Skocz do zawartości

Wymiana pokrycia dachowego


Recommended Posts

Napisano
17 minut temu, PeZet napisał:

Tu się zaczęło...

wentylacja kalenicy i połaci ji jinne sprawy

i jest coś dalej jeszcze na następnej stronie:

 

Jesteś wielki!
Ale, jak się ma to, co w #3171 do tego zdjęcia kalenicy #3212? To jest to samo?

Jeśli robiłeś wentylację kalenicową, to deski czy płyty w kalenicy muszą mieć szparę na całej długości - tak?
Jak dużą?
 

Daje się tam jakąś siatkę żeby owady nie wlatywały?
 

Napisano
3 godziny temu, MrTomo napisał:

1 Ale, jak się ma to, co w #3171 do tego zdjęcia kalenicy #3212? To jest to samo?

2 Jeśli robiłeś wentylację kalenicową, to deski czy płyty w kalenicy muszą mieć szparę na całej długości - tak?
Jak dużą?

3 Daje się tam jakąś siatkę żeby owady nie wlatywały?

ad1. 3171 to kawałki wentylacji kalenicowej niezamontowane, a 3212 - zamontowane. Kominek - to wentylacja kanalizacji. :)

ad2. Szpara powinna być około 3cm, zdaje się, nie pamiętam. U mnie ma NIESTETY więcej, bo ma tyle ile zostawiłem kiedyś. Ledwo dałem radę zamontować. Wczesną wiosną trudno było złożyć te daszki.

ad3. Tam jest już wszystko: kratka, gąbeczka i jeszcze system kanalików, żeby wody nie wwiewało.  Bardzo zgrabne rozwiązanie. Ale... jeśli stać cie wydać kilkaset zł więcej ... wiem, jak to brzmi, to kup wentylację kalenicy w jednym pasie. Są w sprzedaży po bodajże 10m: łatwiej kłaść, ale odpad będzie duży, chyba że masz wielokrotność dziesiątki do położenia. Ja nie miałem. I oszczędzałem. Mam dach krzywy, co widać.

Ogólnie, proste w kładzeniu, na wkręty. Kręcisz jak gipskarton. Tyle że na kalenicy. Warto mieć długie wkręty, bo czasem coś puści i trzeba poprawić. moje przeżyło Cały rok bez pokrycia papą, wichury, ulewy, mróz. I wsio ok.

 

Napisano

Kolejny punkt: ochrona odgromowa?

Robić, nie robić?
Generalnie chciałbym ale nie dam rady wszystko na raz, więc może za rok-dwa.
Jest jakiś przepis, który każe robić od razu, w ogóle?
Jak przygotować dach o sztywnym pokryciu i papie, gontach do montażu oo?

Napisano

Dzięki, retro. Program wykorzystuje wzór, który kiedyś znalazłem w jakiejś książce o instalacjach elektrycznych w budynkach jednorodzinnych. Nie muszę robić instalacji odgromowej.

Napisano (edytowany)

Zaczynam jeszcze myśleć nad płytami osb 20mm zamiast desek.
Powód: deski w okolicy sprzedają tylko mokre. W ciągu 2 m-cy trochę przeschną, ale nie czy wystarczająco?
Jak zrobię deskowanie dachu, potem przybiją gonty i gwoździe trafią między dechy a potem dechy się zeschną i zrobią się szpary to czego ten gont się będzie trzymał?
Czy Gont na tyle się zwulkanizuje, że to będzie jego główna siła trzymania a gwóźdź tylko bije się po to, żeby gont trzymał się do momentu zwulkanizowania?

Przejmować się tym, czy nie?

Nie mam nic do OSB, poza tym, że droższa i nie wyjdą mi łączenia na krokwiach.
Miałbym albo dużo odpadów albo jakieś kombinacje pomiędzy krokwiami.

Zwłaszcza, że OSB daje się z przesunięciem.

