ceston Napisano 10 maja 2016 Udostępnij #1 Napisano 10 maja 2016 Mam pytanie odnosnie sciany na poddaszu. Sciana jest z pustaka i chce zrobic przed nia scianke szkieletowa ocieplona welna. Moje pytanie to czy welna moze dotykac tej sciany z pustakow czy musi byc oddzielona np folia.Oraz pytanie odnosnie sufitu chce plyty osb przykrecic do krokwi oddzielajac plyte od krokwi tylko folia paroizolacyjna a miedzy krokwie dac wlene i od gory zamknac to plytami czy u gory tez musze dac folie? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 11 maja 2016 Udostępnij #2 Napisano 11 maja 2016 Ocieplanie od wewnątrz nie jest dobrym rozwiązaniem i lepiej termoizolację układać na zewnątrz. Jeśli jednak ma być ułożone ocieplenie od wewnątrz bezpieczniej będzie użyć styropianu niż wełny, którą trzeba pokryć od środka (pod płytami g-k) szczelną paroizolacją.Co do sufitu to opis jest niejasny - czy chodzi o sufit mocowany na jętkach (nad poddaszem)? Jeśli tak, to obowiązuje układ w kolejności od spodu: płyta, folia paroszczelna, wełna, zalecana folia wiatroizolacyjna, pustka wentylacyjna, poszycie podłogi oraz zapewnienie wentylacji strychu. Link do komentarza
ceston Napisano 12 maja 2016 Autor Udostępnij #3 Napisano 12 maja 2016 Musze dac wlasnie ocieplenie od wewnatrz bo na zewnetrzne narazie nie ma funduszy a dom dosyc duzy.szkielet bedzie z profili i chodzilo mi czy oddzielic welne od pustaka np sznurkiem na 2-3 cm zostawic szczeline. Sufit bedzie mocowany na nowych jetkach ustawionych co metr. planuje dac od spodu plyte potem folie paroizolacyjna potem welne a nastepnie wlasnie niewiem czy jakas folie dawac czy tylko plyty na gorze jetek Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 12 maja 2016 Udostępnij #4 Napisano 12 maja 2016 Wełna może przylegać do pustaka - ma on dobrą paroprzepuszczalność, a odstęp wentylacyjny wymagałby rozszczelnienia muru (szczeliny, otwory). Nad wełną sufitu warto ułożyć wiatroizolację (folię paroprzepuszczalną), która zabezpieczy przed pyleniem wełny i ewentualnymi przeciekami z dachu. Link do komentarza
marcinrokosz Napisano 9 czerwca 2016 Udostępnij #5 Napisano 9 czerwca 2016 Warto stawiać na sprawdzone rozwiązania i produkty, które mają wiadomą marke. Decydując sie na dodatkowe ogrzewanie, warto wcześniej skontaktować się z kimś kto się na tym zna, bo niestety to trochę kosztuje. Link do komentarza
mamos Napisano 11 czerwca 2016 Udostępnij #6 Napisano 11 czerwca 2016 Ja bym dał dodatkową folię paroprzepuszczalną. Wydatek niewielki, a można uniknąć niepotrzebnego uszkodzenia nowych materiałów np. poprzez zawilgocenie. Link do komentarza
WiteKK Napisano 12 sierpnia 2016 Udostępnij #7 Napisano 12 sierpnia 2016 Ja zamierzam położyć zamiast wełny styropian. Jakim klejem do przykleić? Musi to być klej z wora? Link do komentarza
retrofood Napisano 12 sierpnia 2016 Udostępnij #8 Napisano 12 sierpnia 2016 Cytat Ja zamierzam położyć zamiast wełny styropian. Jakim klejem do przykleić? Musi to być klej z wora? Na pewno nie butapren. Węglowodory gaszą styropian. