Skocz do zawartości

Jaki piec wybrać? Beretta exlusive green 25


ewenement22

Recommended Posts

Napisano
a ile czasu może grzać taki zasobnik 150 litrów powiedzmy od 10 stopni do 50?

Według Ciebie
"Moje wątpliwości budzi jednak ilość wymienianego powietrza wentylacyjnego, bo przyjęto dobrze ponad 500m3/h"
to za dużo?
Napisano (edytowany)
po co ci to?
od 10C, to będziesz raz za ruski rok grzać, a najpewniej tylko raz po napełnieniu zbiornika
w normalnym codziennym użytkowaniu to będziesz grzać w zakresie 40-50C i raz na tydzień wygrzewanie legionelli (czy jak tam sobie ustawisz ;)) Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie wiem czy raz na ruski rok... Po 3 czy 4 kąpielach pod rząd chyba tak to nie będzie wyglądało...
Nie wiem w takim razie już co wybrać...
Jedni przekonują mnie, żeby brać coś z modulacją od jak najmniejszej mocy. Bo będzie oszczędnie. Drudzy, że 15 kW nie wystarczy. albo będzie na styk i będzie słabo tzn. powoli zasobnik grzał. Teraz doszła jeszcze ta wielkość posadzki (240m2) znacząco większa niż pow. użytkowa (140m2). W takim razie już sam nie wiem. Może jednak nie junkers 2-15kW tylko ta beretta 2,8-25kW. Powoli niestety tracę zapał co do wyboru. A jednak wiem, że to ważny wybór.
Napisano
Cytat

Nie wiem czy raz na ruski rok... Po 3 czy 4 kąpielach pod rząd chyba tak to nie będzie wyglądało...


Roztkliwiasz się i tyle. icon_wink.gif

Pomiędzy pierwszą a drugą i kolejnymi kąpielami, nim się osobnik powyciera i wpuści następnego, zasobnik będzie jak przed pierwszą kąpielą. Z tego co pamiętam, to priorytetem dla kotła jest nagrzanie cwu (i tak to widzę po swoim).

Moim zdaniem najważniejsza u Ciebie jest dobra modulacja, bo każdy z tych kociołków sobie u Ciebie poradzi. Tu się kwestia teraz rozbija o to, czy ten kociołek przez 20 godzin dziennie będzie palił 2 kW, czy 3 kW (bo taką masz do dyspozycji najniższą moc).
Napisano
a co powiesz na takie stwierdzenie kolegi z innego forum:
ewenement22, dnia 20 List 2016 - 10:53, napisał:
ktos teraz wyskoczyl ze 150l bedzie ten piec 15 kW grzal okolo 40min i ze to za dlugo...

Ten ktoś się mało pomylił, ba nawet przedobrzył - poniżej kawałek karty katalogowej tego zasobnika -Biawar Quattro i tam dla pojemności 150l potrzeba teoretycznie mocy 25kW przy czasie grzania 21min
A parametry wody grzewczej - czyli tej z kotła nie są do uzyskania dla zwykłego kotła gazowego np przepływ czynnika grzewczego 2,5m3/h
A kotły domowe jak mają połowę z tego to są bardzo dobre, czyli automatycznie czas grzania się wydłuża, o ile tego nie wiadomo, ale pewnie o min 50%.
Należy też pamiętać, że po nawet lekkim zabrudzeniu wymiennika traci on swoją sprawność i czas grzania się wydłuża.
Napisano
Cytat

a co powiesz na takie stwierdzenie kolegi z innego forum:


A co Ci mam powiedzieć? Że to męczące, te Twoje biadolenie?
21 minut, to do jakiej temperatury? Pewnie 60 st. C.
A Ty potrzebujesz do takiej nagrzać raz na 2 tygodnie (czy raz na tydzień) i to na chwilę.
Normalnie to się ma w zasobniku 40 st. C i tyle.

Jak na swoim 12-kilowatowym "zdechlaku" podkręcam z 40 do 60 st. C, to mam to chyba w kilka minut, bo przez całą kąpiel muszę uważać, żeby nie poparzyć dupska.