Co myślicie? Zanim cokolwiek kupię, muszę być przygotowany na większość problemów związanych z tematem...

Dnia 20.03.2017 o 17:49, retrofood napisał:

Mnie też wyszło, że nie potrzebna, ale tylko, gdy wybiorę wyposażenie wnętrza niepalne.
Jak wybiorę palne to wychodzi mi ochrona w kl. IV
Przecież chyba normalne, że w budynku mieszkalnym wnętrze jest palne?

Jak to interpretować?

Dnia 20.03.2017 o 19:39, PeZet napisał:

Dzięki, retro. Program wykorzystuje wzór, który kiedyś znalazłem w jakiejś książce o instalacjach elektrycznych w budynkach jednorodzinnych. Nie muszę robić instalacji odgromowej.

A Ty jak ustawiłeś parametry w obliczeniach?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
26 minut temu, MrTomo napisał:

Mnie też wyszło, że nie potrzebna, ale tylko, gdy wybiorę wyposażenie wnętrza niepalne.
A Ty jak ustawiłeś parametry w obliczeniach?

Więc mam to samo: wszystko zależy od tego jednego parametru. Bez sensu. We wzorku było inaczej chyba. Znajdę, wkleję.

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, MrTomo napisał:

Zaczynam jeszcze myśleć nad płytami osb 20mm zamiast desek.
Powód: deski w okolicy sprzedają tylko mokre. W ciągu 2 m-cy trochę przeschną, ale nie czy wystarczająco?
Jak zrobię deskowanie dachu, potem przybiją gonty i gwoździe trafią między dechy a potem dechy się zeschną i zrobią się szpary to czego ten gont się będzie trzymał?
Czy Gont na tyle się zwulkanizuje, że to będzie jego główna siła trzymania a gwóźdź tylko bije się po to, żeby gont trzymał się do momentu zwulkanizowania?

Przejmować się tym, czy nie?

 

Ja obstawiam przy płytach osb. Gdybyś kładł dachówkę czy blachodachówke to ok, deski mogą być i wilgotnością bym się nie przejmował bo wyschną, dojdą do siebie pod pokryciem, ale jeżeli chodzi o gont to tak jak już sam doszedłeś do wniosku że możesz trafić między deski itd a przede wszystkim to płyta zapewni Ci równą powierzchnię a gont jak już tez sam zauważyłeś nie lubi nierówności. I co najważniejsze jeżeli zastosujesz płyty osb, szybciej zrobisz niż przy użyciu desek.

Jeszcze mała porada, zanim zaczniesz nabijać płyty czy deski sprawdź krokwie czy nie ma uskoków, czy górna powierzchnia krokwi są na jednej wysokości, najlepiej za pomocą sznurka. To samo dotyczy przekątnej, sprawdź ja zanim przybijesz płyty aby nie wyszły Ci w jednym narożniku kliny. Płytami możesz to zniwelować.

2 godziny temu, MrTomo napisał:

 

Nie mam nic do OSB, poza tym, że droższa i nie wyjdą mi łączenia na krokwiach.
Miałbym albo dużo odpadów albo jakieś kombinacje pomiędzy krokwiami.

Zwłaszcza, że OSB daje się z przesunięciem.

 

Z łączeniami nie ma problemu bo jeżeli wyjdą między krokwiami to od spodu przykręcasz kawałek np deski lub płyty i przykręcasz do tego płyty. Ewentualnie możesz użyć łączników metalowych do płyt osb będzie jeszcze prościej.

Napisano

Pod gonty bitumiczne musi być przygotowany bardzo "prosty" podkład - stąd "wymóg" obcego pióra między dechami (wzmacniają konstrukcję, zapobiegają klawiszowaniu desek).

Także z tego powodu płyty są lepszym wyborem.

Gość mhtyl
Napisano
2 godziny temu, MrTomo napisał:

A płyty też na pióro-wpust?

