Skocz do zawartości

Recommended Posts

Do izolacji przeciwwilgociowej podłóg na gruncie można użyć folii izolacyjnej ułożonej na wyrównanym podkładzie betonowym, natomiast izolacje cieplna wykonuje się z płyt styropianowych odmiany EPS 100 o łącznej grubości przynajmniej 10 cm ułożonych w dwóch warstwach lub z płyt polistyrenu ekstrudowanego.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

10 cm to minimum - moim zdaniem - aby było ciepło w domu . Można dać więcej ale 30 cm to już przesada - nie ma sensu.


Przecież to minimum UE! Grunt doskonale odbiera ciepło z naszego domu! Znacznie lepiej niż chłodniejsze od niego powietrze. Coraz więcej jest domów z 40 cm od gruntu!!!
Np dom "na Pilicą" Przecież takie domy są tańsze od tredycujnych bo się tam centralnego nie robi!
Link do komentarza
Cytat

Przecież to minimum UE! Grunt doskonale odbiera ciepło z naszego domu! Znacznie lepiej niż chłodniejsze od niego powietrze. Coraz więcej jest domów z 40 cm od gruntu!!!
Np dom "na Pilicą" Przecież takie domy są tańsze od tredycujnych bo się tam centralnego nie robi!



Dobrze się wczytajcie - "Coraz więcej jest domów z 40 cm od gruntu!!! ".
I tu bym się zgodził. Chodzi o różnicę poziomów terenu i "zera" parteru.Natomiast jeśli chodzi o grubość izolacji termicznej w poziomie "0" to 10 cm w zupełności wystarczy.Ważna jest również izolacja pionowa (docieplenie ścian fundamentowych, cokołów, strefy schodów zewnętrznych i tarasów) - tam są główne ucieczki ciepła.
Mark01 icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Przecież to minimum UE! Grunt doskonale odbiera ciepło z naszego domu! Znacznie lepiej niż chłodniejsze od niego powietrze. Coraz więcej jest domów z 40 cm od gruntu!!!
Np dom "na Pilicą" Przecież takie domy są tańsze od tredycujnych bo się tam centralnego nie robi!



I jaka jest temperatura w takim domu bez ogrzewania zaizolowanym 40cm z każdej strony?

A gdyby wybudować drugi taki sam dom - tylko zamiast 40cm dać 20cm styropianu - to rożnica byłaby znikoma...
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 11 lata temu...

Ojojo. Próbowałem, szukałem, dalej próbowałem i dalej szukalem, kolegę@mhtyl pytałem ( dziękuję tak a pro po) ale jednoznacznie nie znalazłem informacji o rodzaju, lambdzie oraz zalecanym producencie styropianu na podłogę.
Zatem pytam drodzy koledzy.

Potrzebuje zamówić pilnie styropian na podłogę EPS100, na który rozłożone zostanie ogrzewanie podłogowe, a następnie wykonana będzie posadzka przemysłowa.
Wytrzymałość wiem, że będzie dobra bo przy EPS100 obciążenie na m2 wynosi 3000kg co nawet przy betonie B30 wystarczy zupełnie.
Na dół wg. projektu domu idzie 15cm styropianu ( 5ka i 10tka), a na górę 5cm.
Założony mam z lambdą 0,38.
Pytanie czy szukać czegoś poniżej np. 0,36 czy 0,35 i który spośród poniższych producentów wg. Was bedzie5 najlepszym wyborem:
Isover
Isobelt
Arsanit
Paneltech

Wymieniam tych ale wiem, że jest jeszce wielu innych.
Dzięki za porady.

A czemu na ostatnią chwilę ho przyszli montażyści wod-kan i rachu ciach, prace idą im szybko i na już chcą styropianu aby zabrać się za kilka dni za podłogówke.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
11 godzin temu, ravhtc napisał:

Ojojo. Próbowałem, szukałem, dalej próbowałem i dalej szukalem, kolegę@mhtyl pytałem ( dziękuję tak a pro po) ale jednoznacznie nie znalazłem informacji o rodzaju, lambdzie oraz zalecanym producencie styropianu na podłogę.
Zatem pytam drodzy koledzy.

Mówiłem, że łatwo nie będzie :) wyszukiwarka na tym forum jest jednym słowem do kitu.

Najważniejsze aby był to twardy styropian czy dedykowany na podłogę, a o współczynnik przenikalności cieplnej jego bym się nie martwił.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...