Skocz do zawartości

Hugo 2 a ocieplenie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
http://www.domdlaciebie.com.pl/projekty-do...524,lustro.html

Wątek przeniesiony stąd

https://forum.budujemydom.pl/Ocieplenie-pod...wic-t27762.html

Cytat

Dla jasności, czy ten projekt jest już po adaptacji czy to tylko książeczka z opisem?


Projekt jest po adaptacji, ale jedyne co w nim zmieniłem to zwiększenie kąta dachu do 28 stopni (wymagane w WZ) i powiększenie kotłowni

Cytat

Brak ogrzewania podłogowego to w dzisiejszych czasach błąd i to uważam, że poważny.

Przemyślałem temat ogrzewania i postawiłem na maksymalną prostotę instalacji

Cytat

Co do tego projektu, dziwi mnie też różnica grubości ocieplenia w wiatrołapie względem reszty domu

Też się zastanawiam dlaczego tak, być może projektant doszedł do wniosku, że w wiatrołapie może być zimniej. Czyli dać wszędzie 12cm i ten XPS pod chudziakiem zostawić?
Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

http://www.domdlaciebie.com.pl/projekty-do...524,lustro.html



Projekt jest po adaptacji, ale jedyne co w nim zmieniłem to zwiększenie kąta dachu do 28 stopni (wymagane w WZ) i powiększenie kotłowni


Nie chcę się wymądrzać, ale ta adaptacja to zrobiona była chyba na zasadzie zapłać i odpie.... się.


Cytat

Przemyślałem temat ogrzewania i postawiłem na maksymalną prostotę instalacji


Jesteś w błędzie. A przy tak małej powierzchni jaka ma ten domek to podłogówka aż się prosi aby była tam zamontowana.
Koszty nie wyjdą nic drożej aniżeli przy grzejnikach a w eksploatacji podłogówka wychodzi o wiele taniej.
I nie sądź, że instalacja przy podłogówce jest skomplikowana.

Cytat

Też się zastanawiam dlaczego tak, być może projektant doszedł do wniosku, że w wiatrołapie może być zimniej. Czyli dać wszędzie 12cm i ten XPS pod chudziakiem zostawić?


Nie dawaj XPS-a (chyba że masz na tyle kasy), daj 15 cm albo max 20 cm styro nad chudą posadzką, nie pod nią !

Cytat

No właśnie. Styropian bezpośrednio na chudziaku?


Tu zostało źle odczytane. ja nawiązałem do izolacji pod chudą to co arturo https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=498085
Cytat

W takim wypadku ja bym osobiście nie dawał XPS tylko dobrą izolację przeciwwilgociowa bo on ma takie właśnie zadanie.
Nie wiadomo jakie są także warunki gruntowe jeśli chodzi o wodę ale jak coś to drenaż wystarczy.

napisał, że XPS pod chuda jest dany do izolacji przeciw wilgotnościowej. Chodziło mi o to aby pod chudziaka nie dawać żadnej folii.


Powiedz jeszcze kolego jeszcze jak masz podniesione wysoko "zero" nad poziom gruntu?
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie chcę się wymądrzać, ale ta adaptacja to zrobiona była chyba na zasadzie zapłać i odpie.... się.

Hm, a skąd taki wniosek? Projektant adaptujący to w sumie doświadczony znajomy, jest raczej ceniony w okolicy, zaprojektował i adaptował setki domów. Każdą zmianę wyjaśniał, pytał. Coś jest pominięte w adaptacji?

Cytat

I nie sądź, że instalacja przy podłogówce jest skomplikowana.

Jest o tyle skomplikowana, że jak jakiś spec coś spieprzy, ja sobie już położę podłogę i za miesiąc mi któraś rurka strzeli to jestem w czarnej d.
Po drugie - grzanie podłogówką w okresach przejściowych, a takie występuje coraz częściej. Podłogówka nie nagrzeje mi się w 10 minut tak jak kaloryfer i nie wychłodzi się tak szybko. W nocy mam temperaturę 0 stopni, o godzinie 8 rano już jest 10 stopni na zewnątrz i słońce. Co wtedy? Otwierać okna?

Cytat

Nie dawaj XPS-a (chyba że masz na tyle kasy), daj 15 cm albo max 20 cm styro nad chudą posadzką, nie pod nią !

Czyli 1. Piasek 2.Chudziak 3. Styro 15-20cm 4.Folia 5.Wylewka?

Cytat

Powiedz jeszcze kolego jeszcze jak masz podniesione wysoko "zero" nad poziom gruntu?

Dość wysoko kazałem podnieść, tak żeby uwzględnił spadek działki w stosunku do drogi. Żebym nie palnął to chyba coś koło 200cm, musiałbym na projekt rzucić okiem a projekt póki co w starostwie. Jutro mam dostać PnB

edit: źle mówię. "zero" będzie 100cm. Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Hm, a skąd taki wniosek? Projektant adaptujący to w sumie doświadczony znajomy, jest raczej ceniony w okolicy, zaprojektował i adaptował setki domów. Każdą zmianę wyjaśniał, pytał. Coś jest pominięte w adaptacji?

Jest o tyle skomplikowana, że jak jakiś spec coś spieprzy, ja sobie już położę podłogę i za miesiąc mi któraś rurka strzeli to jestem w czarnej d.
Po drugie - grzanie podłogówką w okresach przejściowych, a takie występuje coraz częściej. Podłogówka nie nagrzeje mi się w 10 minut tak jak kaloryfer i nie wychłodzi się tak szybko. W nocy mam temperaturę 0 stopni, o godzinie 8 rano już jest 10 stopni na zewnątrz i słońce. Co wtedy? Otwierać okna?

Czyli 1. Piasek 2.Chudziak 3. Styro 15-20cm 4.Folia 5.Wylewka?

Dość wysoko kazałem podnieść, tak żeby uwzględnił spadek działki w stosunku do drogi. Żebym nie palnął to chyba coś koło 200cm, musiałbym na projekt rzucić okiem a projekt póki co w starostwie. Jutro mam dostać PnB

edit: źle mówię. "zero" będzie 100cm.


Po adaptacji i XPS pod chudziakiem zostawiając mostki termiczne do gruntu przez ściany tej projektant zbytnio nie przejmuje się tym co robi icon_wink.gif
W nowych domach,użytkowanych normalnie na co dzień nie występuje sytuacja gdzie trzeba szybko grzać czy też szybko schladzac. To właśnie podlogowka z wylewką i sama bezwładność domu stabilizuje temperaturę wewnatrz na stałym poziomie a wahania to 0,2- 0,5st.C na dobę przy normalnym grzaniu i przy odpowiednim sterowaniu np.pogodowka. W zimie czy w okresie przejściowym nie występuje również "przegrzanie" słońcem a nawet jak zaświeci to podłogowa nie odda ciepła bo nie grzeje się zimnym cieplego,temp.podłogi to ok.23-25st.C to co ma Ci przegrzewac ? Chyba jedynie powietrxe będziesz grzal kominem bo ciepło nie ma prawa z kotła wtedy wejść do domu bo sterownik mu na to nie pozwoli bo będzie już odpowiednia temp.W domu czyli kasa i ciepło wyleci kominem ;)
Wyzbadz się myślenia typowego jak dla starych,nie izolowanych domów bo nie można tego porównywać.
Podlogowka jest prosta jak budowa cepa,tam nie da się niczego spieprzyc. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Po adaptacji i XPS pod chudziakiem zostawiając mostki termiczne do gruntu przez ściany

W którym miejscu zostaną mostki termiczne? Nie za bardzo się znam na tym wszystkim jeszcze i zakładam, że projektant, który narysowął i policzył ten projekt to wie co policzył. A wy mi mówicie, że już od samego początku coś tu jest nie halo
Cytat

W nowych domach,użytkowanych normalnie na co dzień nie występuje sytuacja gdzie trzeba szybko grzać czy też szybko schladzac.

