Skocz do zawartości

jaka moc kotła ? Ogniwo eko plus 16 czy 25 ?


boyka87

Recommended Posts

Napisano

mrTomo - może i są takie kotły ale ja chcę sobie trochę ułatwić życie i chcę kocioł z podajnikiem, choć podobno w "dolniakach" zasypuje się rówież raz na kilka dni.

A ja wpadłem na taki pomysł... Sprostujcie mnie jeśli błądzę :icon_biggrin:

Aby wykożystać drewno z posiadanego lasku i ogrodu ( raczej same galęzie ) rozmyślam nad zakupem rozdrabniarki do gałęzi. Po wysezonowaniu mógłbym nimi palić w kotle z podajnikiem? Grubsze drewno które mi zostanie bym albo sprzedał albo zostawił na ogniska rodzinne.  Mógłbym wtedy kupić kocioł klasy 5 i palić w nim zarówno groszkiem jaki i tymi zrębkami, a i głowa by mnie nie bolała co zrobić z drewnem :icon_biggrin:  Dobrze kombinuję czy walnąć baranka o ścianę ?  :D

Napisano
12 godzin temu, boyka87 napisał:

mrTomo - może i są takie kotły ale ja chcę sobie trochę ułatwić życie i chcę kocioł z podajnikiem, choć podobno w "dolniakach" zasypuje się rówież raz na kilka dni.

A ja wpadłem na taki pomysł... Sprostujcie mnie jeśli błądzę :icon_biggrin:

Aby wykożystać drewno z posiadanego lasku i ogrodu ( raczej same galęzie ) rozmyślam nad zakupem rozdrabniarki do gałęzi. Po wysezonowaniu mógłbym nimi palić w kotle z podajnikiem? Grubsze drewno które mi zostanie bym albo sprzedał albo zostawił na ogniska rodzinne.  Mógłbym wtedy kupić kocioł klasy 5 i palić w nim zarówno groszkiem jaki i tymi zrębkami, a i głowa by mnie nie bolała co zrobić z drewnem :icon_biggrin:  Dobrze kombinuję czy walnąć baranka o ścianę ?  :D

Mądrość przychodzi na koniec.

Napisano

Dzięki za szczerość :icon_biggrin: choć nie wiem czy kupno kotła klasy 4 to głupota ale ok. Widzę że ty animus uparłeś się na 5 klasę.  Ja jeszcze rozmyślę nad wyborem.

Dziś kupiłem owy rozdrabniacz, robota rewelka, to co siekierką dziobałbym 2 dni tutaj 3 godzinki roboty.

Nie jestem tylko pewien czy te zrąbki nadzadzą się do podajnika. Jedne są bardzo drobniutkie ( ok 2-3 cm), a jedne z racji że jeszcze mokre drewno, nie podocinały się do końca i trzyma je kora. Zmienię taktykę i będę ciąć tylko wysuszone badyle...może będzie lepiej.

Napisano
9 godzin temu, bajbaga napisał:

doopa

Nie ma "zapodanego" certyfikatu na 5 klasę - dla tego kotła. 

Jak nie ma?
Zapodałem w #97 link

20 godzin temu, animus napisał:

..

Około 200 zł na tonie spalonego węgla powinno być taniej, przy prawidłowym spalaniu i twoich buforach, nie chcę Ciebie tu nakręcać i pisać więcej, wszystko zależy od ceny pozyskania opału.

No no, brzmi zachęcająco

Napisano

doopa

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Jak nie ma?
Zapodałem w #97 link

doczytaj na certyfikatach - kociołek na zdjęciu łącznie spełnia wymagania dla klasy 4 - patrz ostatni certyfikat.

Napisano

To ja tu czegoś nie rozmieć..
Kocioł spełnia warunki kl.5 dla emisji zanieczyszczeń i kl.4 dla sprawności.
Łącznie klasyfikuje się w kl. 4 ?
Przecież chyba ten pierwszy warunek jest ważniejszy?

Napisano

Ta firma posiada tylko certyfikat dla jednego kotła o mocy 14kW - tylko i wyłącznie dla niego.

Kombinują ze sprawnością - w certyfikacie kocioł (14kW) ma sprawność 82%, a w parametrach technicznych podają że ma sprawność 88%.

Jest to jasny przykład na wprowadzanie nabywcy w błąd.

Ps. Gdyby ten kocioł miał deklarowaną sprawność (88%) to miałby (jako kocioł) 5 klasę.

