Skocz do zawartości

Grzyb na ścianie


Recommended Posts

Napisano

Witam mam taki problem. Na ścianie widocznej wyszedł mi grzyb. W ścianie tej idzie pion wodno-kanalizacyjny i rurki od ogrzewania podłogowego. Co zrobic bo czeka mnie przeprawa z deweloperem. Pozdrawiam Jarek

IMG_3255.JPG

IMG_3256.JPG

IMG_5503.JPG

IMG_5504.JPG

IMG_5505.JPG

Napisano

Podejrzewam, że jest nieszczelne połączenie na pionie kanalizacyjnym... Nieszczelność nie musi być duża - wystarczy, że jest podwinięta, czy uszkodzona uszczelka przy którymś kolanku i woda sączy się po kropelce...

Jak długo mieszkasz w tym domku?

Napisano

Szczegóły wyjdą po rozkuciu tego miejsca...

To jest domek, czy parter w kilkupiętrowym bloku - chodzi mi o częstotliwość używania tego pionu, na górze jest łazienka, czy więcej łazienek?

Napisano

Niezbędne bedzie usunięcie listwy przypodłogowej i rozkucie tego miejsca i sprawdzenie szczelności połączeń części składowych pionu. Ale w obecności przedstawiciela dewelopera - chyba jeszcze jakieś terminy gwarancji czy rękojmi nie minęły...

Napisano
1 godzinę temu, Jarek1987 napisał:

Witam mam taki problem. Na ścianie widocznej wyszedł mi grzyb. W ścianie tej idzie pion wodno-kanalizacyjny i rurki od ogrzewania podłogowego. Co zrobic bo czeka mnie przeprawa z deweloperem. 

Trochę późno się za to bierzesz. zdjąć listwę i odkuwać po kolei. Musisz znaleźć wyciek. Dewelopera jeszcze dziś za fraki.

Napisano

Oprócz nieszczelności w instalacji nie można  wykluczyć przenikania wody np. z wanny, jeśli stoi nad pionem instalacyjnym i jest obudowana. Charakter zacieku wskazuje j na okresowe zalewanie, ,więc to raczej nie rury instalacji wodociągowej i c,o, Przed rozkuwaniem warto sprawdzić, czy jest możliwe ściekanie wody do kanału instalacyjnego z podłogi górnej łazienki.

Napisano

No to trzeba kuć :bezradny:

A może nawet i podłogę w okolicy zacieku naruszyć...

Napisano
4 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Charakter zacieku wskazuje j na okresowe zalewanie, ,więc to raczej nie rury instalacji wodociągowej i c,o,

Może być drobniutki przeciek, nawet sączenie kroplami przez dłuższy czas. Miałem takie coś w domu. Okazało się, że kapało z końcówki zaczopowanej rury w ścianie, też było za zabudową - i musiało trwać przez jakiś czas. Nie lało się - kapało i to nawet nie bez przerwy - a zalało ok 2m2 ściany (w dodatku naciągnęło do ścianki 12 cm kratówki.

Potraktowałem antygrzybem i wysuszyłem wentylatorem - ale suszenie trwało jakiś miesiąc. 

 

Ciekawe - co odkryją?

Napisano

Na moje oko to winny jest ten kto zakładał listwy przypodłogowe. Jarek jak ściągniesz listwę to zwróć uwagę czy nie ma przymocowania listwy przykręconego na wysokości tych rurę od ogrzewania czy pionu kanalizacyjnego. Zapewne ktoś przewiercił się do rurki i zatkał wkrętem, teraz wkręt przerdzewiał i puściło.

No chyba, że listwy były przyklejane to wtedy moja teoria do kosza.:icon_biggrin:

Napisano
38 minut temu, zenek napisał:

Może być drobniutki przeciek, nawet sączenie kroplami przez dłuższy czas

A co ja pisałem w #2?

Napisano
10 minut temu, uroboros napisał:

A co ja pisałem w #2?

Bo tak to jest jak się nie czyta całego tematu i trzepie sie pianę nic nowego nie wnosząc do tematu.

Napisano
7 godzin temu, Jarek1987 napisał:

Domek. Na gorze sa 2 lazienki ale uzywamy jednej. Uzywamy jej tylko do kapieli i w nocy bo w dzien mamy na dole. 

I tu jest chyba sedno (wraz z tym, co napisał uroboros o podwiniętej uszczelce na kielichu od kanalizacji). Spuszczanie wody z wanny (gwałtowność strumienia wody, który wyhamowuje na załamaniu kolana), powoduje jej spiętrzanie, a jeśli uszczelka nie spełnia swojego zadania, to wypływa w szczelinę pomiędzy tynkiem a posadzką.

Oczywiście możliwy jest każdy inny wariant, aczkolwiek mhtylowy jest dość ekstremalny, ale w budownictwie nie takie cuda ponoć widzieli. :D

Napisano

Pion kanalizacyjny jest średnicy 110 mm, wyjście z wanny jest średnicy 50 mm więc uważam że jest niemożliwe aby rura o tak dużym przekroju wypełniła sie w całości wodą biorąc pod uwagę że jest ona w pionie a nie w poziomie a złącza kielichowe są usytuowane z kierunkiem przepływu i rura w kielich wchodzi co najmniej na głębokość około 100 mm. I jeszcze do tego syfon wraz korkiem z wanny wyhamowuje wodę nie powodując aby leciała pełnym strumieniem.