A tak w ogóle, to ile razy w roku wystąpi u Ciebie festiwal morza? Że na raz 10 osób się będzie chciało wykąpać i to stereo, bo w dwóch łazienkach jednocześnie? A co, korona z głowy komuś spadnie, jak wtedy nieco poczeka?
I dla tej jednej teoretycznej sytuacji będziesz non stop grzał o jeden czy dwa kilowaty więcej, niż mógłbyś?
No możesz. To Twoja decyzja, ale podejmij ją, a nie lataj po wszelakich forach i zadawaj w koło Macieju to samo pytanie. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

a co powiesz na takie stwierdzenie kolegi z innego forum:
ewenement22, dnia 20 List 2016 - 10:53, napisał:
ktos teraz wyskoczyl ze 150l bedzie ten piec 15 kW grzal okolo 40min i ze to za dlugo...

Ten ktoś się mało pomylił, ba nawet przedobrzył - poniżej kawałek karty katalogowej tego zasobnika -Biawar Quattro i tam dla pojemności 150l potrzeba teoretycznie mocy 25kW przy czasie grzania 21min
A parametry wody grzewczej - czyli tej z kotła nie są do uzyskania dla zwykłego kotła gazowego np przepływ czynnika grzewczego 2,5m3/h
A kotły domowe jak mają połowę z tego to są bardzo dobre, czyli automatycznie czas grzania się wydłuża, o ile tego nie wiadomo, ale pewnie o min 50%.
Należy też pamiętać, że po nawet lekkim zabrudzeniu wymiennika traci on swoją sprawność i czas grzania się wydłuża.


Jak wcześniej pisałem Tobie że żeby mieć większy komfort cwu powinnieneś się zaopatrzyć w pojemnik o większej pojemności. Generalnie nie wiem jak polskiej produkcji ale zasobniki niemieckie powinny normatywnie mieć taką izolację ścianek że spadek temperatury wody w zbiorniku nie powinien wynosić więcej jak 5 stopni Celsjusza na dobę / oczywiście bez włączonej cyrkulacji/ . Tak ze jeśli rozbiór cwu nie będzie duży to kocioł będzie tylko dogrzewał wodę. Tak jak wspomniał Kolega Leszek4 wszystkie kotły gazowe mają tzw. priorytet grzania cwu. Czyli jeśli czujnik temperatury co. zgłosi zapotrzebowanie grzania obiegu centralnego a w tym samym czasie kocioł będzie musiał podnieść temperaturę ciepłej wody to zawsze najpierw będzie grzał cwu do czasu osiągnięcia temperatury zadanej. Gwarantuję Tobie że większość użytkowników tego forum posiadających zasobniki cwu nie przekracza w nim temperatury 50 stopni Celsjusza zresztą spróbuj się w wodzie o takiej temperaturze wykąpać. Pytałem się Ciebie wcześniej o zmywarkę bo rzeczywiście czasami do zmycia uciążliwego tłuszczu z naczyń pod bieżącą wodą to te 50 stopni może być mało. Podałeś tam wcześniej liczbę 2,5m3/h a czy wiesz że te 2,5 m3 tojest to ilość wody która wypełnia po brzegi prawie 11 i pół wanny o wymiarach 160x80 i pojemności 220 litrów. Tak tu Tobie wcześniej mieszał w głowie czerwony łeb to czemu się jego nie spytałeś dlaczego on ma zasobnik o pojemności 300litrów.
Napisano
Tak się zastanawiam - 20kW mocy do pojemnosciowego grzania CWU ?

Toć z taka mocą przepływowo ogrzeje się CWU.
Jak połączyć to z niewielkim (około 50l) zasobnikiem to można nawet zastosować cyrkulację i bardzo wysoki komfort użytkowania.

Masz wątpliwości co do wielkości zasobnika i mocy kotła, przy kotle jednofunkcyjnym - skieruj swoją uwagę na kotły kompaktowe dwufunkcyjne z zasobnikiem np. Vitodens 111.
Rozwiąże to wszystkie Twoje dylematy.

Ps. W zasadzie każdy producent ma w swojej ofercie podobne kotły.
Napisano (edytowany)
Wydaje mi się, że jak kupię junkers 2-15kW i do tego zbiornik jakiś większy tj. 160-200 litrów to będę miał i komfortowo i oszczędnie.
Teraz przypomniało mi się , że od tych 240 m2 posadzek trzeba odjąć jeszcze 3 balkony po 3 m2 czyli posadzek w domu mam około 230 m2. No i ewentualnie garaż 30m2 chociaż mam tam jeden grzejnik. Szkoda, że nie ma na rynku żadnego kotła powiedzmy 1,8-18 kW lub 2-20kW.