Napisano

Tak czytam i rozglądam się za tymi kotłami klasy5-tej...i wpadły mi w oko 3 sztuki...oceńcie jeśli możecie. 

1. Defro Sigma http://allegro.pl/kociol-piec-co-na-ekogroszek-defro-sigma-5-klasa-i6723025056.html

2. Ogniwo Eko Plus M 20kW http://allegro.pl/kociol-ogniwo-eko-plus-m-20-kw-5-klasa-ecoal-v-3-5-i6715849361.html

3.SAS Solid http://allegro.pl/kociol-piec-na-ekogroszek-sas-solid-19kw-5-klasa-i6721396194.html

Wiem że temat Ogniwa już był... ale mowa była o zwykłym eko plusie. Czy w eko plus M coś się poprawiło? Bo kociołek dość dobrze wygląda i jest dość fajna cena muszę przyznać. Defro też cenowo mi odpowiada, jedynie Sas jest dość drogi. Choć z drugiej strony jeśli zdecyduję się na 5 klasę to będzie dofinansowanie ( ok 3 tyś ) więc może i warto tego Sas-a zakupić? Jak sądzicie, co tutaj będzie w miarę optymalnym wyborem i czy w tych kotłach byłaby możliwośc spalania wspomnianych zrąbków? A może macie jeszcze inne propozycje? 

Pozdrawiam...

Napisano

Widzę, że za bardzo nie zabieracie zdania co do kotła więc postaram się sam z tym uporać.Co kupię to kupię,albo będę zadowolony albo będę się tropił kilka lat.

Może chociaż podpowiecie coś o mocy jaką wybrac? 

Napisano

Powiem może poniewczasie albo jeśli czujesz się na siłach to policz sam straty ciepła dla twojego budynku bądź wydaj te trzy -cztery stówki by ktoś je Tobie policzył. I właściwie od tego powinieneś zacząć . Wtedy sam będziesz dokładnie wiedzieć o jakiej mocy kocioł potrzebujesz. 

Napisano

Na razie to tylko liczenie na oko bo większość prac dociepleniowych rozpocznę od wiosny. Nie wiem jeszcze na 100% jakich materiałów użyjemy.Znam tylko ewentualne grubości dociepleń, lecz wybór firmy itp. jeszcze przed nami.Na pewno będziemy chcieli zakupić materiał o jak najniższym współczynniku o ile $$$ na to pozwolą.Kocioł będzie prawdopodobnie montowany w jesień, no chyba że dowiem się, że ceny pójdą w górę to zrobimy to wcześniej.

Napisano

No wiem, dlatego tutaj pytam bo "wy" już w tym jakiś czas siedzicie. W sklepach radzą 25-30 kW :icon_biggrin: z tego co na necie pisze i co wyliczyłem na cieplowlasciwe.pl wychodzi że ok 16-18kW, więc chyba strzelę coś po środku ok 20kW i tyle. 

Napisano

Mam jeszcze takie pytanko... Czy ktoś może poradzić jakiej mocy grzejniki dobrać na poddasze o którym pisałem? 

Razem będzie 7 pomieszczeń z czego 2 po 20 m2, 2 po 15 m2 , przedpokój ok 10 m2, łazienka ok 15m2 i schowek ok 4m2.

W sklepie wod-kan. usłyszałem to samo co z kotłami : " musi kupić pan ciut większy żeby zapas był" . Np do pokoju 20m2 zalecili grzejnik 23-członowy, do lazienki zaś ( ok 15m2 ) odradzali drabinkę, proponowali aluminiowy 17 częściowy. Można na tym polegać czy to zbyt dużo?

Napisano

Pisząc o tych członach rozumiem że masz na myśli grzejniki aluminiowe. Przejrzałem wszystkie Twoje posty jednak nie zauważyłem bądź przeoczyłem w jaki sposób są już  ogrzewane pomieszczenia czy jest to podłogówka czy grzejniki. Piętnastometrowej łazienki na pewno nie ogrzejesz jedną drabinką.

Napisano
3 godziny temu, boyka87 napisał:

Mam jeszcze takie pytanko... Czy ktoś może poradzić jakiej mocy grzejniki dobrać na poddasze o którym pisałem? 

Razem będzie 7 pomieszczeń z czego 2 po 20 m2, 2 po 15 m2 , przedpokój ok 10 m2, łazienka ok 15m2 i schowek ok 4m2.