A sytuacja taka jak dziś? W nocy -2 stopnie, rano o 8 w słońcu +15. Do tego ciepła podłogówka, która nie zdąży się wychłodzić po nocy i w chałupie mam saunę. No i czy podłogówkę można sterować bezpośrednio kotłem podajnikowym? W podłogówce jest dość niska temperatura
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

W którym miejscu zostaną mostki termiczne? Nie za bardzo się znam na tym wszystkim jeszcze i zakładam, że projektant, który narysowął i policzył ten projekt to wie co policzył. A wy mi mówicie, że już od samego początku coś tu jest nie halo
A sytuacja taka jak dziś? W nocy -2 stopnie, rano o 8 w słońcu +15. Do tego ciepła podłogówka, która nie zdąży się wychłodzić po nocy i w chałupie mam saunę. No i czy podłogówkę można sterować bezpośrednio kotłem podajnikowym? W podłogówce jest dość niska temperatura



Mostki termiczne przez ściany do gruntu.
Nie ma mowy o ciepłej podlogowce,ona będzie miała ok.23-25st.C.a w domu 22-23st.C
A czy można sterować kotłem żeby nie grzal jak nie potrzeba ? Pewnie tak,sterownik czy jakiś inny termostat da sygnal żeby kocioł nie dawał już ciepła na dom bo wystarczy a co dalej z kotłem będzie to się domysl bo to chyba proste ze jak nie grzeje domu to co grzeje jak grzeje i nie można go zgasić icon_smile.gif

A u mnie dzisiaj stabilne 22,8st.C tak jak praktycznie zawsze bo jadę na krzywej i grzeje tylko w nocy a dogrzewam przez 2h w dzień jak sterownik stwierdzi,że trzeba dogrzać. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Mostki termiczne przez ściany do gruntu

Czyli jak wyrzucę XPS to mostki znikną? icon_eek.gif

Miałem na myśli efektywne sterowanie podłogówką za pomocą kotła podajnikowego. Kocioł podgrzewa wodę do temperatury wyższej niż ta w podłogówce. Wtedy pracuje efektywnie. Ja musiałbym ograniczać moc tego kotła, stosować jakieś zawory mieszające itepe żeby to działało efektywnie Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Czyli jak wyrzucę XPS to mostki znikną? icon_eek.gif


Nie znikną dlatego bezsensem jest pakować XPS pod chudziak jak i tak zostają mostki przez ściany.

Cytat

Miałem na myśli efektywne sterowanie podłogówką za pomocą kotła podajnikowego. Kocioł podgrzewa wodę do temperatury wyższej niż ta w podłogówce. Wtedy pracuje efektywnie. Ja musiałbym ograniczać moc tego kotła, stosować jakieś zawory mieszające itepe żeby to działało efektywnie


No niestety,cały czas twierdzę,właśnie dlatego,że węgiel nie nadaje się do nowych domów.
Podobną sytuację będziesz miał przy grzejnikach bo czy grzejesz grzejniki o malej powierzchni temp.60st.C czy wodną podłogówkę o większej powierzchni temp.30st.C to sytuacja z grzaniem powietrza przez komin będzie identyczna bo sterownik odetnie Ci też grzanie bo w domu wystarczająca będzie temperatura.


Tylko,że grzanie grzejnikami jest dalekie od komfortowego w przeciwieństwie do podłogówki a sytuacja będzie identyczna i praktycznie tyle samo zuzyjesz energii czyli wegla przy wodnej podłogówce i grzejnikach
Napisano
Cytat

Czyli jak wyrzucę XPS to mostki znikną? icon_eek.gif

Miałem na myśli efektywne sterowanie podłogówką za pomocą kotła podajnikowego. Kocioł podgrzewa wodę do temperatury wyższej niż ta w podłogówce. Wtedy pracuje efektywnie. Ja musiałbym ograniczać moc tego kotła, stosować jakieś zawory mieszające itepe żeby to działało efektywnie


Ściany fundamentowe masz chyba podane w projekcie jako ocieplone? Więc mostki będą znikome, albo wcale.

Co do sterowania podłogówka to na podłogówkę nie pójdzie więcej jak max 50 stopni bo głowica z zaworem termo nie puści + ewentualne dodatkowe sterowanie. Wtedy kocioł nie będzie musiał mieć np 15 kW a wystarczy 10 kW no i na opale tez zaoszczędzisz.
Mając grzejniki musisz w piecu palić praktycznie non stop, przy podłogówce tak nie jest bo ma dużą bezwładność.
I nie bój, że Ci rurki w podłogówce pękną, nie ty pierwszy i nie ostatni co takie ma obawy a inni mają i se chwalą pomimo takich lub podobnych obaw.
I kolejny nietrafiony wybór z Twojej strony to piec z podajnikiem. Przy tak malej powierzchni domu to albo zwykły tzw śmieciuch albo coś bardziej eko jak np PCi, ale to wszystko zależy jakimi funduszami dysponujesz.

Wspomniałeś o powiększeniu kotłowni. Czy ona znajduje się jak w projekcie pod poz 10? Bo ja przeniósł bym ją do pomieszczenia gospodarczego poz nr 11. Miała by tym większa rację bytu aniżeli w tam gdzie jest wg projektu tym bardziej, że myślisz o ogrzewaniu na paliwo stałe.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ściany fundamentowe masz chyba podane w projekcie jako ocieplone? Więc mostki będą znikome, albo wcale.


To proszę,żeby uzmysłowić co to jest mostek termiczny do gruntu:

DSC01446.jpg

Napisano
Dlatego ociepla się tak aby izolacja cieplna miał ciągłość, wtedy mostki jak napisałem będą znikome albo wcale a rynek za bardzo przebarwia te mostki.

Gość arturo72
Napisano
Cytat

Dlatego ociepla się tak aby izolacja cieplna miał ciągłość, wtedy mostki jak napisałem będą znikome albo wcale a rynek za bardzo przebarwia te mostki.


No właśnie,przy ławach i ścianie fundamentowej nie ma ciągłości izolacji.
Jedyny sposób na ciągłość izolacji jest płyta fundamentowa lub isomur:




Cytat

Dlatego ociepla się tak aby izolacja cieplna miał ciągłość, wtedy mostki jak napisałem będą znikome albo wcale a rynek za bardzo przebarwia te mostki.


