Skocz do zawartości

Remont balkonu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Na początku się przywitam jako że jestem nowy:)Mam dylemat dotyczący remontu balkonu. Mianowicie balkon ma powierzchnię ok. 9m2, jest na nim papa ale nie wygląda to zbyt efektownie. I teraz mam pomysł taki żeby na tą papę dać płytę osb(25mm) dla wyrównania powierzchni,a na łączeniach i przy brzegach balkonu dać uszczelniacz dekarski i na te płyty później myślałem o sztucznej trawie bądź o żywicy epoksydowej. Pytania i wątpliwości dotyczą tego czy:
1) płytę jeszcze jakoś zabezpieczyć jak będzie sztuczna trawa,
2) czy żywica epoksydowa może być na płycie osb i czy powierzchnia jest śliska czy chropowata


Z góry dziękuję za wszystkie porady i pozdrawiam Edytowano przez P.J. (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
Gdzie ten balkon, ile jest na nim miejsca do progu drzwi balkonowych, jak ma być ten balkon eksploatowany, czy ma balustradę... może jakieś zdjęcia, albo co?

ad 2) są posypki, które dozowane są w czasie powlekania powierzchni żywicą epoksydową i które pozwalają na uzyskanie szorstkości tej powierzchni.
Napisano
balkon ma być eksploatowany w celach rekreacyjnych tzn. kawa, ciasto. Jeśli chodzi o zrywanie starej papy to tego chciałbym uniknąć bo dom jest po termoizolacji i nie chcę przy zrywaniu czegoś uszkodzićicon_smile.gif. Jeszcze zastanawiam się na deską tarasową tylko co leprze kompozyt czy naturalne??Może ktoś ma jakieś doświadczenia:).Przesyłam również zdjęcia.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Gość stach
Napisano
Piękny balkonik icon_lol.gif

Jeśli nie ma jakichś przecieków, woda ładnie spływa, to nie ma co ruszać tej papy. Można byłoby położyć - tak dla pewności - jeszcze warstwę papy a na to coś ładniejszego icon_lol.gif .
Najszybciej, najtaniej byłoby ułożyć sztuczną trawę. Jeśli są większe możliwości finansowe, można zrobić podłogę z desek najtrwalszych - kompozytowych, można z jakiegoś egzotycznego drewna. Gdybyś chciał płytki - są systemy układania bezklejowego, na dystansach ponad poziomem powierzchni balkonu, woda przez 2 - 3 milimetrowe fugi spływa pod płytki i po powierzchni balkonu jest odprowadzana.
Napisano
Cytat

Piękny balkonik icon_lol.gif

Jeśli nie ma jakichś przecieków, woda ładnie spływa, to nie ma co ruszać tej papy. Można byłoby położyć - tak dla pewności - jeszcze warstwę papy a na to coś ładniejszego icon_lol.gif .
Najszybciej, najtaniej byłoby ułożyć sztuczną trawę. Jeśli są większe możliwości finansowe, można zrobić podłogę z desek najtrwalszych - kompozytowych, można z jakiegoś egzotycznego drewna. Gdybyś chciał płytki - są systemy układania bezklejowego, na dystansach ponad poziomem powierzchni balkonu, woda przez 2 - 3 milimetrowe fugi spływa pod płytki i po powierzchni balkonu jest odprowadzana.




No i chyba pierwszy pomysł będzie realizowany:). Po pierwsze koszta (zawsze można przy dopływie gotówki szybko zdemontować i położyć deski). Co do płytek to nie wiem jaka jest wytrzymałość balkonu (niby dach trzyma:)), ale po doświadczeniach z tym domem wiem że może być różnie:).

Bardzo dziękuję za udzielenie konkretnych odpowiedzi i życzę miłego dnia pozdrawiam:)
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Jak robiłem remont swojego balkonu to położyłem płytki. Generalnie polecano mi: https://sklep.paradyz.com/produkty/plytki--balkon-i-taras to właśnie od nich kupiłem. Podobają mi się balkony stylizowane na werandy, gdzie sporo jest drewna, również na podłodze, ale w blokach moim zdaniem się to kompletnie nie sprawdza. Z ciekawości, pokazałbyś wyremontowany balkonik, bo masz niezłą przestrzeń i sam jestem ciekaw, jak ją zagospodarowałeś icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Deska ogrodowa może być też betonowa i chyba to najmniej kłopotliwy materiał w przyszłości. Taka deska ogrodowa jest dostępna jako imitacja desek drewnianych, nie każdy będzie fanem takiego rozwiązania, ale jednak materiał ten ma swoje zalety.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Deska ogrodowa może być też betonowa i chyba to najmniej kłopotliwy materiał w przyszłości. Taka deska ogrodowa jest dostępna jako imitacja desek drewnianych, nie każdy będzie fanem takiego rozwiązania, ale jednak materiał ten ma swoje zalety.