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 12 sierpnia 2016 Udostępnij #9 Napisano 12 sierpnia 2016 Cytat Musze dac wlasnie ocieplenie od wewnatrz bo na zewnetrzne narazie nie ma funduszy a dom dosyc duzy. Typowo polskie budowanie Budowa dużych pałaców ponad możliwości finansowe i przez lata nie dokonczona budowa i syf węgielny w środku do grzania.A gdyby ktoś taki użył rozumu to o 10m2 mniejszy dom byłby już wykończony na gotowo bez prowizorek i bez syfu w domu Cytat Ja zamierzam położyć zamiast wełny styropian. Jakim klejem do przykleić? Musi to być klej z wora? Nie musi być z wora,może być też z tuby Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 sierpnia 2016 Udostępnij #10 Napisano 12 sierpnia 2016 Cytat Ja zamierzam położyć zamiast wełny styropian. Jakim klejem do przykleić? Musi to być klej z wora? Piszesz o ociepleniu poddasza? Cytat Typowo polskie budowanie Budowa dużych pałaców ponad możliwości finansowe i przez lata nie dokonczona budowa i syf węgielny w środku do grzania.A gdyby ktoś taki użył rozumu to o 10m2 mniejszy dom byłby już wykończony na gotowo bez prowizorek i bez syfu w domu Nie musi być z wora,może być też z tuby I znowu zaczynasz?Pierd... jak potłuczony, jeżeli dom ma np 300 m2 p.u. to te 10 m2 ni jak ma się do całości mądralo co tylko u ciebie jest dom wybudowany z rozumem ale ten rozum to ... Link do komentarza
WiteKK Napisano 15 sierpnia 2016 Udostępnij #11 Napisano 15 sierpnia 2016 Cytat Nie musi być z wora,może być też z tuby Stanęło na pianie tytan 60 sekund, polecił mi facet z budowy po sąsiedzku i faktycznie on go używa, miał przy sobie. Jeszcze o jednym tytanie mówił, którego używał przed tym, ale zakodowałem sobie ten nowy Cytat Piszesz o ociepleniu poddasza? Tak, myślisz, że wełna byłaby lepsz? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 15 sierpnia 2016 Udostępnij #12 Napisano 15 sierpnia 2016 Cytat Tak, myślisz, że wełna byłaby lepsz? W żadnym wypadku Tytan EOS lub innej firmy klej w piance do styro. 1 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 sierpnia 2016 Udostępnij #13 Napisano 16 sierpnia 2016 Cytat Tak, myślisz, że wełna byłaby lepsz? Oczywiście, że wełna była by lepsza. Bynajmniej myszy Ci jej nie w młócą.Po styro będziesz miał od groma odpadków, przy zastosowaniu wełny odpadków brak. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 16 sierpnia 2016 Udostępnij #14 Napisano 16 sierpnia 2016 Ja nie mam ani grama wełny w domu.Podobnie jak węgiel,wełnę uważam za nie teges Link do komentarza
Gość stach Napisano 16 sierpnia 2016 Udostępnij #15 Napisano 16 sierpnia 2016 Cytat Ja nie mam ani grama wełny w domu. W obudowie salonowego kominka też ? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 16 sierpnia 2016 Udostępnij #16 Napisano 16 sierpnia 2016 Cytat W obudowie salonowego kominka też ? Też ani grama wełny Obudowa kominka jest wykonana z 5cm płyt z betonu akumulujacego http://www.owo.pl/plyty-szamotowe-akumulacyjne/ Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 sierpnia 2016 Udostępnij #17 Napisano 16 sierpnia 2016 I oczywiście dzięki tym płytom nie przegrzewasz pomieszczenia od kominka 16 kW Link do komentarza
WiteKK Napisano 16 sierpnia 2016 Udostępnij #18 Napisano 16 sierpnia 2016 Cytat W żadnym wypadku Tytan EOS lub innej firmy klej w piance do styro. O właśnie to był EOS od tytana, ale przetestuję ten nowy "60 sekund", bo już zakupiłem za namową sąsiada. Mówi, że to najlepsza piana i szybko jedzie z koksem, czego nie mówi, tylko widzę, że robota wre No i zostanę przy styropianie, tak miało być od początku, chociaż jestem podatny na sugestie Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #19 