Np. taki zasobnik
GALMET KWADRO 200L (26-205500)
znana Wam firma? jakieś opinie odnośnie firmy i konkretnie tego modelu kotła Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Napisano
Z wielkością zasobnika to nie ma żadnego problemu, jak uznasz że będzie za mały to zwiększysz temperaturę grzania i po problemie. Na wyjściu z bojlera trzeba zabudować zawór mieszający żeby chroni przed poparzeniem, szczególnie dzieci.
Napisano
No chyba że nie dasz rady przeżyć tego że będzie grzanie cwu z nieco mniejszą sprawnością. wacko.gif
Wydaje mi się że teraz budowanie mieszaczy na wyjściu z zasobnika to obowiązujący standard.
Napisano (edytowany)
Piec Junkersa 15kW kupię (ze względu na modulację od 2kW) i zasobnik około 200 litrów z dwoma wężownicami i myślę, że będę miał ciepło w domu, komfort jeśli chodzi o cwu, no i oszczędnie. Ja wykorzystam te dwie wężownice na ten moment do podłączenia kotła gazowego i dzięki temu będę miał szybciej wodę nagrzewaną w zasobniku tak? 230m2 posadzki x 60W = 13800. Więc raczej ciepło będzie. Niektórzy mówią, że mogę spokojnie liczyć 50W.
Chociaż w niektórych miejscach nad tą posadzką nie ma nawet metra wysokości bo są skosy ale to już jest na korzyść mocy kotła. Więc mam chyba zapas w obliczeniach. Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Napisano
Nic nie sugeruję - tylko tak sobie piszę: icon_lol.gif

1. Sprawdź moc tych wężownic.
2. Masz świadomość tego, że przy tak dużym zasobniku, straty magazynowania/akumulacji są na tyle duże, że mogą pokryć ogrzewanie całego domu w okresach przejściowych - o lecie nie wspominając.

Napisano
Cytat

Piec Junkersa 15kW kupię (ze względu na modulację od 2kW) i zasobnik około 200 litrów z dwoma wężownicami i myślę, że będę miał ciepło w domu, komfort jeśli chodzi o cwu, no i oszczędnie. Ja wykorzystam te dwie wężownice na ten moment do podłączenia kotła gazowego i dzięki temu będę miał szybciej wodę nagrzewaną w zasobniku tak? 230m2 posadzki x 60W = 13800. Więc raczej ciepło będzie. Niektórzy mówią, że mogę spokojnie liczyć 50W.
Chociaż w niektórych miejscach nad tą posadzką nie ma nawet metra wysokości bo są skosy ale to już jest na korzyść mocy kotła. Więc mam chyba zapas w obliczeniach.


Z tego co wiem to zasobniki z dwoma wężownicami wykorzystuje się gdy posiadasz panele solarne. Tutaj masz poglądowy schemat http://eco-term.pl/5,0,strona,opis_o_solarach.html . Powiem Tobie że nie słyszałem by ktoś podłączył do kotła gazowego obydwie wężownice na raz. Wiesz nie rozumiem Cię początkowo myślałem że opcje kocioł jednofunkcyjny i osobno zasobnik cwu wybierasz tylko ze względu na mniejsze koszty. Teraz zasobnik z dwoma wężownicami, mieszacz , zabezpieczenia zasobnika typu np naczynie przeponowe , zawór zwrotny , czujnik temperatury cwu . dodatkowe rurki , kształtki robocizna to wszystko zapewne cenowo przekroczy koszty zakupu kotła kompaktowego o którym wspomniał Kolega Bajbaga Zarówno Vissman ,Junkers , Vaillant , Buderus , Bretje mają w swoich ofertach takie kotły. Podawałem tobie wcześniej stronę na czym polega warstwowe ładowanie zasobnika i wychodzi na to że w ogóle tam nie zajrzałeś bo cały czas wałkujesz temat zasobnika z wężownicą i jego pojemność. Mój Kolega od pięciu lat użytkuje wiszący kocioł Saunier Duval z wbudowanym zasobnikiem trochę ponad 40 litrów ma trzyosobową rodzinę i jak do tej pory nie narzekał na brak ciepłej wody.
Napisano (edytowany)
Takie info odnośnie dwóch wężownic dostałem na innym forum. Bodajże elektrodzie.