Dobrze wg Ciebie i tego co pokazałeś to jest także źle bo w dalszym ciągu nie ma ciągłości izolacji:



DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Zapewniam, że nie jedyny. icon_mrgreen.gif


Zapomniałeś wsiąść poprawkę, że jedyny słuszny ale tylko u artura icon_biggrin.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Zapomniałeś wsiąść poprawkę, że jedyny słuszny ale tylko u artura icon_biggrin.gif


Nie,isomur to drogie dziadostwo i dlatego zdecydowałem się od razu na płytę fundamentową.
Są owszem inne sposoby ale typowo rzemieślnicze jak choćby zasypywanie bloczków z ceramiki perlitem czy inne bloczki typu isomur ale właśnie płyta jako jest całkowicie zachowana ciągłość izolacji stanowi najlepszy sposób na eliminację mostków do gruntu.

Z innej mańki,z ciekawości zobaczyłem tego Hugo II i normalnie ręce opadły.
Przecież to jest większy garaż 80m2,niektórzy mają takie dwustanowiskowe,kotłownia z syfem o pow.4,5m2 przy kuchni(!) zamiast zrobić tam spiżarnie albo kuchnię z prawdziwego zdarzenia a nie aneks kuchenny 6m2 i do takiego "garażu" węgiel...
Ludzie to naprawdę bez wyobraźni są icon_smile.gif
Ale spoko,ich kasa i ich "mądrość" icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Też masz salon jak mój większy sralik i czepiasz sią Hugona.


Nie chodzi o samą wielkość domu ale o wielkość w połączeniu z rozplanowaniem tego łącznie z systemem grzewczym.
Z kuchni wejście do zapylonej kotłowni ? Kotłownia 4,5m2 ? Kuchnia 6m2 bez jadalni ? Skład opału gdzie ? Na podjeździe ? Dreptanie wokoło domu po to żeby przynieść woreczki ?
Gdzie wyobraźnia ?
80m2 grzać węglem ? W tak małym domu walczy się o każdy m2 ale jak mówiłem,nie moja kasa i nie moja "mądrość".
Poniżej rozterki bardziej kumatego inwestora jesli chodzi o izolacje i system grxewczy w domu 92m2:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=498228

A co do mojego salonu 32m2 w domu 118m2 to nie często się taki duży salon spotyka a to miało być właśnie priorytetem ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dlatego jako pierwszy poruszyłem temat kotłowni gdy autor powiedział, że chce piec na paliwo stałe. Najrozsądniej jak kotłownię przeniósł by do pomieszczenia gospodarczego obok garażu.
Jak dobrze zauważyłem jest tez tam kominek którego ja tez bym odradzał z różnych powodów co najmniej dwóch. icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
To teraz rodzi się pytanie jak najbardziej zasadne.
W takim wypadku w imię czego ma być węgiel w tym domu w którym zużycie na ogrzewanie może nie przekroczyć 3000kWh czyli 1000zł i to pradem a kombinuje się na wszystkie strony bezsensowne ?
Przecież to na logikę jest głupie i każdy rozsądny i z wyobraźnią odradzi syf w tym domu.

Garaż nie jest połączony z domem czyli do kotłowni trzeba będzie biegać dookoła domu żeby pilnować.
W imię czegi bo tego nie pojmuję i nie łapie za bardzo ?


Stawiać drugi komin ? W imię czego ? Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
A po co drugi komin? Jak będzie kominek to i tak musi mieć dwa kominy. Rezygnując z kominka robi jeden i lepsze to w gospodarczym niż obok kuchni.
A co do opału taki sam wybrał i jak na razie nie wypowiedział się autor czy tego nie zmieni a nie zapomnij arturo, że ja pierwszy mu zaproponowałem coś eko czyli PCi icon_biggrin.gif
Dużo u niego archaizmów, jak choćby te kalafiory. Ale cóż wybór czy ostatnie zdanie i tak będzie należało do erol-a.
Napisano (edytowany)
Cytat

Ściany fundamentowe masz chyba podane w projekcie jako ocieplone?

Tak, są ocieplone. 10cm styro + 2 cm na cokole pod okładziną klinkierową
Cytat

Wtedy kocioł nie będzie musiał mieć np 15 kW a wystarczy 10 kW no i na opale tez zaoszczędzisz.

Kocioł 10kW to zdecydowanie za dużo. Dlatego też wybrałem m.in. kaloryfery, żeby w takim kotle 7kW spalanie było w miarę efektywne
Cytat

sterownik odetnie Ci też grzanie bo w domu wystarczająca będzie temperatura.

Oczywiście, jednak chyba będzie pracował lepiej grzejąc wodę do 80 stopni niż do 50
Cytat

Przecież to jest większy garaż 80m2,niektórzy mają takie dwustanowiskowe,kotłownia z syfem o pow.4,5m2 przy kuchni(!)

Kotłownia będzie z tyłu, za garażem. Nie panikuj. Kominka nie będzie więc będzie jeden komin od pieca
Cytat

coś eko czyli PCi

O jakiej pompie piszesz? Powietrze-woda? Jako jedyne źródło zasilające c.o.? Ta pompa w ujemnych temperaturach ma taką sprawność, że nie mam zamiaru się martwić czy dzieciak nie zmarznie. Po drugie nie mam również zamiaru bawić się w 2 taryfy, kiszenie ciepła
Cytat

Dużo u niego archaizmów, jak choćby te kalafiory

Dokładnie tak. I jest to mój świadomy wybór po przeczytaniu setek komentarzy o grzaniu prądem, pompami itp. Czy coś co się sprawdzało przez kilkadziesiąt lat dzisiaj nagle jest do kitu?

Cytat

Ale spoko,ich kasa i ich "mądrość"

Ale konkretnie o co ci chodzi? To lepiej żebym ten dom ocieplił 50cm styro, założył podłogówkę, wentylację z reku,kominek w razie "w" oczywiście, założył prąd, 2 taryfy i nie otwierał okien żeby broń boziu ciepło nie uciekało? No sory, dla mnie to jest właśnie "mądrość". Jak mi będzie gorąco to sobie zwyczajnie otworzę w zimie okna na oścież i nie będę się martwił, że ciepło ucieknie. A, że trochę ciepła pójdzie w komin. No to pójdzie. Z torbami przez to nie pójdę Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Kocioł 10kW to zdecydowanie za dużo. Dlatego też wybrałem m.in. kaloryfery, żeby w takim kotle 7kW spalanie było w miarę efektywneOczywiście, jednak chyba będzie pracował lepiej grzejąc wodę do 80 stopni niż do 50


Podałem jak przykład aby zobrazować sytuację. W takim razie na podłogówkę mógłbyś mieć jeszcze mniejszy.
I przy tym spalaniu grzejąc 80 a nie 50 grubo się mylisz, bo grzejąc do 50-55 stopni spalisz mniej niż do 80.
Cytat

O jakiej pompie piszesz? Powietrze-woda? Jako jedyne źródło zasilające c.o.? Ta pompa w ujemnych temperaturach ma taką sprawność, że nie mam zamiaru się martwić czy dzieciak nie zmarznie. Po drugie nie mam również zamiaru bawić się w 2 taryfy, kiszenie ciepła


PCi gruntowa. A pisząc o dwóch taryfach i kiszeniu ciepła to masz wybaczony tor myślenia. To, że takie rozwiązanie Ci nie odpowiada nie oznacza że jest do kitu.
Cytat

Dokładnie tak. I jest to mój świadomy wybór po przeczytaniu setek komentarzy o grzaniu prądem, pompami itp. Czy coś co się sprawdzało przez kilkadziesiąt lat dzisiaj nagle jest do kitu?