 

Pióro wpust możesz zastąpić tymi łącznikami co o nich pisałem, dasz po jednym czy dwa między krokwie na łączeniu płyt i też będzie gitara:icon_biggrin:

Tak to wygląda w użyciu

71280_1233869579987_n.jpg

osb.png

Te łączniki musisz kupić do danej grubości płyty.

Napisano

Dzięki.
Zastanawiam się nad kosztami.
Tutaj ważna grubość płyty (18mm, 22mm) jak o materiał OSB3, OSB4, MFP??
Dach 45st, rozstaw krokwi od 88cm do 100cm

Krono w instrukcji sugeruje grubość 18mm, ale mój dekarz nie chce na to wchodzić :icon_confused:
Chce min. 22mm

Zadałem na FM parę pytań p. Andrzejowi, bo on tam częściej zagląda niż tutaj.
Zobaczę co poradzi.

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, MrTomo napisał:

Dzięki.
Zastanawiam się nad kosztami.
Tutaj ważna grubość płyty (18mm, 22mm) jak o materiał OSB3, OSB4, MFP??
Dach 45st, rozstaw krokwi od 88cm do 100cm

Krono w instrukcji sugeruje grubość 18mm, ale mój dekarz nie chce na to wchodzić :icon_confused:
Chce min. 22mm

Zadałem na FM parę pytań p. Andrzejowi, bo on tam częściej zagląda niż tutaj.
Zobaczę co poradzi.

Ze względu na monolit  płyty osb (choć to nazwa nie adekwatna do płyty osb) w porównaniu z dechami to 18 mm powinno styknąć.  MFP jest droższy ale za to gładziuchny, natomiast wybór między osb3 a 4 to kwestia ceny, jeżeli czwórka jest o wiele droższa od trójki to bieri trójkę.

No własnie co do Andrzeja to chyba się obraził na nasze forum:icon_biggrin:

Napisano

Te złączki też tanie nie są :icon_confused:

Może uda mi się wymierzyć dokładnie ile tych płyt będę potrzebował.
Ew. Kupię na styk, a ile braknie to potem dokupię.

Deski impregnowane chodzą po 590 zł za kubik.
Z kubika mam 40m2 czyli m2=14.75zł

OSB3 18mm około 55-56zł to m2=około18zł, przy 20mm jakieś 20zł, przy 22mm jakieś 22zł.

Tu dopłacę. 
Kształtki też dopłacę kilka stów.
 

Na gwoździach zaoszczędzę :icon_mrgreen:

Ech, te tysiące... wszędzie wypada doliczać tysiakami...
:icon_cry:

Wstępnie rozglądam się za 20mm

Żona będzie szczęśliwa, że kosztorys wzrośnie...
Za to membrany nie będę dawał, Andrzej mi to wyperswadował.

Za membranę dopłacę do OSB

Gość mhtyl
Napisano

Sprawdzałeś ile te złączki kosztują?

Gość mhtyl
Napisano
59 minut temu, MrTomo napisał:

około 5zł/szt

Chyba ocipieli z radości.

Gość mhtyl
Napisano
3 minuty temu, MrTomo napisał:

40 gr/szt??
Coś to podejrzanie tanie.
Zdjęcia też nie ma

Uważam, że to normalna cena, bo ileż może kawałek blaszki wyciętej na prasie i zagiętej w automacie kosztować. Takich blaszek na minutę automat robi zapewne setki, więc cena 4,98 zł za 1 szt to jakieś nieporozumienie.

Gość mhtyl
Gość mhtyl
Napisano
10 minut temu, MrTomo napisał:

Ach - w leroyu cena jest 5zł za 25szt!
Dałem się nabrać.
Te po 7zł też za 25szt.
Ślepy już jestem chyba!
Dzięki

Nie ślepy tylko tak barany eksponują opis towaru i ceny 

Cytat

Klamry montażowe DO PŁYTY OSB 25 SZT   4,98 zł/szt.