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat I oczywiście dzięki tym płytom nie przegrzewasz pomieszczenia od kominka 16 kW Oczywiście Cytat Mówi, że to najlepsza piana i szybko jedzie z koksem, czego nie mówi, tylko widzę, że robota wre No i zostanę przy styropianie, tak miało być od początku, chociaż jestem podatny na sugestie Jeśli izolację wykonuje się samemu pianka znacznie przyspiesza pracę.Również sam kleilem i dlatego polecam zdecydowanie Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #20 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat Oczywiście To poraz kolejny udowadniasz jaka jest mierna twoja wiedza budowlana.Szamot służy do akumulacji ciepła i podniesienia mocy grzewczej, ale u ciebie to zawsze jest na odwrót. Cytat O właśnie to był EOS od tytana, ale przetestuję ten nowy "60 sekund", bo już zakupiłem za namową sąsiada. Mówi, że to najlepsza piana i szybko jedzie z koksem, czego nie mówi, tylko widzę, że robota wre No i zostanę przy styropianie, tak miało być od początku, chociaż jestem podatny na sugestie Ale po co Ci nowe sugestie jak już decyzje podjąłeś. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #21 Napisano 17 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat Szamot służy do akumulacji ciepła i podniesienia mocy grzewczej, ale u ciebie to zawsze jest na odwrót. Do akumulacji ciepła owszem czyli do odbioru nadmiernie wytworzonego ciepła w danej chwili ale teoria o podniesieniu mocy grzewczej przez czy dzięki szamotowi to teoria wielce idiotyczna i głupia Grzałka o mocy grzewczej 1kW wsadzona w obudowę szamotowa będzie grzala z mocą 1,5kW ? Myśl trochę a nie rób z siebie kogoś....bez wyobraźni. Edytowano 17 sierpnia 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #22 Napisano 17 sierpnia 2016 Nie mam zamiaru kopać się z naćpanym budowlańcem teoretykiem, brnij dalej w swojej głupiej utopii ale nie wciskaj innym tych "mądrości" trąconych bliżej niekreślonymi narkotykami halucynogennymi. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #23 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat Nie mam zamiaru kopać się z naćpanym budowlańcem teoretykiem, brnij dalej w swojej głupiej utopii ale nie wciskaj innym tych "mądrości" trąconych bliżej niekreślonymi narkotykami halucynogennymi. Grzałka o mocy grzewczej 1kW zapakowana w szamot zwiększy swoją moc i będzie grzala z mocą 1,5kW ? Być może takie "magiczne" teorie rozpowszechniane sa wśród niezbyt myślących użytkowników paliw stałych ale powrót na ziemię z przestworzy i Hogwartu bardziej niż wskazany Link do komentarza
demo Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #24 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat Do akumulacji ciepła owszem czyli do odbioru nadmiernie wytworzonego ciepła w danej chwili ale teoria o podniesieniu mocy grzewczej przez czy dzięki szamotowi to teoria wielce idiotyczna i głupia Oczywiście że podniesie moc nominalną, nie podniesie znamionowej. Ale chyba tego nie jesteś w stanie pojąć więc dla uproszczenia dodam że podniesie moc sumaryczną. Słyszałeś kiedyś o takim cosiu ?. 