Skocz do zawartości

Jak prawidłowo wykonać fundament?


Recommended Posts

Gość ABCSZamba
Napisano
Najlepszy moment aby pomyśleć w tedy np o zrobieniu podwójnej kanalizacji, może kanał samochodowy w garażu jako dodatkowa piwniczka, schowek na opony
Napisano (edytowany)

 

Cytat z artykułu:

Szerokość ław fundamentowych w obrębie jednego budynku może być różna. Z reguły ławy pod wewnętrzne ściany nośne są szersze, ponieważ przenoszą obciążenie opartych na nich stropów, a także dachów .

Prawie dobrze. 

Wewnętrzne ściany nośne mają szersze fundamenty, bo przenoszą więcej obciążenia (często x wiecej) niż boczne. Ale te boczne też zwykle są nośne i te niosą zwykle pół stropu i część dachu (jaką, zależy od konstrukcji dachu).

Reasumując:  ściany nośne są i wewnętrze i zewnetrzne - a które więcej niosą, zależy od koncepcji konstrukcji.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 5 miesiące temu...
Napisano

Jeśli fundament nam popęka to w szczeliny przedostaną się czynniki agresywne i przyspieszą zniszczenie fundamentu

Napisano
6 godzin temu, Gość max1 napisał:

Jeśli fundament nam popęka to w szczeliny przedostaną się czynniki agresywne i przyspieszą zniszczenie fundamentu

Co za brednie. To że popęka to nic, ale że dostaną się jakieś  agresywne czynniki to już nie dobrze. I powiedz mi co to za czynniki agresywne które z zewnątrz nie szkodzą a w środku to już zeżrą wszystko.

  • 3 lata temu...
Gość Adam Sz
Napisano
Dzień dobry. Mam pytanie. Będę miał fundamenty wysokości około 2 metrów samych bloczków fundamentowych+ławy. Czy trzeba robić wieniec w połowie fundamentów żeby nie uszkodzić fundamentów podczas zagęszczania piasku? Dodam że nie mam piwnic.
Napisano
1 godzinę temu, Gość Adam Sz napisał:

Dzień dobry. Mam pytanie. Będę miał fundamenty wysokości około 2 metrów samych bloczków fundamentowych+ławy. Czy trzeba robić wieniec w połowie fundamentów żeby nie uszkodzić fundamentów podczas zagęszczania piasku? Dodam że nie mam piwnic.

 

Od takich pytań masz kierownika budowy.

Napisano
3 godziny temu, Gość Adam Sz napisał:

Dzień dobry. Mam pytanie. Będę miał fundamenty wysokości około 2 metrów samych bloczków fundamentowych+ławy. Czy trzeba robić wieniec w połowie fundamentów żeby nie uszkodzić fundamentów podczas zagęszczania piasku? Dodam że nie mam piwnic.

To dlaczego tak głęboko? - bo razem z ławą to ok. 2.40m.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...