Cytat

Nic nie sugeruję - tylko tak sobie piszę: icon_lol.gif

1. Sprawdź moc tych wężownic.
2. Masz świadomość tego, że przy tak dużym zasobniku, straty magazynowania/akumulacji są na tyle duże, że mogą pokryć ogrzewanie całego domu w okresach przejściowych - o lecie nie wspominając.



Naprawdę straty będą aż tak duże? Nie spodziewałem się... W takim razie wezmę pewnie
Termet ECOCONDENS GOLD PLUS 20
Co myślicie o
Termet ECOCONDENS GOLD PLUS 20
Moc cieplna (przy temp. 80/60°C) 2,8 - 19,0 kW
Moc cieplna (przy temp. 50/30°C) 3,0 - 21,0 kW
lub
Termet ECOCONDENS GOLD PLUS 25
Moc cieplna (przy temp. 80/60°C) 2,8 - 24,5 kW
Moc cieplna (przy temp. 50/30°C) 3,0 - 27,0 kW

W sumie parametry i cenę mają identyczne więc chyba wezmę ten 25 jak myślicie?
http://www.termet.com.pl/produkt/ecoconden...-plus-nowosc/63

W porównaniu do beretty cena jest o około 1500zł tańsza. A różnic jakichś dużych chyba nie ma na niekorzyść termeta?
http://beretta.pl/pr...25-r-s-i-nowosc

termet na ceneo około 3500
beretta na ceneo około 5500
Czemu jest aż taka różnica w cenie???

ja mam oferte na berette za 5000 brutto
jak myślicie? który brać? i dlaczego? Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W takim razie wezmę pewnie
Termet ECOCONDENS GOLD PLUS 20
Co myślicie o
Termet ECOCONDENS GOLD PLUS 20
Moc cieplna (przy temp. 80/60°C) 2,8 - 19,0 kW
Moc cieplna (przy temp. 50/30°C) 3,0 - 21,0 kW



Dokładnie taki zainstalowałem (tzn fachowiec to zrobił) u dzieciaków.Jest w użytku jedną zimę więc trudno coś więcej powiedzieć.Ale kłopotów nie ma.Zasobnik cwu 120l. Temp wody ustawiona na bodajże 40 st,w pokojach 20-23 st.Komin "przez ścianę"
Dom z poddaszem użytkowym,po podłogach 127 mkw.
Miałem wziąć 12 kW ale ten był tańszy.
Napisano (edytowany)
a jak ze zużyciem gazu?
Widzę, że np. taki fajny zestaw jest
http://www.termet.com.pl/upload/upload/cen...%2009.2016r.pdf
PAKIET 2 na bazie kotła kondensacyjnego EcoCondens Gold Plus-25 i zasobnika ciepłej wody użytkowej Termet 120
Zobaczymy czy cenowo lepiej będzie wychodziło z zestawie czy bez.

termet na ceneo około 3500
beretta na ceneo około 5500
Czemu jest aż taka różnica w cenie??? Tylko płaci się za firmę, czy termet mniej fukcjonalny? gorszy jakościowo ? czy coś innego?
jak myślicie? który brać? i dlaczego? Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
i jak z tym zużyciem?

Zamówiłem Termet ECOCONDENS Glod Plus 20 za 3734 z dostawą. Myślę, że nie ma co przepłacać ponad 1500zł za berettę.
Dostałem info od jednego ze sprzedających, że lepiej zamiast brać zasobnik termet 120 czy 140 wziąć galmet vulcan 120l
podobno ma lepszą izolację, miejsce na grzałkę, wskaźnik temperatury i lepsza firma. Zgadzacie się z tymi stwierdzeniami. Termet podobno nie produkuje zasobników. Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

i jak z tym zużyciem?



Przepraszam,
zięć był później w pracy bo na A2 wywrócił się TIR i rozsypało się 26 ton kukurydzy.No i co za tym idzie później wrócił do domu,potem mecz i zapomniałem.
Dzisiaj wieczorkiem napiszę.
Napisano
Cytat

OK czekam na info.
Tak czy inaczej Termet Ecocondens Gold Plus już zamówiony;)



Nie wiem z jakiego powodu nie mogę wysłać do Ciebie wiadomości.Ale i tak dzisiaj nie podałbym już żadnej informacji.Napiszę jutro.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...