tomaszko Napisano 31 grudnia 2015 Udostępnij #1 Napisano 31 grudnia 2015 Jestem na etapie modernizacji i dobudowy do budynku, ssz. Budynek slabo postawiony w roku 99. W części niepodpiwniczonej jest kuchnia i salon, który musi zostać pogłębiony o ok 30cm , za mala wysokosc pomieszczenia. Izolacja pozioma jest wszędzie na tym samym poziomie, widać pape, ktora wystaje raptem 1, 2 cm ze sciany. Podłoga w poglebionym pomieszczeniu będzie poniżej izolaxji poziomej.Jak zrobić skutecznie izolację podłogi i ściany w tym pomieszczeniu tak aby do wysokości obecnej, tynki, mur nie lapaly wilgoci? Jak to połączyć? Czy da się zrobić tak aby sciana po całości była równa, gładka czy konieczny bedzie cokół, inne wykończenie np plytlami? Link do komentarza
rustin Napisano 1 stycznia 2016 Udostępnij #2 Napisano 1 stycznia 2016 Mam podobnie , że izolacja pozioma ze ścian jest wyżej od chudego betonu ok 10cm . Mam zamiar po prostu wywinąć do góry izolację poziomą co będzie na chudziaku. Nic innego nie da się zrobić. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 2 stycznia 2016 Udostępnij #3 Napisano 2 stycznia 2016 Cytat Nic innego nie da się zrobić. Rozwiń Tam zaraz nie da - właśnie że się da pytanie czy trzeba ?niby 30 cm obniżenia - ale jeszcze nie musi to być poniżej gruntu.informacją podstawową jest odniesienie poziomu planowanej izolacji względem poziomu wody , czy to stale zalegającej czy to okresowej - po opadach , roztopach . Link do komentarza
tomaszko Napisano 2 stycznia 2016 Autor Udostępnij #4 Napisano 2 stycznia 2016 Cytat Tam zaraz nie da - właśnie że się da pytanie czy trzeba ?niby 30 cm obniżenia - ale jeszcze nie musi to być poniżej gruntu.informacją podstawową jest odniesienie poziomu planowanej izolacji względem poziomu wody , czy to stale zalegającej czy to okresowej - po opadach , roztopach . Rozwiń Dom jest podpiwniczony na połowie, całość jest podniesiona względem gruntu na ok 0.5m (3 schodki). W piwnicy przez te 15 lat wody podobno nie było. Na części niepodpiwniczonej, tej ktora bedzie pogłębiana, fundament był odkryty na ok 1m we wrześniu, był żółty suchy piasek. Link do komentarza
rustin Napisano 2 stycznia 2016 Udostępnij #5 Napisano 2 stycznia 2016 Fakt da się Sam mi wszystko dokładnie tłumaczyłeś Tylko czy trzeba ? Z drugiej strony użyć chemii której stosujesz w jednym pomieszczeniu nie będzie jakoś bardzo drogie. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 2 stycznia 2016 Udostępnij #6 Napisano 2 stycznia 2016 Cytat Dom jest podpiwniczony na połowie, całość jest podniesiona względem gruntu na ok 0.5m (3 schodki). W piwnicy przez te 15 lat wody podobno nie było. Na części niepodpiwniczonej, tej ktora bedzie pogłębiana, fundament był odkryty na ok 1m we wrześniu, był żółty suchy piasek. Rozwiń Sprawdź, czy między ławą (o ile taka tam jest), a ścianą fundamentową jest izolacja pozioma. Rodzaj gruntu poniżej posadowienia budynku - piasek, żwir, glina ?Zasięg wód gruntowych i opadowych też tu jest ważny. Te informacje pozwolą dale ciągnąć temat.Pozdrawiam. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 3 stycznia 2016 Udostępnij #7 Napisano 3 stycznia 2016 Cytat Tylko czy trzeba ? Rozwiń no właśnie zadałem to pytanie Podsumowując dom jest 50 cm powyżej poziomu gruntu- jeżeli posadzkę się obniży o 30 cm- to i tak zostaje zapas 20 cm,czyli od dołu mogą ciągnąć tylko mury do wysokości izolacji poziomejMogą nie znaczy muszą , bo jest kilka czynników składających się na podciąganie wody .pierwszy i najważniejszy muszą mieć co ciągnąć .Z drugiej jednak strony ciężko przyjąć przed remontem założenie że warunki gruntowo-wodne są stałe i się nigdy nie zmienią .możliwe rozwiązania:1) pominąć detal w najgorszym wypadku zaś kiedyś przepłacić2) wykonać zabezpieczenie typu wannowego - przepłacić dziś na zaś mieć święty spokój3) jakiś tam kompromis w postaci zabezpieczenia ścian fundamentowych przed podciąganiem wody przy założeniu że :woda na poziomie 20 cm powyżej poziomu gruntu nie jest wodą gruntową oznacza że mamy sytuację nadzwyczajną popularnie zwaną powodzią i to obejmuje ubezpieczenie (wód gruntowych - nie obejmuje ).W kwestii cokołu wszystko zależy od konstrukcji ławy budynku,a dokładnie od wysokości na jakiej się kończy , jeżeli kończy się powyżej przegłębienia to nikt o zdrowych zmysłach nie będzie jej zwężał to wymiarów ściany - czyli cokół .Jeżeli zaś ława kończy się poniżej tej wysokości nie ma żadnej potrzeby dorabiać cokołów . Link do komentarza
tomaszko Napisano 3 stycznia 2016 Autor Udostępnij #8 Napisano 3 stycznia 2016 Rodzaj gruntu to przeważnie glina. Zaczyna się już ok 1m od powierzchni. W miejscach gdzie była piaskowa zasypka, piasek dalej żółty i suchy. W piwnicy wykopany niewielki dołek mniej więcej na ok 1,8 poniżej gruntu, woda się w nim nie pojawiala. Ława fundamentowa jest, izolacji ławy od ściany fundamentowej nie ma. Jest jedynie izolacja pozioma fundamentu na styku ściany z gazobetonu.Dla mnie najważniejsze info to że da się to skutecznie naprawić.Czyli najbezpieczniej zrobić hydroizolacje typu wannowego w salonie (to pomieszczenie obniżone). Piwnica będzie nieogrzewana, czy tam również należy zrobić taka izolację? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 3 stycznia 2016 Udostępnij #9 Napisano 3 stycznia 2016 Cytat Dla mnie najważniejsze info to że da się to skutecznie naprawić. Rozwiń Da się.Może nie to że nie lubię jak mi kiesa puchnie - bo wręcz przeciwnie - ale bardziej myślałbym nad opcją 3tzw optymalną .optymalną ze słyszeniabo dokąd nie widzę i nie sprawdzę to jakbym po omacku się poruszał. Link do komentarza
