Skocz do zawartości

Jak wyregulować grzejniki?


Recommended Posts

Gość Zbigniew
Napisano
Zawsze powinno się kryzować metoda prób i błędów, czyli w sezonie grzewczym. Teoria - teorią (obliczenia), ale trzeba sprawdzić praktycznie, czy grzejniki grzeją równomiernie. Nie wskazane jest nadmierne dławienie (nastawa na 1), gdyż przy takiej nastawie grzejniki prawie wcale nie grzeją oraz zawór się może zamulać. Porada. Jeśli zmieniamy nastawę wstępną, to róbmy to powoli - gdy grzejnik działa zbyt mocno, nastawę redukujmy o 1 jednostkę, a jak zbyt słabo- zwiększajmy o 1 jednostkę. Gdy efekt nie jest zadowalający - jeszcze korygujemy o jedną jednostkę. Na ostatniej kondygnacji można z powodzeniem dawać nawet na 7. Nastawa "N" to maksymalny przepływ (jakby bez kryzowania) i wykorzystuje się ją do przepłukania zamulonego zaworu (nastawia się na N na pewien czas, np. 15 minut i zwiększony przepływ powinien wymyć muł, piasek, paprochy z zaworu).
  • 1 rok temu...
Napisano
9 godzin temu, Gość Mirek napisał:

A jak regulować podłogówkę

Powoli, bez nerwów, po kilku, kilkunastu dnich  znajdziesz  z grubsza warunki pracy, a charakterystykę  poznasz przez okres grzewczy...

Gość Technik
Napisano
Dobry artykuł, prawie łopatologicznie wyjaśnia co i jak. Proszę o podobny o podłogówce i sposobach regulacji.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Co jest nie tak, mam w mieszkaniu 6 grzejników z czego 5 jest ciepłych tylko do połowy, góra gorąca a od połowy w dół lodowate.
  • 5 miesiące temu...
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Brak na w/w szkicu zaznaczonych w treści rysy i w ogóle dokładnego opisu narysowanych części laik nic nie skojarzy.
Gość Henryk Zehnder
Napisano
Oj będzie się działo jak nieświadomi tego co robią ludzie zabiorą się za zmianę nastaw... będzie dużo pracy dla instalatorów by to poprawiać 😁
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Mam pytanko w temacie. Bliźniak, 4 kaloryfery w pokojach na górze plus 1 kaloryfer i podłogówka w łazience. Kaloryfery zimne lub ledwo ciepłe u góry, całkiem zimne na dole. Głowica na 5, piec na 45*, pełny przepływ wody, odpowietrzone. Czy zmniejszenie przepływu wody sprawi, że kaloryfery będą grzać bardziej?

Dodam, ze temperatura w pokojach ok. 18*.

Napisano

Zmniejszenie przepływu zmniejsza moc grzejników. Wtedy spada średnia temperatura grzejnika, bo temperatura zasilania jest ta sama, ale obniża się temperatura powrotu. Przecież właśnie to zjawisko wykorzystujemy używając zaworów i głowic termostatycznych na grzejnikach.

Do sprawdzenia lub zmiany jest kilka rzeczy.

Jaka jest temperatura na powrocie z grzejników? To można przynajmniej w przybliżeniu sprawdzić używając termometru przylgowego założonego na rurce powrotnej. 

Czy podłogówka grzeje wystarczająco? Czy po zamknięciu przepływu przez podłogówkę temperatura grzejników rośnie? 

Jeśli tak to czy przepływ przez grzejniki nie jest nadmiernie zdławiony przez nastawy wstępne zaworów lub samą konstrukcję grzejnika? Po zdjęciu głowicy widać jaka jest nastawa wstępna zaworu. Ewentualnie przepływ może być zdławiony zaworem na powrocie z grzejnika. Po zdjęciu nakrętki na zaworze regulujemy go kluczem imbusowym (6-kątnym).

Na którym biegu pracuje pompa c.o.? Wymuszenie szybszego przepływu może pomóc.

Jeżeli zmiana przepływu nie wystarczy, to pozostaje podniesienie temperatury wody w obiegu. Za maksimum dla ogrzewania podłogowego uznaje się 55°C. Ale nawet podniesienie jej z 45 do 50°C powinno dać odczuwalną różnicę. 

 

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Czy ktoś w ogóle mierzy temperaturę na zasilaniu i odpływie grzejnika strasznie duchowe są te opisy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...