Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam panowie fachowcy mam stare płytki do położenia w piwnicy mam tam tynki cementowe. Czy przed położeniem płytek muszę te ściany wyrównać jakąś gładzią? Czy na ten tynk moge bezpośrednio położyć płytki?

Napisano

Jak sciany sa równe to tylko porzadnie odkurzyc lub umyć i zagruntowac. Jak są duze nierówności do można użyć jakiejs zaprawy wyrównującej lub tynkarskiej, byle nie gładzi. Oczywiście potem tez zagruntowac.

 

Napisano

Między podłogą a sufitem muszę położyć płytki na 2 lub 3 tylko ta płytka mi zjeżdża. I żeby ładnie to wyglądało myślałem wlasnie o gładzi zeby tez ta ściana gładka była. No chyba zamiast gładzi cos innego który po szlifowaniu da ładny efekt.

Napisano (edytowany)
12 minut temu, piotr_g_92 napisał:

Między podłogą a sufitem muszę położyć płytki na 2 lub 3 tylko ta płytka mi zjeżdża. I żeby ładnie to wyglądało myślałem wlasnie o gładzi zeby tez ta ściana gładka była. No chyba zamiast gładzi cos innego który po szlifowaniu da ładny efekt.

Możesz napisać po ludzku co chcesz zrobić, bo nie rozumiem o co ci chodzi.
Co na 2 lub 3?

Pisząc o gładzi w #1 zrozumiałem, że chcesz ją dać pod płytki.

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Ok więc płytki chcę położyć od środka na wysokość 2-3 płytek. I teraz mając równa ścianę "cementowa" mogę bezpośrednio kłaść płytki? Jak napisałeś wcześniej ze tak. Czy ściana cementowa +uni grunt + gładź +uno grunt+ płytka dobre połączenie? Dodam tez ze chciałbym zeby w piwnicy te ściany były gładkie a nie takie ostre jak teraz. Co zrobić zeby na tych ścianach był dobry efekt?

Napisano

Ale po co po chcesz dawać pod płytki gładź? Gładź daj tam gdzie nie będzie płytek.
A żeby płytki nie spływały musisz jakąś listwę startową przymocować

Napisano

Może być tak, że przy użyciu za dużej ilości gruntu - utworzyła się szklista powierzchnia, po której spływa klej... Możliwe, że trzeba będzie użyć jakiegoś środka uszorstniającego powierzchnię...

 

Przy odrobinie wprawy, przy zastosowaniu dobrego kleju i umiejętnym rozrobieniu - chodzi o precyzyjne odmierzenie wody zarobowej w stosunku do ilości mieszanego kleju (!!!) - można kleić płytki bez listwy startowej, więcej - mam kolegów, którzy płytki (i to bardzo różnych formatów) kładą od góry w dół, używając nawet żadnych krzyżyków, czy kliników, od linii wyświetlanej (od góry) przez laser...

 

Na wysokości, na której masz przykleić płytki mocujesz jakąś równą listwę (np. może być profil do płyt gipsowo-kartonowych), nad nią układasz te dwa czy trzy rzędy płytek, jak klej stanie - odkręcasz listwę, zaklejasz dziury po śrubach.

 

Do wyrównania powierzchni ścian w piwnicy - użyj gładzi na cemencie  ze względu na to, że piwnica jest  - przeważnie - wilgotniejsza, niż pomieszczenia na wyższych kondygnacjach, a gips, wyroby gipsowe są na wilgoć mniej odporne.

Ja używałem Rekordu z firmy Atlas

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/518/525/530/1170/ATLAS_REKORD_SZARY

 

czytaj kartę techniczną:

http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_4059_20141120_132857.pdf

Napisano

Może być jeszcze jeden przypadek - nie wiemy nic oo Twojej piwnicy. Czy na pewno jest tynk?

Spotkałem się z przypadkiem takim, że nic nie można było zrobić, bo piwniczne ściany były wylewane w szalunkach metalowych, wysmarowanych jakimś środkiem, który miał powodować, że beton nie przywierał do szalunku. Było to coś tłustego, powierzchnia ściany była tym przesiąknięta.

  • 8 miesiące temu...
Napisano

Gładź po przestrzeń gdzie nie ma być płytek...

Nie lepiej wszystko otynkować?

Chociaż mam trochę Acryl Putzu trochę, to ja bym po linii najmniejszego oporu gładzią potraktował (pewnie bym później żałował).

Napisano
Dnia 6.11.2017 o 10:13, piotr_g_92 napisał:

Ok więc płytki chcę położyć od środka na wysokość 2-3 płytek. I teraz mając równa ścianę "cementowa" mogę bezpośrednio kłaść płytki? Jak napisałeś wcześniej ze tak. Czy ściana cementowa +uni grunt + gładź +uno grunt+ płytka dobre połączenie? Dodam tez ze chciałbym zeby w piwnicy te ściany były gładkie a nie takie ostre jak teraz. Co zrobić zeby na tych ścianach był dobry efekt?

Ściana+grunt+ środek antygrzyb na wszelki wypadek + klej do płytek. Jak wyprowadzisz piony/poziomy bez dodatkowego miziania to nadrabiasz klejem. Gładź pod płytki - bez sensu. Nad płytki można np. zastosować tynk elewacyjny mineralny a jak Cię fantazja poniesie to nawet mozaikowy. To akurat popularna metoda w blokach na lamperie. O stabilności podłoża i wilgotności chyba nie będziemy tu wspominać przed rozpoczęciem tynkowania.