Ale niby gdzie ta deska betonowa miała by się znaleźć? na podłodze czy w ogrodzeniu?
Ba jakość nie mogę sobie wyobrazić aby taka deska znalazła zastosowanie przy wykończeniu balkonu.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dnia 4.03.2016 o 10:23, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Płyta OSB absolutnie nie nadaje się do pokrycia podłogi balkonu - ten materiał nie jest wodoodporny, a uszczelnienie praktycznie niemożliwe.

w 100% się zgadzam z przedmówca! minie 2-3 miesiące i płyta spęcznieje i będzie dalej balkon do roboty. Szkoda kasy!

Po drugie jak  planujesz w przyszłości położyć na tym balkonie deskę tarasową to pod deską daję się legary które Ci przędną pape! A jak pod tym balkonem masz  pomieszczenia mieszkalne (bo chyba po to jest tam ta papa) to z biegiem czasu zacznie Ci to przeciekać i narobisz sobie dopiero wtedy biedy!

Moje pytanie jest następujące ile masz cm od papy do progu drzwi? żeby wiedzieć jakie mamy pole manewru jeśli chodzi o dobór technologii.

Jeśli jest  mało miejsca i chciałbyś iść w kierunku tej deski o której wspomniałeś to nie obejdzie się bez zerwania papy przeszlifowania żelbetu z resztek papy i położenie hydroizolacji mineralnej z siatką jak np. IMBERAL RSB jak na zdjęciu poniżej. Na tym można kłaść legary będąc całkiem spokojnym o działanie sił ścinających na hydroizolację.

Pozdrawiam

RSB.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Najlepiej użyć coś pewnego, np. membranę na taras.
Takie rozwiązania dają wieloletnią gwarancję.
DSCF0029-768x576.jpg

A potem można dokładać kolejne warstwy.
 

  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 14.07.2017 o 21:53, D.Ruda VisBud Projekt napisał:

taaa.......

a świstak siedzi i z......

I co w tym dziwnego ? Mam płytki świetnie się prezentują i doskonale się je czysci

  • 8 miesiące temu...
Napisano (edytowany)

To będzie dobry tematycznie wątek , bez potrzeby zakładania nowego.

No to zacznę może od wątpliwości.
Będę remontował taras (rozleciał się - "fahofce" robili)
Postanowiłem skuć stare kafle i wszystko aż do "skóry" jak tylko się da.
następnie chciałem to wyrównać czymś co solidnie szczepi się z naprawianym betonem (Atlas Betoner? Repadur z Sopro? No jakaś dobra, sprawdzona zaprawa naprawcza. Nie mam na razie pojęcia która.
Później wymyśliłem ochronę przed wilgocią w formie masy i na to podesty tarasowe.
Tutaj zaczynają się wątpliwości.
Czy mogę bezpośrednio na tej izolacji położyć te podesty. Nie zniszczą podkładami drewnianymi tej izolacji?
A może lepiej papa termozgrzewalna zamiast tej masy izolacyjnej?
Ale jak dam papę, to zakładki spowodują nierówności na powierzchni, a tym samym nierówne ułożenie podestów.
Myślałem aby je na zimę zbierać i chować pod dachem. Tyle że z dachu zawsze zimą zwala się duża masa śniegu. Obawiam się czy nie naruszy papy ale izolacji pozostawionej na wierzchu również.
Nie będzie takiej głębokości aby zaizolowaną powierzchnię przykryć kolejną warstwą wylewki.
Zastanawiam się również w jaki sposób ułożyć obróbki z blachy na końcach tarasu. Nie będzie ich czym docisnąć. Mam je jakoś kleić do tej górnej warstwy?
Wątpliwości dużo, a nie chcę tego ponownie naprawiać za szybko.

 

podesty kupiłem takie 40x40 (okazyjnie) :)

Podobne jak te

podest-ogrodowy-prosty.jpg

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Jeśli mogę coś doradzić. To tak!

Po pierwsze nie polecam stosować papy pod legary tarasu z tego względu że legary od ciężaru z czasem przetną papę.

