Skocz do zawartości

Prośba o pomoc przy montażu okapu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Jak w temacie.

Do tej pory użytkowałem okap taki jak ten:

Bo.jpg.c2deb07c72149b2d2c26b2d5dedd7820.jpg

I sprawa wyrzutu powietrza miała się tak jak narysowałem (oczywiście w sytuacji zaślepienia otworu do połączenie z kominem). Czyli można było przestawić wylot powietrza albo na "kominowy" albo na kuchnię.

A jak wygląda sprawa w okapie takim jak ten???:

Gor.jpg.4f0f2d034cf24f3e7377fa5e730f36a0.jpg

Z tego co do tej pory znalazłem na necie to muszę go podłączyć do rury która to będzie przechodziła przez szafkę nad okapem i dalej co z tą rurą jeśli nie chcę/nie mam możliwości wpiąć się w komin? Czy jest opcja wyrzutu powietrza "na kuchnie" bez prowadzenia rury przez szafkę? Dajcie jakieś wskazówki bo nie wiem jaki okap kupić (rodzaj montażu). P.S. Meble będę sam strugał więc nie piszcie o przebudowywaniu mebli etc - właśnie dlatego teraz zadaję pytanie co by ewentualnie zmienić projekt mebli kuchennych.

 

P.S. 2 - W żadnym wypadku nie reklamuję firm jedynie zapożyczyłem obrazki z serwisu skąpiec aby zobrazować co chcę od Was wiedzieć.

 

Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano

Okapy /pochłaniacze nadkuchenne oraz wyciągi to różne urządzenia i w każdej dokumentacji określona jest funkcja i sposób montażu - są modele też dwufunkcyjne. Bez odprowadzenia oparów do kanału okap/pochłaniacz powinien mieć wkład węglowy a powietrze wraca do kuchni. Wyciąg bez odprowadzenia i wkładu węglowego może co najwyżej zatrzymywać tłuszcz a wylot kieruje się dowolnie z rury wylotowej.

Gość Razmes
Napisano

Tak jak wyżej napisano. W twoim wypadku musi to być albo pochłaniacz z wkładem, albo wersja 2 w 1 (okap + pochłaniacz) gdzie ustawiasz wyrzut na kuchnię. Jaki dokładnie model upatrzyłeś?

Napisano

Nie do końca o to pytam. Rozchodzi mi się o to, że: czy po wysunięciu tej przedniej części nad nią jest wylot powietrza czy nie. Albo prościej, bez względu czy będzie obieg zamknięty czy otwarty to czy w przypadku okapów z drugiego zdjęcia muszę przeciskać rurę przez szafki. W przypadku tego pierwszego nie było takiej konieczności.

Napisano

Chodzi o to, że chwilowo żaden konkretnie - po prostu zacząłem rozważać taką opcję (2 zdjęcie). Takie foto jak podałeś MrTomo znalazłem w necie. Tylko, że jeżeli w przypadku tego typu okapów muszę "przebijać" się przez szafkę to chyba wybiorę opcję nr 1. Nic to w tygodniu podejdę do Miejskiej Macalni i zobaczę fizycznie jak to wygląda.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Dla potomnych:

W przypadku okapu z fot. nr 2 (tzw pod szafkowego do zabudowy) nie ma możliwości wyrzutu powietrza na pomieszczenie inaczej aniżeli poprzez rurę wyrzutową przechodzącą poprzez mebel nad okapem. Czy tę rurę podepniemy do komina czy zostawimy nad szafką aby powietrze powracało do kuchni to trzeba robić przepust poprzez mebel.

Przepraszam za być może mało fachowe słownictwo ale nie jestem producentem/sprzedawcą.

Tak jak na wstępie, piszę po to jakby ktoś kiedyś odkopał te posty za lat kilka. Moje zakłopotanie wynikało stąd, iż nie byłem pewny czy takie okapy nie mają opcji wyrzutu powietrza powiedzmy nad tą częścią którą się wysuwa w trakcie pracy.

  • 3 lata temu...
Napisano

Samodzielnie bedziesz montowala taki okap? Nie ma w tym w sumie żadnej filozofii, nie jest to wcale takie trudne o ile trzymasz się zasad. Zawsze rownież dobze jest zajrzeć sobie do instrukcji danego okapu. 

 

Moja rada - zadbaj o wyciszenie rur wentylacyjnych. Większośc osob o tym nie myśli i potem zastanawiają się czemu tak to wszystko głosno chodzi. Bez znaczenia jak cichy okap sobie kupisz, jesli nie wyciszysz odpowiednio okapu, musisz liczyć się z tym ,ze po prostu będzie głośno. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez SoSo: Może warto przytoczyć badania turbiny... A nie, zaraz, nie ma żadnych, bo to bubel który się kręci i nie produkuje użytecznej energii.
    • W dobie rosnących cen energii i potrzeby zwiększenia niezależności energetycznej, właściciele domów jednorodzinnych coraz chętniej sięgają po rozwiązania odnawialne. Czy oprócz paneli fotowoltaicznych warto zainteresować się również energią wiatrową? Turbina Dragon od Dospel udowadnia, że tak. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/wentylacja-i-klimatyzacja/a/115529-turbina-wiatrowa-dragon-od-dospel-domowa-energia-z-natury
    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...