Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Zawsze racja musi być po waszej stronie. Jak jak czegoś nie wiem to pytam. Pisałem że jest to produkt z Włoch więc skład niby ma być polska karta, nie ma jej. Ale lepiej wbijac komuś szpile i mieć go za głupka że chce malować tynk farba do samochodów

 

 

Tak wygląda po pomalowaniu kilka miesięcy temu

4f0d97a457466fe09a683b66fac91bca.jpgc6005edf5c59a7a84f2b5baa9b11f365.jpg

 

 

Napisano

a możesz zrobić zdjęcie w jakości tego które na poprzedniej stronie wkleiłem

tak żeby zacieranie było widoczne

21 minut temu, rustin napisał:

Zawsze racja musi być po waszej stronie. Jak jak czegoś nie wiem to pytam. Pisałem że jest to produkt z Włoch więc skład niby ma być polska karta, nie ma jej. Ale lepiej wbijac komuś szpile i mieć go za głupka że chce malować tynk farba do samochodów

po 1

3 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

 

A nie kombinujesz najpierw chemię samochodową bo taką mayera znalazłem ( głównie ) może ma i inną ale nic na jej temat nie znalazłem.

przy okazji nie napisałem że nie mają napisałem że taką znalazłem a innej nie.

poza tym nikt tu nie robi za wróża  ani za wszechwiedzącego

podaj kartę techniczną w języku polskim - przeczytam powiem co zrozumiałem

w języku włoskim to może być nawet farba to farbowania końskiego włosia i w zasadzie też się nie skapnę.

czyli się już nie użalaj nad sobą bo szpili nikt Ci jeszcze nie wbijał

a że nie ma karty nie mogę przeczytać na co jest uczulone

i czy jak potraktujesz zwykłym gruntem to za czas jakiś nie zacznie odłazić

eksperymentujesz

i to jest Twoje ryzyko

 

Napisano

Wróżem nie jest, ale pytać chyba nie wstyd jak się nie zna produktu.

Mniejsza z tym, niech będzie że to moja wina bo podałem tylko pełna nazwe produktu zamiast strony, karty charakterystyki w oryginale i tłumaczenia.

Coś ty się uczepil tego eksperymentowania? Czym niby gruntem do tego przeznaczonym tyle że z Włoch? Dlatego że nie masz pojęcia co to za środek to eksperymentuje? Litości nie tylko wy jesteście fachowcami, tego gruntu z ubojni od masażysty nie dostałem.

 

Myślę że na chwilę obecną temat wyczerpany.

 

Jak pomoże grunt to ok, jak nie to sobie po eksperymentuje emulsja do samochodów. Nic trace, na koniec zawsze mogę zrobić gładzie.

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Pytanie:

Witam serdecznie wszystkich. W tamtym roku w kwietniu zostały zrobione tynki maszynowe cementowo wapienne firmy baumit, wykończone fainzputz, też tej firmy.Tynki wyszły bardzo równe i ładne. Problem zaczął się ok 3tygodnie później. Pojawiło się bardzo dużo rys, pęknięć. Był tynkarz, stwierdził że wszystko jest ok i grunt to przykryje. Dzięki forum nauczyłem się, że nie można wierzyć nawet KB w takich sytuacjach. Zadzwoniłem do Baumita i przyjechał technik. Obejrzał te rysy i stwierdził to samo co tynkarz, jedynie mówił że na większe rysy zastosować ich grunt fillprimer. Tynki po zrobieniu, dwa dni zwilzalem woda z opryskiwacza, okna były rozszczelnione, tak kazał zrobić tynkarz. Pan z Baumit stwierdził, że popękal fainzputz bo za szybko został położony na tynk. Tynki robili 2 tyg razem z zacieraniem FeinPutz a powinni odczekać ok 3 tyg za nim tą warstwe kładli. Oczywiście zagwarantowal mi, że nie będzie nic widać po malowaniu, jeżeli by było to będę pierwszy od 10 lat jak pracuje w tej firmie a takich przypadków ma bardzo dużo.

Edytowano przez Eksperci Piotrowice II (zobacz historię edycji)
Napisano

Rysy skurczowe. Co tu wyjaśniać. Za szybko położona szlichta wapienna (feinputz). Tynk podstawowy i szlichta to są dwa produkty o różnej sile skurczu. Można położyć cienki na gruby dopiero po ustaniu naprężeń skurczowych w grubszej warstwie . Gotowe mieszanki są tak konstruowane, żeby w każdej z warstw branej pod uwagę osobno, nie występowały rysy na skutek naprężeń skurczowych. W przypadku dwóch warstw , naprężenia mogą się znosić a mogą się dodawać i efekt jak na budowie. Jeżeli rysy są włosowe, bardzo cienkie. Malowanie je zamaskuje. W przeciwnym wypadku niech się martwi Baumit i wykonawca.

Przygotowanie do malowania: książkę można by napisać. Nie wiemy w jakim stanie są ściany, co to za farba, jak mocno trzyma się podłoża itd. itd. itd. Jeżeli są to tylko dziury po kołkach, gips szpachlowy i po temacie. Małe pudełeczko masy szpachlowej z Castoramy i miękka szpachelka załatwią temat.

Pozdrawiam!