Jeśli masz zamiar stosować hydroizolacje w postaci masy to dobrze było by wtopić w tą masę siatkę (np. elewacyjną ) jako zbrojenie które ciągli nam  hydroizolację i zabezpieczy przed ścinaniem od legarów.

 

Pytanie czy to jest balkon czy taras ( nad ogrzewanym pomieszczeniem) ? Jeśli jest to taras warto zwrócić uwagę wtedy na paro przepuszczalność hydroizolacji (tzw. opór dyfuzyjny). żeby po paru latach użytkowania nie okazało się że pod tarasem mamy grzyba którego nie jesteśmy wstanie usunąć.  Co w takim przypadku dyskwalifikuje wszystkie hydroizolacje bitumiczne, i pozostają mineralne.  Ja Ci mogę polecić IMBERAL RSB. nie jest najtańsza ale jest na pewno bardzo dobra.

 

Jeśli chodzi o obróbki blacharskie to należy je wykonać przed warstwą hydroizolacji tak aby warstwa hydrizolacji wchodziła na obróbkę i uszczelniała ewentualne przebicia od kołków montażowych.

Edytowano przez D.Ruda VisBud Projekt (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
    • Dziękuję za opinię i wyedukowanie w temacie. Raczej przyjmę do serca, bo to oznacza dla mnie mniej roboty  
    • Nie ma żadnej potrzeby dokładania czegokolwiek. Powiem nawet więcej, wewnętrzne ocieplenie może stwarzać niechciane problemy, bo zmieni rozkład temperatur w ścianie i punkt zamarzania pary wodnej może przesunąć się na cegłę ściany i cegła będzie kruszała. Dlatego tynkuj spokojnie i nie zawracaj sobie głowy.       Nie. To tylko pozornie poprawi izolacyjność, ale powtarzam, może narobić wiele szkód. Wewnętrzne docieplenia w ogóle stwarzają wiele problemów, czego na Twojej trzcinie uniknięto, tynkując ją wapnem. Które dość skutecznie wychwytuje parę wodną. Ale nie warto w to wchodzić, skoro masz docieplenie na zewnątrz.
    • Cegła. Ceglana     Będę robił nowe tynki w całym mieszkaniu. Niby wiedziałem, że mogę te płyty zostawić, ale kilka rzeczy: - nie chciałem się rozdrabniać z tynkarzami - tą ścianę zróbcie, tej nie. - skuwanie starego tynku z tych płyt trzcinowych momentami łatwizna, momentami udręka, że pół płyty na ziemi na ziemi i robiły się „japy” - jakoś tak uznałem, że robię dla siebie to chce mieć funkiel nówka ładnie, a nie  częściowo 50 letnie tynki, gdzie ostatni mieszkaniec jarał nonstop.    Na suficie tam mam, że jest tynk z trzciną/słomą żeby się trzymał.    Ściany są równe, tynkarze nie będą mieli strasznej roboty.    Ja z tym wewnętrznym ociepleniem się zastanawiam głównie z powodu, że coś było, a teraz nie ma. Kilku znajomych mi doradza żeby coś dołożyć - xps-a, wełnę 3/5cm. Ja nie czuję się na tyle wyedukowany w temacie ocieplenia żeby samemu podjąć decyzję. Ogólnie to nie mam o tym pojęcia, stąd post tutaj.  Szczerze to nie chce mi się trochę z tym bawić - jeśli nie ma racjonalnej potrzeby dokładania tam czegoś. 🤷🏻‍♂️   jedyne co jakoś w miare na chłopski rozum dla mnie ma sens to dołożyć COŚ, ale tylko ze strony gdzie jest mało słońca(1,5m ściana w łazience, 4m ściana w sypialni). Ale tak jak mówiłem, zielony jestem. 
    • A z czego są ściany? Bo warstwy trzcinowe kładziono kiedyś również po to, że to na nich trzymał się tynk. Szczególnie wapienne tynki, bo zabezpieczały również trzcinę biologicznie żeby nie butwiała. Bo wapno i wysusza, i jest biobójcze. Dlatego teraz pytanie jak zamierzasz wykończyć ściany. Czy są równe (mniej więcej) po usunięciu trzciny? Będziesz kładł tynki czy płyty g/k? Bo rozumiem, że dla docieplenia ta trzcina jest teraz zbędna i masz teraz dowolność co w zamian dać i czy dasz w ogóle. Wg mnie możesz tutaj robić to, co dla Ciebie jest najwygodniejsze. I niczego nie musisz.   PS. Tych płyt nie musiałeś wyrzucać. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...