tomaszko Napisano 5 stycznia 2016 Autor Udostępnij #10 Napisano 5 stycznia 2016 Ok, pozwoliłem sobie narysować jak to mniej więcej będzie u mnie wyglądało. Czy tak powinna być poprowadzona hydroizolacja? Czy w pomieszczeniach bez piwnicy po wewnętrznej stronie także powinna sięgać aż do ławy fundamentowej czy wystarczy tak jak narysowałem? Piwnica cała powinna być odizolowana? Fundament cały czy do wysokości wzbierania się wody opadowej? Czy to co narysowałem to przerost formy? Zakładamy, że teren raczej suchy.Czerwona linia to izolacja. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 5 stycznia 2016 Udostępnij #11 Napisano 5 stycznia 2016 Cytat Ok, pozwoliłem sobie narysować jak to mniej więcej będzie u mnie wyglądało. Czy tak powinna być poprowadzona hydroizolacja? Czy w pomieszczeniach bez piwnicy po wewnętrznej stronie także powinna sięgać aż do ławy fundamentowej czy wystarczy tak jak narysowałem? Piwnica cała powinna być odizolowana? Fundament cały czy do wysokości wzbierania się wody opadowej? Czy to co narysowałem to przerost formy? Zakładamy, że teren raczej suchy.Czerwona linia to izolacja. Rozwiń Hydroizolacja jest ok. natomiast brakuje termoizolacji ściany fundamentowej, szczególnie od strony salonu. Od zewnątrz na całej ścianie fundamentowej - styropian + folia kubełkowa + zasypka piaskowa.Powodzenia. Link do komentarza
tomaszko Napisano 5 stycznia 2016 Autor Udostępnij #12 Napisano 5 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Hydroizolacja jest ok. natomiast brakuje termoizolacji ściany fundamentowej, szczególnie od strony salonu. Od zewnątrz na całej ścianie fundamentowej - styropian + folia kubełkowa + zasypka piaskowa.Powodzenia. Rozwiń Rozumiem, że w salonie chodzi o izolację termiczną wewnątrz, na ścianie do końca wysokości fundamentu (do izolacji poziomej fundament - ściana)? Wystarczy od podłogi, czy jeszcze niżej tak jak zaznaczona tam hydroizolacja? Edytowano 5 stycznia 2016 przez tomaszko (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #13 Napisano 6 stycznia 2016 Cytat Rozumiem, że w salonie chodzi o izolację termiczną wewnątrz, na ścianie do końca wysokości fundamentu (do izolacji poziomej fundament - ściana)? Wystarczy od podłogi, czy jeszcze niżej tak jak zaznaczona tam hydroizolacja? Rozwiń Po kolei:- ściana fundamentowa może być wilgotna, ponieważ nie ma izolacji poziomej na ławie, a ona spoczywa na gruncie kapilarnym - podciągającym wilgoć, jakim jest glina, tym bardziej, że nie znamy poziomu wód gruntowych. - wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka.- wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy.- zewnętrzna hydroizolacja zabezpieczy fundament przed napływem wody, wilgoci z otoczenia zewnętrznego.- zewnętrzna termoizolacja w istotnym stopniu wpłynie na temperaturę fundamentu, co zabezpieczy przed osiadaniem wilgoci z powietrza wewnętrznego.- wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany.Powodzenia. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 stycznia 2016 Udostępnij #14 Napisano 6 stycznia 2016 (edytowany) W sumie po wpisie Parkiet Komplex swoją "misję " uważałem za zakończoną .Po wpisie Mhtyla stwierdzam że nie do końca.skoro już zostałem wywołany do tablicy to mam dylemat.Jak tu ładnie wybrnąć żeby obu przyznać rację i nikogo nie zachęcić do dalszej agresji ?Są 2 racje , a prawda jak zwykle bywa leży miej więcej po środku .Parkiet Komplex słusznie - a przynajmniej modnie zauważył brak termo izolacji - jest moda na termo-izolowanie wszystkiego i ze wszystkich stron.Jednak diabeł tkwi w szczegółach jak to zwykle bywa.Przewodność ściany wilgotnej czy wręcz mokrej jest porównywalna z ładowaniem pustego akumulatora , ile mu dasz tyle przyjmie.Tu izolacja termiczna ma znaczenie ale i ma znaczenie jej grubość jak i odporność na wilgoć materiału izolującego ,czyli nie byle jaki styropian i nie byle jakiej grubości .Skoro nie byle jakiej znaczy cokół .sprawa nieco się zmieniajeśli:Ściana od zewnątrz jest termicznie izolowana , a co najważniejsze jest sucha .załóżmy:Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.Czy koniecznie musimy ze styropianem wyłazić nad posadzkę ?Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m.Czyli na kierunku do ławy mamy spełniony warunek termoTeraz jest jeszcze kwestia wewnętrznej strony ściany fundamentowej , od izolacji poziomej do ławy - żeby Zabezpieczyć dodatkowo skróty jakimi to ciepło mogło by uciekać.W zasadzie zastosowanie materiału grubszego niż izolacja na chudziaku jest bezsensem .wyciąganie styro ponad chudziak też moim zdaniem jest dyskusyjne.żeby nie było teraz zacznę się czepiać Cytat Po kolei:- ściana fundamentowa może być wilgotna, ponieważ nie ma izolacji poziomej na ławie, a ona spoczywa na gruncie kapilarnym - podciągającym wilgoć, jakim jest glina, tym bardziej, że nie znamy poziomu wód gruntowych. Rozwiń przez "niektórych" ""mało znaczących"" """specjalistów"""jak :Z którą miałem nieopisaną przyjemność rozmawiać i w czasie 30 minut merytorycznej rozmowy przekazała mi więcej wiedzy niż kilkadziesiąt godzin przeróżnych szkoleń , wskazywała glinę jako materiał nieprzepuszczany dla wody i w zasadzie wystarczający jako naturalna i skuteczna izolacja do czasu wymiany gruntu przy /pod budynkiem na piasek czy żwir - czyli w potocznym rozumowaniu wykonanie miski w materiale nieprzepuszczalnym dla zbierania i zalegania wody. Cytat - wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka. Rozwiń jak dla mnie ta ściana ma obowiązek być sucha a przyciapanie czarnego mazidła na wilgotną ścianę zda się jak świni siodło - mazidło nie klei się do wody - nawet jeżeli dasz na podsuszoną ścianę to z czasem podciągana woda się przedrze. Cytat - wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy. Rozwiń powrót