I kolejne ślepe zapatrzenie się na lata prl-u. To że kiedyś kalafiory były szczytem techniki grzewczej nie oznacza, że pozostają cały czas na nim. Kiedyś maluch też był cudem techniki a Ty do dziś nim nie jeździsz.
Wymyślono coś lepszego niż kalafiory i to się sprawdziło i przyjęło, mam na myśli ogrzewanie podłogowe.
A te setki komentarzy to zapewne sami zwolennicy kalafiorów pisali i nawiedzeni przeciwnicy teoretycy podłogówek.
Ja sam mam w domu kalafiory na poddaszu, ale na parterze króluje podłogówka, a Ty masz domek parterowy.
Jeżeli już jesteś tak bardzo nastawiony na te grzejniki to zrób sobie instalację mieszaną grzejniki/podłogówka. Założę się, że po pierwszym już sezonie na grzejniki nie będziesz chciał patrzeć, bo praktyka nie idzie w parze teorią napisana przez nawiedzonych ludzi.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Kocioł 10kW to zdecydowanie za dużo. Dlatego też wybrałem m.in. kaloryfery, żeby w takim kotle 7kW spalanie było w miarę efektywneOczywiście, jednak chyba będzie pracował lepiej grzejąc wodę do 80 stopni niż do 50


Błędne myślenie,totalnie bez logiki.Zastanów się i skoryguj te myślenie,chociaż nie sądzę,żebyś się domyślił widząc jak do tej pory myślisz icon_smile.gif
Mała podpowiedź,pom.10m2,grzejnik ścienny o pow.1m2 zasilany temp.80st.C ma moc np.700W i grzejnik scienny o pow.10m2 zasilany temp.35st.C ma również moc 700W,w tym samym pomieszczeniu zailanym tym samym kotłem o mocy 7kW. Jaki z tego wyciągniesz wniosek ? Będzie różnica w sprawności kotła ? NIE będzie różnicy,tyle samo kasy wyrzucisz kominem w obu przypadkach.
Cytat

O jakiej pompie piszesz? Powietrze-woda? Jako jedyne źródło zasilające c.o.? Ta pompa w ujemnych temperaturach ma taką sprawność, że nie mam zamiaru się martwić czy dzieciak nie zmarznie. Po drugie nie mam również zamiaru bawić się w 2 taryfy, kiszenie ciepła


Miało nie być o pompach bo pompa w tym domu to sredni wybór ale jak się czyta takie bzdury to aż człowiekowi się podnosi i musi te głupoty prostować.Poniżej będzie tabela wydajnosci pompy p-w.
Chociaż tak jak pisałem,po Twoim dotychczasowym myśleniu nie sadzę,żebyś zajarzył icon_smile.gif
Dwie taryfy nie są konieczne,możesz mieć zwykła taryfę a i tak ogrzewanie przy tego typu pomoie wyjdzie Ci taniej niż przy węglu,pomyśl i policz,chociaż sprawia Ci to trudności ;) 1kWh=0,60zł/COP3=0,20zł w taryfie G11 icon_smile.gif


Cytat

Ale konkretnie o co ci chodzi?


Mi o nic nie chodzi,pisałem wyżej,Twoja kasa,Twoje "mądrości",Twoja "wyobraźnia",wybudujesz,pozyjesz i zobaczysz icon_smile.gif
Dla mnie jest to czysty ciemnogród i tyle icon_smile.gif

Cytat

PCi gruntowa.


W dzisiejszych czasach pompa gruntowa nie ma racji bytu,chyba,że chińszyzna z włąsnoręcznie wykonanym DZ.
Poniżej wrażenia przykladowego użytkownika pompy powietrze-woda,jakich jest wielu:
Cytat

Od 1.05.2014 do 30.04.2015 - co + cwu - 4781 kWh - 1481zł. Energia wyprodukowana 19215 kWh. Dom 300m2, zużycie wody 251m3.
Pompa powietrzna, taryfa G12 4376 kWh II taryfa, 405 kWh w I taryfie. Temp 22,5st -23st. Tylko w łazience więcej ze względu na dzieciaki.


Facet jak widać ogrzewa 300m2,ma ciepłomierz zainstalowany,na ogrzewanie i cwu dostarczył 19215kWh energii ale na to zużył 4781kWh energii,czyli tyle mu zjadła pompa i na to wydał 1481zł,przypominam,dom 300m2.
Czyli ? Czyli 19215kWh/4781kWh=COP4,01

Następny inwestor z pompą powietrzną u siebie w domu i z ciepłomierzem:

Cytat

Witam
podsumowanie sezonu 2014/2015.

Sezon liczony od 26.09.2014 do 26.09.2015.
Całkowite użycie energii dla CO, CWU i wentylacji mechanicznej - 4.513,3 kWh - podlicznik Bemko BM03B-L.
Całkowita energia wytworzona przez PC 51,399 GJ = 14.277,46 kWh -Danfoss Sonometr 1100 ultradźwiękowy.

Temperatura wnętrz. nie mniej niż 22,2* C. Praca ciągła, niezależna od stref taryfowych.
CW - grzanie wyłącznie w taniej taryfie.

Urządzenia opomiarowane podlicznikiem;
- PC PW T-Cap 9kW, zbiornik CW OSO Hotwater 300l, klimakonwektor Aermec FCL 62 - wyłącznie dla chłodzenia,
- rekuperator Viessman Vitovent 300, praca ciągła 160 m3/h, 47-55 W/h (oboje palimy),
- odkamieniacz Viessmann Aquahome 10N -praca ciągła 4 W/h

Odejmując ok. 500 kWh (szacunkowe zużycie na wentylację i odkamienianie wody), roczne zużycie na CO I CW wyniosło 4.013,3 kWh.
SPF na poziomie 3,56.

Dom parterowy 142 m2 pow. użytkowej - 2 osoby. Powierzchnia ogrzewana w całości podłogówką. 138 m2, Okna i drzwi zewn. 45m2. Ściany silka 24 - 20 cm grafit , podłoga 20 cm, dach płaski żelbetowy 20-32 cm (śr 26) - styropian. Pompa T-Cap 1-faza z serii SXC. Klimakonwektor sufitowy Aermec FCL 62. Kominek BG SD 442, o mocy nominalnej 7 kW, dotychczas nieużywany.

Pozdrawiam

Pratchawiec





Pytanie,do czego i w imię czego ktoś się upiera dzisiaj nad gruntowymi pompami ?
Może pora się obudzić w XXIw ?

DSC01446.jpg

Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

I przy tym spalaniu grzejąc 80 a nie 50 grubo się mylisz, bo grzejąc do 50-55 stopni spalisz mniej niż do 80.

Nie chodzi mi o ilość spalonego paliwa tylko o efektywność pracy kotła. Dlaczego producenci kotłów uzależniają nawet gwarancję od temperatury grzanej przez ten kocioł wody? Ano dlatego, że kocioł pracuje poprawnie grzejąc wodę do temp. przykładowo 80 stopni a nie do 50

Cytat

PCi gruntowa

Nie mogę na swojej działce niczego wkopywać więc odpada

Cytat

NIE będzie różnicy,tyle samo kasy wyrzucisz kominem w obu przypadkach.