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #25 Napisano 17 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat Oczywiście że podniesie moc nominalną, nie podniesie znamionowej. Ale chyba tego nie jesteś w stanie pojąć więc dla uproszczenia dodam że podniesie moc sumaryczną. Słyszałeś kiedyś o takim cosiu ?. Wytłumacz jak idiocie ?Trzy drewienka w kominku z obudową akumulacyjna i trzy te same drewienka w kominku z obudową izolacyjna.Grzałka o mocy 1kWh zapakowana bez szamotu i grzałka o mocy 1kWh z szamotem. Z jaką mocą nominalna będzie grzala z z jaką mocą znamionowa ?Nauczcie idiote i szlame waszej magii Edytowano 17 sierpnia 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #26 Napisano 17 sierpnia 2016 Trzy drewienka to chyba tylko dla ozdoby bo nie do ogrzania, ba nawet nie do rozpalenia a już na pewno nie aby cieszyć się widokiem żywego ognia w kominku.Demo dobrze i mądrze pisze bo ma jako takie pojęcie i z nim można podyskutować, ba nawet się posprzeczać co nie można rzec o twoich chorych porównaniach. Jak widać na każdym kroku szkoła kolegi TB tobie bardzo się udzieliła. Link do komentarza
demo Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #27 Napisano 17 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat Wytłumacz jak idiocie ?Trzy drewienka w kominku z obudową akumulacyjna i trzy te same drewienka w kominku z obudową izolacyjna. Dobra, masz jak idiocie. Nie bądź rura i nie pękaj, to proste dasz radę zrozumieć. Może przedtem się wysikaj. Trzy drewienka w szamocie - część ciepła zostanie w szamocie zakumulowana reszta w komin.Trzy drewienka w izolacji - większość ciepła w komin, niewiele zostaje. Edytowano 17 sierpnia 2016 przez demo (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #28 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat Dobra, masz jak idiocie. Nie bądź rura i nie pękaj, to proste dasz radę zrozumieć. Może przedtem się wysikaj. Trzy drewienka w szamocie - część ciepła zostanie w szamocie zakumulowana reszta w komin.Trzy drewienka w izolacji - większość ciepła w komin, niewiele zostaje. Ale jak to ma się do mocy grzewczej bo nie jarze i dalej nie rozumiem ?O ilości ciepła jarze ale zwiększenie mocy wytworzenia tego ciepła to dalej magia dla mnie. Zatem wyjasnijcie mi te czary jak dzięki szamotowi moc grzewcza się zwiększa. Link do komentarza
demo Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #29 Napisano 17 sierpnia 2016 (edytowany) Kotku no są pojęcia mocy znamionowej i nominalnej inaczej sumarycznej, otrzymanej z jednostki dostarczonego paliwa. Mhtyl napisał że "podnosi moc" a Ty zaraz swoje mądrości, a przecież nie wiesz jaką moc miał na myśli. No, i co tu jest do rozumienia ?.Wiem że to rujnuje Twój prosty światopogląd na to zagadnienie, ale nie każdemu psu na imię Burek. Jak dalej nic nie kumasz to ogolić jajka i do przedszkola. Edytowano 17 sierpnia 2016 przez demo (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #30 Napisano 17 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat Kotku no są pojęcia mocy znamionowej i nominalnej inaczej sumarycznej, otrzymanej z jednostki dostarczonego paliwa. Mhtyl napisał że "podnosi moc" a Ty zaraz swoje mądrości, a przecież nie wiesz jaką moc miał na myśli. No, i co tu jest do rozumienia ?.Wiem że to rujnuje Twój prosty światopogląd na to zagadnienie, ale nie każdemu psu na imię Burek. Dlatego przykład z grzałką o mocy grzewczej 1kW i stąd moje szlamostwo bo nie znam waszych magii jak z mocy znamionowej grzałki 1kW dzieki szamotowi zrobić moc nominalna 1,5kW Chyba,że w Hogwarcie ogień jest pod magicznym traktowaniem jeśli chodzi o moc magiczna i różdżka temu służy ? Jaja se