolicach 1000,00 zł rozmiar 66x122... Dajcie żyć...

3 minuty temu, MrTomo napisał:

Ale już mam koncepcję. Kupię ładne schody wysuwane a od góry druga klapa jak u Bobiczka

Dokładnie. Kup nawet najtańsze marketowe odpowiadające rozmiarowi. Na wierzch kawałek płyty OSB i trochę wełny 15cm. Nawet nie musi być jako klapa, przesuniesz w którąś stronę. W 300 zł się wyrobisz (czteropak piwka w międzyczasie wypijesz ;) )

Link do komentarza
2 minuty temu, Takiowaki napisał:

 

Dokładnie. Kup nawet najtańsze marketowe odpowiadające rozmiarowi. Na wierzch kawałek płyty OSB i trochę wełny 15cm. Nawet nie musi być jako klapa, przesuniesz w którąś stronę.

Dokładnie. Ja przesuwam do tyłu. Kupiłem najtańsze marketowe, byle tylko wysokość spasowała

Link do komentarza
5 minut temu, Takiowaki napisał:

Że tak powiem po rabacie netto w okolicach 1000,00 zł rozmiar 66x122... Dajcie żyć...

Dokładnie. Kup nawet najtańsze marketowe odpowiadające rozmiarowi. Na wierzch kawałek płyty OSB i trochę wełny 15cm. Nawet nie musi być jako klapa, przesuniesz w którąś stronę. W 300 zł się wyrobisz (czteropak piwka w międzyczasie wypijesz ;) )

 

Taak.

 

Z wymiarem też  trafiłeś 60x120. Wtedy nawet odległość "zamachowa" się mieści.

60x130 już ciut za duże

 

 

2 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ja z tego prowizji nie mam, przedstawiam ofertę bo wiadomo, że firmy od okien dachowych mają też w ofercie schody na poddasze zwane strychowymi

I bardzo jestem wdzięczny za naprowadzenie :D

Link do komentarza
3 minuty temu, MrTomo napisał:

Jak do montażu wysyłają taką montażystkę, to zastanowię się jeszcze czy robić to sam

Ona jest dedykowana jako automat do otwierania ;)

 

18 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Na opony zimowe byś tysiąc wydał bez mrugnięcia okiem :)

Eeee nie... Co dwa lata po dwie sztuki. Plus zamieniam przód z tyłem. Nie robię 20 000km zimą ;)

6 minut temu, MrTomo napisał:

Jak do montażu wysyłają taką montażystkę, to zastanowię się jeszcze czy robić to sam

Ewentualnie ociepla klimat zamiast warstwy izolacyjnej :D

Link do komentarza
6 minut temu, MrTomo napisał:

Wracając do meritum.

Otwór ma 65cm. Okno 60cm (to wymiar skrzynki?)

Te 5cm luzu od muru wystarczy?

Zamiast tej listwy przyściennej przykręciłbym kawałek łaty do muru?

Wycentruj i z każdej strony wstaw np kontrłaty 2,5cm. Przekątne muszą się zgadzać i lepiej zawsze w montażu centrować położenie schodów/okien

Link do komentarza
19 godzin temu, MrTomo napisał:

By wydaje mi się, że tego nie docieplę?

też miałem takie obawy, ale odpuściłem temat. Początkowo planowałem te wyjście na strych dodatkowo obudować, żeby zminimalizować straty ciepła. Skończyło się na tym, że pod schody włożyłem warstwę wełny. I tak juz zostało. Ale to dlatego że jestem leniwy. Gdybym nie był leniwy, to bym to obudował ;) Mam o tyle lepiej, że jedną wartwę wełny mam na dachu a drugą na suficie podwieszanym. Na strychu mam tylko wentylator z DGP (nieużywany w ogóle) i router+switch. W praktyce, od kilka lat wchodzę tam tylko wtedy, jak są jakies naprawdę poważne problemy z netem albo coś przekombinuję w ustawieniach i trzeba zrobić routerowi reset ;)

Link do komentarza

Witam,

 

Proponuję zastosować sprawdzone, systemowe rozwiązanie czyli schody strychowe.

 

W naszej ofercie dostępnych jest kilkanaście wersji w zależności od wyposażenia, wymogów termoizolacyjnych czy technologii wykonania (drewniane, metalowe itp.)

 

W tym przypadku konieczne będzie przystosowanie otworu montażowego - zgodnie z instrukcją wymiar otworu montażowego powinien być zgodny z wybranym wymiarem handlowym schodów (skrzynia schodów jest pomniejszona o konieczny luz montażowy). Na tym etapie trudno zaproponować konkretną wersję jednak poniżej zamieszczam schemat dla standardowej wersji o oznaczeniu LWK Plus (proszę zwrócić uwagę na odległość zamachową "R", która jest konieczna do prawidłowego funkcjonowania drabinki)

 

LWK.thumb.jpg.dfc922aae85c483c47e2feadbcf4fe6e.jpg

 

 

Z poważaniem

 

Konsultant FAKRO

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...