Sławomir Stosik

Menadżer Produktu

  • 1 rok temu...
Napisano

Na zakończenie tematu i do wiadomości tym którzy różne teorie snuli

Nic nie szpachlowane itd. Pomalowane gruntem baumit fill primer a większe rysy gruntem z kwarcem Max Mayer, znaku nie ma.

Napisano
4 godziny temu, rustin napisał:

Na zakończenie tematu i do wiadomości tym którzy różne teorie snuli

Nic nie szpachlowane itd. Pomalowane gruntem baumit fill primer a większe rysy gruntem z kwarcem Max Mayer, znaku nie ma.

Musisz  jedno zrozumieć, to nie popękała ściana tylko popękał tynk na niej.

Napisano
Musisz  jedno zrozumieć, to nie popękała ściana tylko popękał tynk na niej.
A czy gdzie kolwiek pisałem że popekala ścianą?
Od nawet w temacie jest że tynk.

Zresta napisałem co pomogło dla kogoś kto by miał taki problem a nie zacznie się szukanie drugiego dna że tynk z sufitu odpadnie.
Pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
22 godziny temu, rustin napisał:

Na zakończenie tematu i do wiadomości tym którzy różne teorie snuli

Nic nie szpachlowane itd. Pomalowane gruntem baumit fill primer a większe rysy gruntem z kwarcem Max Mayer, znaku nie ma.

Bardzo ładnie z Twojej strony, że takim wpisem zakończyłeś temat, bo  mało kto z rozpoczynających temat kończy temat jak rozwiązał problem.

Napisano
4 godziny temu, rustin napisał:

A czy gdzie kolwiek pisałem że popekala ścianą?
Od nawet w temacie jest że tynk.

Zresta napisałem co pomogło dla kogoś kto by miał taki problem a nie zacznie się szukanie drugiego dna że tynk z sufitu odpadnie.
Pozdrawiam

Źle mnie zrozumiałeś, zakleiłeś powierzchownie to i sobie wisi do czasu aż nie spadnie. Gdyby pękła ściana to by to pracowało i się rysowało co jakiś czas.

Napisano
Źle mnie zrozumiałeś, zakleiłeś powierzchownie to i sobie wisi do czasu aż nie spadnie. Gdyby pękła ściana to by to pracowało i się rysowało co jakiś czas.
W takim razie dam znać kiedy tynk po odpada ze ścian.
Napisano
21 godzin temu, rustin napisał:
Dnia 6.02.2019 o 21:10, animus napisał:
Źle mnie zrozumiałeś, zakleiłeś powierzchownie to i sobie wisi do czasu aż nie spadnie. Gdyby pękła ściana to by to pracowało i się rysowało co jakiś czas.

W takim razie dam znać kiedy tynk po odpada ze ścian.

Trudno powiedzieć czy dożyjemy, może to długo trwać.:bezradny:

  • 1 rok temu...
Napisano

Witam, mam podobny problem z tynkami, również Baumit. 

 

rustin, możesz powiedzieć jak sytuacja wygląda u Ciebie po roku? pojawiają się nowe pęknięcia? co z tymi starymi, które przykrywałeś baumit fill primer i gruntem z kwarcem Max Mayer?

 

Gdzie mogę kupić ten grunt Max Meyer? 

Napisano

Mimo werdyktów niektórych na forum, że tynk odparzony, że spadnie mi na łeb, że będzie pękać, że to ściany pękaja i co tylko najgorsze, dwa lata mieszkam i nic nie nie dzieje. Żadnych nowych pęknięć, starych też nie widać. Max Mayer w Polsce nie kupisz. Ale fill primer też dał radę. Chyba juz 3 lata minęły od położenia tynków

Napisano

Tylko pęknięcia ale teraz bym dał po całości mimo ceny, potem wszystkie te miejsca jak i całe ściany czyściłem papierem ściernym aby nie było widać grubszej warstwy

  • 11 miesiące temu...
Napisano

Odświeżę temat, dla ludzi którzy maja podobne problemy i boją się że im tynk na głowę spadnie tak jak mi mówili. Mamy 2021r, tynk na łeb nikomu nie spadł, nic nie popękało i nie ma żadnych ślad rys. Oczywiście, nadal czekam aż coś w końcu spadnie i pęknie bo to tylko kwestia czasu według forumowych znaffców. Dam znać

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Jeśli musisz naprawić pęknięcie w otynkowanej powierzchni, wystarczy wykonać kilka prostych czynności. Może to być tynk cementowo-piaskowy, gipsowy lub wapienny.  Potrzebne będą następujące narzędzia i materiały:
Duża i mała szpatułka
Pędzel
Gąbka
Papier ścierny
Primer
Szpachla (masa naprawcza)
Siatka wzmacniająca (w niektórych przypadkach)

Napisano
33 minuty temu, oratescollab napisał:

Jeśli musisz naprawić pęknięcie w otynkowanej powierzchni, wystarczy wykonać kilka prostych czynności. Może to być tynk cementowo-piaskowy, gipsowy lub wapienny.  Potrzebne będą następujące narzędzia i materiały:
Duża i mała szpatułka
Pędzel
Gąbka
Papier ścierny
Primer
Szpachla (masa naprawcza)
Siatka wzmacniająca (w niektórych przypadkach)

 

Wszystko zgromadziłem tak jak radzisz, ale pęknięcia nie znikły.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...