z Was robię ale ktoś kto ma zamiar się odezwać i coś zanegowac niech to poprze a nie robi z siebie idiote bo ja nie mam skrupułów do wykazywamia kretynskich tekstów.Poziom forum niech będzie na profesjonalnym poziomie technicznym a nie z Hogwartu z czarami. Edytowano 17 sierpnia 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #31 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat Ale jak to ma się do mocy grzewczej bo nie jarze i dalej nie rozumiem ?O ilości ciepła jarze ale zwiększenie mocy wytworzenia tego ciepła to dalej magia dla mnie. Zatem wyjasnijcie mi te czary jak dzięki szamotowi moc grzewcza się zwiększa. Moc grzałki elektrycznej względem mocy grzejnika akumulacyjnego może być większa (nagrzewanie), porównywalna (w stanie nagrzanym - znamionowa) lub mniejsza- zerowa ( po jej wyłączeniu). Elementy akumulacyjne powodują większe lub mniejsze przesunięcie czasowe stosownie do ich pojemności cieplnej. W określonym czasie ( od włączenia grzałki do ostygnięcia grzejnika) ilość energii oddanej przez grzejnik do otoczenia będzie porównywalna do energii pobranej przez grzałkę bez względu na ilość szamotu. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #32 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat Jaja se z Was robię ale ktoś kto ma zamiar się odezwać i coś zanegowac niech to poprze a nie robi z siebie idiote bo ja nie mam skrupułów do wykazywamia kretynskich tekstów.Poziom forum niech będzie na profesjonalnym poziomie technicznym a nie z Hogwartu z czarami. Brawo miszczu, przebiłeś samego siebie, nie sądziłem że odważysz się sam o sobie pisać Jedynie do czego mogę się przyznać to do tej mocy co dokładnie opisał demo za co dostał plusa. Taką moc miałem na myśli, a że pisałem szybciej niż myślałem to wyszedł taki mały skrót myślowy. Dla ciebie niepojętny ale jak widać inni zrozumieli o co mi biega. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #33 Napisano 17 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat Moc grzałki elektrycznej względem mocy grzejnika akumulacyjnego może być większa (nagrzewanie), porównywalna (w stanie nagrzanym - znamionowa) lub mniejsza- zerowa ( po jej wyłączeniu). Elementy akumulacyjne powodują większe lub mniejsze przesunięcie czasowe stosownie do ich pojemności cieplnej. W określonym czasie ( od włączenia grzałki do ostygnięcia grzejnika) ilość energii oddanej przez grzejnik do otoczenia będzie porównywalna do energii pobranej przez grzałkę bez względu na ilość szamotu. Bzdura,moc grzewcza grzałki 1kW będzie zawsze 1kW. Wyprodukowana ilość energii czyli ciepła przez grzalke 1kW w określonym czasie będzie zawsze 1kW.Materiał akumulacyjny przetrxymuje jedynie wyprodukowaną ilość energii w czasie a NIE ZWIĘKSZA mocy grzewczej.Moc grzewcza urządzenia grzewczego będzie taka sama i nie zmienna.Grzałka 1kW grzeje bez akumulacji przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii. Grzałka 1kW grzeje akumulacyjnie przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii a nie 1,5kWh energii bo akumulacja zwiększyła jej moc do 1,5kW. Edytowano 17 sierpnia 2016 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
