Skocz do zawartości

Kosztorys budowy domu dla czteroosobowej rodziny


Recommended Posts

Napisano
Za te 300100zł nie otrzyma się domu jak na zdjęciu. Brakuje w kosztorysie m.in. ocieplenia ścian i tynków zewnętrznych, parapetów, schodów zewnętrznych i tarasu, bramy garażowej, kominka.
Napisano
Koszty tynków i instalacji z rekuperatorem mocno zaniżone + to co napisał Tomek - inne braki w kosztorysie. Trzeba doliczyć jeszcze 100 tys.
Napisano
gdzieś kiedyś przeczytałem, że do takich wszystkich kosztorysów które są wykonywane, trzeba dodać 20%, wtedy być może będą się zgadzać icon_smile.gif
Napisano
ja bym na spokojnie dodał 100%. Budowałem dom parterowy z poddaszem nieużytkowym. przestałem liczyć jak przekroczyłem 500 tys. zł
Napisano
Cena ocieplenia ścian oraz tynków zewn. jest podana!
Gość Od wykończeniówki
Napisano
Zaniżone koszty robocizny i towaru, zgadzam się + 50-100 tyś zachodniopomorskie
Napisano
Własnie buduje , te ceny podane są z kapelusza ,chyba że komuś buduje wujek ziutek z henkiem i potem wszystko do poprawy , albo najtansze materiały z Castoram chinszczyzna z o połowę gorszego materiału , spokojnie można doliczyć 30-40% a jak dobre materiały to więcej , podam przykład dobre drzwi wejściowe z montażem to 4000 -5000 plus garażowe dobre z elektryką to prawie drugie tyle a tutaj 11000 za wszysto , chyba że w domu nie ma więcej drzwi ,ja na 140 m2 w parterze już wydałem 200 000 zł a jeszcze okien nie mam , do tego działka i przyłącza kolejne 100 000 bez ogrodzenia , bramy i kostki ,a tutaj projektu domu i reszty się też nie dolicza a na same papierki to trzeba wydać 10 000 zanim sie łopate wbije
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
kominy robocizna 500 zł , ale jaja , spokojnie 50% można doliczyć do tego co podali ,włąsnie buduje to wiem ,
Gość Budowniczy
Napisano
Kosztorys jest zaniżony i to dość mocno.
Realne minimum, jakie należy przyjmować, planując budowę domu, to powierzchnia całkowita x 3.000 zł, czyli w tym przypadku ok. 450.000 zł (wykonanie standard, bez "szaleństw").
  • 3 tygodnie temu...
Gość Wojtek
Napisano
Pytanie moje jest takie -w czyim interesie robione są i potem publikowane zniżone kosztorysy??? Banków czy producentów materiałów budowlanych. wielu ludzi nie znając się na kosztach sugeruje się takimi wycenami, napalaja się na budowę, a potem są dramaty rodzinne,bo budżet się kończy na stanie surowym zamkniętym, daj Boże- z instalacjami... A co potem?
  • 1 rok temu...
Gość Budowlaniec
Napisano
Niech ten co podaje taki zaniżony kosztorys otworzy firmę i wykona usługę. Powodzenia
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Totalna bzdura.Kosztorys jest nierealny.500 tys.to kwota ktora mozna zalozyc ale nie znaczy ze wystarczy(raczej nie).Nasz dom wedlug kosztorysu mial kosztowac 480tys a skonczylo sie na 700tys.
Napisano (edytowany)
Dnia 3.12.2016 o 19:38, Gość Wojtek napisał:

Pytanie moje jest takie -w czyim interesie robione są i potem publikowane zniżone kosztorysy??? Banków czy producentów materiałów budowlanych. wielu ludzi nie znając się na kosztach sugeruje się takimi wycenami, napalaja się na budowę, a potem są dramaty rodzinne,bo budżet się kończy na stanie surowym zamkniętym, daj Boże- z instalacjami... A co potem?

Sprzedawców projektów domów.

Jak ktoś się waha między 3 domami o pow. 150 m2 to wybierze ten z najniższym podanym kosztem budowy. 

Dlatego podaje się ceny SSO (najtańsza część budowy), ceny netto. 

 

****

Temat jest sprzed 2 lat, więc ceny się zdezaktualizowały.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Gość Szukający projektu
Napisano
Ceny podane w kosztorysach projektu, są cenami netto! Zatem wg kosztorysu 480 tyś. daje cenę blisko 600 tyś. brutto.
Napisano
39 minut temu, Gość Szukający projektu napisał:

Ceny podane w kosztorysach projektu, są cenami netto! Zatem wg kosztorysu 480 tyś. daje cenę blisko 600 tyś. brutto.

Podajemy ceny brutto.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Hehehe tynki za 9000zl Kosztorys sprzed 10 lat

 

Przepraszam tynki i gładź... masakra kto tam pracuje :o

  • 1 miesiąc temu...
Gość elpapiotr
Napisano
Autor na głowę upadł - instalacja elektryczna i alarmowa - robocizna łącznie 3500,00 zł. Oj, nisko się elektryków ceni, bardzo nisko. A murarze i tak sknocą robotę.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

To, że niektórzy mają proste wymagania względem wlasnego domu, nie oznacza, że budują źle. Narzucając sobie pewne granice, można i za tyle zbudować.

Współczuję jedynie tym, którzy budowali taki metraż za 600-700tys. 

Ale kto pogatemu zabroni wydawać swoje ciężko zarobione pieniążki 🙂

 

  • 1 rok temu...
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Podjąłem decyzję o budowie domu, sam liczyłem materiały po cenach brutto w lokalnych hurtowniach. Ekipa murarska każdorazowo zgłaszają mi potrzeby zawsze zostawał materiał, co powodowało że moje obliczenia się rozjezdzaly. Postanowiłem osobiście wykonywać pomiary i zamawiając tak nic nie zostawał niewykorzystanego. Budowlańcy zbytnio nie przywiązują uwagi na ilość, zawsze ch ca mieć więcej, jak mniej przecież za wszystko zapłaci inwestor.
  • 1 rok temu...
Gość sceptyk poznawczy
Napisano
Jak można powtarzać edycję artykułu z 2018 r. w 2022 r bez zmiany cen. Czysty sabotaż. Abstrahując od obecnej inflacji, która dodatkowo uruchomiła zdzierstwo.
  • 9 miesiące temu...
Gość gegroza
Napisano
Ten film to porażka - czyli przy budowie nie da się oszczędzić ale za to można przy wykańczaniu. Cała teza. Bardzo nieprawdziwa

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...