 

ja tez w pierwszej chwili zobaczyłem opis a konkretnie skupiłem się na cenie gdzie podana jest jako 1 szt. a w tym przypadku powinno być 4,98 zł/opk wtedy było by bardziej normalnie.

Napisano

Prozaiczne pytania.

Dlaczego wszędzie znajduję informacje o przybijaniu płyt OSB.
Czy OSB nie powinno się przykręcać? 
Czy taka duża płyta i pracujący dach nie spowoduje "wyłażenia" gwoździ?
Poza tym do OSB raczej ciężko wbić gwoździa?

Czy po prostu chodzi o taniość gwoździa w porównaniu z wkrętami?

Gość mhtyl
Napisano

Na pewno gwoździe są tańsze od wkrętów ale i tez zapewne chodzi o czas jak długo wbijesz gwoździa a jak długo wkręcisz wkręta? odpowiedź jest oczywista:icon_biggrin: Ale zachodzi jeszcze takie coś jak gwoździarka i zapewne o niej mowa, bo tam gwoździe nie są gładkie tylko mają nacięcia coś na wzór wkręta i taki gwóźdź trzyma tak dobrze ja wkręt.

Napisano

Znowu zapytam - z innej beczki.
Czy około 12 letnia blachodachówka, którą zdejmę z dachu (zdecydowana większość w bardzo dobrym stanie) jest jeszcze do upłynnienia czy tylko jako złom?

Ile może być warta? Mam tego jakieś 250m2, odliczając jakieś przycięte arkusze w koszu, może z 200m2 całych arkuszy

Napisano

:bezradny:

Nie mam pojęcia.

Jak kupiłem dom, to była na dachu.
Czerwona blachodachówka, ceglany kolor.

Zdjęcie mogę zrobić.
Nie wiem czym się różnią, jak je rozpoznać.

Wygląda podobnie jak tutaj: alle_blacha, wręcz tak samo.
Ale tutaj jakaś kosmiczna cena? 20zł/m2?

 

Papierowa też nie jest, myślę że będzie jakieś 0,55-0,6mm

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Znowu zapytam - z innej beczki.
Czy około 12 letnia blachodachówka, którą zdejmę z dachu (zdecydowana większość w bardzo dobrym stanie) jest jeszcze do upłynnienia czy tylko jako złom?

Ile może być warta? Mam tego jakieś 250m2, odliczając jakieś przycięte arkusze w koszu, może z 200m2 całych arkuszy

Jeżeli zdejmiesz ją umiejętnie to nabywce znajdziesz bez większego trudu. Niejeden potrzebuje np na gospodarczy czy jakiś garaż. Za blachę z odzysku ostatnio gościu wołał 1 zł za kg, jak to ma się do m2 nie wiem, trza by było to przeliczyć.

Gość Razmes
Napisano

Zwykle 1 m2 blachodachówki waży około 4kg. Jeżeli stan dobry, to wrzuć na portal ogłoszeniowy, może komuś akurat wpadnie w oko. Ja pewnie chciałbym tak z 1,5k na całość do ponownego użycia.

Gość mhtyl
Napisano
17 minut temu, MrTomo napisał:

Jakieś 4-5kg

Czyli cena wyszłaby 5 zł za m2, na złomie dostałbyś około max 0,60 gr za 1 kg a jeszcze musisz na złom to zawieść, a jak sprzedaż to kupiec sam przyjedzie pod drzwi.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Pozwoliłem sobie na nowy temat związany z powyższym

tutaj jest link

Poza tym pozwoliłem sobie zamówić taką oto książkę - poradnik.
"Wentylacja dachów i stropodachów. Poradnik" Autor Krzysztof Patoka.

Można łatwo znaleźć w necie co to jest (opis)
Jak ktoś będzie zainteresowany to chętnie "pożyczę", bo to w formacie pdf.