WiteKK Napisano 17 sierpnia 2016 Udostępnij #34 Napisano 17 sierpnia 2016 Cytat Jeśli izolację wykonuje się samemu pianka znacznie przyspiesza pracę.Również sam kleilem i dlatego polecam zdecydowanie Dzięki! Jutro startuję z klejeniem. A jeszcze pytanie, czy trzeba potem kołkować? Na poddaszu chyba nie, co nie? A jeśli tak, to ile odczekać? Ten tytan 60 sekund ma chwyt początkowy po minucie, a ile musi minąć, żeby wbijać kołki? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 18 sierpnia 2016 Udostępnij #35 Napisano 18 sierpnia 2016 Cytat Dzięki! Jutro startuję z klejeniem. A jeszcze pytanie, czy trzeba potem kołkować? Na poddaszu chyba nie, co nie? A jeśli tak, to ile odczekać? Ten tytan 60 sekund ma chwyt początkowy po minucie, a ile musi minąć, żeby wbijać kołki? Ja nie kolkowalem od zewnątrz od wewnątrz tym bardziej 1 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 18 sierpnia 2016 Udostępnij #36 Napisano 18 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat Bzdura,moc grzewcza grzałki 1kW będzie zawsze 1kW. Wyprodukowana ilość energii czyli ciepła przez grzalke 1kW w określonym czasie będzie zawsze 1kW.Materiał akumulacyjny przetrxymuje jedynie wyprodukowaną ilość energii w czasie a NIE ZWIĘKSZA mocy grzewczej.Moc grzewcza urządzenia grzewczego będzie taka sama i nie zmienna.Grzałka 1kW grzeje bez akumulacji przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii. Grzałka 1kW grzeje akumulacyjnie przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii a nie 1,5kWh energii bo akumulacja zwiększyła jej moc do 1,5kW. W ustalonych warunkach otoczenia jest jak napisałem powyżej:"Moc grzałki elektrycznej względem mocy grzejnika akumulacyjnego może być większa (nagrzewanie), porównywalna (w stanie nagrzanym - znamionowa) lub mniejsza- zerowa ( po jej wyłączeniu). "Tuż po włączeniu pieca akumulacyjnego jego grzałka mocy 1kW pobiera i oddaje do jego wnętrza 1kW, ale piec do otoczenia jeszcze nie - do czasu kiedy się nagrzeje. Później jadą "równo" do czasu kiedy wyłączymy grzałkę - wówczas jej moc jest zero a moc pieca pomału spada do zera.To wszystko w ustalonych warunkach otoczenia, natomiast w przypadku kiedy piec "jedzie" na znamionowej mocy 1kW przy temperaturze otoczenia 20oC, a w miedzy czasie spadnie temperatura otoczenia, to przez pewien czas, ze względu na powstałą większą różnicę temperatur (piec/otoczenie), piec będzie miał wyższą moc ze względu na zgromadzone w swoim wnętrzu ciepło. Różnica w mocach i czas kiedy ta sytuacja będzie miała miejsce zależna jest od ilości szamotu i spadku temperatury otoczenia.Na podobnej zasadzie działa samoregulacja w podłogówce. Ponadto popatrz na tabele, wykresy projektowania podłogówki a sam się przekonasz jak to działa - prosta fizyka i tyle. Edytowano 18 sierpnia 2016 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 18 sierpnia 2016 Udostępnij #37 Napisano 18 sierpnia 2016 Trochę namieszaliście.Henryk użył skrótu myślowego z dobrą argumentacją.Ale, że w wartościach bezwzględnych, z 1kW nie można na grzejniku uzyskać mocy większej niż dostarczona - mniejszą, w zasadzie zawsze.Najlepiej to widać licząc ilość kWh potrzebne do uzyskania (na grzejniku) mocy np. 1kW. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 18 sierpnia 2016 Udostępnij #38 Napisano 18 sierpnia 2016 Cytat Trochę namieszaliście.Henryk użył skrótu myślowego z dobrą argumentacją.Ale, że w wartościach bezwzględnych, z 1kW nie można na grzejniku uzyskać mocy większej niż dostarczona - mniejszą, w zasadzie zawsze.Najlepiej to widać licząc ilość kWh potrzebne do uzyskania (na grzejniku) mocy np. 1kW. Można - prosty przykład - dwie jednakowe i jednakowo nagrzane cegły szamotowe umieścisz w różnych temperaturach otoczenia załóżmy 20oC i 10oC. Która szybciej wystygnie?Oczywiście ta która znajdzie się w niższej temperaturze, czyli w tej samej jednostce czasu odda więcej ciepła, a to nic innego jak moc w J/s. Taka sytuacja ma określony czas do chwili zrównania różnicy temperatur, ale występuje. Link do komentarza
