Skocz do zawartości

Jakie kotwy / pasy - uziemienie / przymocowanie zbiornika na wodę do betonu


Recommended Posts

Napisano

Witam.

W najbliższych dniach będę osadzał plastikowy zbiornik na deszczówkę o pojemności 2000 l ( http://tinyurl.com/ju22ymn ) 50 cm pod ziemią. By zbiornik nie został z czasem wypchnięty z ziemi, potrzebuję go obciążyć. W tym celu zostanie wylana zbrojona płyta betonowa (koszt betonu z betoniarni to około 200 zł za 1 metr sześcienny + dowóz około 100 zł). Muszę w jakiś sposób przytwierdzić ten zbiornik do wylanej płyty.

Moje pytania brzmią:

1. Jakie kotwy / pasy zastosować, by nie zardzewiały / nie zgniły przez jak najdłuższy czas ?
2. Jak przymocować pasy do płyty (przed czy po wylaniu betonu?)

Napisano
Cytat

(...) 50 cm pod ziemią. By zbiornik nie został z czasem wypchnięty z ziemi, potrzebuję go obciążyć. (...)


To wkop go głębiej, zamiast zamawiać beton. Obciążysz go z wierzchu ziemią.
Napisano
Cytat

To wkop go głębiej, zamiast zamawiać beton. Obciążysz go z wierzchu ziemią.


W instrukcji jest napisane, że zbiornik może znajdować się maksymalnie 50 cm pod powierzchnią ziemi.
Napisano (edytowany)
To może zrób nad zbiornikiem płytę betonową na czterech słupach.
Zbrojenie słupów zwiążesz ze zbrojeniem płyty. Powołasz taki, wiesz, wielki betonowy stół nad zbiornikiem. Takiego betonowego stołu raczej zbiornik nie podniesie.

Zresztą,
Policzyć sobie możesz wymaganą wielkość (czytaj: ciężar) tego stolika, skoro wiemy, że
- gęstość objętościowa betonu to coś koło 1800kg/m3,
- gęstość objętościowa stali, którą wpakujesz w ten stolik to coś koło 7600kg/m3

Dobierzesz ilość stali i betonową polewę.

Dodatkową zaletą takiego stolika będzie to, że można po takim miejscu ze zbiornikiem jeździć samochodem. Chociaż taka opcja wymagałaby zapewne udziału inżyniera, któren by całość odpowiednio policzył.

Albo: lejesz płytę pod zbiornikiem i pasy robisz z betonu i stali. Nie zardzewieją natenczas.
Innych pomysłów nie mam.
Powodzenia. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
A w instrukcji zbiornika nic o tym nie piszą?
Można użyć stalowej taśmy - bednarki jak do uziomów. Dodatkowo pokryłbym ją bitumem dla zabezpieczenia przed korozją. Bednarka przynajmiej 3 mm grubości, np. 3×40 mm.
Można też użyć prętów zbrojeniowych zaiast taśmy.
Potrzebne będa przynajmniej 2 takie pasy (na każdym z końców).
Napisano
W Castoramie widziałem liny plecione z plastiku, o średnicach 2 mm i więcej (tanie i może nierozkładalne). Może warto dodatkowo parę razy przewiązać? Plastik wydaje mi się bardziej odporny na korozję niż stal, tak sobie głośno myślę.
Napisano
Na pewno dodatkowe dowiązanie taką liną nie zaszkodzi. Ale jak jest z ich trwałością nie wiem, nie widziałem ich nawet. Dla lin zabetonuj w płycie kotwy z uchem. Najlepiej ocynkowane i też pokryte jakimś preparatem bitumicznym (np. abizolem).
A gruba bednarka w ziemi po pokryciu bitumem wytrzyma kilkadziesiąt lat.
  • 6 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...