W takim razie co za różnica czy będę grzał podłogówkę czy kaloryfer z punktu widzenia wyrzucania kasy kominem?

Cytat

Poniżej będzie tabela wydajnosci pompy p-w.

Szefie, ja wszelkie tabele, teorie i "co by było gdyby" mam już oczytane. I nie za bardzo chce ta twoja fajna teoria przekładać się na praktykę. Przeczytałem mnóstwo wątków grzejących prądem, pompami. Jedyny wniosek jaki mi się nasunął to ci ludzie przez cały sezon grzewczy namiętnie liczą waty. A jak tylko pojawia się okazja to jarają w kominkach ile fabryka. Nie wiem więc szczerze mówiąc do czego ty chcesz mnie przekonać?
 

Cytat

Dwie taryfy nie są konieczne,możesz mieć zwykła taryfę a i tak ogrzewanie przy tego typu pomoie wyjdzie Ci taniej niż przy węglu

Ogrzewanie prądem przy takim ociepleniu jakie mam w projekcie wyjdzie mnie ponad 3000PLN na sezon. Żeby było porównywalne z węglem ( 1600PLN ) musiałbym zrobić z chałupy termos. Mam to policzone dla swojego domu, dla swojego ocieplenia. A ty mi wyskakujesz z jakimiś tabelkami i teoriami. W moim przypadku, do takiego ocieplenia jakie mam w projekcie najtaniej wyjdzie grzać węglem i tyle. Do podłogówki średnio się nadaje kocioł na paliwo stałe ze względu na temperaturę podgrzewanej wody. Trzeba zastosować specjalne mieszacze, zawory 4D żeby to było efektywne.
Wymieńcie jakieś znaczące wady ogrzewania typu piec + kaloryfery poza sloganami typu - podłogówka jest fajna bo to nowsze rozwiązanie od kaloryferów a kaloryfery są be bo to stare
 

Cytat

Następny inwestor z pompą powietrzną u siebie w domu i z ciepłomierzem

A umyka ci gdzieś to, że oni mają rekuperatory, ocieplenie minimum 20cm grafitu i grzeją w 2 taryfach? Ja się w 2 taryfy bawił nie będę. A w jednej taryfie koszt grzania wychodzi mi ponad 3000 za chatkę 80m

Napisano
Cytat

Nie chodzi mi o ilość spalonego paliwa tylko o efektywność pracy kotła. Dlaczego producenci kotłów uzależniają nawet gwarancję od temperatury grzanej przez ten kocioł wody? Ano dlatego, że kocioł pracuje poprawnie grzejąc wodę do temp. przykładowo 80 stopni a nie do 50


icon_eek.gif Kto nagadał takich głupot? Piec na paliwo stałe to temp zasilania 50-60 stopni i powrotu 45-55, kto Ci pisze że 80 stopni ? Chwilowo podnieś temperaturę jest wskazane aby zdezynfekować wodę w bojlerze/buforze ale na litość nie non stop 80 stopni!!.

Cytat

Wymieńcie jakieś znaczące wady ogrzewania typu piec + kaloryfery poza sloganami typu - podłogówka jest fajna bo to nowsze rozwiązanie od kaloryferów a kaloryfery są be bo to stare


Już widzę, że klamka zapadła i coby nie napisać to nie będzie po Twojej myśli.
Ja podpowiem tylko tyle, że podłogówka jest oszczędniejsza i bardziej ekonomiczniejsza od grzejników.
Grzejniki z komfortem grzejnym nie mają polotu do podłogówki. Przykład? Chodząc po podłodze z ogrzewaniem podłogowym czuć ciepło w stopy, natomiast przy grzejnikach takiego komfortu się nie czuje, a pamiętaj, że jak w nogi zimno to w całym ciele zimno.
Jak już wcześniej porównałem, kiedyś jeździłeś maluchem (takie porównanie oczywiście) czy dalej nim jeździsz? To samo tyczy się porównania grzejników do podłogówki.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie chodzi mi o ilość spalonego paliwa tylko o efektywność pracy kotła.


Podałem Ci przykład z grzejnikami ściennymi o różnej powierzchni ale takiej samem mocy.
Co Ty na to ?

Cytat

W takim razie co za różnica czy będę grzał podłogówkę czy kaloryfer z punktu widzenia wyrzucania kasy kominem?


Komfort życia,nie ma sensu dyskusja z Tobą bo dla Ciebie wychodek na zewnątrz też byłby do zaakceptowania bo tak babcia miała i ch... icon_smile.gif
Nie zastanawiasz się nad tym,wyobraźnia Twoja jest w tym zakresie wielce ograniczona,że masz małe kliteczki i grzejnik ścienny dodatkowo zmniejsza Ci powierzchnię użytkową i nie postawisz kanapy,łóżka,biurka w odpowiednie miejsce bo tam będzie grzejnik ale ch.. z tym icon_smile.gif
Nie zastanawiasz się nad Tym co będzie za X lat,nie zastanawiasz sie nad tym,że będziesz musiał biegać po parę razy dziennie do okoła domu do kotłowni,a może i się zastanawiasz bo do tej pory po kilka razy do wychodka na zewnątrz biegałeś to spoko icon_smile.gif

Cytat

I nie za bardzo chce ta twoja fajna teoria przekładać się na praktykę. Przeczytałem mnóstwo wątków grzejących prądem, pompami. Jedyny wniosek jaki mi się nasunął to ci ludzie przez cały sezon grzewczy namiętnie liczą waty. A jak tylko pojawia się okazja to jarają w kominkach ile fabryka. Nie wiem więc szczerze mówiąc do czego ty chcesz mnie przekonać?


Nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać bo ludziom z ciemnogrodu ciężko wlać oleju do głowy bo zamach tak czy tak był ;)
Powyżej masz nie teorię ale praktykę icon_smile.gif
Ja z ciekawości patrzyłem na waty ale nie liczyłem jedynie przez pierwszy sezon grzewczy a od drugiego fascynacja minęła ;)

Cytat

W moim przypadku, do takiego ocieplenia jakie mam w projekcie najtaniej wyjdzie grzać węglem i tyle.


Czyli nie budujesz domu dla siebie tylko po to żeby był tam wegiel i sprawa jasna. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czyli nie budujesz domu dla siebie tylko po to żeby był tam węgiel i sprawa jasna.



To stwierdzenie bardzo mi się podoba ...
Napisano (edytowany)
Do tego grzejąc węglem wspierasz górnictwo polskie. icon_idea.gif
Pompka jest dobra dla leni którym nic nie chce się robić.
Tyle że to podobno nie po katolicku, czy jakoś tak, ale nie wszystkie w tym kraju są wierzące przecież. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie chodzi mi o ilość spalonego paliwa tylko o efektywność pracy kotła. Dlaczego producenci kotłów uzależniają nawet gwarancję od temperatury grzanej przez ten kocioł wody? Ano dlatego, że kocioł pracuje poprawnie grzejąc wodę do temp. przykładowo 80 stopni a nie do 50


Jak się dzieci poparzą, a lekarz dyżurny w szpitalu powiadomi prokuratora, to ci się odechce takich przykładów.
Napisano (edytowany)
Cytat

Szefie, ja wszelkie tabele, teorie i "co by było gdyby" mam już oczytane. I nie za bardzo chce ta twoja fajna teoria przekładać się na praktykę. Przeczytałem mnóstwo wątków grzejących prądem, pompami. Jedyny wniosek jaki mi się nasunął to ci ludzie przez cały sezon grzewczy namiętnie liczą waty.