W sklepie wod-kan. usłyszałem to samo co z kotłami : " musi kupić pan ciut większy żeby zapas był" . Np do pokoju 20m2 zalecili grzejnik 23-członowy, do lazienki zaś ( ok 15m2 ) odradzali drabinkę, proponowali aluminiowy 17 częściowy. Można na tym polegać czy to zbyt dużo?

Dobrze dobrany grzejnik powinien pokryć straty ciepła pomieszczenia, a więc znowu trzeba to dokładnie obliczać.:icon_cool:

Grzejniki jak najbardziej należy przewymiarować, jeżeli jest miejsce na jego ekspozycję,  można wtedy ogrzewać pomieszczenia  na niższym czynniku grzejnym.

My tylko możemy dobierać metodą szacunkową na oko 

A x qQ

Q = [W] 

A = [m2]

q = [W/m2]

Teraz sam wybierz sobie ponizej ,które to  zapotrzebowanie.

120-200 W/m2 – w domach starych, bez izolacji cieplnej;

60- 80 W/m2 – w domach z normalną izolacją; (U około 0,3 W/(m2K));

30-50 W/m2 – w domach bardzo dobrze zaizolowanych.

Otrzymany w ten sposób  wynik określa szacunkową moc grzejnika w Watach.

Co do łazienki to tam powinno być najcieplej 23-26°C, grzejniki drabinkowe są bardzo słabej sprawności, a zawieszone ręczniki  jeszcze bardziej je tłumią.

 

2010-05-04_112717.jpg

 

2010-05-04_112349.jpg

 

Jeżeli to grzejniki żeberkowe to nawet jak się pomylisz i będzie "chłodny wychów", możesz dokręcić za jakiś czas dodatkowe żeberka.:D

Napisano
Dnia 2/8/2017 o 07:08, boyka87 napisał:

Witam serdecznie.

Kilka miesięcy temu kupiliśmy starszy parterowy dom ( z poddaszem ). Mamy zamiar w tym roku zaadaptowac poddasze, a co za tym idzie musimy wymienić kocioł na większy i na pewno wygodniejszy. Po przestudiowaniu kilku forów i zwiedzieniu kilkunastu sklepów zdecydowaliśmy się na kocioł ogniwo eko plus... Tylko jaką moc wybrać? W sklepie radzą 25 KW, a po przeliczeniu zapotrzebowania na ciepłowłaściwe.pl wychodzi że ok 18-19KW by starczyło łacznie z grzaniem bojlera... Ponieważ jestem innej profesji :zalamka: nie mam zielonego pojęcia co wybrać. Nie chcę kupić za małego kotła, a nie chcę też za dużego żeby niepotrzebnie nie wywalać kasy na opał który pójdzie kominem, a w dodatku będzie truł...

Trochę o naszym domku:

Lata budowy 1920-1930, powierzchnia do ogrzania 180-200m2 po adaptacji, mury z pełnej cegły ok 50cm plus styropian grafitowy 8cm, poddasze 20cm wełny mineralnej ( 5cm 0,35 i 15 cm 0,40 ),dach kryty papą termozgrzewalną ( na to chcemy dać dodatkowo gont bitumiczny), ilośc okien 5szt.( ok 10 letnie na parterze), 4szt. nowe na poddaszu,4szt. okien dachowych , ilość drzwi zewnętrznych 2 szt. ( nowe plastikowo-metalowe) , garaż dolepiony do budynku ( nie ogrzewany), podpiwniczenie połowy domu.

Dowiedziałem się, że eko plus 16 ma moc 3-19KW, a eko plus 25 ma od 5-28KW, więc wg mnie powinno wystarczyć to 16...co o tym sądzicie ?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam. 

 

 

boyka87,

Jeżeli rozważa Pan wybór kotła innego producenta, polecam kotły marki Buderus, która posiada w swojej ofercie kocioł stałopalny Logano S181 pracujący w zakresie mocy 15-25kW. Posiada on automatyczny podajnik paliwa pozwalający na spalanie pelletu, ekogroszku, jak i węgla brunatnego. Sterownik kotła w standardzie umożliwia kontrolowanie jednego obiegu grzewczego (bez zaworu mieszającego) oraz przygotowanie ciepłej wody użytkowej i obsługę pompy cyrkulacyjnej. Bardziej szczegółowe informacje o produkcie dostępne są na stronie internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/kotly-na-paliwa-stale/z-podajnikiem-automatycznym/logano-s181.html.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Buderus

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...