Buster Napisano 18 sierpnia 2016 Udostępnij #39 Napisano 18 sierpnia 2016 Oj tutaj przydałby się mój pradziadek.On by objaśnił jak to jest z piecem w chłopskiej chacie.Że płyta żeliwna na której stawiane są garnki służy do gotowania i szybciej oddaje ciepło,prawie natychmiast.Natomiast lepka akumulująca ciepło służy do odpoczynku,do leżenia,do wygrzewania się bo dłużej oddaje ciepło.Pewnie nie wiedział co to moc grzewcza,znamionowa ,sumaryczna itp. Pewnie nawet nie wiedział ile wynosi wartość opałowa drewna którym palił. Ale wiedział że im dłuższa droga dla spalin to więcej ciepła oddadzą.Czy wiedział co to szamot? Nie wiem,może tak a może robił piec z odpowiedniej gliny z glinianki co była za wsią.I wyzyskiwał tą lepkę bezwzględnie,do ostatniego ciepełka. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 18 sierpnia 2016 Udostępnij #40 Napisano 18 sierpnia 2016 Cytat Oj tutaj przydałby się mój pradziadek.On by objaśnił jak to jest z piecem w chłopskiej chacie.Że płyta żeliwna na której stawiane są garnki służy do gotowania i szybciej oddaje ciepło,prawie natychmiast.Natomiast lepka akumulująca ciepło służy do odpoczynku,do leżenia,do wygrzewania się bo dłużej oddaje ciepło.Pewnie nie wiedział co to moc grzewcza,znamionowa ,sumaryczna itp. Pewnie nawet nie wiedział ile wynosi wartość opałowa drewna którym palił. Ale wiedział że im dłuższa droga dla spalin to więcej ciepła oddadzą.Czy wiedział co to szamot? Nie wiem,może tak a może robił piec z odpowiedniej gliny z glinianki co była za wsią.I wyzyskiwał tą lepkę bezwzględnie,do ostatniego ciepełka. Ok. dawniej prości ludzie nie znali fizyki teoretycznej natomiast znali praktyczną i palili w piecach kaflowych na noc, aby w nocy, kiedy potrzeby cieplne pomieszczeń są większe zrównoważyć wyższą mocą cieplną tychże pieców, posiadających zdolności akumulacyjne.W dzień inna temperatura na zewnątrz, ta sama ilość opału ale więcej w komin, ponieważ zapotrzebowanie cieplne pomieszczeń jest mniejsze.To tak na marginesie, tu każdy może mieć swoje zdanie w oparciu o swoją wiedzę i praktyczne doświadczenia i to jego sprawa. Link do komentarza
bajbaga Napisano 19 sierpnia 2016 Udostępnij #41 Napisano 19 sierpnia 2016 Tiaa, czyli koło dwumasowe zwiększa moc silnika samochodowego. Zwiększa, ale tylko możliwość przeniesienia większej mocy na koła samochodu. Link do komentarza
demo Napisano 19 sierpnia 2016 Udostępnij #42 Napisano 19 sierpnia 2016 (edytowany) Cytat każdy może mieć swoje zdanie w oparciu o swoją wiedzę i praktyczne doświadczenia i to jego sprawa. arturo72 na szkołę kamieniami ciepał, a dom wybudował na styropianie, hy, więc wiele się po jego naukach nie można spodziewać. Cytat Bzdura,moc grzewcza grzałki 1kW będzie zawsze 1kW. To może być prawdą, jeżeli producent nie ściemnia. Cytat Wyprodukowana ilość energii czyli ciepła przez grzalke 1kW w określonym czasie będzie zawsze 1kW. Ale to już jest wierutną bzdurą, bo nie ma