Skocz do zawartości

Kosztorys budowy domu dla czteroosobowej rodziny


Recommended Posts

Napisano
Za te 300100zł nie otrzyma się domu jak na zdjęciu. Brakuje w kosztorysie m.in. ocieplenia ścian i tynków zewnętrznych, parapetów, schodów zewnętrznych i tarasu, bramy garażowej, kominka.
Napisano
Koszty tynków i instalacji z rekuperatorem mocno zaniżone + to co napisał Tomek - inne braki w kosztorysie. Trzeba doliczyć jeszcze 100 tys.
Napisano
gdzieś kiedyś przeczytałem, że do takich wszystkich kosztorysów które są wykonywane, trzeba dodać 20%, wtedy być może będą się zgadzać icon_smile.gif
Napisano
ja bym na spokojnie dodał 100%. Budowałem dom parterowy z poddaszem nieużytkowym. przestałem liczyć jak przekroczyłem 500 tys. zł
Napisano
Cena ocieplenia ścian oraz tynków zewn. jest podana!
Gość Od wykończeniówki
Napisano
Zaniżone koszty robocizny i towaru, zgadzam się + 50-100 tyś zachodniopomorskie
Napisano
Własnie buduje , te ceny podane są z kapelusza ,chyba że komuś buduje wujek ziutek z henkiem i potem wszystko do poprawy , albo najtansze materiały z Castoram chinszczyzna z o połowę gorszego materiału , spokojnie można doliczyć 30-40% a jak dobre materiały to więcej , podam przykład dobre drzwi wejściowe z montażem to 4000 -5000 plus garażowe dobre z elektryką to prawie drugie tyle a tutaj 11000 za wszysto , chyba że w domu nie ma więcej drzwi ,ja na 140 m2 w parterze już wydałem 200 000 zł a jeszcze okien nie mam , do tego działka i przyłącza kolejne 100 000 bez ogrodzenia , bramy i kostki ,a tutaj projektu domu i reszty się też nie dolicza a na same papierki to trzeba wydać 10 000 zanim sie łopate wbije
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
kominy robocizna 500 zł , ale jaja , spokojnie 50% można doliczyć do tego co podali ,włąsnie buduje to wiem ,
Gość Budowniczy
Napisano
Kosztorys jest zaniżony i to dość mocno.
Realne minimum, jakie należy przyjmować, planując budowę domu, to powierzchnia całkowita x 3.000 zł, czyli w tym przypadku ok. 450.000 zł (wykonanie standard, bez "szaleństw").
  • 3 tygodnie temu...
Gość Wojtek
Napisano
Pytanie moje jest takie -w czyim interesie robione są i potem publikowane zniżone kosztorysy??? Banków czy producentów materiałów budowlanych. wielu ludzi nie znając się na kosztach sugeruje się takimi wycenami, napalaja się na budowę, a potem są dramaty rodzinne,bo budżet się kończy na stanie surowym zamkniętym, daj Boże- z instalacjami... A co potem?
  • 1 rok temu...
Gość Budowlaniec
Napisano
Niech ten co podaje taki zaniżony kosztorys otworzy firmę i wykona usługę. Powodzenia
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Totalna bzdura.Kosztorys jest nierealny.500 tys.to kwota ktora mozna zalozyc ale nie znaczy ze wystarczy(raczej nie).Nasz dom wedlug kosztorysu mial kosztowac 480tys a skonczylo sie na 700tys.
Napisano (edytowany)
Dnia 3.12.2016 o 19:38, Gość Wojtek napisał:

Pytanie moje jest takie -w czyim interesie robione są i potem publikowane zniżone kosztorysy??? Banków czy producentów materiałów budowlanych. wielu ludzi nie znając się na kosztach sugeruje się takimi wycenami, napalaja się na budowę, a potem są dramaty rodzinne,bo budżet się kończy na stanie surowym zamkniętym, daj Boże- z instalacjami... A co potem?

Sprzedawców projektów domów.

Jak ktoś się waha między 3 domami o pow. 150 m2 to wybierze ten z najniższym podanym kosztem budowy. 

Dlatego podaje się ceny SSO (najtańsza część budowy), ceny netto. 

 

****

Temat jest sprzed 2 lat, więc ceny się zdezaktualizowały.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Gość Szukający projektu
Napisano
Ceny podane w kosztorysach projektu, są cenami netto! Zatem wg kosztorysu 480 tyś. daje cenę blisko 600 tyś. brutto.
Napisano
39 minut temu, Gość Szukający projektu napisał:

Ceny podane w kosztorysach projektu, są cenami netto! Zatem wg kosztorysu 480 tyś. daje cenę blisko 600 tyś. brutto.

Podajemy ceny brutto.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Hehehe tynki za 9000zl Kosztorys sprzed 10 lat

 

Przepraszam tynki i gładź... masakra kto tam pracuje :o

  • 1 miesiąc temu...
Gość elpapiotr
Napisano
Autor na głowę upadł - instalacja elektryczna i alarmowa - robocizna łącznie 3500,00 zł. Oj, nisko się elektryków ceni, bardzo nisko. A murarze i tak sknocą robotę.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

To, że niektórzy mają proste wymagania względem wlasnego domu, nie oznacza, że budują źle. Narzucając sobie pewne granice, można i za tyle zbudować.

Współczuję jedynie tym, którzy budowali taki metraż za 600-700tys. 

Ale kto pogatemu zabroni wydawać swoje ciężko zarobione pieniążki 🙂

 

  • 1 rok temu...
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Podjąłem decyzję o budowie domu, sam liczyłem materiały po cenach brutto w lokalnych hurtowniach. Ekipa murarska każdorazowo zgłaszają mi potrzeby zawsze zostawał materiał, co powodowało że moje obliczenia się rozjezdzaly. Postanowiłem osobiście wykonywać pomiary i zamawiając tak nic nie zostawał niewykorzystanego. Budowlańcy zbytnio nie przywiązują uwagi na ilość, zawsze ch ca mieć więcej, jak mniej przecież za wszystko zapłaci inwestor.
  • 1 rok temu...
Gość sceptyk poznawczy
Napisano
Jak można powtarzać edycję artykułu z 2018 r. w 2022 r bez zmiany cen. Czysty sabotaż. Abstrahując od obecnej inflacji, która dodatkowo uruchomiła zdzierstwo.
  • 9 miesiące temu...
Gość gegroza
Napisano
Ten film to porażka - czyli przy budowie nie da się oszczędzić ale za to można przy wykańczaniu. Cała teza. Bardzo nieprawdziwa

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...