do - 2 w górę -masz zbiornik na wodę i może Ci bruździć ile zechce Cytat - zewnętrzna hydroizolacja zabezpieczy fundament przed napływem wody, wilgoci z otoczenia zewnętrznego. Rozwiń Tak i nie - zależne od ułożenia żył przepuszczalnych w nieprzepuszczalnym otoczeniu Cytat - zewnętrzna termoizolacja w istotnym stopniu wpłynie na temperaturę fundamentu, co zabezpieczy przed osiadaniem wilgoci z powietrza wewnętrznego. Rozwiń przy mokrej ścianie 5 cm styro - lepsze to niż nic Cytat - wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany. Rozwiń no i wracamy do tematu dyskusyjnegoznaczy czy wyprowadzać styro nad chudziak czy nie ?z jednej strony dajemy dodatkowy opór termicznyz drugiej zaś strony kto choć raz robił elewację wie jak wilgoć z powietrza osadza się na styropianie .Znaczy za cenę mniejszej oporności termicznej wybrałbym większą szczelność hydro zakładając iż mokry oporniki tak będzie stawiał mniejszy opór niż sam "czysty" suchy mur Cytat Jak na razie to tobie szanowny expercie się gotuje, bo piszesz wszędzie i o wszystkim.Oczywiście, masz do tego prawo, ale aby trzymać fason expestra a przy tym nie stracić twarzy profesjonalisty budowlanego to należałoby trzymać się swoich tematów w tym czym się jest dobrym a przede wszystkim na tym na czym się zna.Taki fason trzyma choćby wspomniany MTW Orle albo Witand - pokrycia dachowe wypowiadają się tylko w swojej dziecinie i nie piszą bzdur bez pokrycia. Jeszcze nie zauważyłem aby w/w experci zostawili coś bez odpowiedzi, a Ty nie raczysz wyprostować swoich wypowiedzi. Rozwiń Mhtylu nie jest prawdą iż wypowiadam się tylko w tematach związanych z hydroizolacją - ostatnio wypowiadałem się w temacie dachówki z miedzi - co zdecydowanie nie jest w moim dossier pozycją na której się znam choćby w takim stopniu jak na pogodzie . Cytat Ok, pozwoliłem sobie narysować jak to mniej więcej będzie u mnie wyglądało. Czy tak powinna być poprowadzona hydroizolacja? Czy w pomieszczeniach bez piwnicy po wewnętrznej stronie także powinna sięgać aż do ławy fundamentowej czy wystarczy tak jak narysowałem? Piwnica cała powinna być odizolowana? Fundament cały czy do wysokości wzbierania się wody opadowej? Czy to co narysowałem to przerost formy? Zakładamy, że teren raczej suchy.Czerwona linia to izolacja. Rozwiń Imienniku sprawa wygląda tak :Zanim nie zobaczę , nie powącham i nie dotknę się nie wypowiem.jak te czynności wykonuję to niestety nie freeJak się naprzesz robić to sam to za stosowną opłatą Ci to umożliwię tylko że za Chiny Ludowe nie będziesz miał ani rękojmi, ani gwarancji i na upartego pójdziesz do Sądu i uwierz mi na słowo nie będziesz wstanie udowodnić że doradziłem Ci źle - bo udowodnię że zgodnie z własnymi wytycznymi obiekt zabezpieczę w 100% .Cena co najmniej X 200% + koszty sądowe + koszty finansowania inwestycji za moje .Jak na mój gust nie warta skórka wyprawki , zwłaszcza że można taniej i skuteczniej a jednocześnie szybciej .I tu pozwolę sobie zacytować Mhtyla - każdy powinien się zajmować tym - na czym się znaedit:zmiana kolorku na jak na czerwony - link aktywny Edytowano 6 stycznia 2016 przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 7 stycznia 2016 Udostępnij #15 Napisano 7 stycznia 2016 Bo zawsze na uwadze należy mieć, że woda wredną suką jest.Dlatego stawiam na Szponiastego, bo On niezłym psem gończym wody jest.Ps. Zwracam również uwagę na: Cytat ....modnie zauważył brak termo izolacji - jest moda na termo-izolowanie wszystkiego i ze wszystkich stron. Rozwiń bo w tym jest klucz i cała prawda dotycząca termoizolacji w tym (omawianym) przypadku. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 7 stycznia 2016 Udostępnij #16 Napisano 7 stycznia 2016 Cytat W sumie po wpisie Parkiet Komplex swoją "misję " uważałem za zakończoną . Rozwiń Istotnie bazując na informacjach zawartych w wątku, Tomaszko nie ma problemu z wilgocią, po prostu chce opuścić podłogę o 30 cm, która po opuszczeniu i tak będzie 20 cm ponad poziomem gruntu zewnętrznego. Piwnica obok, posadowiona znacznie poniżej, nie wykazuje oznak zawilgocenia pomimo że nie posiada żadnej izolacji. Ponadto, po odkryciu starej podłogi, piasek do metra głębokości był suchy, więc o jakiej skali problemu z wilgocią jest mowa?Zrobił facet przyzwoity rysunek z rozkładem hydroizolacji i czekał na potwierdzenie oraz uzupełnienie.Moja porada bazowała na informacjach pytającego i sądzę względem tych informacji jest ona właściwa. Cytat Zanim nie zobaczę , nie powącham i nie dotknę się nie wypowiem. Rozwiń MTW zakładasz, że może być gorzej, ale żeby tak twierdzić, najpierw trzeba to sprawdzić i póki co z wywodami i komentarzami należałoby sie wstrzymać.Sam o tym napisałeś - więc powinieneś być konsekwentny. Pojedziesz, sprawdzisz, zmierzysz a wówczas Twoje założenia staną się wiarygodne. Cytat masz zbiornik na wodę i może Ci bruździć ile zechce Rozwiń Uważam, że pisanie o '' zbiorniku wodnym", który może mieć nie więcej niż 3-5% w stosunku do masy betonu jest mocno wyolbrzymione, przynajmniej w odniesieniu do uwarunkowań przesłanych przez pytającego. Ściana fundamentowa może być wilgotna, ale nie mokra, przynajmniej na etapie obecnych informacji.Jeździmy na ekspertyzy, robimy pomiary i wiemy jak to wygląda w takich warunkach jak u Tomaszko. Wilgoć ma wiele wymiarów. Cytat wyciąganie styro ponad chudziak też moim zdaniem jest dyskusyjne.no i wracamy do tematu dyskusyjnegoznaczy czy wyprowadzać styro nad chudziak czy nie ? Rozwiń Moim zdaniem, nie potrzebnie drążysz temat: "czy wyprowadzać styro nad chudziak czy nie". Wiadomo, że w tym przypadku, niczemu to nie posłuży a ponadto jak zrobić, aby nie wystawało. Cytat załóżmy:Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.Czy koniecznie musimy ze styropianem wyłazić nad posadzkę ?Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m. Rozwiń Na koniec mam pytanie jak doszedłeś do twierdzenia, że opór cieplny 1 metrowej suchej ściany betonowej jest porównywalny do izolacji ze styropianu grubości 20 cm?Wg mnie, opór suchego betonu grubości 1 m można porównać do oporu typowego styropianu grubości max 4 cm.Czyżby efekt późnej pory pisania? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 8 stycznia 2016 Udostępnij #17 Napisano 8 stycznia 2016 Cytat Na koniec mam pytanie jak doszedłeś do twierdzenia, że opór cieplny 1 metrowej suchej ściany betonowej jest porównywalny do izolacji ze styropianu grubości 20 cm?Wg mnie, opór suchego betonu grubości 1 m można porównać do oporu typowego styropianu grubości max 4 cm.Czyżby efekt późnej pory pisania? Rozwiń poszukaj w normach i tabelachwzględnie Poproszę Rysia jeśli jestem w błędzie niech mnie z niego wyprowadzico do resztyw zasadzie nie powinienem się odnosić bo nie ma do czego ,jednak: to co widziano nie musi być stałea tym bardziej nie musi trwać wiecznie.Co do zbiornika na wodęjest miska z gliny (grunt z opisu Tomaszko) wypełniona żwirem i piachem - też z opisuto tak jak z kuflem kamieniami i piaskiemniby pełny ale jeden browarek się zawsze zmieści .a napełnianie tego zbiorniczka leży poza chęciami i możliwościami zadającego pytanienaruszenie jednej żyły wodonośnej w okolicy może skutkować źródełkiem w piwnicy i wypełnieniem miseczki po brzegi .To w zasadzie jest tylko odpowiedź na : Cytat - wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy. Rozwiń błąd co do zasady - piasek nie równa się, ani brakowi wody, ani wilgoci - w pogromcach mitów - eksperyment zakończono werdyktem mit.Zauważ że zadający pytanie od niedługiego czasu jest szczęśliwym posiadaczem tegoż obiektu , i raczej wie niewiele więcej niż napisał .jak napisałem kilka postów wyżej są 3 opcjeosobiście doradzałbym 3 skoro w piwnicy jest sucho to jej bym nie ruszałParter ( obniżenie ) zabezpieczyłbym na wszelki wypadek w zakresie ścian - bo szkoda robić generalny remont 2 razy - i ponosić krotność kosztów.Co do konsekwencji - jestem okrutnie konsekwentnydokąd nie stwierdzę że zamknięto wszystkie możliwe drogi dostawania się wody - to i nie stwierdzę że budynek jest zabezpieczony .Ludziska po 50 lat trzymali w piwnicach ziemniakia teraz idąc do piwnicy ubierają wodery i zabierają rękawki kaczuszki żeby do półki z zaprawami - dopłynąć , a czemu ?bo se gmina kanalizę wymyśliła .Sorki ale doświadczenia się zbiera przez zleceniaW temacie paneli z Tobą nie dyskutuję , w temacie parkietów też nie - nie moja działka - jednak woda i związane z nią możliwe scenariusze "teorii spiskowych" to już mój chleb powszedni ;). 1 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 8 stycznia 2016 Udostępnij #18 Napisano 8 stycznia 2016 Cytat poszukaj w normach i tabelach Rozwiń Zajrzałem do tabel:http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wspolczynniki_...enia_ciepla.pdfhttp://www.wis.pol.lublin.pl/przegroda/ind...p?show=spis_mathttp://kurtz.zut.edu.pl/fileadmin/BE/Tablice_materialowe.pdfTypowy styropian λ 0.04 W/mKBeton gęstości 2200 kg/m3 :- wilgotny ma λ 1.5 W/mK - " R" 1m - 0.67 m2K/W = 2.7 cm grubość styropianu - średnio wilgotny ma λ 1,3 W/mK - "R" 1 m - 0.77 m2K/W = 3.1 cm gr. styropianu- interpolując - suchy ma λ ok 1 W/mK - "R" 1m - ok 1 m2K/W - ok. 4 cm gr. styropianuJak widać daleko jest do 20 cm. Cytat osobiście doradzałbym 3 skoro w piwnicy jest sucho to jej bym nie ruszałParter ( obniżenie ) zabezpieczyłbym na wszelki wypadek w zakresie ścian - bo szkoda robić generalny remont 2 razy - i ponosić krotność kosztów. Rozwiń Tu jesteśmy zgodni, może poza iniekcją lub drenażem- tu jako fachowiec powinieneś wspomnieć o tym czy innym sposobie i o jego cenie, o ile bierzesz to pod uwagę. Cytat masz zbiornik na wodę i może Ci bruździć ile zechce Rozwiń Cytat Co do zbiornika na wodęjest miska z gliny (grunt z opisu Tomaszko) wypełniona żwirem i piachem - też z opisuto tak jak z kuflem kamieniami i piaskiemniby pełny ale jeden browarek się zawsze zmieści .a napełnianie tego zbiorniczka leży poza chęciami i możliwościami zadającego pytanienaruszenie jednej żyły wodonośnej w okolicy może skutkować źródełkiem w piwnicy i wypełnieniem miseczki po brzegi . Rozwiń Cytat Ludziska po 50 lat trzymali w piwnicach ziemniakia teraz idąc do piwnicy ubierają wodery i zabierają rękawki kaczuszki żeby do półki z zaprawami - dopłynąć , a czemu ?bo se gmina kanalizę wymyśliła . Rozwiń Cytat jak te czynności wykonuję to niestety nie freeJak się naprzesz robić to sam to za stosowną opłatą Ci to umożliwię tylko że za Chiny Ludowe nie będziesz miał ani rękojmi, ani gwarancji i na upartego pójdziesz do Sądu i uwierz mi na słowo nie będziesz wstanie udowodnić że doradziłem Ci źle - bo udowodnię że zgodnie z własnymi wytycznymi obiekt zabezpieczę w 100% .Cena co najmniej X 200% + koszty sądowe + koszty finansowania inwestycji za moje . Rozwiń Wybacz, ale podsumowując Twoje dywagacje i wywody, zastanawiam się czy nie prościej byłoby pozostawić podłogę na swoim miejscu, a piwnicę zasypać - byłoby najtaniej i najbezpieczniej. PS. Nie chcę, w żaden sposób umniejszać Twojego profesjonalizmu, jednak uważam, że trochę zagmatwałeś temat.Pozdrawiam. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #19 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat Zajrzałem do tabel:http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wspolczynniki_...enia_ciepla.pdfhttp://www.wis.pol.lublin.pl/przegroda/ind...p?show=spis_mathttp://kurtz.zut.edu.pl/fileadmin/BE/Tablice_materialowe.pdfTypowy styropian 0.04 W/mKBeton gęstości 2200 kg/m3 :- wilgotny ma 1.5 W/mK - " R" 1m - 0.67 m2K/W = 2.7 cm grubość styropianu - średnio wilgotny ma 1,3 W/mK - "R" 1 m - 0.77 m2K/W = 3.1 cm gr. styropianu- interpolując - suchy ma ok 1 W/mK - "R" 1m - ok 1 m2K/W - ok. 4 cm gr. styropianuJak widać daleko jest do 20 cm. Rozwiń to jeszcze wprowadź dodatkową wartośćpowierzchnia bezpośredniej ekspozycji na ciepło wielkości - wysokości zaniżenia przy pozostawieniu grubości przegrodyprzynajmniej logicznie wynik powinien się zmienić nieco Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #20 Napisano 9 stycznia 2016 (edytowany) Cytat to jeszcze wprowadź dodatkową wartośćpowierzchnia bezpośredniej ekspozycji na ciepło wielkości - wysokości zaniżenia przy pozostawieniu grubości przegrodyprzynajmniej logicznie wynik powinien się zmienić nieco Rozwiń MTW niepotrzebnie gmatwasz, tworząc nowe teorie, kiedy ta uznana i stosowana jest bardzo prosta.Opór cieplny "R", wynika z grubości warstwy materiału i jego lambdy a dotyczy 1 metra kwadratowego w/w warstwy materiału, co zawarte jest w mianie m2K/W. Opór cieplny = grubość warstwy materiału dzielona przez lambdę tego materiału - nic prostszego.Pozdrawiam Edytowano 9 stycznia 2016 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #21 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat załóżmy:Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m. Rozwiń Przyjmuję, że się pomyliłeś, co rzeczą ludzką jest. Link do komentarza
bajbaga Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #22 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat załóżmy:Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.Czy koniecznie musimy ze styropianem wyłazić nad posadzkę ?Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m.Czyli na kierunku do ławy mamy spełniony warunek termo Rozwiń Cytat Wg mnie, opór suchego betonu grubości 1 m można porównać do oporu typowego styropianu grubości max 4 cm. Rozwiń Obaj macie rację.Szponiasty odnosił się do wpisu: Cytat - wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany. Rozwiń przy założeniu, ze zewnętrzna termoizolacja ściany (aż do gruntu istnieje lub będzie wykonana).Upraszczając:Cyferki nie kłamią i są poprawne.Ale założenia już nie.Bo tam co prawda jest warstwa betonu o grubości 1m, ale powierzchnia wymiany cieplnej jest (będzie - i jeśli będzie) dużo mniejsza niż 1m2, teoretycznie o grubość ściany fundamentowej, czyli wyjdzie około 3 razy grubsza warstwa styropianu niż pokazana w tych wyliczeniach. Jak się uwzględni przepływ ciepła, to (teoretycznie) wyjdzie te 20cm styropianu.Jeszcze bardziej upraszczając.Jeśli zachowa się dotychczasową izolację cieplną ściany zewnętrznej także na tych dodatkowych 30cm i izolacji dotychczasowej posadzki na gruncie - nic się nie zmieni w istniejących "warunkach" termicznych.Ps. Autor zapytania nic nie pisze o termoizolacji posadzki na gruncie - przy okazji warto ją poprawić jeśli jest zbyt mała.Ps.2. Tak jak liczy Parkiet Komplex, liczył kiedyś TB i na podstawie tych (takich) obliczeń stwierdził, że 1mb fundamentów powoduje straty do gruntu w wys. dobrze ponad 1.000kWh/rok. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #23 Napisano 9 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Obaj macie rację.Szponiasty odnosił się do wpisu: Rozwiń Bajbaga wiesz bardzo dobrze, że 2x2 jest 4 i wiesz nie możesz nie przyznać mi racji.Natomiast, do czego odnosił się MTW to jest Twoja nadinterpretacja, żeby go chronić. On sam nie wie, do czego się odnosił wystarczy przeczytać jego post. A przy waszych obliczeniach bijecie T.B na głowę. Cytat poszukaj w normach i tabelachwzględnie Poproszę Rysia jeśli jestem w błędzie niech mnie z niego wyprowadzi Rozwiń Czyli nie wiedział.Popatrz co ja napisałem na temat termoizolacji. Cytat Po kolei:- ściana fundamentowa może być wilgotna, ponieważ nie ma izolacji poziomej na ławie, a ona spoczywa na gruncie kapilarnym - podciągającym wilgoć, jakim jest glina, tym bardziej, że nie znamy poziomu wód gruntowych. - wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka.- wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy.- zewnętrzna hydroizolacja zabezpieczy fundament przed napływem wody, wilgoci z otoczenia zewnętrznego.- zewnętrzna termoizolacja w istotnym stopniu wpłynie na temperaturę fundamentu, co zabezpieczy przed osiadaniem wilgoci z powietrza wewnętrznego.- wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany.Powodzenia. Rozwiń Edytowano 9 stycznia 2016 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #24 Napisano 9 stycznia 2016 Przyznałem Ci racje pisząc, że (Twoje) cyferki nie kłamią.I nie zgaduję do czego odnosił się Szponiasty wyraźnie napisał do czego się odnosi, a co Ty teraz wyżej cytowałeś.I nie napisałem, że wiedział, tylko że miał rację tak jak i Ty.I nie jestem niczyim ochroniarzem.A może (tak z okazji Nowego Roku) zamiast "inwektyw" napisz gdzie popełniłem błąd w założeniach. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #25 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat Przyznałem Ci racje pisząc, że (Twoje) cyferki nie kłamią.I nie zgaduję do czego odnosił się Szponiasty wyraźnie napisał do czego się odnosi, a co Ty teraz wyżej cytowałeś.I nie napisałem, że wiedział, tylko że miał rację tak jak i Ty.I nie jestem niczyim ochroniarzem.A może (tak z okazji Nowego Roku) zamiast "inwektyw" napisz gdzie popełniłem błąd w założeniach. Rozwiń Bajbaga zrób rysunek, opisz go.Być może poznam zależności których nie znam.Jeśli uraziłem to przepraszam, a T.B zostawmy gdzieś daleko. Link do komentarza
