Skocz do zawartości

Kafelki na płyty MFP


Recommended Posts

Napisano

Witam 
Noszę się z zamiarem położenia kafelek w Kuchni 
Podłoże jest wykonane z płyty MFP (22mm) na legarach 14x14 (jest to podłoga konstrukcyjna )
Cała powierzchnia to 13m2 
Proszę o porady jakich najlepiej materiałów użyć do wykonania takiej podłogi , oraz jaką technikę obrać 
Na necie jest dużo poradników w jaki sposób montować płytki na trudne podłoża ale co temat to inny sposób
-Szlifowanie 
-Odpylanie 
-Grunt 
i jak to ma się dalej 

  co w kolejnych etapach kłaść i jaką metodą 
Chcę by płytki na podłodze trzymały się pewnie oraz stabilnie 

Z góry dzięki za porady 

Napisano

Czy podłoga jest stabilna? Jak gęsto rozłożone są legary pod tą płytą?

Napisano
1 godzinę temu, LucaO napisał:

    Podłoże jest wykonane z płyty MFP (22mm) na legarach 14x14 (jest to podłoga konstrukcyjna )
Cała powierzchnia to 13m2

Jeśli całość się ugina, kiepsko to widzę. Widziałem układanie płytek na płytach, ale mocowanych na stropie.

Napisano

Co ile te legary?

Jeśli się ugina można wcześniej usztywnić.

 

Do klejenia użyłbym kleju elastycznego.

Nie wiem czy na grunt a pod klej nie trzba by użyć jeszcze czegoś w rodzaju folii w płynie

Napisano

Legary są ustawione co 45 cm jest ich ogólnie 7 , dodatkowo poprzecznie są dodane kantówki 7x7x45cm (po 3 na legary) , legary grubości 14x14 cm 

Płyty ułożone na mijankę ,obecnie nie wyczuwam żadnego ugięcia pod stopą 

 

DSC_0178.JPG

Napisano

przeszlifować , odpylić , grunt szczepny, klej wysokoelastyczny

drugi wariant - to klej do parkietu , ale trzeba potem uważać żeby nie pomazać płytek w trakcie kładzenia

Napisano

okej, jakie produkty polecacie , najlepiej sprawdzone do tego typu prac ? 
Na rynku jest masa , jednak chcę wybrać te najlepiej nadające się do tego typu podłoża 

Napisano

Jeżeli podłoże się nie ugina to mogą być płytki. Płyty najlepiej pokryć płynną folią. Klej jak najbardziej elastyczny, którego producent dopuszcza użycie na trudnych podłożach w rodzaju płyt g-k i drewnopochodnych. Do tego koniecznie szczeliny dylatacyjne ok. 1 cm przy ścianach.

Płytki najlepiej możliwie małe, ok. 30 × 30 cm. Klejenie z nałożeniem kleju i na podłoże i na płytkę, tak żeby nie było pustych przestrzeni.

Droższa ale pewniejsza opcja to użycie poliuretanowego kleju do płytek.

Napisano

Bingo, klej poliuretanowy, kolega tak kleił do pionowej ściany zrobionej na stelażu a poszycie stanowiły właśnie płyty OSB. Miał jednak przewagę - ściana nie pracowała na ugięcie. Można położyć 2 płyty  - druga warstwa poprzeczna do pierwszej.

Jak wspomniał Kolega Jarek - nie ma ugięcia - można kleić na poliuretan. Jest ugięcie - trzeba zrobić tak, żeby nie było. I płytki o mniejszych formatach proponuję.

Napisano (edytowany)

Dzieki za podpowiedzi, powiedzmy że jest minimalne ugięcie płyty , co wtedy zastosować by to ugięcie zniwelować ? 
Kolejna warstwa płyt mfp poprzecznie ułożona do pierwszej ? 

Mam jeszcze jedno pytanie , ponieważ z jednej strony ściany (tej najdłuższej) mam odstęp między ścianą a płytą ok4-5cm czym można by było tą lukę "zakryć" ? Docinka 4cm kawałka płyty mfp jest bez sensu ,między tą przerwą jest to co pod płytą mfp - czyli jadąc od piwnicy(sufit piwnicy) to płyta Gk - wełna mineralna - folia paroizolacyjna i płyty mfp
Główkuję co mozna zastosować w tą lukę by współpracowało to właśnie z płytkami 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano

Prościej jednak i szybciej będzie dołożyć nową warstwę płyty.

I nie tak dużo drożej, jak na tę powierzchnię... I można uzupełnić tę dziurę pod ścianą - a swoją drogą, skąd ta dziura się wzięła?

 

Aaaa, i tak jak ktoś wcześniej radził - ułóż mniejsze płytki, nie takie 60x60 - te, mimo wrażenia, że się nic nie ugina, mogą pękać...

Napisano

Ta plyte to jaka min grubość ? 12 czy 18 mm wystarczy?, jeżeli chodzi o płytki to mam dostęp do 33,3cm x33,3 więc coś takiego bym chciał dać 

 

Napisano

Teraz przypadkowo wpadłem na stronę promującą panele winylowe ? 
Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? 
Jak je ew zamontować na podłoge mfp ? 
Grunt
Klej , jakieś maty ?

Plusem chyba może być to że podłoga nie była by aż tak dociążona jak np kafelkami 

Napisano

Podłoga z paneli PCV, to normalna pływająca podłoga, podobna do podłogi z paneli laminowanych na hdf, czyli potrzebne są podkłady. Jest - przy prawidłowym ułożeniu - wodoszczelne i odporna na wodę. Nie wiem jak zachować się może w kontakcie z wrzątkiem... w kuchni może się to zdarzyć :bezradny:.

Wydaje mi się, że po dodatkowym zaimpregnowaniu Twojej płyty mpf - to dobry pomysł.

 

Ponawiam pytanie - skąd wzięła się ta dziura pod ścianą.

Napisano

ano dziura pod ścianą wzięła się ze źle wymierzonej płyty mfp , szwagier źle sobie poznaczył i bez dodatkowej przymiarki przyciął dwie ostatnie płyty  , z czego taki efekt wyszedł 

Ogólnie widziałem różnego rodzaju połączeń tych paneli z  podłożem - od kliku , po matę z klejem , oraz klej do nakładania bezpośrednio na podłoże 

więc jeżeli chodziło by o matę która ma naniesioną warstwę kleju, bądź panele na klik to gruntowanie /impregnowanie nie byłoby w tej sytuacji wymagane?

Pierwszy raz spotykam się z panelami winylowymi dlatego chciałbym się dowiedzieć jaką technologie oraz technikę obrać do podłoża z płyty drewnopochodnej 

Nie ukrywam że jestem coraz bardziej zainteresowany tym rozwiązaniem a niżeli płytkami , min ze względu ciężaru materiału ,na czas wykonania podłoża oraz trwałość i koszt 


 

Napisano
23 godziny temu, uroboros napisał:

Prościej jednak i szybciej będzie dołożyć nową warstwę płyty.

Ale pologa sie podniesie o kilkanascie mm.

11 godzin temu, LucaO napisał:

panele winylowe ? 

Brzmi ciekawie :icon_wink:

Napisano

Jest taka firma WINEO

https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/podlogi-i-posadzki/wykladziny-podlogowe/wineo-polska

 

Jedna z grup produktowych to właśnie panele winylowe

Kilka filmów w wizytówce tej firmy na Informatorbudownictwa.pl

https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/podlogi-i-posadzki/wykladziny-podlogowe/wineo-polska/filmy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...