Ja bynajmniej pion kanalizacyjny (brak uszczelki czy jej podwinięcie) wykluczam jako źródło przecieku.

Napisano

zdjęcie tej ściany obejmuje tylko dolną jej część , czy wyżej nie było nic wiercone pod jakiś obrazek czy inne ustrojstwo?

lub może styropian z zewnątrz był kotwiony?

Napisano (edytowany)

 

24 minuty temu, mhtyl napisał:

Pion kanalizacyjny jest średnicy 110 mm, wyjście z wanny jest średnicy 50 mm więc uważam że jest niemożliwe aby rura o tak dużym przekroju wypełniła sie w całości wodą biorąc pod uwagę że jest ona w pionie a nie w poziomie a złącza kielichowe są usytuowane z kierunkiem przepływu i rura w kielich wchodzi co najmniej na głębokość około 100 mm. I jeszcze do tego syfon wraz korkiem z wanny wyhamowuje wodę nie powodując aby leciała pełnym strumieniem.

Ja bynajmniej pion kanalizacyjny (brak uszczelki czy jej podwinięcie) wykluczam jako źródło przecieku.

Bo nie bierzesz Heniu pod uwagę, że za kolanem może być już nalot osadów zmniejszających średnicę - to by tłumaczyło dlaczego problem pojawił się dopiero po 3 latach. Wkręt wwiercony w rurę wodną pp nie czekałby raczej tyle czasu. W każdym razie na jego miejscu rozkułbym do wysokości kielicha i poczekał aż żoncia wykąpie dla mnie ciało. ;) 

Edytowano przez Leszek4
usunąłem jakieś G przed cytatem (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

A co ja pisałem w #2?

o uszczelce - a może być inna przyczyna przecieku, np wspomniany w#21 gwóźdź

54 minuty temu, mhtyl napisał:

Bo tak to jest jak się nie czyta całego tematu i trzepie sie pianę nic nowego nie wnosząc do tematu.

 

1 godzinę temu, retrofood napisał:

Oj ten Zenobi, Zenobi...

 

Był taki truteń Zenobi w bajeczkach Babci Pimpusiowej...

Co wnoszą do tematu te zdania???? to jest :spam:

Napisano
41 minut temu, Leszek4 napisał:

 

Bo nie bierzesz Heniu pod uwagę, że za kolanem może być już nalot osadów zmniejszających średnicę - to by tłumaczyło dlaczego problem pojawił się dopiero po 3 latach. Wkręt wwiercony w rurę wodną pp nie czekałby raczej tyle czasu. W każdym razie na jego miejscu rozkułbym do wysokości kielicha i poczekał aż żoncia wykąpie dla mnie ciało. ;) 

Wziąłbym to pod uwagę gdyby tam szla woda z pralki, ale tam idzie woda z łazienki i to tylko jak autor pisał sporadycznie bo bardziej oblegają łazienkę na parterze. Biorąc pod uwagę również prawidłowe spadki to głęboko wątpię aby nawet przy używaniu pralki taki osad sie zrobił, to są rury pcv a nie jak kiedyś żeliwne które zarastały.

Ale cóż, różne cuda sie zdarzają na budowie i po jej ukończeniu:icon_biggrin:

45 minut temu, zenek napisał:

o uszczelce - a może być inna przyczyna przecieku, np wspomniany w#21 gwóźdź

 

 

:icon_eek:Gdzie ty widzisz w tym poście zacytowanym poniżej a noszącym numer #21 mowę o gwoździu?

58 minut temu, joks napisał:

zdjęcie tej ściany obejmuje tylko dolną jej część , czy wyżej nie było nic wiercone pod jakiś obrazek czy inne ustrojstwo?

lub może styropian z zewnątrz był kotwiony?

 

Napisano

Heniek, moim zdaniem miejsce za tym kolanem jest newralgiczne, bo wolno spływające wody z umywalki na parterze z dużym prawdopodobieństwem natykały się na pozostałe tam osady pobudowlane. A sporadycznie używana wanna na piętrze nie dała w końcu rady rozbijać narostów. Wiesz o czym piszę. 

Przy czym nie twierdzę, że mam absolutną rację, ale mam pewne doświadczenie w administrowaniu mieszkaniami komunalnymi, a nawet hotelem... :D

Napisano
8 godzin temu, Jarek1987 napisał:

Zaraz bedzie hydraulik co to robil.

Był ten hydraulik? Rozkuwaliście? wyjaśniło się?

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Gdzie ty widzisz w tym poście zacytowanym poniżej a noszącym numer #21 mowę o gwoździu?

 

2 godziny temu, joks napisał:

czy wyżej nie było nic wiercone pod jakiś obrazek czy inne ustrojstwo?

gwóźdź, kołek na hak, wiertło - na jedno wychodzi

Napisano
9 godzin temu, zenek napisał:

 

gwóźdź, kołek na hak, wiertło - na jedno wychodzi

Tak na pewno u ciebie to wszystko jedno i dziurę wywiercisz gwoździem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ktoś ma ładowarkę sany? https://mauferhe.pl/collections/ladowarki-sany 
    • Staram się o dofinansowanie na firmę i chce w niej zakupić koaprkę czy ktoś mi może doradzić czy ta SY18C od chińczyków jest ok? Oglądałem firm na Yutubie ich dystrybutora i zachwalali ją ktoś coś wie z praktyki https://mauferhe.pl/products/minikoparka-gasienicowa-sany-sy18c Prosze o opinie tylko osoby które mieli z nią doczynienie. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...