bajbaga Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #26 Napisano 9 stycznia 2016 (edytowany) Bez rysunku się obejdzie.Wylicz z tego prawidłowo wyliczonego oporu cieplnego, ile ciepła spierdziela w ciągu roku z 1mb fundamentu betonowego, dla tego przypadku (przy założeniu, że sezon grzewczy ma 4.500 godzin, a temperatura wewnątrz to 20 stopni, a gruntu 7 stopni, lambda gruntu 0,55) :oraz tego:Jak już wyliczysz - skonfrontuj to z rzeczywistością, czyli z tym jakie realne zużycie energii cieplnej ma budynek.Tak na marginesie, ten ostatni rysunek dobrze ukazuje, dlaczego izolacja wewnątrz salonu (dla omawianego przypadku) jest bezcelowa mowa o wpisie: Cytat - wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie,............Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Rozwiń dopisałem - na czerwono: Edytowano 9 stycznia 2016 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Barbossa Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #27 Napisano 9 stycznia 2016 (edytowany) Cytat ........- wilgotny ma λ 1.5 W/mK - " R" 1m - 0.67 m2K/W = 2.7 cm grubość styropianu - średnio wilgotny ma λ 1,3 W/mK - "R" 1 m - 0.77 m2K/W = 3.1 cm gr. styropianu- interpolując - suchy ma λ ok 1 W/mK - "R" 1m - ok 1 m2K/W - ok. 4 cm gr. styropianu......... Rozwiń to jest ekstrapolacja, nie interpolacja, jeżeli jużczyżby to efekt późnego pisania, o expercie? Edytowano 9 stycznia 2016 przez Barbossa (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #28 Napisano 9 stycznia 2016 (edytowany) Cytat to jest ekstrapolacja, nie interpolacja, jeżeli jużczyżby to efekt późnego pisania, o expercie? Rozwiń Ok. jest poza określonymi wartościami, co nie zmienia układu zależności. Cytat Bez rysunku się obejdzie.Wylicz z tego prawidłowo wyliczonego oporu cieplnego, ile ciepła spierdziela w ciągu roku z 1mb fundamentu betonowego, dla tego przypadku (przy założeniu, że sezon grzewczy ma 4.500 godzin, a temperatura wewnątrz to 20 stopni, a gruntu 7 stopni, lambda gruntu 0,55) :oraz tego:Jak już wyliczysz - skonfrontuj to z rzeczywistością, czyli z tym jakie realne zużycie energii cieplnej ma budynek.Tak na marginesie, ten ostatni rysunek dobrze ukazuje, dlaczego izolacja wewnątrz salonu (dla omawianego przypadku) jest bezcelowa mowa o wpisie:dopisałem - na czerwono: Rozwiń Bajbaga to Ty udowodnij, że w zaprezentowanym układzie, ściana betonowa grubości 1 m, ma ten sam opór cieplny co 20 cm styropianu. To teza MTV poparta przez Ciebie. Ja swoje już udowodniłem, gdzie przyznałeś mi rację.PS. Po pierwsze, Twoje rysunki nie odpowiadają sytuacji u Tomaszko, po drugie, jak będzie po zalaniu wodą, co zakładał MTW? Po trzecie czy nie warto powiedzieć wprost, że ktoś słyszał coś o przenikaniu ciepła a pisał o oporze cieplnym.Po co ta cała szopka? Edytowano 9 stycznia 2016 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #29 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat Bajbaga wiesz bardzo dobrze, że 2x2 jest 4 i wiesz nie możesz nie przyznać mi racji.Natomiast, do czego odnosił się MTW to jest Twoja nadinterpretacja, żeby go chronić. On sam nie wie, do czego się odnosił wystarczy przeczytać jego post. A przy waszych obliczeniach bijecie T.B na głowę.Czyli nie wiedział. Rozwiń Parkiet Komplex żeby było jasnenie napisałem że podane przez Ciebie wartości są błędne jednak:zmiana jednej z wartości równania musi mieć wpływ na wynikwartości tabelowe są dla 1m3 czyli metr x metr x metr tu od góry masz gazobeton który właściwości ma innei jak wpisałem zostaje 30-35 cm między ociepleniem posadzki a gazobetonemto jest powierzchnia ekspozycji na ciepło - czyli odbiornikjeżeli zmniejszę odbiornik z 1 na 0,30 - 0,35 wynik musi wyjść odmienny no nie ma siłyciepło oddawane jest swobodnie nie sprężysz go - chyba że palnikiem Rysiu , Mhtylu , Piracie nie róbmy problemu gdzie go nie ma załóżmy że nie wiedziałem - nie wiem -nie znam się - zarobiony jestem .nie chodzi tu o robienie dymu z suchej trawy bo ta pali się dobrze i dymu nie daje .tak czy inaczej w temacie hydro wpisy są spójne , żaden nie zaprzecza innemu .a co do zasypania piwnicyzły pomysł żeby nie napisać bardzo zły pomysłnawet w kiepsko wentylowanej piwnicy jakiś obieg powietrza jest i ściany w jakimś stopniu suszypod ziemią powietrza troszkę jakby za mało i nie suszy i woda lezie wyżej 2 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 9 stycznia 2016 Udostępnij #30 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat Parkiet Komplex żeby było jasnenie napisałem że podane przez Ciebie wartości są błędne jednak:zmiana jednej z wartości równania musi mieć wpływ na wynikwartości tabelowe są dla 1m3 czyli metr x metr x metr tu od góry masz gazobeton który właściwości ma innei jak wpisałem zostaje 30-35 cm między ociepleniem posadzki a gazobetonemto jest powierzchnia ekspozycji na ciepło - czyli odbiornikjeżeli zmniejszę odbiornik z 1 na 0,30 - 0,35 wynik musi wyjść odmienny no nie ma siłyciepło oddawane jest swobodnie nie sprężysz go - chyba że palnikiem Rozwiń Ok. Każdy z nas ocenia to na swój sposób i ma do tego prawo. Pozdrawiam. Link do komentarza
tomaszko Napisano 11 stycznia 2016 Autor Udostępnij #31 Napisano 11 stycznia 2016 Podsumowując, ocieplanie fundamentów od wewnątrz jest rzeczą mocno dyskusyjną. Jak ocieplać to od izolacji poziomej do ławy fundamentowej w pomieszczeniach w których nie ma piwnicy. Ja chyba zrezygnuje z ocieplania fundamentu od wewnatrz chyba, że firma, która to będzie robiła przekona mnie konkretnymi wyliczeniami (w projekcie nie mam takiego ocieplenia).A co zrobić ze ścianą fundamentową w tym miejscu? Dać w piwnicy jakąś cienką warstwe na samej górze ściany czy nie ma sensu? Zblizona sytuacja do odieplenia wspólnej ściany z pomieszczeniem nieogrzewanym jak np garaz. Link do komentarza