Gość mhtyl
Napisano
5 godzin temu, kawulak napisał:

Gładź po przestrzeń gdzie nie ma być płytek...

Nie lepiej wszystko otynkować?

Chociaż mam trochę Acryl Putzu trochę, to ja bym po linii najmniejszego oporu gładzią potraktował (pewnie bym później żałował).

Po pierwsze, odpowiadając wypadałoby przeczytać co pisze autor tematu i czego oczekuje. I jak można doradzać położenie gładzi w piwnicy?

Dnia 6.11.2017 o 01:00, piotr_g_92 napisał:

Witam panowie fachowcy mam stare płytki do położenia w piwnicy mam tam tynki cementowe. Czy przed położeniem płytek muszę te ściany wyrównać jakąś gładzią? Czy na ten tynk moge bezpośrednio położyć płytki?

 

Napisano

Pisałem, że jeżeli podłoże jest nośne, prawdopodobnie wystarczy zagruntować + antygrzyb + klej do płytek i może tak się da wyprowadzić pion/poziom.

Najpierw trzeba sprawdzić nośność a raczej kondycję tynku, czy coś się nie odparzyło bo potem wiadomo - płytka odleci razem z tynkiem.

Ewentualne ubytki po opukaniu ścian uzupełnić dedykowaną zaprawą reperacyjną.

Znalazłem taki produkt u jednego z producentów chemii budowlanej: Naprawczo-wyrównująca, elastyczna zaprawa renowacyjna.

Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

 

podobnie jak wspomniał p. Aleksander: najpierw należy sprawdzić, czy podłoże jest stabilne i nośne. Można opukać ścianę, następnie miejsca uszkodzone, czy niezbyt równe najpierw zagruntować weber.prim start (https://www.netweber.pl/systemy-podlogowe/produkty/preparaty-gruntujace/weberprim-start.html) następnie wyrównać podłoże zaprawą naprawczą weber ZT601 (https://www.netweber.pl/tynki-wewnetrzne/produkty/zaprawy-naprawcze/weber-zt601.html). Klej do płytek powinien być aplikowany na nośne, równe i jednorodne podłoże - weber ZT601 zapewnia uzyskanie optymalnej przyczepności do podłoża na całej powierzchni.

 

Nic nie wiemy na temat hydroizolacji, czy jest tu dodatkowo do wykonania... Jeśli chodzi o klej do płytek, to do pomieszczeń wilgotnych polecaną zaprawą jest elastyczny, niepylący klej weber ZP414 (https://www.netweber.pl/ukladanie-plytek/produkty/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414.html). Jest to specjalna zaprawa do stref mokrych o zmniejszonym pyleniu, co w pomieszczeniu takim jak piwnica, zdecydowanie poprawia komfort pracy.

 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu.

 

Pozdrawiamy!

Edytowano przez Eksperci Weber (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
10 minut temu, kawulak napisał:

mhtyl, proszę czytać mój post ze zrozumieniem. Napisałem o mojej wersji na pół gwizdka i absolutnie nie doradzałem gładzi w piwnicy.

To może Ty pisz ze zrozumieniem a nie na pół gwizdka. Bo dla mnie to co napisałeś:

Dnia 30.07.2018 o 16:02, kawulak napisał:

Gładź po przestrzeń gdzie nie ma być płytek...

Nie lepiej wszystko otynkować?

To dotyczyło kogo? bo jak dla mnie do odnosiło sie do autora tematu.

A co pisałeś o sobie to widziałem i czytałem, mój błąd że zacytowałem całego Twojego posta.

Dnia 30.07.2018 o 16:02, kawulak napisał:

Chociaż mam trochę Acryl Putzu trochę, to ja bym po linii najmniejszego oporu gładzią potraktował (pewnie bym później żałował).

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

No cóż każdy uczy sie na błędach. W piwnicy ze względu na wilgoć nie stosuje sie tynków gipsowych ani gładzi  ale nawet pomijając kwestie wilgoci to po robić sobie koszty, przecież tynk gipsowy jak i gładź kosztuje. Piwnica zawsze będzie piwnicą to nie pomieszczenie reprezentacyjne przecież :) 

Napisano
27 minut temu, mhtyl napisał:

W piwnicy ze względu na wilgoć nie stosuje sie tynków gipsowych ani gładzi

ani gładzi GIPSOWEJ!!!!

 

Gładź na cemencie - można!

Dnia 6.11.2017 o 16:47, uroboros napisał:

Do wyrównania powierzchni ścian w piwnicy - użyj gładzi na cemencie  ze względu na to, że piwnica jest  - przeważnie - wilgotniejsza, niż pomieszczenia na wyższych kondygnacjach, a gips, wyroby gipsowe są na wilgoć mniej odporne.

Ja używałem Rekordu z firmy Atlas

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/518/525/530/1170/ATLAS_REKORD_SZARY

 

Napisano
22 minuty temu, uroboros napisał:

ani gładzi GIPSOWEJ!!!!

Takową miałem na myśli. Odpowiadałem koledze kawulak.

Napisano

OK!!! :91_thumbsup: Doskonale wiem, o czym pisałeś i co chciałeś powiedzieć, ale chciałem podkreślić, że jest coś takiego, jak gładź cementowa i można nią wygładzić ściany w piwnicy :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...