grzałek charakteryzujących się pełną 100% sprawnością. Edytowano 19 sierpnia 2016 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 19 sierpnia 2016 Udostępnij #43 Napisano 19 sierpnia 2016 (edytowany) Dla przypomnienia: Cytat Trzy drewienka w szamocie - część ciepła zostanie w szamocie zakumulowana reszta w komin.Trzy drewienka w izolacji - większość ciepła w komin, niewiele zostaje. oraz: Cytat .... są pojęcia mocy znamionowej i nominalnej inaczej sumarycznej, otrzymanej z jednostki dostarczonego paliwa. A w efekcie chodzi o:Moc znamionowa kotła / nominalna moc cieplna = sprawność kotła (kominka) Edytowano 19 sierpnia 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 22 sierpnia 2016 Udostępnij #44 Napisano 22 sierpnia 2016 Wracając do klejenia styro; Najlepiej połączyć klej z wora z pianką.Pierwsza płyta, zaczynasz w rogu .Pośrodku płyty nakładasz 3-4 placki . Pianką jedziesz ścianę 1 mb przy podłodze i o,5 mb w pionie w rogu. Przykładasz płytę itd. Ma to tę zaletę, że placki trzymają płytę i nie musisz co rusz poprawiać co pianka wypchnie. Co ważne pianka będzie po obwodzie co unieruchomi powietrze. To w/g mnie najszybszy i prawidłowy sposób ocieplenia. Jan Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 22 sierpnia 2016 Udostępnij #45 Napisano 22 sierpnia 2016 Cytat Wracając do klejenia styro; Najlepiej połączyć klej z wora z pianką.Pierwsza płyta, zaczynasz w rogu .Pośrodku płyty nakładasz 3-4 placki . Pianką jedziesz ścianę 1 mb przy podłodze i o,5 mb w pionie w rogu. Przykładasz płytę itd. Ma to tę zaletę, że placki trzymają płytę i nie musisz co rusz poprawiać co pianka wypchnie. Co ważne pianka będzie po obwodzie co unieruchomi powietrze. To w/g mnie najszybszy i prawidłowy sposób ocieplenia. Jan Ale najbardziej upierdliwy ;)Klejem z wora można również robić na wianki czyli po obwodzie i po środku i powietrze nie będzie kursowało i wychładzało ściany ale jednak trzeba przy kleju z wora namachać się trochę.Czasami człowiek się pomyli stronami ale klejem z tuby jest szybciutko i czyściutko Link do komentarza
WiteKK Napisano 26 sierpnia 2016 Udostępnij #46 Napisano 26 sierpnia 2016 Faktycznie klejenie na zaprawę i do tego piana to trochę hardcor. Jak już się przygotuje zaprawę to można zrobić na placki i po obwodzie i już bez kleju w tubie bo ajk taki klej przyrasta to może nie za bardzo się nadaje? Zresztą chyba takiej piany która się rozpręża placki nie utrzymają. Tylko nie kumam do czego ma służyć taki klej, który przyrasta, no ale nie kazdy musi znać się na rzeczy. U siebie kleiłem styropian na poddaszu tym tytanem 60 sekund i poszło sprawnie, nie przyrasta jakoś specjalnie, więc nawet miło się kleiło. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 26 sierpnia 2016 Udostępnij #47 Napisano 26 sierpnia 2016 Cytat U siebie kleiłem styropian na poddaszu tym tytanem 60 sekund i poszło sprawnie, nie przyrasta jakoś specjalnie, więc nawet miło się kleiło. Bo to nie jest typowa pianka rozprezna tylko klej Link do komentarza
WiteKK Napisano 29 sierpnia 2016 Udostępnij #48 Napisano 29 sierpnia 2016 Cytat Bo to nie jest typowa pianka rozprezna tylko klej No i wszystko jasne Najważniejsze, że wybrnąłem z zabawy z keljem w 20kg worze, bo tego chciałem uniknąć i machania kielnią :p Chyba że jeszcze coś mnei zaskoczy. Dzięki wielkie! Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się