Barbossa Napisano 11 stycznia 2016 Udostępnij #32 Napisano 11 stycznia 2016 Cytat ....... Jak ocieplać to od izolacji poziomej do ławy fundamentowej w pomieszczeniach w których nie ma piwnicy. ........... Rozwiń a co to są za pomieszczenia Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 11 stycznia 2016 Udostępnij #33 Napisano 11 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Ok. Każdy z nas ocenia to na swój sposób i ma do tego prawo. Pozdrawiam. Rozwiń Masz firmę, która widzi co i jak, niech Ci wylicza. Z mojej strony: Temperatura ściany w salonie na pewno będzie różna, a różnica tym większa im słabsze będzie ocieplenie i niższa temperatura na zewnątrz. W dolnej części będzie ściana z betonu i będzie miała niższą temperaturę nie tylko z tytułu przewodzenia ciepła. Na spadek temperatury wpłynie również gorsze przejmowanie ciepła z otoczenia, jako że ciepłe powietrze pomieszczenia trudniej dociera we wszelkiego rodzaju kąty, rogi, załamania, z czym nie problemu wilgoć. W tej sytuacji zadbaj o solidne ocieplenie zewnętrzne ściany fundamentowej. Im lepsza izolacja zewnętrzna tym mniejsza potrzeba izolowania wewnątrz.Ocieplenie od strony nieogrzewanego garażu w pasie ściany salonu, nawet lekko poniżej, jak najbardziej wskazane.Powodzenia. Edytowano 11 stycznia 2016 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji) Link do komentarza
matrax Napisano 5 sierpnia 2016 Udostępnij #34 Napisano 5 sierpnia 2016 Cytat - wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka. Rozwiń Takie pytanie. Jakim preparatem, czym konkretnie zaizolować ścianę fundamentową powyżej podłogi aby tynk się jej złapał i co najważniejsze nie chłonął wilgoci z fundamentu? Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 5 sierpnia 2016 Udostępnij #35 Napisano 5 sierpnia 2016 Proponuję typowe folie w płynie, poniżej linki do produktów: http://www.grupapsb.com.pl/produkty/lista/...z-budynkow.htmlhttp://www.adw.com.pl/izoplast-fh-special-...produkt-74.htmlhttp://www.soudal.pl/soudal-hydro-system/i...nie-soudagum-lm Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 sierpnia 2016 Udostępnij #36 Napisano 6 sierpnia 2016 Cytat Proponuję typowe folie w płynie, poniżej linki do produktów: http://www.grupapsb.com.pl/produkty/lista/...z-budynkow.htmlhttp://www.adw.com.pl/izoplast-fh-special-...produkt-74.htmlhttp://www.soudal.pl/soudal-hydro-system/i...nie-soudagum-lm Rozwiń skoro zalecasz takie a nie inne materiały to jeszcze podaj wartości dla odporności na parcie ujemne Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 6 sierpnia 2016 Udostępnij #37 Napisano 6 sierpnia 2016 Cytat skoro zalecasz takie a nie inne materiały to jeszcze podaj wartości dla odporności na parcie ujemne Rozwiń Pytanie o izolację jest na tyle lakoniczne, że trudno pisać o odporności na ciśnienie negatywne skoro nie znamy jego wartości. Sądzę, że tu bardziej chodzi o przenikanie wilgoci niż parcie wody, ale jeśli już to mikro zaprawa uszczelniająca KÖSTER NB I o odporności na ciśnienie negatywne 13 bar, tylko czy taka będzie tu potrzebna - tego nie wiemy. Jesteś specjalistą w tych tematach więc zaproponuj najlepsze rozwiązanie. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 6 sierpnia 2016 Udostępnij #38 Napisano 6 sierpnia 2016 Cytat Takie pytanie. Jakim preparatem, czym konkretnie zaizolować ścianę fundamentową powyżej podłogi aby tynk się jej złapał i co najważniejsze nie chłonął wilgoci z fundamentu? Rozwiń Ścianę fundamentową izoluje się od zewnątrz jak już. Piszesz zapewne o piwnicy. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 sierpnia 2016 Udostępnij #39 Napisano 6 sierpnia 2016 Cytat Pytanie o izolację jest na tyle lakoniczne, że trudno pisać o odporności na ciśnienie negatywne skoro nie znamy jego wartości. Sądzę, że tu bardziej chodzi o przenikanie wilgoci niż parcie wody, ale jeśli już to mikro zaprawa uszczelniająca KÖSTER NB I o odporności na ciśnienie negatywne 13 bar, tylko czy taka będzie tu potrzebna - tego nie wiemy. Jesteś specjalistą w tych tematach więc zaproponuj najlepsze rozwiązanie. Rozwiń a poszedłbyś do lekarza który bez względu na dolegliwości - bez badania aplikuje lewatywę ????nie ma pacjenta - nie ma leczenia. 2 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 7 sierpnia 2016 Udostępnij #40 Napisano 7 sierpnia 2016 Cytat a poszedłbyś do lekarza który bez względu na dolegliwości - bez badania aplikuje lewatywę ????nie ma pacjenta - nie ma leczenia. Rozwiń Dobre porównanie - pytający też wziął pod uwagę - przedstawił mi konkretną sytuację, dostał odpowiedź i sądze że jest zadowolony. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 7 sierpnia 2016 Udostępnij #41 Napisano 7 sierpnia 2016 sądzić czy odsądzać, od czci i wiary to Cię będą - jak się okaże że zaocznie się pomyliłeś .zadowolony na dziś nie znaczy zadowolony na zaś - zwłaszcza że niekoniecznie ma wiedzę i wyobrażenie co może pójść nie tak .jak po roku czy pięciu znów będzie musiał zrywać wszystko do chudziaka to gwarantuję że czar pryśnie podobnie jak i zadowolenie z czarowania . 1 Link do komentarza