Bo to (tacy ludzie) są małej wiary.
Zainstalowali "elektrykę" albo PCi i do teraz nie wierzą, ze to może być dobre i tanie źródło grzewcze.
Nie byli przekonani, to teraz za wszelka cenę chcą sobie i innym udowodnić, ze dobrze wybrali - nawet za cenę własnej śmieszności.

Chcesz mieć ogrzewanie (kocioł) całkowicie bezobsługowy ?
Zainstaluj ogrzewanie elektryczne albo PCi - bez względu na oszołomów (tych za i tych przeciw).

Nie jesteś przekonany dla takiego rozwiązania - nie instaluj tego typu ogrzewania, bo całe swoje życie spędzisz w kotłowni licząc waty, a te będziesz całymi wieczorami przeliczał na złotówki - mało tego popadniesz w obłęd podporządkowania życia, swojego i domowników, pod potrzeby II taryfy.

Nie bądź idiotą i nie instaluj ogrzewania elektrycznego ani PCi.

Tu nie są Chiny każdy ma wolny wybór - korzystaj z tego, puki jeszcze jest taka możliwość.

Możesz lubić kawior - ciesz się jego smakiem, ale nie przeliczaj jego ceny, na kanapki, ze smalcem, które też są fajne (lub na odwyrtkę).

Podejmiesz decyzję - uszanuj samego siebie i się nią ciesz, a oszołomom pokaż środkowy palec. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

- mało tego popadniesz w obłęd podporządkowania życia, swojego i domowników, pod potrzeby II taryfy.


Bez żartów, ale to jest naprawdę wielkie zagrożenie.
Bo ludziska popadają w tym wyciskaniu minimalnych kosztów i liczeniu kilowatów w paranoję i życie staje się mniej piękne.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Bez żartów, ale to jest naprawdę wielkie zagrożenie.
Bo ludziska popadają w tym wyciskaniu minimalnych kosztów i liczeniu kilowatów w paranoję i życie staje się mniej piękne.


Ale to co wypisujecie to bzdury do kwadratu icon_smile.gif
Od zawsze mieszkałem w bloku czyli od 43 lat w tym od 23 lat już na swoim 52m2. Czynsz miesięczny bez mediów to 500zl w tym ok.180zl na ogrzewanie miejskie a do tego media gaz i prąd czyli dodatkowo 200zl miesięcznie czyli w sumie 700zl co miesiąc czyli rocznie 8400zl tylko za możliwość mieszkania w bloku w mieszkaniu 52m2 i sie mieszkalo normalnie bez narzekan.Od 23lat takie koszty roczne całkowicie były akceptowalne czyli myślicie ze w domu będę chodził i zerkal na jakieś grosze ? Bo teraz dla mnie 1000zl za ogrzewanie i cwu to grosze,ba 1800zl w pierwszym sezonie w taryfie G11 to były grosze w domu 118m2 w porównaniu do mieszkania 52m2. I nawet 3000zl prądem to byłby Pikuś w porównaniu do M i też bym nie liczył kWh także mylicie się lub odnosicie się do darmozjadów którzy do tej pory palili darmowymi śmieciami albo byli na utrzymaniu rodziców ;)
Dlatego uważam,że to ciemnogród icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
arturo, dopisz się do wątku z kosztami:

https://forum.budujemydom.pl/ile-kosztuje-z...nnym-t7202.html

https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=484680

Cytat

Nie jesteś przekonany dla takiego rozwiązania - nie instaluj tego typu ogrzewania, bo całe swoje życie spędzisz w kotłowni licząc waty, a te będziesz całymi wieczorami przeliczał na złotówki - mało tego popadniesz w obłęd podporządkowania życia, swojego i domowników, pod potrzeby II taryfy.



grzejąc prądem lub PC i mając G12w można w ogóle nie zwracając uwagi na taryfy mieć taniej niż przy G11, a zwracając na to trochę uwagę (np. puszczając zmywarkę na noc itp) można mieć jeszcze większe oszczędności - bez żadnych specjalnych reżimów


Cytat

Podejmiesz decyzję - uszanuj samego siebie i się nią ciesz, a oszołomom pokaż środkowy palec.



jak najbardziej :bandit:
Napisano (edytowany)
Cytat

Kto nagadał takich głupot?

Pierwszy link z brzegu

http://muratordom.pl/instalacje/ogrzewanie...m,34_12574.html

Nie wiem, może i w muratorze głupki siedzą. Na czymś jednak opierać się trzeba
Cytat

Chodząc po podłodze z ogrzewaniem podłogowym czuć ciepło w stopy, natomiast przy grzejnikach takiego komfortu się nie czuje, a pamiętaj, że jak w nogi zimno to w całym ciele zimno.

Ale to jest przecież czysto subiektywne odczucie. Dla ciebie komfortem jest chodzenie po ciepłej podłodze, dla mnie ubranie kapci i przytulenie się do kaloryfera. Tak ciężko to pojąć, że ludzie mają różne przyzwyczajenia i oczekiwania? To wasze nawyki są jedyne i słuszne?

Cytat

że będziesz musiał biegać po parę razy dziennie do okoła domu do kotłowni

Do kotła podajnikowego parę razy dziennie? W jakim celu?

Cytat

Nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać bo ludziom z ciemnogrodu ciężko wlać oleju do głowy

Od kilkunastu postów sukcesywnie walisz w moją stronę epitetami, a na moje wyliczenia jesteś głuchy. Powtórzę poraz kolejny - DLA MOJEGO DOMU, DLA MOJEGO OCIEPLENIA KOSZT OGRZEWANIA PRĄDEM WYCHODZI PONAD 3000 PLN. Mam się w to pchać tylko dlatego, żeby nie puścić z dymem trochę ciepła?

Cytat

a te będziesz całymi wieczorami przeliczał na złotówki - mało tego popadniesz w obłęd podporządkowania życia, swojego i domowników, pod potrzeby II taryfy

I dokładnie do takiego wniosku doszedłem czytając kilkaset stron tematu ogrzewających prądem.
A ja u siebie jak sobie w zimie pierdnę to otworzę okno na oścież, żeby wywietrzyć zamiast te pierdy rekuperować

Cytat

grzejąc prądem lub PC i mając G12w można w ogóle nie zwracając uwagi na taryfy mieć taniej niż przy G11

Oczywiście, że można, robiąc z domu bunkier. Przy mojej technologii budowy i ociepleniu jest to niemożliwe Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)
Napisano
erol - prawidłowo wykonana podłogówka nie sprawia że podłoga jest ciepła.
Jest letnia
co nie jest niczym dziwnym, skoro w najwieksze mrozy puszcza sie w podłogę około 35C
(dla nowych domów wg aktualnych WT)

jak coś czytasz, to tez mysl przy okazji
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Oczywiście, że można, robiąc z domu bunkier. Przy mojej technologii budowy i ociepleniu jest to niemożliwe


erol,czy Ty naprawdę jesteś tak odporny na wiedzę ?
Koszt 1kWh W taryfie G11 to ok.60gr. Dzielisz to przez COP3 chociaż będzie wyższy jak podają cytaty wyżej i to przy powietrznych i 1kWh wychodzi max.20gr niezależnie czy to będzie bunkier czy superhiper durszlak koszt 1kWh W taryfie G11 wyniesie 0,20zl
Napisano
Cytat

erol - prawidłowo wykonana podłogówka nie sprawia że podłoga jest ciepła.

