Skocz do zawartości

Kafelki na płyty MFP


Recommended Posts

Napisano

Witam 
Noszę się z zamiarem położenia kafelek w Kuchni 
Podłoże jest wykonane z płyty MFP (22mm) na legarach 14x14 (jest to podłoga konstrukcyjna )
Cała powierzchnia to 13m2 
Proszę o porady jakich najlepiej materiałów użyć do wykonania takiej podłogi , oraz jaką technikę obrać 
Na necie jest dużo poradników w jaki sposób montować płytki na trudne podłoża ale co temat to inny sposób
-Szlifowanie 
-Odpylanie 
-Grunt 
i jak to ma się dalej 

  co w kolejnych etapach kłaść i jaką metodą 
Chcę by płytki na podłodze trzymały się pewnie oraz stabilnie 

Z góry dzięki za porady 

Napisano

Czy podłoga jest stabilna? Jak gęsto rozłożone są legary pod tą płytą?

Napisano
1 godzinę temu, LucaO napisał:

    Podłoże jest wykonane z płyty MFP (22mm) na legarach 14x14 (jest to podłoga konstrukcyjna )
Cała powierzchnia to 13m2

Jeśli całość się ugina, kiepsko to widzę. Widziałem układanie płytek na płytach, ale mocowanych na stropie.

Napisano

Co ile te legary?

Jeśli się ugina można wcześniej usztywnić.

 

Do klejenia użyłbym kleju elastycznego.

Nie wiem czy na grunt a pod klej nie trzba by użyć jeszcze czegoś w rodzaju folii w płynie

Napisano

Legary są ustawione co 45 cm jest ich ogólnie 7 , dodatkowo poprzecznie są dodane kantówki 7x7x45cm (po 3 na legary) , legary grubości 14x14 cm 

Płyty ułożone na mijankę ,obecnie nie wyczuwam żadnego ugięcia pod stopą 

 

DSC_0178.JPG

Napisano

przeszlifować , odpylić , grunt szczepny, klej wysokoelastyczny

drugi wariant - to klej do parkietu , ale trzeba potem uważać żeby nie pomazać płytek w trakcie kładzenia

Napisano

okej, jakie produkty polecacie , najlepiej sprawdzone do tego typu prac ? 
Na rynku jest masa , jednak chcę wybrać te najlepiej nadające się do tego typu podłoża 

Napisano

Jeżeli podłoże się nie ugina to mogą być płytki. Płyty najlepiej pokryć płynną folią. Klej jak najbardziej elastyczny, którego producent dopuszcza użycie na trudnych podłożach w rodzaju płyt g-k i drewnopochodnych. Do tego koniecznie szczeliny dylatacyjne ok. 1 cm przy ścianach.

Płytki najlepiej możliwie małe, ok. 30 × 30 cm. Klejenie z nałożeniem kleju i na podłoże i na płytkę, tak żeby nie było pustych przestrzeni.

Droższa ale pewniejsza opcja to użycie poliuretanowego kleju do płytek.

Napisano

Bingo, klej poliuretanowy, kolega tak kleił do pionowej ściany zrobionej na stelażu a poszycie stanowiły właśnie płyty OSB. Miał jednak przewagę - ściana nie pracowała na ugięcie. Można położyć 2 płyty  - druga warstwa poprzeczna do pierwszej.

Jak wspomniał Kolega Jarek - nie ma ugięcia - można kleić na poliuretan. Jest ugięcie - trzeba zrobić tak, żeby nie było. I płytki o mniejszych formatach proponuję.

Napisano (edytowany)

Dzieki za podpowiedzi, powiedzmy że jest minimalne ugięcie płyty , co wtedy zastosować by to ugięcie zniwelować ? 
Kolejna warstwa płyt mfp poprzecznie ułożona do pierwszej ? 

Mam jeszcze jedno pytanie , ponieważ z jednej strony ściany (tej najdłuższej) mam odstęp między ścianą a płytą ok4-5cm czym można by było tą lukę "zakryć" ? Docinka 4cm kawałka płyty mfp jest bez sensu ,między tą przerwą jest to co pod płytą mfp - czyli jadąc od piwnicy(sufit piwnicy) to płyta Gk - wełna mineralna - folia paroizolacyjna i płyty mfp
Główkuję co mozna zastosować w tą lukę by współpracowało to właśnie z płytkami 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Napisano

Prościej jednak i szybciej będzie dołożyć nową warstwę płyty.

I nie tak dużo drożej, jak na tę powierzchnię... I można uzupełnić tę dziurę pod ścianą - a swoją drogą, skąd ta dziura się wzięła?

 

Aaaa, i tak jak ktoś wcześniej radził - ułóż mniejsze płytki, nie takie 60x60 - te, mimo wrażenia, że się nic nie ugina, mogą pękać...

Napisano

Ta plyte to jaka min grubość ? 12 czy 18 mm wystarczy?, jeżeli chodzi o płytki to mam dostęp do 33,3cm x33,3 więc coś takiego bym chciał dać 

 

Napisano

Teraz przypadkowo wpadłem na stronę promującą panele winylowe ? 
Co sądzicie o takim rozwiązaniu ? 
Jak je ew zamontować na podłoge mfp ? 
Grunt
Klej , jakieś maty ?

Plusem chyba może być to że podłoga nie była by aż tak dociążona jak np kafelkami 

Napisano

Podłoga z paneli PCV, to normalna pływająca podłoga, podobna do podłogi z paneli laminowanych na hdf, czyli potrzebne są podkłady. Jest - przy prawidłowym ułożeniu - wodoszczelne i odporna na wodę. Nie wiem jak zachować się może w kontakcie z wrzątkiem... w kuchni może się to zdarzyć :bezradny:.

Wydaje mi się, że po dodatkowym zaimpregnowaniu Twojej płyty mpf - to dobry pomysł.

 

Ponawiam pytanie - skąd wzięła się ta dziura pod ścianą.

Napisano

ano dziura pod ścianą wzięła się ze źle wymierzonej płyty mfp , szwagier źle sobie poznaczył i bez dodatkowej przymiarki przyciął dwie ostatnie płyty  , z czego taki efekt wyszedł 

Ogólnie widziałem różnego rodzaju połączeń tych paneli z  podłożem - od kliku , po matę z klejem , oraz klej do nakładania bezpośrednio na podłoże 

więc jeżeli chodziło by o matę która ma naniesioną warstwę kleju, bądź panele na klik to gruntowanie /impregnowanie nie byłoby w tej sytuacji wymagane?

Pierwszy raz spotykam się z panelami winylowymi dlatego chciałbym się dowiedzieć jaką technologie oraz technikę obrać do podłoża z płyty drewnopochodnej 

Nie ukrywam że jestem coraz bardziej zainteresowany tym rozwiązaniem a niżeli płytkami , min ze względu ciężaru materiału ,na czas wykonania podłoża oraz trwałość i koszt 


 

Napisano
23 godziny temu, uroboros napisał:

Prościej jednak i szybciej będzie dołożyć nową warstwę płyty.

Ale pologa sie podniesie o kilkanascie mm.

11 godzin temu, LucaO napisał:

panele winylowe ? 

Brzmi ciekawie :icon_wink:

Napisano

Jest taka firma WINEO

https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/podlogi-i-posadzki/wykladziny-podlogowe/wineo-polska

 

Jedna z grup produktowych to właśnie panele winylowe

Kilka filmów w wizytówce tej firmy na Informatorbudownictwa.pl

https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/podlogi-i-posadzki/wykladziny-podlogowe/wineo-polska/filmy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...