matrax Napisano 12 sierpnia 2016 Udostępnij #42 Napisano 12 sierpnia 2016 Może ja teraz coś napiszę dla rozładowania atmosfery, bo widzę małą "spinkę" między Panami. Moja sytuacja wygląda tak że chodzi o zaizolowanie 30-sto centymetrowego pasa fundamentu który będzie wystawał powyżej podłogi. Na starej części domu będę kręcił GK i tam miałem w planach wyjechać z folią z wylewek powyżej fundamentu i w ten sposób odciąć wilgoć od ścian GK. Ponadto stare mury są krzywe wiec GK mnie nie ominie. Tym sposobem wierzę uniknąłbym problemu wilgoci. Nowe mury są proste i aż zal kręcić do nich płyt, stad moje pytanie. Czy nie dałoby się tych kilku scian, a w zasadzie tych kilku 30-cm pasów fundamentu czymś zaizolować żeby nie trzeba było na tych nowych, prostych murach kręcić GK? Jeśli nie ma sprawdzonego 100% skutecznego sposobu to polecę płytami cały dom, trudno.P.S. Pytanie z innej beczki. Czy przed kręceniem GK i po skuciu starego tynku powinienem najpierw "zarzucić" ściany nowym, świeżym tynkiem czy to nie ma sensu i od razu kłaść GK? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 13 sierpnia 2016 Udostępnij #43 Napisano 13 sierpnia 2016 (edytowany) od tego wszystko zależy gdzie Pies LEŻYstan fundamentu jego wilgotność , izolacja pozioma - czy i gdzie znaczy na jakiej wysokościjaki jest sytuacja wodna w tereniehistoria samego fundamentu i działań na nim wykonanych w przeszłościetc. etc.oczekiwania są dla mnie jasnema być sucho dziś i zaś z praktyki wchodząc do obiektu zaczynam od "psucia" wszystkiego co się daprzygotowuję sobie obiekt poznaję go , to jest czas na rozpoznanie tego co go boliwtedy zaczynam naprawiać już przynajmniej mając zarys tego co powinienem zrobić.jak już zamiar swój wykonam zaczyna się jazda bez trzymankikontrola i interpretacja osiągniętych wynikówzdarzyło mi się onegdaj że miałem zabezpieczyć fragment ściany przyjechałem popatrzyłem podałem cenę x za wykonaniewykonałem - w sumie- fajnie, tylko nie działa, a przynajmniej nie na całości .podszedłem do tematu ważąc go lekce bo taki problem powinienem nosem wciągnąć i po nosie oberwałembo do ceny x którą miałem otrzymać(którą zjadły materiały) dołożyłem kolejny x w materiałach / robociźnie / paliwie , po czym kwoty x nie wziąłem bo efekt nie był zadowalający . Żeby zakończyć sprawę sukcesem musiałbym dołożyć ze 3 - 4 x .przekalkulowałem że taniej będzie stracić 2 x niż 4x .wytłumaczyłem inwestorowi że w związku z niedocenieniem problemu w podanej kwocie nie jestem w stanie usługi wykonać, bo cobym nie zrobił tylko zwiększam swoje straty, inwestor stwierdził że widocznie musi lepszych technologii poszukać . Spakowałem zabawki, pożegnałem się ze swoimi dwoma x i inwestorem , grzecznie kulturalnie i bez jakichś tam niechęci z obu stron - zaś jeszcze zdarzyło nam się współpracować przy innej okazji z obopólnym zadowoleniem.Jednak sama lekcja bolała na tyle, że na dzień dzisiejszy ostrożny bywam wielce , szczęściem moim było to że to tylko fragment ściany , a nie cały blok . przez bagaż własnych doświadczeń wnerwia mnie fakt lekceważenia problemu którego się nie zna i nie jest to spinka tylko wymiana argumentów .co do twojego pytania czy się dajak się nie wie że coś jest niewykonalne to często się to jednak wykonuje i to z sukcesem.można w kiedyś zalewanych pomieszczeniach wykonać tynki gipsowe bez strachu o ich rozmakanie tylko najpierw trzeba doprowadzić do tego by budynek był suchy i w pełni zabezpieczony Edytowano 13 sierpnia 2016 przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji) 2 Link do komentarza
matrax Napisano 13 sierpnia 2016 Udostępnij #44 Napisano 13 sierpnia 2016 Cytat można w kiedyś zalewanych pomieszczeniach wykonać tynki gipsowe bez strachu o ich rozmakanie tylko najpierw trzeba doprowadzić do tego by budynek był suchy i w pełni zabezpieczony Rozwiń Czym zabezpieczyć w takim razie? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 13 sierpnia 2016 Udostępnij #45 Napisano 13 sierpnia 2016 Cytat Czym zabezpieczyć w takim razie? Rozwiń jest parędziesiąt preparatów które na to pozwalają, tylko nie specjalnie problem jest w czymwiększym problemem jest jak.a jak - każda firma ma własne za które zapłaciła takimi inwestycjami jak ta moja ze stratą xa to działa lepiej niż prawo patentowe .Zlecasz znaczy technologię dobiera wykonawca Ciebie interesuje skutek i rachunek,wykonujesz technologię dobierasz sam Link do komentarza
matrax Napisano 14 sierpnia 2016 Udostępnij #46 Napisano 14 sierpnia 2016 Cytat Czy przed kręceniem GK i po skuciu starego tynku powinienem najpierw "zarzucić" ściany nowym, świeżym tynkiem czy to nie ma sensu i od razu kłaść GK? Rozwiń OK, rozumiem przekaz. Odpowiedz mi tylko na cytowane pytanie Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 sierpnia 2016 Udostępnij #47 Napisano 14 sierpnia 2016 Cytat OK, rozumiem przekaz. Odpowiedz mi tylko na cytowane pytanie Rozwiń A po co tynkować jak i tak tego nie będzie widać.Skuj tynk, dobrze umyj ściany aby nie było pyłu i klej płyty . Link do komentarza
nokia Napisano 25 sierpnia 2016 Udostępnij #48 Napisano 25 sierpnia 2016 Cytat skoro zalecasz takie a nie inne materiały to jeszcze podaj wartości dla odporności na parcie ujemne Rozwiń a można bardziej po polsku??? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 25 sierpnia 2016 Udostępnij #49 Napisano 25 sierpnia 2016 Cytat a można bardziej po polsku??? Rozwiń odporność na parcie ujemnemniej profesjonalnie proszę bardzoodporność na odrywanie Link do komentarza
tomaszko Napisano 5 września 2016 Autor Udostępnij #50 Napisano 5 września 2016 Panowie, które rozwiązanie będzie waszym zdaniem najrozsądniejsze jeżeli chodzi o ciągłość izolacji? Izolacja ma chronić jedynie przed kapilarnym podciąganiem wilgoci.1. Papa z podłogi zawinięta na ścianę do poziomu izolacji, na to nałożona i zagięta do dołu papa wystająca ze sciany i jeszcze jedna warstwa, łata na to wszystko.2. Najpierw papa zawinięta do dołu później papa z podłogi nałożona na nią i pociagnięta wyżej.3. Papa ucięta do równego ze ścianą, natomiast papa z podłogi pociągnięta pionowo, ponad nią.Papa, która wystaje ze ściany, wystaje dosłownie ok 3cm może 4cm, jest poprzecierana, ma dziury i ubytki. Jest to papa kładziona na lepik. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się