Ale co ma piernik do wiatraka? Ja piszę o efektywności pracy pieca a ty mi o temperaturze podłogi. Żeby puścić niską temperaturę wody do podłogówki muszę zastosować mieszacze i zawory 4D bo inaczej temperatura wody z pieca będzie za gorąca na podłogówkę.
Cytat

to przy powietrznych i 1kWh wychodzi max.20gr

I przy -15 czy -20 stopniach też jest taka fajna sielanka z tymi pompami p-w? Czy może tak w razie "w" kominek sobie zostawić?
Cytat

czy 20cm styropianu na ścianie i WM to bunkier?

Sprawa sprowadza się do tego czy wywalić kasę na dobre ocieplenie, podłogówkę, WM, kominek w razie "w" i modlić się żeby nikt na każdym etapie niczego nie spieprzył czy zrobić "standard" budowlany, kocioł i kaloryfery, gdzie do spieprzenia jest dużo mniej. W obydwu przypadkach koszty ogrzewania będą podobne. Świadomie wybieram więc ciemnogród, głupotę itepe
Napisano
Cytat

Pierwszy link z brzegu

http://muratordom.pl/instalacje/ogrzewanie...m,34_12574.html

Nie wiem, może i w muratorze głupki siedzą. Na czymś jednak opierać się trzeba
Ale to jest przecież czysto subiektywne odczucie. Dla ciebie komfortem jest chodzenie po ciepłej podłodze, dla mnie ubranie kapci i przytulenie się do kaloryfera. Tak ciężko to pojąć, że ludzie mają różne przyzwyczajenia i oczekiwania? To wasze nawyki są jedyne i słuszne?


Słuchaj dalej rad z FM icon_lol.gif
Chciałeś usłyszeć argumenty za podłogówka to Ci je przedstawiłem, ale jak już wcześniej napisałem klamka u Ciebie zapadła, więc jakbym się nie stał/li wszyscy tu się wypowiadający nie przekonają Cie w twym ślepym jednokierunkowym postrzeganiu "świata".
Nawet dzieci jak puścisz na podłogę z ogrzewaniem to będą miło się bawić, a weź posadź je na podłodze gdzie grzeją grzejniki.
Co do pieca, wybierzesz jakie uznasz za stosowne, ale piec z podajnikiem mija się z celem przy tak małym domku.
Ale jak lubisz trwonić swoje pieniążki to trwoń, mi nic do tego, jedynie co chcę to trochę pomóc.
Napisano
Cytat

Ale co ma piernik do wiatraka? Ja piszę o efektywności pracy pieca a ty mi o temperaturze podłogi. Żeby puścić niską temperaturę wody do podłogówki muszę zastosować mieszacze i zawory 4D bo inaczej temperatura wody z pieca będzie za gorąca na podłogówkę.


Naczytałeś się i się gubisz. Chcesz to zrobisz instalacje do podłogówki prosta jak budowa cepa i będzie działać, chcesz mieć skomplikowaną/rozbudowana w różne ustrojstwa też zrobisz i też będzie działać ale warunek jak zrobi się to poprawnie a jak spierd....lą ci instalacje na grzejniki to pomimo jak uważasz prostoty nie będzie działać. I uwaga, przy grzejnikach też stosuje się zawory 3D lub 4D.
Napisano
Cytat

zrobić "standard" budowlany, kocioł i kaloryfery, gdzie do spieprzenia jest dużo mniej.



Jest dużo mniej, ale i tak nie wyeliminujesz tych wszystkich elementów, które spieprzyć można, więc i tak ten "standard" może odbić Ci się czkawką...
Napisano
Cytat

I przy -15 czy -20 stopniach też jest taka fajna sielanka z tymi pompami p-w?



Z autopsji - dają radę nawet przy prawie -40 i to przez kilka dni, bez kominka.

Jeszcze raz.
Nie chcesz nie instaluj.
Nie musisz się tłumaczyć dlaczego.
Nie, bo nie - to jest argument nie do zbicia.

Ale proszę nie powołuj się na idiotów - bo jak powszechnie wiadomo PCi, nie są dla idiotów.





Ps. Dokładnie to samo dotyczy ogrzewania podłogowego - nie jest dla idiotów.

I nie obrażam, tylko dokonuję niepersonalnego skrótu myślowego.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

I przy -15 czy -20 stopniach też jest taka fajna sielanka z tymi pompami p-w? Czy może tak w razie "w" kominek sobie zostawić?


A jaki problem w tym widzisz ? Jako ciemnogrodzianinowi przedstawiłem Ci cytaty dwóch użytkowników pomp powietrznych i jak widzisz kominka nie używają bo nie mają a ich roczne copy są grubo pow.3 i to z cwu. Takich spostrzeżeń jest mnóstwo i to nie zależy od tego czy ktoś ma bunkier czy durszlak tylko zależy od poprawnie dobranej mocy grzewczej pompy.
Tak żebyś wiedział i tak przedstawiał innym ciemnogrodzianinom bo narazie opowiadasz same bzdury.
Chcesz syf w domu 80m2 i grzejniki ścienne to miej ale proszę nie opowiadaj bzdur i idiotyzmow.
Napisano (edytowany)
Cytat

Słuchaj dalej rad z FM

Akurat to nie rada z forum, tylko artykuł. Niestety nie jestem na tyle obeznany by wiedzieć, że akurat wasze rady są jedyne słuszne a ich bezwartościowe
Cytat

Chciałeś usłyszeć argumenty za podłogówka to Ci je przedstawiłem, ale jak już wcześniej napisałem klamka u Ciebie zapadła

Nie chodzi o to, że zapadła tylko nie podałeś mi przekonujących zalet. Bo może ja akurat będę miał parkiet i dywany więc średnio do mnie przemawia ciepła podłoga. Na dywanie też jest ciepło. Nie potrafisz przyjąć, że ktoś ma inne przyzwyczajenia i preferencje. Dla mnie akurat twoje przyzwyczajenia są ślepe i jednokierunkowe - "podłogówka ma być bo jest ciepła podłoga a reszta to głupota, ciemnogród, ślepe myślenie"

Cytat

piec z podajnikiem mija się z celem przy tak małym domku.

A coś więcej? Jaka alternatywa oprócz jedynej słusznej czyli podłogówka, WM, kominek, porządne ocieplenie i prąd?

Cytat

Ale jak lubisz trwonić swoje pieniążki to trwoń

Podłogówka, WM, kominek, ocieplenie będzie mnie kosztować więcej niż piec z podajnikiem więc gdzie to trwonienie? Pomieszczenie gospodarcze i tak bym budował więc argument z kosztami kotłowni odpada

Cytat

lą ci instalacje na grzejniki to pomimo jak uważasz prostoty nie będzie działać

Tylko taką instalację łatwiej naprawić niż zdzierać parkiet bo pieprznęła rurka od podłogówki.