 

Napisano

Nie kombinuj z łącznikami płyt. Nie będzie idealnie równo. Deska , kilka wkrętów i gitara. Płyty tylko na wkręty. Na płytę możesz nie dawać papy, ewentualnie paski na łącznia. W koszach przewierć krokwie pod płytą fi 20mm. Jan

Napisano

Kiedyś się zgłaszało, po nowemu nie wiem ale chyba to się nie zmieniło.

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

Kiedyś się zgłaszało, po nowemu nie wiem ale chyba to się nie zmieniło.

Dlatego pytam, bo wydaje mi się, że nie trzeba.
Nie jestem jednak pewny

Napisano

Znam gości co kilka lat temu wymieniali pokrycia, okna i ocieplali i nic nie zgłaszali i nikt się nie doczepił do dziś o to:icon_biggrin:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dokładnie. Gram na nim z bratankami w piłkę, biegają, a ja lubię między drzewami i kwiatami wysadzanymi pod kontrolą rozłożyć sobie leżak i poczytać przy piwku książkę. Tak jest pięknie.
    • Na wydzielonych obszarach, gdzie samosiew łąki nie zagrozi ogrodom.  Bo tu zdjęcie jednego z trawników zrobione 8 godzin temu:   Na szybko przejrzałam profil na FB Uniwersytetu w Oksfordzie i nigdzie się na chwalą widokiem owej łączki. Same wystrzyżone trawniki. Pewnie nie wygląda najlepiej.   W miejscach publicznych jak najbardziej łąki są do wprowadzenia. Ale Łuczaj skupił się na przydomowych ogródkach ze swoim apelem.  Trawnik nie jest łąką. Pełni inne funkcje. Zamiast zakazywać koszenia trawników należałoby się skupić na propagowaniu łąki jako elementu ogrodu/parku . 
    • Oferuje zapoznanie się z rzetelną i profesjonalną firmą świadczącą usługi elektryk warszawa. Zapraszam się do zapoznania z zakresem usług. Instalacje elektryczne, montaż alarmów, kamer CCTV, usuwanie i naprawa awarii prądu. Wszystko szybko rzetelnie i z głową.
    • Nowość w Osmo ,  Plamy na drewnianym parkiecie to zmora wielu właścicieli mieszkań i domów. Pojawiają się najczęściej w wyniku kontaktu drewna z wodą, metalem (np. spod mebli), a także w miejscach o zwiększonej wilgotności – przy wejściu, pod doniczkami czy wokół kuchni. Czy da się je skutecznie usunąć bez szlifowania i uszkadzania powierzchni? Tak!  Rozwiązaniem jest Osmo Odplamiacz 6602.
    • Mam garaz w trakcie budowy ktory nie ma w srodku chudziaka a jedynie nasypaną glinę zmieszaną z piaskiem. Stoi na wylewanej i zbrojonej ławie fundamentowej oraz tym scisnie fundamentowej z bloczka betonowego w ilości 6 warstw i dość gruba spoina ok 2-3cm. Chcialbym go z zewnątrz odkopac do spodu ściany fundamentowej (czyli ława bedzie nadal zasypana) i zasmarowac ściany izolacja oraz obłożyć styropianem. Czy w związku z tym ze w srodku jest zasypana glina na wysokości 5 bloczków nie dojdzie do jakiegoś obsuniecia, rozsunięcia bloczków betonowych? Druga sprawa wieniec na scianie fundamentowej robi sie chyba powyżej 6 bloczków prawda?  U mnie nie ma tego wieńca a zaobserwowałem kilka rys na bloczkach betonowych na stronie gdzie są dwa okna.  Nie pamiętam czy otwory okienne były zbrojone (zbrojenie pod okienne) ale chyba nie. Czy te rysy mogą być spowodowane występowaniem okien czy może braku wieńca?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...