Cytat

A jaki problem w tym widzisz ?

Taki, że nie będe robił sobie z salonu kotłowni. Dla mnie jest to jeszcze głupszy pomysł niż dla ciebie mój z piecem

Cytat

Takich spostrzeżeń jest mnóstwo

I jesteś pewny, że nie dogrzewają się kominkami? Bo często grzejący prądem zapominają o tym malutkim szczególiku. Może podasz swoje zużycie Edytowano przez erol (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

erol,czy Ty naprawdę jesteś tak odporny na wiedzę ?
Koszt 1kWh W taryfie G11 to ok.60gr. Dzielisz to przez COP3 chociaż będzie wyższy jak podają cytaty wyżej i to przy powietrznych i 1kWh wychodzi max.20gr niezależnie czy to będzie bunkier czy superhiper durszlak koszt 1kWh W taryfie G11 wyniesie 0,20zl


Nie pisz głupot że przy durszlaku tanio ogrzejesz dom. icon_evil.gif Bo nie dość że nie będzie tanio to jeszcze przy tej podłogówce będziesz zębiskami szczyrkał z zimna. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie pisz głupot że przy durszlaku tanio ogrzejesz dom. icon_evil.gif Bo nie dość że nie będzie tanio to jeszcze przy tej podłogówce będziesz zębiskami szczyrkał z zimna.


Kolejna głupota.
Ja piszę o koszcie wytworzenia 1kWh W taryfie G11 i będzie to identyczny koszt przy superhiper oszczednym i durszlaku.zakładając,że oba mają niskotemperaturowe odbiorniki ciepła i poprawnie dobrane moce grzewcze czyli koszt 1kWh w G11 w obu przypadkach będzie na poziome 0,20zl.
Koszt 1kWh W obu przypadkach będzie IDENTYCZNY.
A co się będzie jedynie roznilo w takich domach ?

Cytat

Taki, że nie będe robił sobie z salonu kotłowni. Dla mnie jest to jeszcze głupszy pomysł niż dla ciebie mój z piecem

I jesteś pewny, że nie dogrzewają się kominkami? Bo często grzejący prądem zapominają o tym malutkim szczególiku. Może podasz swoje zużycie


Prosiłem Cię żebyś nie opowiadał idiotyzmow.
W moim przypadku palenie w kominku wychodzi DROŻEJ niz grzanie pompą.
Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie chodzi o to, że zapadła tylko nie podałeś mi przekonujących zalet. Bo może ja akurat będę miał parkiet i dywany więc średnio do mnie przemawia ciepła podłoga. Na dywanie też jest ciepło. Nie potrafisz przyjąć, że ktoś ma inne przyzwyczajenia i preferencje. Dla mnie akurat twoje przyzwyczajenia są ślepe i jednokierunkowe - "podłogówka ma być bo jest ciepła podłoga a reszta to głupota, ciemnogród, ślepe myślenie"


zalamka.jpg :bezradny: To co mam Ci napisać, że grzejniki zabijają!!!!!!!!!!!!!!!!! icon_biggrin.gif
Kolego, powiedz kto kiedyś za młodych lat miał w domu podłogówkę? Wszyscy mieli jakieś piecyki, kaflaki a rarytas jak już było c.o. z grzejnikami więc nie piernicz mi, że jestem jednokierunkowy bo tak naprawdę to ty jesteś.
Pisałem Ci, że mam grzejniki na poddaszu a podłogówkę na parterze i znam zalety jednego i drugiego z praktyki a nie z obcykanej teorii.
Napisałem Ci że podłogówka jest oszczędniejsza niż grzejniki? napisałem, a Ty bredzisz o 80 stopniach na piecu, piszę że nie potrzeba zbyt skomplikowanej instalacji to ty farmazonisz o zaworach, zrorach i innych ustrojstwach. Chłopie weź się ogarnij i powiedz wszystkim i mi też abyśmy się od Ciebie odpierdolili bo ty wiesz co najlepsze.


Cytat

A coś więcej? Jaka alternatywa oprócz jedynej słusznej czyli podłogówka, WM, kominek, porządne ocieplenie i prąd?


Zwykły piec karnawałowy uniwersalny tzw śmiecuch. Zapłacisz z trzy razy mniej niż z podajnikiem.
Cytat

Podłogówka, WM, kominek, ocieplenie będzie mnie kosztować więcej niż piec z podajnikiem więc gdzie to trwonienie? Pomieszczenie gospodarcze i tak bym budował więc argument z kosztami kotłowni odpada


Czy ja Ci kazałem zakładać WM? Instalacja grzejnikowa wcale nie jest tańsza od podłogówki a kosztami eksploatacyjnymi przewyższa i to znacznie. Piec z podajnikiem, kilka razy razy droższy od zwykłego, a jeżeli już ma być z podajnikiem to koszt niedużo mniejszy albo i tańszy odliczając komin potrzebny do pieca od PCi. Do kotłowni tez Ci się nie czepiałem więc nie pij do mnie.
Cytat

Tylko taką instalację łatwiej naprawić niż zdzierać parkiet bo pieprznęła rurka od podłogówki.


Pokaz mi komu w podłogówce rurka sam od siebie tak ot pękła, że musiał podłogę kuć. Kolejna bzdura poparta nawiedzona teorią zwolenników kalafiorów .
I dla twojej wiadomości, bo oczytany jesteś ale nie wiem w czym, rurki do grzejników teraz nie puszcza się po ścianie tylko po podłodze więc jak coś pierdyknie to i kucie nie nieuniknione. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Do kotła podajnikowego parę razy dziennie? W jakim celu?


icon_biggrin.gif
Cytat

Witam wszystkich jest to mój pierwszy wpis, ale obserwuję ten wątek już od 2 m-cy. Piecyk mam już trzeci m-c. zacząłem od nastawów ustawionych mi przez instalatora, temp zewn. nie były tak niskie bo śr.-6 do -2 w nocy a w dzień na plusie. Spalanie wychodziło około 25 kg.a jestem w branży kotłowników świeży (całe życie w blokach i na centr. ogrzew. z sieci) Dlatego zacząłem siedząc przy kotle całymi godzinami studiować internet i trafiłem tutaj. muszę stwierdzić, że im więcej jest tu ludzi i każdy powie coś sensownego w oparciu i swoją wiedzę i doświadczenia to daje duże rozeznanie w temacie i za to Wam koledzy dziękuję.
Od wczoraj (tj 06-02-2016) moje nastawy to
TEMP.ZADANA 54 st.;
GRZANIE: histereza 4; podawanie 6 sek ; pauza 80 sek; nadmuch 45% zasłona 1/3;
PODTRZYMANIE: podawanie 5 sek; pauza 10 min; podtrzymanie wentyl. 40 sek; pauza wentyl. 5 min; nadmuch 50%; płynnie NIE .
Palę CZERWONĄ ISKRĄ (KWK PIAST) 25mj
Ogrzewam dom kanadyjczyk; razem 86m2 ocieplony w całości, na dole ogrzew. podłogowe, góra to ogrzew. podłog. w łazience pozostałe pomieszczenia kalafiory.



Cytat

kolego to jakie są Twoje ustawienia na obecną pogodę ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...